Календарно - тематичне планування з літературного читання стане у нагоді вчителям 3 класів, які працюють за підручником О.Я.Савченко. Планування розбито на теми, є уроки позакласного читання, всі контрольні роботи.
Літературне читання, 3 клас
(за підручником О.Я.Савченко)
119 год (І семестр – 3год на тиждень, ІІ семестр – 4 год на тиждень)
Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять
Вид поточної перевірки |
3 клас |
|
І сем. |
І сем |
|
Читання напам’ять віршованих текстів |
3 |
2 |
Читання напам’ять прозових текстів |
- |
1 уривок з казки (30-35 слів) |
Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок,
які проводяться в 3 класі з літературного читання”
Вид перевірки |
3 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи №4 і №8 |
1 |
1 |
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи №2 і №6 |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово) Контрольні роботи №1 і №5; |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно) Контрольна робота №3 |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота №7 |
- |
1 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
4 |
4 |
Тема – 4 Вірші – 3
ПЧ – 8 КР - 4
№ |
Дата |
Дата |
|
Стор. |
І семестр (45 год) |
||||
1. |
|
|
Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою) Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці». |
5-8 |
2. |
|
|
Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди».(напам’ять), |
9
|
3 |
|
|
Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра». |
10-11
|
4 |
|
|
Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком» |
11-12
|
5 |
|
|
Позакласне читання №1.Знайомство з творчістю Василя Голобородька |
|
6 |
|
|
Природні стихії. Н. Забіла «Хто сильніший?»І.Сенченко «В осінній час сім погод у нас» |
9-12, 16-17 |
7 |
|
|
Осінь, ось вона, осінь! Ю.Старостенко «Осінній господар» Осінні дари природи. О.Підсуха «Хвалилися гриби» |
13-16
|
8 |
|
|
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) |
|
9 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Як же гарно, чудово, привітно, ніби в казці, в осінньому лісі. О. Донченко «Лісовою стежкою» |
13-15 |
10 |
|
|
Позакласне читання №2.Книги, газети, журнали читай — розуму набирай. (Бібліотечний урок) |
|
11
|
|
|
Образи природних явищ.
«Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою |
15-16,
17 |
Т.2. (16 год) Від слова – до книги |
||||
12 |
|
|
Вступ до розділу «Від слова — до книги». Мова-дивний скарб «Наша мова»(за А. Коваль) |
18-21 |
13 |
|
|
«Наша мова» (за А. Коваль)(продовження) |
21-22 |
14 |
|
|
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова» |
22-25 |
15. |
|
|
Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати із словниками». |
25-26 |
16. |
|
|
Позакласне читання №3. Знайомство з творчістю Івана Андрусяка |
14-18 |
17. |
|
|
Мова — безцінний скарб.Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров«Диктант». |
26-28 |
18. |
|
|
Мова барвиста, мова багата. Л.Мовчун «Як ростуть слова» |
17-18
|
19. |
|
|
Вступ до теми «Похвала книгам!». Як з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) . |
29-31 |
20. |
|
|
Книги в Київській Русі.«Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим) |
32-33 |
21. |
|
|
Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим небачених»(за О. Єфімовим) |
33-35 |
22. |
|
|
Позакласне читання №4. Знайомство з творчістю Михайла Григоріва |
19-24 |
23. |
|
|
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати! |
36-37 |
24. |
|
|
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» |
38-39 39-41 |
25. |
|
|
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
26 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей) |
42-44 |
27
|
|
|
Підсумковий урок за розділом «Від слова до книги» Бліц-турнір «Чи уважно ти читав?» Тема 2 |
44-45 |
Т.3.(7 год) З чистого джерела народної творчості. Чарівні казки. Народні пісні |
||||
28 |
|
|
Позакласне читання №5 Знайомство з творчістю Валентини Вздульської |
50-51 |
29 |
|
|
Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості».Народний герой.«Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
46-50 |
30 |
|
|
Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка»(українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
50-53 |
31 |
|
|
Матусин оберіг.«Золотий черевичок»(українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
25-30 |
32 |
|
|
Народні пісні «Два півники»«Грицю,Грицю».(напам’ять).«Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки). «Три товариші»(українська народна пісня). |
54-56
|
33 |
|
|
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки. Загадки. Мирилки.(«Вишеньки» напам’ять) Вікторина «Чи уважно ти читав?» |
57-60 32 |
34 |
|
|
Позакласне читання №6. Знайоство з творами Василя Симоненка Тема 3 |
44-51 |
Т.4.(11 год)Літературні казки |
||||
35 |
|
|
Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» |
61-66 |
36. |
|
|
Яка совість, така й честь. |
67-71 |
37. |
|
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» |
71-74 |
38 |
|
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом) |
74-77 |
39 |
|
|
Там, де правда, ― гори-вогонь, де неправда,― спали-вогонь. |
47-50
|
40. |
|
|
Там, де правда, ― гори-вогонь, де неправда,― спаливогонь.Олександр Зима «Закляття золота й вогню» (Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом) |
51-54
|
41. |
|
|
Позакласне читання №7. Знайомство з творами Дмитра Кузьменка |
52-65 |
42. |
|
|
Пригоди музичних інструментів.Ю.Ярмиш «Музична історія» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) |
55-57 |
43. |
|
|
Незабудко, допоможи хутко! Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) |
58-60
|
44 |
|
|
Несмійся з другого, щоб тобі не було того.Всеволод Нестайко «Суд у цирку»«Чи уважно ти читав?» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) |
77-82 |
45. |
|
|
Позакласне читання №8. Знайомство з творами Галини Вдовиченко Тема 4 |
|
ІІ семестр (72 год) – 6 год Тема – 4 Вірші – 2, проза – 1 уривок з казки (без діалогу) 30-35 слів ПЧ – 9 КР - 4 |
||||
№ |
Дата |
Дата |
Тема |
Стор. |
Т.5 (7 год) П’єса -казка. Байки |
||||
46 |
|
|
Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог». Олександр Олесь «Бабусина пригода» |
83-90 |
47 |
|
|
Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог». Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження) |
83-90 |
48 |
|
|
Ми в театрі. Наталя Забіла «У дитячому театрі» |
90-91 |
49 |
|
|
Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий байкар? Життєвий і творчий шлях Л.Глібова. Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак»(напам’ять) Л.Глібов«Коник-стрибунець» |
93-94 95-96 |
50 |
|
|
Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово) |
|
51 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Не смійся з другого, щоб тобі не було того. Леонід Глібов«Чиж та Голуб». Підсумок по темі. |
97-98
|
52 |
|
|
ПЧ Знайомство з творами Іана Вайброу Тема 5 |
|
Т.6 (20 год) Світ дитинства у поезії і прозі |
||||
53 |
|
|
Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною, бувало…»,«Мамо, іде вже зима…» |
99-102 |
54 |
|
|
Серцем розуміти картини природи Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси» |
102-103 |
55 |
|
|
Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!»,«Гном» |
104-105 |
|
Грицько Бойко-майстер веселого цеху. Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко». Веселинки, скоромовки. «Чому Тимко подряпаний». |
106-107 |
||
56 |
|
|
Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море». «Біля тихого Дунаю» |
108-110 |
|
Життєвий і творчий шлях С.Жупанина. Степан Жупанин«Оленчині вишивки» . «Сім вітрів». |
110-112 |
||
57 |
|
|
Поетичні твори. В.Марсюк «Удвох із песиком», О.Сенатович «Дівчинка малює сонце» |
147-148 |
|
ПЧ Знайомство з творами Зірки Мензатюк |
|
||
58 |
|
|
Підсумок за темою «Поетичні твори». Чи уважно ти читав? |
113 |
|
Вступ до теми «Прозові твори». Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський«Красиві слова і красиве діло». |
114-115 |
||
59 |
|
|
Приятеля легше знайти,ніж зберегти Василь Сухомлинський«Кінь утік». |
115-116 |
|
В. Сухомлинський «Ой, як же я берегтиму тебе!». «Як Сергійко навчився жаліти» |
101-103 |
||
60 |
|
|
Перемога над собою. М. Слабошпицький «Хата, де жили страхи» |
105-110 |
|
Відчути іншого. А. Григорук «Гра в шахи» Відповідальність. П.Бабанський «Обіцянка» |
110-115 |
||
61 |
|
|
Смішне і повчальне – поряд. |
117-120 |
63 |
|
|
ПЧ Знайомство з творами Катерини Бабкіної |
|
62 |
|
|
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
64 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах«Ловись ,рибко!» |
121-125 |
65 |
|
|
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!» (продовження) |
125-128 |
66 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом Світ дитинства у поезії і прозі Тема 6 |
|
Т.7 (7 год) Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості |
||||
67 |
|
|
Вступ до розділу . Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова...» Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує» |
130-133 |
68 |
|
|
Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко«Тарас у наймах» . |
134-135 |
69 |
|
|
Оксана Іваненко «Чабан».(уривок з книги «Тарасові шляхи») |
85-87 |
70 |
|
|
ПЧ Тарас Шевченко ― великий співець України. |
|
71 |
|
|
Шевченкове слово. Тарас Шевченко«Село! І серце одпочине...» ,«І досі сниться: під горою» |
135-137 |
72 |
|
|
Пейзажна лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю»(напам’ять) |
137-138 |
73 |
|
|
Головна думка . В.Сухомлинський «Сонце заходить». Перевір свої досягнення. |
138-140 |
Т.8 (10 год) Із скарбниці казкарів світу |
||||
74 |
|
|
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу». Життєвий і творчий шлях братів Грімм Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).Напам’ять уривок казки «Шипшинка» (4 абзац) |
142-146
|
75 |
|
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (Поділ тексту на частини. Стислий переказ) |
142-146 |
76 |
|
|
Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ. |
147-152 |
77 |
|
|
Пригоди дерев’яного чоловічка Порівняння казок Коллоді та О.Толстого |
147-152 |
78 |
|
|
ПЧ Знайомство з творами Карла Коллоді |
|
79 |
|
|
Чудеса поруч. Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» |
152-157 |
80 |
|
|
Шарль Перро «Кіт у чоботях»(скорочено) |
61-66 |
81 |
|
|
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) |
|
82 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Божена Нємцова «У царя Трояна цапині вуха» Едуард Успенський «Дядя Федір» |
67-72 |
83 |
|
|
Узагальнення знань за розділом «Із скарбниці казкарів світу»Тема 7 |
|
Т.8 (17 год) Прийди, весно, з радістю! |
||||
84 |
|
|
Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським) |
160-161 |
85 |
|
|
ПЧ Знайомство з творами Лариси Денисенко |
|
86 |
|
|
Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень». |
162 |
87 |
|
|
Перший весняний місяць. Щебетала пташечка(укр. народна пісня) Іван Франко «Надійшла весна прекрасна..» Г.Чубач «Роса». |
117, 125 |
88 |
|
|
Несуть птахи весну. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Д.Павличко «Птиця» |
163-164 |
89 |
|
|
Прокинулись луки, ліси і поля. Валентина Ткаченко «Квітень» Стародавні назви місяця квітня |
165 |
90 |
|
|
Андрій М’ястківський «Розмова з одудом» Леся Українка «Уже весняне сонце припікає» |
166 |
91 |
|
|
Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського Микола Сингаївський «Вийшов травень з лісу»), «На врожай». |
167-169 |
92 |
|
|
М.Сингаївський «Волошкове поле». «Я люблю свою синицю» |
118-119 |
93 |
|
|
ПЧ Знайомство з творами Оксани Караванської |
|
94 |
|
|
Про одне по-різному «Їжачкова райдуга». Д.Павличко «Дядько Дощ». Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
120 |
95 |
|
|
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) Краса землі і праці. За Юрієм Смоличем «Квітує земля |
123 |
96 |
|
|
В.Сухомлинський «Скільки ж ранків я проспав». Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
126-127 |
97 |
|
|
Марія Познанська «Співай, соловейку!» Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
169 |
98 |
|
|
Як співає соловейко? (за Борисом Комаром). Любов Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...» Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
170 |
99 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?» Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
170-171 |
100 |
|
|
ПЧ Знайомство з творами Джеремі Стронга |
|
Т.9 (11 год) Візьму перо і спробую... |
||||
101 |
|
|
Вступ до розділу «Візьму перо і спробую». Анатолій Костецький «Імена». «Дивна звичка» |
172-175 |
102 |
|
|
Чи легко стати поетом |
175-179 |
103 |
|
|
Іван Світличний «Слухала Лисичка Солов’я». Андрій М’ястківський «Біла хмарка, біла». |
180 |
104 |
|
|
Умій у звичайному побачити незвичайне Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки». |
182-183 |
105 |
|
|
В.Сухомлинський «Сергійкова квітка» |
183-185 |
106 |
|
|
Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» Сила уяви. Марфа Тимченко. |
185-186 |
107-108 |
|
|
Народження краси. Підсумок за розділом «Візьму перо і спробую...»В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?»В.Сухомлинський «Флейта і вітер» А. Григорук «Сопілонька з калиноньки, ясенове денце» |
140-146 |
109 |
|
|
ПЧ Знайомство з творами Леоніда Шияна |
|
110 |
|
|
Пригадай і поміркуй… |
|
111 |
|
|
Підсумковий урок за рік . Тема 8 |
|
1