Календарне планування уроків української мови в 3 класі
(посібник «Українська мова та читання» М. Чумарна
частина 2
Вчитель: ___________________________________
ІІ СЕМЕСТР
4 години х 19 тижнів = 76 годин = __ уроки (святкові дні______________________)
(64 години читання, 9годин роботи з дитячою книжкою)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітки |
|
|
Зимівля природи Аналіз та інтерпретація, розкриття змісту прочитаного. «Коли засинає земля» Наталя Гивель. Загадки. «Колиска серед снігу» За Анатолієм Давидовим. с.81-82 |
|
|
|
Визначення теми і мети прочитаного тексту. Казка «Друга в скруті пізнаєш» Мирослава Чорна. с.83-85 |
|
|
|
Вибір необхідної інформації з почутого. «Птахи взимку». Журнал «Птах». с. 86-88 |
|
|
|
Застосовування під час читання вголос відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності. Дмитро Павличко «Синиця». Народні прикмети. с.88-89 |
|
|
|
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. Підсумок за темою |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою №1 «Моя зимова казка» Вираження власної думки щодо змісту прослуханого. |
|
|
|
Натомилась зима Дослідження будови тексту. «Літо зиму доглядає» Легенда. с.90-91 |
|
|
|
Розрізнення різних типів і стилів текстів (художні, науково-популярні, ділові). «Зима з Літом зустрічається», «Стрітення» За Олексою Воропаєм. с.91-93 |
|
|
|
Застосовування під час декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності. «Вона була українкою». «До діточок» Олена Пчілка.Вірш напам’ять с. 94 |
|
|
|
Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки. «Тішся, дитино», «Була весна» Леся Українка. с.95-96 |
|
|
|
Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки. «В Країні Сонячних Зайчиків». «В Палаці Чарівних Казок» Всеволод Нестайко. с.96-100 |
|
|
|
Застосування різних видів читання: аналітичне ‒ для детального й поглибленого ознайомлення із змістом тексту. «В Країні Сонячних Зайчиків». «Братик Сяйвик» Всеволод Нестайко. С.100-103 |
|
|
|
Знаходження в тексті конкретних відомостей, фактів, понять, пояснення їх змісту. |
|
|
|
Діагностична робота №5. Аудіювання |
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Робота з дитячою книжкою №2 Дитячий детектив. Розвиток умінь висловлювати смислові здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій з опорою на заголовок, ілюстрації, ключові слова; шляхом відповідей на запитання, які виникають у читача по ходу вдумливого читання твору. |
|
|
|
Розвиток умінь застосовувати різні види переказу відповідно до мети (докладний, стислий, вибірковий). |
|
|
|
А вже весна скресла Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції. «Розлилися води» Веснянка с.104-105 |
|
|
|
Рольові ігри: диктор, журналіст, розповсюджувач візуальної інформації.«Чому він Чумацький?» с.105-106 |
|
|
|
Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів (художні, науково-художні). «Задивлений у небо» с.107 |
|
|
|
Дослідження побудови і змісту художнього тексту. «Чорний шлях». Уривок з повісті «Тарасові шляхи» Оксана Іваненко. с.108-113 |
|
|
|
Аналіз та інтерпретація почутого. «Чорний шлях». Уривок з повісті «Тарасові шляхи» Оксана Іваненко. с.108-113 |
|
|
|
Сприймання-розуміння усної інформації. Казка «Малий Віз» Оксана Сенатович. с.114-117 |
|
|
|
Доступний і цікавий дітям навчальний матеріал різноманітний за жанрами, персоналіями і джерелами здобуття інформації. Притча «Гостинець з дороги».с .117 |
|
|
|
Підсумковий урок за темою. Розвиток умінь застосовувати різні види переказу відповідно до мети (докладний, стислий, вибірковий). |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою №3 Дитячі газети та журнали. формування умінь виділяти, усвідомлювати зміст графічного матеріалу: схем, таблиць, діаграм; пояснювати, до яких частин тексту вони відносяться. |
|
|
|
Розвиток умінь висловлювати оцінні судження, почуття щодо подій, вчинків персонажів, описів у художньому творі. |
|
|
|
Летіть додому, пташенята! Знаходження в тексті конкретних відомостей, фактів, понять, пояснення їх змісту (суті). «Пташок викликаю з далекого краю» с.118 |
|
|
|
Застосування різних видів читання. Легенда «Жайворонок». с.119-120 |
|
|
|
Діалогічна взаємодія з текстом. П’єса на дві дії «Коли хто спить?» Марія Чумана. с.120-124 |
|
|
|
Розвиток умінь висловлювати власні враження щодо прочитаної книжки. «Джміль» Дмитро Павличко с.125 |
|
|
|
Діагностична робота №6. Читання мовчки |
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Робота з дитячою книжкою №4 Прогнозування орієнтовного змісту дитячої книжки з опорою на ключові слова, структурні елементи книжки, опрацьовані в попередніх класах, а також на анотацію, відомості про письменника, заголовки розділів. |
|
|
|
Завдання на розвиток уяви в зв’язку з прочитаним, власними спостереженнями. Підсумковий урок за розділом |
|
|
|
Розвиток умінь висловлювати смислові здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій з опорою на заголовок, ілюстрації, ключові слова; шляхом відповідей на запитання, які виникають у читача по ходу вдумливого читання твору. |
|
|
|
Великодня писанка Розвиток умінь самостійно визначати, усвідомлювати жанрові особливості творів, що вивчалися. «Ой, весно, весно, днем красна» Василь Скуратівський. с.126-128 |
|
|
|
Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності. «Писанка» Надія Гуменюк. «Квіткові сни» Анатолій Костецький. Вивчення напам’ять с.128-129 |
|
|
|
Бібліотечний урок.Формування умінь усно оформляти свій читацький запит за таким алгоритмом: автор, назва книжки, енциклопедії; тема читання. Знайомство з науково- пізнавальною літературою. |
|
|
|
Розвиток умінь висловлювати власні враження щодо прочитаної книжки. Оповідання «Дрібний дощик» Юрій Ярмиш. с.129-130 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою №5. Формування умінь усно оформляти свій читацький запит. Усвідомлений вибір дитячої книжки; вибір потрібної книжки у відкритому фонді бібліотеки. |
|
|
|
Самостійне знаходження у тексті слів, що мають переносне значення, пояснення їх значень на прикладах. «Пісенька весняної води» Леся Українка. «Грім» Микола Вінграновський. с.130-131 |
|
|
|
Дослідження жанрових особливостей. «Пригоди Цибуліно» Джанні Родарі с.132-141 |
|
|
|
Спостереження за структурними особливостями героїко-фантастичних казок. «Пригоди Цибуліно» Джанні Родарі с.132-141 |
|
|
|
Розвиток умінь самостійно ставити запитання за змістом тексту про факт, подію, час, місце події, героїв твору. |
|
|
|
Підсумковий урок за темою. |
|
|
|
Діагностична робота №7. Робота з літературним твором |
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Складання розповідей від імені одного з персонажів . |
|
|
|
День на літо повертає Розширення та поглиблення знань та умінь про жанрові особливості казок про тварин.Самостійне визначення послідовності подій у творі. «Уроки природи». Казка «Як важливо бути терплячим». Цікавинка с.142-144 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою №6. Користування різнотематичними книжковими виставками, рекламними плакатами, Інтернет-ресурсами бібліотеки. |
|
|
|
Ставлення письменника до зображуваних подій і вчинків персонажів. Самостійне складання простого плану. «Крила матері» Василь Сухомлинський. с.144-146 |
|
|
|
Розвиток умінь застосовувати різні види переказу відповідно до мети. УНК «Материнська любов» с.146-147 |
|
|
|
Розвиток умінь виділяти в тексті яскраві, точні, образні вислови, художні описи, з’ясовувати їх роль у творі. «Мамин день у календарі», «Хустка» Галина Малик. «Вишиванка» Вадим Крищенко. с.147-148 |
|
|
|
Використання у власному мовленні засобів художньої виразності. Формування умінь визначати настрій, загальну тональність твору. «Теплий віршик для мами» Олександр Дерманський.«Найбільше я хочу…» Микола Cингаївський с.149 |
|
|
|
Формування умінь знаходити в тексті слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння тексту, характеристики персонажів. Казка «Горнятко меду» Марія Пономаренко с.150-153 |
|
|
|
Формування умінь самостійно визначати тему твору та основну думку з допомогою вчителя. Казка «Горнятко меду» Марія Пономаренко с.150-153 |
|
|
|
Формування і розвиток якісних характеристик навички читання вголос і мовчки. «Все починається з мами» Анатолій Костецький с.154 |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою №7 Енциклопедична література. Розрізнення дитячих книжок, які містять різножанрові, різнотематичні художні твори, науково-пізнавальні тексти, довідкову літературу, дитячу періодику. |
|
|
|
Застосовування під час читання вголос, декламування напам’ять відповідно до змісту художнього твору інтонаційні мовленнєві засоби виразності. «Моя свята земля» Марія Чумарна, «Україна» Надія Гуменюк с.154-155 |
|
|
|
Розширення і поглиблення уявлень про епітет, порівняння, метафору; їх роль у тексті. «Літній ранок» Леся Пронь. Акровірш «Літо» с.156-157 |
|
|
|
Бібліотечний урок : Довідкове бюро школяра. Усвідомлений вибір дитячої книжки (книжок) з числа запропонованих бібліотекарем; вибір потрібної книжки у відкритому фонді бібліотеки. |
|
|
|
Завдання на розвиток уяви в зв’язку з прочитаним, власними спостереженнями. Підсумковий урок за темою |
|
|
|
Розвиток умінь визначати і поділяти текст на смислові частини, добирати заголовки, складати словесний і малюнковий план. |
|
|
|
Повторення вивченого Народні прислів’я про силу слова. Рольові ігри: диктор, журналіст, розповсюджувач візуальної інформації.
|
|
|
|
Робота з дитячою книжкою №8 Текст в Інтернеті. Електронні версії книг. Сприймання, аналіз, інтерпретація, рефлексія різних видів медіа-продукції: візуальної. Практичні роботи з ілюстрування медіа текстів. |
|
|
|
Навчання складати короткий відгук на прочитану книжку за алгоритмом.. Вивчення напам’ять уривку прозового твору. |
|
|
|
Літературна вікторина. розвиток умінь правильно визначати і називати головного персонажа твору, аналізувати їхні вчинки, мотиви поведінки. |
|
|
|
Літературні кросворди і ребуси. Формування умінь створювати нескладні схеми, таблиці з метою ілюстративного супроводу відповідного текстового матеріалу. Діагностична робота №8. Читання вголос |
|
|
|
Сенкан. Акровірш. Дослідження жанрових особливостей. Знаходження рим у віршах, придумування ланцюжків римованих слів. |
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу. Діагностична робота №8. Читання вголос |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою №9 Старі казки на новий лад. Індивідуальне і колективне складання нових кінцівок прочитаних казок. Інтерпретація ілюстрацій до текстів; придумування словесних картин. |
|
|
|
Придумування ланцюжків римованих слів; створення творчих переказів і творів за аналогією; складання розповідей від імені одного з персонажів. Діагностична робота №8. Читання вголос |
|
|
|
Навчання складати короткий відгук на прочитану книжку за алгоритмом. Рольові ігри: диктор, журналіст, розповсюджувач візуальної інформації. |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. Про що хочу прочитати влітку? |
|