18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок позакласного читання. Казки українських письменників.

Про матеріал
  • - пізнавальнапродовжувати знайомити учнів з творчістю українських письменників – казкарів, розширювати знання дітей про літературну казку;
  • -розвиваючарозвивати зв'язне мовлення, читацьку самостійність учнів;
  • -виховнавиховувати інтерес до читання, до творчості українських письменників; вчити учнів культури спілкування;
  • -спеціально-навчальна
  • а) формувати вміння самостійно добирати і читати дитячі книжки за рекомендованою темою;
  • б) формувати вміння самостійно орієнтуватись у групі дитячих книжок, розташованих на книжковій виставці;
  • в) вчити складати найпростішу анотацію на прочитану книгу;
  • г) вчити висловлювати своє ставлення до прочитаного, характеризувати героїв творів, визначати мету (мораль) казки.
Перегляд файлу

Літературне  читання,  3  клас

Тема.  Урок  позакласного читання.  Казки  українських  письменників. 

Мета  уроку:

  •  пізнавальнапродовжувати  знайомити  учнів  з  творчістю  українських  письменників – казкарів,  розширювати  знання  дітей  про  літературну  казку;
  • розвиваючарозвивати  зв'язне  мовлення,  читацьку  самостійність  учнів;
  • виховнавиховувати  інтерес  до  читання,  до  творчості  українських  письменників;  вчити  учнів  культури  спілкування;
  • спеціально-навчальна

     а)  формувати  вміння  самостійно  добирати  і  читати  дитячі  книжки  за  рекомендованою  темою;

     б)  формувати  вміння  самостійно  орієнтуватись   у  групі  дитячих  книжок,  розташованих  на  книжковій  виставці;

     в)  вчити  складати  найпростішу  анотацію  на  прочитану  книгу;

     г)  вчити  висловлювати  своє  ставлення  до  прочитаного,  характеризувати  героїв  творів,  визначати  мету  (мораль)  казки.

Тип  уроку:  урок  позакласного  читання.

Обладнання:  складові  талиці,  завдання  до  гри  «Шифрувальники»,  девіз  уроку,  слова  для  складання  схеми,  малюнки  для  словникової  роботи,  схеми  для  творчих  завдань,  рекомендаційний  плакат.

 

Хід  уроку

І.  Організація  учнів  до  уроку

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань  учнів

  1.  Дихальні  вправи
  2. Робота  зі  скоромовкою 

    Хитру  сороку  спіймати  морока, 

    а  на  сорок  сорок  сорок  морок

  1. Розчитування  за  складовими  таблицями
  2. «Шифрувальники» 

гаказда,  яврипліс,  іінсп,  кичілил

(Загадки,  прислів*я,  пісні,  лічилки)

  •  Розшифруйте  слова.  - Назвіть  одним  словом.

 -   Доповніть.( казки )

ІІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.  Мотивація  навчальної  діяльності учнів.

  •  Відгадайте  загадку:

Ця  дивна  країна  довкола – чудесна, 

І  все  там чарівне,  скрізь – диво-краса.

Подумайте,  друзі,  промовте,  будь  ласка,

Яка  це  країна?  Згадали?  Це  ж  … (казка)

  •  Сьогодні  наш  урок  позакласного  читання  присвячений казкам. 

ІУ. Актуалізація  читацького  досвіду  учнів

  1.  Читання  «Розсипанки»

  Каз      ви      ка     в  ній       пов        не       зу

  ка         гад     та      щось       чаль      зро     мій!

( Казка – вигадка,  та  в  ній щось  повчальне  зрозумій!)

  •  Хай  ці  слова  стануть  девізом  нашого  уроку.
  1.  Узагальнення  знань  про  види  казок.
  •  А  які  бувають  казки?     ( складання  схеми)

                    

  •  Чим  відрізняються  народні  казки  від  авторських  (літературних)?
  1.  Робота   з  виставкою  книг

(Ознайомлення  з  книжками)

  •  На  які  групи  ви  розподілили  б  всі  книжки,  які стоять  на  виставці?

(практичні  дії  учнів:  спочатку  відкладають  народні  казки,  потім  казки  іноземних  авторів)

У.  Активізація  читацького  мислення  учнів

     1.  Обговорення  прочитаних  книг,  складання  найпростіших  анотацій  до  прочитаних  творів (сильніші  учні)

      -  Ознайомлення  з  планом  анотації.

      -  Заслуховування  найпростіших  анотацій  до  самостійно  прочитаних  книг.

Фізкультхвилинка

     2.  Колективне  опрацювання  творів(слабші  учні)

В.  Чухліб  «Пісенька  тоненької  очеретини»

    а)  читання  слабшими  учнями  з  можливістю  передбачення  для  сильніших

           -   Хто  головний  герой  казки?

    б)  словникова  робота:  кулик,  бугай,  деркач,… 

    в)  читання  в  особах,

    г)  аналіз  казки  з  елементами  вибіркового  читання

           -  Як  про себе  говорили  чапля?  Кулик?  Жаба?  Деркач?  Бугай?

           -  Чому  вони  сварились?  Які  вони?  Дайте  характеристику.

           -  Чому  мовчала  очеретина? Якою  вона  себе   вважала?

           -  Яку  пораду  дав  їй  Вітер?

           -   Чому  замовкли  всі  жителі  болота?

           -  Знайди  речення,  в  якому  висловлюється  головна  думка  казки.

    д)  Давайте  пофантазуємо,  як  би  по-іншому  могли  розгортатись  події,  могла  закінчитись  казка?

    е)   Гра  «Так  чи  ні?»….

    є)   Знайди  пару (чиї  слова?)

Очеретина               Я  найкраще  співаю.  Мене  все   болото  слухає.        

Вітер                        Коли  я  співаю,  в  селі  шибки  деренчать.. 

Бугай                        Бо  я  нічого  не  вмію  робити

Жаба                         Кожен  щось  вміє.  Тільки,  може,  не  здогадується

                                  про те.

В.Сухомлинський  “Деркач  і  кріт»

1.  Самостійне  читання

              Хто  головні  герої  казки. 

             Чому  дивувався  кріт? 

             Яка  мораль  казки?

УІ.  Підсумок  уроку

УІІ.  Завдання  до  наступного  уроку  позакласного  читання

             Ознайомлення  з  рекомендаційним  плакатом

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
3193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку