Календарно-тематичне планування до уроків
за модельною навчальною програмою
«Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.),
6 клас, 70 годин.
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітка |
1. |
|
Вступ. Завдання і структура курсу. Що таке історія стародавнього світу. |
|
2. |
|
Повторення. Що таке історичний час? |
|
3. |
|
Як досліджують час і простір в історії стародавнього світу? |
|
4. |
|
Практичне заняття. Відлік часу в історії. |
|
5. |
|
Узагальнення та систематизація знань. Повторення вивченого в 5 класі. |
|
Розділ 1. Життя людей у первісні часи. |
|||
6 |
|
Практичне заняття. Як і коли на Земній кулі з’явилися первісні люди. |
|
7. |
|
Як первісна людина господарювала. |
|
8. |
|
Як було організовано життя суспільства за первісних часів. |
|
9. |
|
Як жили первісні люди на теренах України. |
|
10. |
|
Яким був духовний світ людини за часів первісності. |
|
11. |
|
Як змінювалися суспільні відносини в минулому. |
|
12. |
|
Практичне заняття. Дослідження стоянок первісних людей на теренах України. |
|
13. |
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом 1. «Життя людей за первісних часів». |
|
Розділ 2. Цивілізація давнього Сходу. |
|||
14. |
|
Як розвивалось господарство стародавнього Єгипту. |
|
15. |
|
Як були організовані суспільство і влада в стародавньому Єгипті. |
|
16. |
|
Як Вавилон став столицею могутнього царства. |
|
17. |
|
Якими були особливості розвитку фінікійської цивілізації. |
|
18. |
|
Як жили і працювали мешканці стародавнього Китаю. |
|
19. |
|
Що відомо про стародавню Індію. |
|
20. |
|
Яка роль права і закону в житті держави і суспільства в минулому і тепер. |
|
21. |
|
Які були міфічні та релігійні уявлення народів Сходу. |
|
22. |
|
Як розвивалися архітектура і мистецтво в країнах Сходу. |
|
23. |
|
Колективний проєкт «Надбання цивілізацій Сходу». |
|
24. |
|
Узагальнення знань за розділом 2. Цивілізація давнього Сходу. |
|
Розділ 3. Антична грецька цивілізація та її сусіди (частина І). |
|||
25. |
|
Природа і населення стародавньої Греції. |
|
26. |
|
Як розвивалася Греція у VIII-VI ст. до н.е. |
|
27. |
|
Велика грецька колонізація. |
|
28. |
|
Становлення Афінського поліса. |
|
29. |
|
У чому особливості державного устрою та життя спртанського поліса. |
|
30- 31. |
|
Які народи сусідили з греками на території сучасної України. |
|
32. |
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом 3 (частина І). |
|
Розділ 3. Антична грецька цивілізація та її сусіди (частина ІІ). |
|||
33. |
|
Чому і як відбвулись греко-перські війни. |
|
34. |
|
Утврдження в Афінах демократії. |
|
35. |
|
Духовне життя стародавньої Греції. |
|
36. |
|
Як розвивалися освіта, наука і театр. |
|
37. |
|
Імперія Александра Македонського. |
|
38- 39. |
|
Як постали і розвивалися елліністичні держави. |
|
40. |
|
Практичне заняття. Складаємо історичний портрет (на вибір Перікла, або А. Македонського). |
|
41. |
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом 3 (частина ІІ). |
|
Розділ 4. Стародавній Рим та його сусіди (частина І). |
|||
42. |
|
Заселення і розвиток Італії в І тис. до н.е. |
|
43. |
|
Римська республіка в V-III ст. до н.е. |
|
44- 45. |
|
Суспільно-політична боротьба в Римі в ІІ-І ст. до н.е. |
|
46. |
|
Як і коли розпочався період імперії в Римі. |
|
47. |
|
Якими були вірування і традиції стародавніх римлян. |
|
48. |
|
Повсякденне життя римлян. |
|
49. |
|
Узагальнення за розділом 4 (частина І) |
|
Розділ 4. Стародавній Рим та його сусіди (частина ІІ ). |
|||
50. |
|
Особливості Римської імперії у ІІІ- на початку IV ст. |
|
51. |
|
Коли і як виникло християнство. |
|
52. |
|
У чому цінність культури стародавнього Риму. |
|
53. |
|
Чому занепала Західна Римська імперія. |
|
54- 55. |
|
Господарське та суспільне життя і духовний світ східних слов’ян. |
|
56. |
|
Практичне заняття. Два світи: язичництво і християнство. Чому християнство стає державною релігією в стародавньому Римі. |
|
57. |
|
Узагальнення знань за розділом 4 (частина ІІ). |
|
Розділ 5. Людина в природі, суспільстві, державі, громаді. |
|||
58- 59. |
|
Як співіснують людина і природа в минулому і тепер. |
|
60. |
|
Роль громади в житті людей і суспільства. |
|
61. |
|
Як живе шкільна спільнота. |
|
62- 63. |
|
Чому права людини є цінністю. |
|
64. |
|
Як живе різноманітне суспільство. |
|
65. |
|
Практичне заняття. Прописуємо правила для свого класу (можна школи чи громади). |
|
66. |
|
Узагальнення та систематизація за розділом 5 |
|
Узагальнююче повторення |
|||
67. |
|
Повторення. Що тобі відомо про історію. Що вивчає історія стародавнього світу. |
|
68. |
|
Повторення. Вимірювання історичного часу. |
|
69. |
|
Підсумковий урок. Подорожуємо шляхами минулого. |
|
70. |
|
Резерв |
|