Мета уроку. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити помічати в поетичних творах образні вислови, які допомагають уявити описані картини.
Розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву.
Виховувати любов до природи, бажання любити її і берегти .
3 клас, літературне читання
Урок № 101
Тема уроку. «Казковий травень. Микола Сингаївський «Вийшов травень з лісу» За Юрієм Смоличем «Квітує земля»
Мета уроку. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити помічати в поетичних творах образні вислови, які допомагають уявити описані картини.
Розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву.
Виховувати любов до природи, бажання любити її і берегти .
Обладнання.
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Розчитування, 5 хвилин напівголосного читання
2. Робота над скоромовками
Повторення скоромовок. Вивчених на минулих уроках.
Хом’ячок наш захворів –
Хтось холодним напоїв.
Хом’ячкові нудно в ліжку
Ходить в гості сіра мишка.
Зшив торбинку кенгуру
На маленьку дітвору.
У торбинці тій щодня
Носить він кенгуреня.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Конкурс на краще читання віршів на вибір та представлення додаткових робіт.
ІУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМІ І МЕТИ УРОКУ
1. Поетична хвилинка
- Послухайте вірш Ф. Тютчева
Травень
Люблю я час грози весною, Краплин прозористе намисто
Коли травневий перший грім, На сонці золотом горить.
Немовби тішачися грою, Біжать потоки з гір суворих,
Гуркоче в небі голубім. Пташиний не змовкає гам,
Луна співає голосисто, І в лісі гам, і шум у горах –
Он дощик бризнув, пил летить, Усе підспівує громам …
- Який місяць оспівує у своєму вірші відомий український поет Ф. Тютчев?
- Сьогодні ми прочитаємо вірш про цей місяць українського поета Миколи Сингаївського.
У. РОБОТА НАД ВИВЧЕННЯМ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Біографічна довідка
Микола Федорович Сингаївський народився 12 листопада 1936 року в родині хлібороба, на Поліссі у невеличкому селі Шатрище Коростенського району Житомирської області.
Навчаючись у Київському університеті, позаштатно працював у редакціях різних газет.
У 1958 році побачила світ перша збірка для дітей «Жива криничка». Схвальним словом про неї відгукнувся Михайло Панасович Стельмах. Відтоді прийшло до читача понад 40 книжок – поетичних і прозових, з них – половина для дітей.
У 1968 році поетичні книги «З березнем по землі», «Архіпелаги» були відзначені премією імені О, Бойченка. За книги «Вогневиця» і «Поступ» удостоєний звання лауреата Республіканської комсомольської премії імені М.Островського.
Багато мелодій, написаних на вірші поета стали «співучими» серед людей: «Чорнобривці», «Безсмертник», «Полісяночка», «В краю дитинства», «Сонце в долонях», «Розляглося наше поле» та інші. Одна зі збірок має назву «Я родом із пісні» - свідчення любові поета до цього жанру.
2. Робота над віршем Миколи Сингаївського «Вийшов травень з лісу»
1)Самостійне мовчазне читання вірша учнями
- В образі кого автор змальовує травень.
2) Словникова робота.
Луг вчився
Дощу роззувся
Птиці озивалися
Хлопча прослалися
- Прочитайте кожний стовпчик двічі: згори вниз і навпаки
- У якому стовпчику лише дієслова?
- У якому слові є буква, що позначає два звуки?
3) Виразне читання вірша учнями.
4) Аналіз змісту вірша
3.Опрацювання твору «Квітує земля» за Юрієм Смоличем
1) Виразне читання оповідання учнями
- Про який весняний місяць говориться в оповіданні?
2) Самостійне мовчазне повторне читання.
3) Аналіз прочитаного за запитаннями підручниками.
УІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Доповни рядки»
Травень вклонився…
Травень усміхнувся …
Травень учився…
УІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 164, читати вірші виразно.