Календарно-тематичне планування з літературного читання 3 клас 2 семестр за підручником М. Чумарної

Про матеріал
Під час складання календарно - тематичного планування були визначені головні напрями роботи з дитячою книгою, Програмними вимогами щодо знань здобувачів освіти 3 класу НУШ. Під час визначення теми урока це було зазначено. Тематика уроків "Робота з дитячою книгою" опрацьована з урахуванням вікових особливостей дитини.
Перегляд файлу

Календарне планування уроків української мови в 3 класі

(посібник «Українська мова та читання» М. Чумарна

  частина 2

Вчитель:  ___________________________________

ІІ СЕМЕСТР

4 години х 19 тижнів = 76 годин = __ уроки (святкові дні______________________)

(64 години  читання, 9годин роботи з дитячою книжкою)

Дата

Зміст уроку

Примітки

  1.  

 

Зимівля природи

Аналіз та інтерпретація, розкриття змісту  прочитаного.

«Коли засинає земля» Наталя Гивель.  Загадки. «Колиска серед снігу»  За Анатолієм Давидовим.                                      с.81-82

 

  1.  

 

Визначення теми і мети прочитаного тексту.

Казка «Друга в скруті пізнаєш» Мирослава Чорна.          с.83-85

 

  1.  

 

Вибір необхідної інформації з почутого.

«Птахи взимку». Журнал «Птах».         с. 86-88

 

  1.  

 

Застосовування під час читання вголос відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності.  Дмитро Павличко «Синиця».   Народні прикмети.       с.88-89

 

  1.  

 

Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування.   Підсумок за темою

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою №1 «Моя зимова казка» Вираження власної думки щодо змісту прослуханого.

 

  1.  

 

Натомилась зима

Дослідження будови тексту.

«Літо зиму доглядає»  Легенда.    с.90-91

 

  1.  

 

Розрізнення різних типів і стилів текстів (художні, науково-популярні, ділові).   «Зима з Літом зустрічається», «Стрітення» За Олексою Воропаєм.            с.91-93

 

  1.  

 

Застосовування під час  декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності. «Вона була українкою». «До діточок» Олена Пчілка.Вірш напам’ять   с. 94

 

  1.  

 

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки. «Тішся, дитино», «Була весна» Леся Українка.                                             с.95-96

 

  1.  

 

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки. «В Країні Сонячних Зайчиків». «В Палаці Чарівних Казок» Всеволод Нестайко.         с.96-100

 

  1.  

 

Застосування різних видів читання:  аналітичне ‒ для детального й поглибленого ознайомлення із змістом тексту. «В Країні Сонячних Зайчиків». «Братик Сяйвик» Всеволод Нестайко.             С.100-103    

 

  1.  

 

Знаходження в тексті конкретних відомостей, фактів, понять, пояснення їх змісту.

 

  1.  

 

Діагностична робота №5. Аудіювання

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи. Робота з дитячою книжкою №2 Дитячий детектив.  Розвиток умінь висловлювати смислові здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій з опорою на заголовок, ілюстрації, ключові слова; шляхом  відповідей на запитання, які виникають у читача  по ходу вдумливого читання твору.

 

  1.  

 

Розвиток умінь застосовувати різні види переказу відповідно до мети (докладний, стислий, вибірковий). 

 

  1.  

 

А вже весна скресла

Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції.

«Розлилися води» Веснянка     с.104-105

 

  1.  

 

Рольові ігри: диктор, журналіст, розповсюджувач візуальної інформації.«Чому він Чумацький?»            с.105-106

 

  1.  

 

Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів (художні, науково-художні).    «Задивлений у небо»                с.107

 

  1.  

 

Дослідження побудови і змісту художнього тексту. «Чорний шлях». Уривок з повісті «Тарасові шляхи» Оксана Іваненко.        с.108-113

 

  1.  

 

Аналіз та інтерпретація почутого.   «Чорний шлях». Уривок з повісті «Тарасові шляхи» Оксана Іваненко.          с.108-113

 

  1.  

 

Сприймання-розуміння усної інформації.

Казка «Малий Віз» Оксана Сенатович.     с.114-117

 

  1.  

 

Доступний і цікавий дітям навчальний матеріал різноманітний за жанрами, персоналіями і джерелами здобуття інформації.

Притча «Гостинець з дороги».с .117

 

  1.  

 

Підсумковий урок за темою. Розвиток умінь застосовувати різні види переказу відповідно до мети (докладний, стислий, вибірковий). 

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою №3 Дитячі газети та журнали. формування умінь виділяти, усвідомлювати зміст графічного матеріалу: схем, таблиць, діаграм;  пояснювати, до яких частин тексту вони відносяться.

 

  1.  

 

Розвиток умінь висловлювати оцінні судження, почуття щодо подій, вчинків персонажів, описів у художньому творі.

 

  1.  

 

Летіть додому, пташенята!

Знаходження в тексті конкретних відомостей, фактів, понять, пояснення їх змісту (суті).   «Пташок викликаю з далекого краю» с.118

 

  1.  

 

Застосування різних видів читання.

Легенда «Жайворонок».           с.119-120

 

  1.  

 

Діалогічна взаємодія з текстом.

П’єса на дві дії  «Коли хто спить?»  Марія  Чумана.     с.120-124

 

  1.  

 

Розвиток умінь висловлювати власні враження щодо прочитаної книжки.

«Джміль» Дмитро Павличко       с.125

 

  1.  

 

Діагностична робота №6. Читання мовчки

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи.  Робота з дитячою книжкою №4

Прогнозування орієнтовного змісту дитячої книжки з опорою на ключові слова, структурні елементи книжки, опрацьовані в попередніх класах, а також на анотацію, відомості про письменника, заголовки розділів.

 

  1.  

 

Завдання на розвиток уяви в зв’язку з прочитаним, власними спостереженнями. Підсумковий урок за розділом

 

  1.  

 

Розвиток умінь висловлювати смислові здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій з опорою на заголовок, ілюстрації, ключові слова; шляхом  відповідей на запитання, які виникають у читача  по ходу вдумливого читання твору.

 

  1.  

 

Великодня писанка

Розвиток умінь самостійно визначати, усвідомлювати жанрові особливості творів, що вивчалися.

«Ой, весно, весно, днем красна» Василь Скуратівський.       с.126-128

 

  1.  

 

Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності.

«Писанка» Надія Гуменюк.  «Квіткові сни»  Анатолій Костецький. Вивчення напам’ять  с.128-129

 

  1.  

 

Бібліотечний урок.Формування умінь усно оформляти свій читацький запит за таким алгоритмом: автор, назва книжки, енциклопедії; тема читання.   Знайомство з науково- пізнавальною літературою.

 

  1.  

 

Розвиток умінь висловлювати власні враження щодо прочитаної книжки.

Оповідання «Дрібний дощик» Юрій Ярмиш. с.129-130

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою №5. Формування умінь усно оформляти свій читацький запит.  Усвідомлений вибір дитячої книжки; вибір потрібної  книжки у відкритому фонді бібліотеки.

 

  1.  

 

Самостійне знаходження у тексті слів, що мають переносне значення, пояснення їх значень на прикладах. «Пісенька весняної води» Леся Українка. «Грім» Микола Вінграновський.   с.130-131

 

  1.  

 

Дослідження жанрових особливостей.

 «Пригоди Цибуліно» Джанні Родарі      с.132-141

 

  1.  

 

Спостереження за структурними особливостями героїко-фантастичних казок.     «Пригоди Цибуліно» Джанні Родарі       с.132-141

 

  1.  

 

Розвиток умінь самостійно ставити запитання за змістом тексту про факт, подію, час, місце події, героїв твору.

 

  1.  

 

Підсумковий урок за темою.

 

  1.  

 

Діагностична робота №7. Робота з літературним твором

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи.  Складання розповідей від імені одного з персонажів .

 

  1.  

 

День на літо повертає

Розширення та поглиблення знань та умінь про жанрові особливості казок про тварин.Самостійне визначення послідовності подій у творі.

«Уроки природи». Казка «Як важливо бути терплячим». Цікавинка  с.142-144

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою №6. Користування  різнотематичними  книжковими виставками, рекламними плакатами,  Інтернет-ресурсами бібліотеки.

 

  1.  

 

Ставлення письменника до зображуваних подій і вчинків персонажів. Самостійне складання простого плану.

«Крила матері» Василь Сухомлинський.   с.144-146

 

  1.  

 

Розвиток умінь застосовувати різні види переказу відповідно до мети.  УНК «Материнська любов» с.146-147

 

  1.  

 

Розвиток умінь виділяти в тексті яскраві, точні, образні вислови, художні описи, з’ясовувати їх роль у творі.  «Мамин день у календарі», «Хустка»  Галина Малик.  «Вишиванка» Вадим Крищенко.  с.147-148

 

  1.  

 

Використання у власному мовленні засобів художньої виразності. Формування умінь визначати настрій, загальну тональність твору.

 «Теплий віршик для мами» Олександр Дерманський.«Найбільше  я хочу…» Микола Cингаївський  с.149

 

  1.  

 

Формування умінь знаходити в тексті слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння тексту, характеристики персонажів.

 Казка «Горнятко меду» Марія Пономаренко  с.150-153

 

  1.  

 

Формування умінь самостійно визначати тему твору та основну думку з допомогою вчителя. Казка «Горнятко меду» Марія Пономаренко  с.150-153

 

  1.  

 

Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки.   «Все починається з мами» Анатолій Костецький   с.154

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою №7 Енциклопедична література. Розрізнення дитячих книжок, які містять  різножанрові, різнотематичні   художні  твори, науково-пізнавальні тексти, довідкову літературу, дитячу періодику.

 

  1.  

 

Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності.   «Моя свята земля» Марія Чумарна, «Україна» Надія Гуменюк   с.154-155

 

  1.  

 

Розширення і поглиблення уявлень про епітет, порівняння, метафору; їх роль у тексті.  «Літній ранок»  Леся Пронь.  Акровірш  «Літо»  с.156-157

 

  1.  

 

Бібліотечний урок : Довідкове бюро школяра.  Усвідомлений вибір дитячої книжки (книжок) з числа запропонованих бібліотекарем; вибір потрібної  книжки у відкритому фонді бібліотеки.

 

  1.  

 

Завдання на розвиток уяви в зв’язку з прочитаним, власними спостереженнями.  Підсумковий урок за темою

 

  1.  

 

Розвиток умінь  визначати і поділяти текст на смислові частини, добирати заголовки, складати словесний і малюнковий план.

 

  1.  

 

Повторення вивченого

 Народні прислів’я про силу слова. Рольові ігри: диктор, журналіст, розповсюджувач візуальної інформації.

 

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою №8  Текст в Інтернеті. Електронні версії книг. Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції: візуальної. Практичні роботи з ілюстрування медіа текстів.

 

  1.  

 

Навчання складати короткий відгук на прочитану книжку за алгоритмом.. Вивчення напам’ять уривку прозового твору.

 

  1.  

 

Літературна вікторина.  розвиток умінь правильно визначати і називати головного персонажа твору, аналізувати їхні вчинки, мотиви поведінки.

 

  1.  

 

Літературні кросворди і ребуси. Формування умінь створювати нескладні схеми, таблиці з метою ілюстративного супроводу відповідного текстового матеріалу. Діагностична робота №8.  Читання вголос

 

  1.  

 

Сенкан. Акровірш.  Дослідження жанрових особливостей. Знаходження рим у віршах, придумування ланцюжків римованих слів.

 

  1.  

 

Повторення вивченого матеріалу. Діагностична робота №8. Читання вголос

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою №9 Старі казки на новий лад. Індивідуальне і колективне складання нових кінцівок прочитаних казок. Інтерпретація ілюстрацій до текстів; придумування словесних картин.

 

  1.  

 

Придумування ланцюжків римованих слів; створення творчих переказів і творів за аналогією;  складання розповідей від імені одного з персонажів. Діагностична робота №8.  Читання вголос

 

  1.  

 

Навчання складати короткий відгук на прочитану книжку за алгоритмом. Рольові ігри: диктор, журналіст, розповсюджувач візуальної інформації.

 

  1.  

 

Підсумковий урок за рік.  Про що хочу  прочитати влітку?

 

 

docx
Додано
18 липня 2021
Переглядів
1635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку