Календарне планування уроків української мови в 5 класі
(122 год., 3,5 години на тиждень)
Підручник – Українська мова. 5 клас: Підручник для загальноосвітніх навчальних закл./ О.В. Заболотний, В.В.Заболотний. – К.: Генеза, 2013 -256с.
Календарне планування уроків української мови в 5 класі
(122 год., 3,5 години на тиждень)
Підручник – Українська мова. 5 клас: Підручник для загальноосвітніх навчальних закл./ О.В. Заболотний, В.В.Заболотний. – К.: Генеза, 2013 -256с.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
- |
1 |
Правопис: |
|
|
диктант |
1 |
1 |
аудіювання |
- |
1 |
Читання мовчки |
1 |
- |
Всього: |
7 |
8 |
№ |
Дата |
Мовна змістова лінія |
Мовленнєва змістова лінія |
Соціокультурна змістова лінія |
Діяльнісна змістова лінія |
Прим. |
|||
1 |
|
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова – державна мова України |
|
Українська мова – один із найважливіших складників української культури. |
Розуміє значення мови в житті суспільства, усвідомлює роль української мови в житті людини й суспільства |
Впр. 8 |
|||
2 |
|
|
Урок розвитку мовлення №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. |
Моя школа, мій клас. Значення колективізму. Український народ. Людська спільнота. |
Розрізняє такі поняття, як мовлення, спілкування, види мовленнєвої діяльності |
Впр.476 |
|||
|
|
Повторення вивченого в початкових класах (10) |
|||||||
3 |
|
Частини мови, основні способи їх розпізнавання |
|
Культурна спадщина України |
Розпізнає вивчені в початкових класах частини мови, визначаючи їх істотні ознаки; правильно пише слова з вивченими орфограмами |
Впр. |
|||
4 |
|
Іменник. Написання іменників із великої літери й у лапках. Літери, що позначають голосні звуки в закінченнях іменників. |
|
Родинно-побутова культура |
Розпізнає вивчені в початкових класах частини мови, визначаючи їх істотні ознаки; правильно пише слова з вивченими орфограмами |
Впр.18 |
|||
5 |
|
Прикметник.Літери, що позначають голосні звуки в закінченнях прикметників. |
|
Любов до природи |
Розпізнає вивчені в початкових класах частини мови, визначаючи їх істотні ознаки; правильно пише слова з вивченими орфограмами |
Впр.24 |
|||
6 |
|
|
Урок розвитку мовлення №2. Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично) |
Шанобливе ставлення до співрозмовників, вихованість |
Усвідомлює основні правила спілкування, вимоги до мовлення |
Впр.483 |
|||
7 |
|
Числівник |
|
Національні звичаї, традиції, обряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
Розрізняє літературну лексичну норму;пояснює вивчені орфограми й пунктограми; знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила; користується орфографічним і тлумачним словниками |
Впр.32 |
|||
8 |
|
Займенник |
|
Культура мовлення |
Розрізняє літературну лексичну норму;пояснює вивчені орфограми й пунктограми; знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила; користується орфографічним і тлумачним словниками |
Впр.38 |
|||
9 |
|
|
Урок розвитку мовлення №3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура тексту (вступ, основна частина, кінцівка);абзац. Ключові слова в тексті. Простий план готового тексту. |
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу. |
Визначає істотні ознаки тексту, тему, основну думку, задум і мікротему висловлювання, мету спілкування; складає простий план готового тексту |
Впр. |
|||
10 |
|
|
Урок розвитку мовлення №4 Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру. |
Народні митці України |
Переказує докладно почуті й прочитані тексти художнього й наукового стилів мовлення за самостійно складеним простим планом. |
Впр. |
|||
11 |
|
Дієслово. Літери, що позначають голосні звуки в закінченнях дієслів. |
|
Народна мудрість |
Розрізняє літературну лексичну норму;пояснює вивчені орфограми й пунктограми; знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила; користується орфографічним і тлумачним словниками |
Впр.43 |
|||
12 |
|
Не ы ны з дієсловами. Правопис –шся, -ться у кінці дієслів. |
|
Народні митці України |
Пояснює правопис дієслів |
Впр.42 |
|||
13 |
|
Прислівник. Правопис вивчених прислівників. Апостроф. Знак м’якшення |
|
Любов до природи |
Знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила; користується орфографічним і тлумачним словниками |
Впр.51 |
|||
14 |
|
Прийменник. Написання прийменників з іншими частинами мови |
|
Відомі українці |
Знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила; користується орфографічним і тлумачним словниками |
р.56 |
|||
15 |
|
Сполучник. Використання сполучників і, та, й, а, але для зв’язку слів у реченні. |
|
Відомі українці |
Знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила; користується орфографічним і тлумачним словниками |
Впр.57 |
|||
16 |
|
Частки не і ні. Уживання однієї частини мови в значенні іншої |
|
|
? |
|
|||
17 |
|
Контрольна робота №1Тестування. Повторення вивченого в початкових класах. Тест. |
|
|
|
|
|||
|
|
Відомості з синтаксису й пунктуації (18) |
|||||||
18 |
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. |
|
Культурна спадщина України |
Усвідомлює, що вивчає синтаксис і пунктуація; відрізняє словосполучення від слова, форми слова й речення |
Впр.68 |
|||
20 |
|
|
Урок розвитку мовлення №5 Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного досвіду, опису окремих предметів і тварин, елементарного роздуму. |
Природа навколо нас |
Визначає істотні ознаки тексту, тему, основну думку, задум і мікротему висловлювання; належність тексту до певного стилю |
Впр. |
|||
22 |
|
|
Урок розвитку мовлення №6 Ознайомлення з вимогами до мовлення( змістовність, логічна послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність). Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Аналіз переказу. |
Природа навколо нас |
Помічає й виправляє недоліки в своєму мовленні; оцінює текст (його зміст, форму, задум і мовне оформлення) |
Впр. |
|||
23 |
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
|
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу |
Вміє будувати речення, розрізняє речення і словосполучення, вміє знаходити головні члени речення |
Впр.78 |
|||
24 |
|
Речення з одним головним членом ( загальне ознайомлення) |
|
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу |
Вміє знаходити і будувати речення з одним головним членом |
Впр.85 |
|||
25 |
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні (повторення). Окличні речення (повто-рення) та неокличні. |
|
Родинно-побутова культура:структура, функції сім’ї,глибока й всеперемагаюча материнська, батьківська любов до дітей, шанобливе ставлення до бабусі й дідуся, родичів, прив’язаність до отчого дому. |
Розпізнає види речень за метою висловлювання, за інтонацією;знаходить межі речень у тексті, частини складного речення, що мають будову простих: правильно інтонує речення різних видів; розставляє та обґрунтовує розділові знаки в кінці речення |
Впр.87 |
|||
26 |
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
|
Впр. 92 |
|||
27 |
|
|
Урок розвитку мовлення №7 Усний докладний переказ тексту наукового стилю |
Сторінками історії |
Переказує докладно почуті й прочитані тексти художнього й наукового стилів мовлення за самостійно складеним простим планом. |
|
|||
28 |
|
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
Розрізняє додатки, означення, обставини; виділяє другорядні члени речення умовними позначками; будує речення, поширюючи їх другорядними членами речення. |
Впр.100 |
|||
29 |
|
Другорядні члени речення. Додаток. Способи вираження додатків. Засвоєння складних випадків слововживання |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
Розрізняє додатки, означення, обставини; виділяє другорядні члени речення умовними позначками; будує речення, поширюючи їх другорядними членами речення. |
Впр.91 |
|||
30 |
|
Другорядні члени речення. Обставина. Способи вираження обставин |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
Розрізняє додатки, означення, обставини; виділяє другорядні члени речення умовними позначками; будує речення, поширюючи їх другорядними членами речення. |
Впр.107 |
|||
31 |
|
Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
Використовує виражальні можливості другорядних членів речення у власному мовленні. |
Впр.109 |
|||
32 |
|
|
Урок розвитку мовлення №8. Відповідь на уроках української мови та інших предметів у науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша.
|
Ввічливість, доброта, тактовність, делікатність по відношенню до своїх товаришів |
Знаходить і виправляє недоліки й помилки в змісті, побудові й мовному оформленні власних висловлювань;оцінює текст, будує відгук на виступ товариша |
|
|||
33 |
|
Контрольна робота №2 Тестування. Словосполучення й речення |
|
|
|
|
|||
34 |
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами |
|
Дивовижний світ української природи. |
Розрізняє однорідні члени речення |
Впр.116 |
|||
35 |
|
Узагальню вальні слова при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
Розрізняє однорідні члени речення, узагальню вальні слова при них |
Впр.126 |
|||
36 |
|
Тренувальні вправи |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
Правильно інтонує речення з однорідними членами, розставляє знаки між однорідними членами, будує речення з однорідними членами |
Впр.127 |
|||
37 |
|
Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
Ввічливість, вихованість, культура спілкування |
Вміє знаходити речення зі звертаннями, правильно будує їх, інтонує, розставляє розділові знаки |
Впр.134 |
|||
38 |
|
Непоширені й поширені звертання |
|
|
|
||||
39 |
|
|
Урок розвитку мовлення№9 Контрольний переказ тексту (підготовча робота) |
Запорізьке козацтво в українській історії й національній самосвідомості. Герої доби козацтва |
Переказує докладно почуті й прочитані тексти художнього й наукового стилів мовлення за самостійно складеним простим планом. |
|
|||
40 |
|
|
Урок розвитку мовлення№10 Контрольний переказ тексту (написання переказу) |
Запорізьке козацтво в українській історії й національній самосвідомості. Герої доби козацтва |
Переказує докладно почуті й прочитані тексти художнього й наукового стилів мовлення за самостійно складеним простим планом. |
|
|||
41 |
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами й сполученнями слів(практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
|
Ввічливість, вихованість, культура спілкування |
Вміє знаходити речення зі вставними словами, правильно будує їх, інтонує, розставляє розділові знаки |
Впр.142 |
|||
42 |
|
Тренувальні вправи. Аналіз контрольного переказу |
|
Ввічливість, вихованість, культура спілкування |
Знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; будує речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами й використовує їх у власному мовленні |
Впр.143 |
|||
43 |
|
Контрольна робота №2 Тестування. Просте ускладнене речення. Контрольне аудіювання |
|
|
Вміє виконувати тестові завдання, розуміє висловлювання інших людей з одного прослуховування |
|
|||
44 |
|
Складні речення із сполучниковим та безсполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
Правильно інтонує складні речення, вміє їх знаходити у тексті, правильно розставляти розділові знаки |
Впр.149 |
|||
45 |
|
Тренувальні вправи |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року
|
Будує складні речення, вміє знаходити граматичну основу в них, використовуєу власному реченні |
Впр.156 |
|||
|
Пряма мова. Діалог (5) |
||||||||
46 |
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові |
|
Родинно-побутова культура |
розрізняє слова автора й пряму мову в реченні з прямою мовою |
Впр.161 |
|||
47 |
|
Тренувальні вправи |
|
Родинно-побутова культура |
правильно інтонує речення з прямою мовою; ставить та обґрунтовує розділові знаки при прямій мові й діалозі |
Впр.163 |
|||
48 |
|
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою |
|
Родинно-побутова культура |
знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; |
|
|||
49 |
|
Діалог. Тире при діалозі |
|
Родинно-побутова культура |
ставить та обґрунтовує розділові знаки при прямій мові й діалозі |
Впр.169 |
|||
50 |
|
Тренувальні вправи. Контрольний диктант №1 |
|
Родинно-побутова культура |
|
|
|||
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (27) |
|||||||
51 |
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
усвідомлює, що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія; розрізняє в словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні |
Впр.180 |
|||
52 |
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі;вимова звуків, що позначаються буквами г і г |
|
Національні звичаї, традиції, обряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
розрізняє в словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; |
Впр.188 |
|||
53 |
|
Тренувальні вправи. Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків |
|
Національні звичаї, традиції, обряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
розрізняє в словах тверді й м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; |
Впр.187 |
|||
54 |
|
|
Урок розвитку мовлення №11 Лист рідним, друзям. Адреса. Оформлення конверта |
Я і мій класний колектив |
Удосконалює вміння писати листи, адресу |
|
|||
55 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт . Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї |
|
Відомі українці |
розрізняє співвідношення звуків і букв; пояснює звукове значення букв я, ю, є,ї та щ; вимовляє звуки в словах відповідно до орфоепічних норм; користується орфоепічним і орфографічним словниками; |
Впр.198 |
|||
56 |
|
Фонетична транскрипція |
|
Національні звичаї, традиції, обряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
Вміє правильно записувати фонетичну транскрипцію слова |
Впр.197 |
|||
57 |
|
Склад. Основні правила переносу. |
|
Національні звичаї, традиції, обряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
вимовляє звуки в словах відповідно до орфоепічних норм; користується орфоепічним і орфографічним словниками; правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами |
Впр.204 |
|||
58 |
|
|
Урок розвитку мовлення№12 Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі |
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
складає усні й письмові твори з урахуванням мети й адресата мовлення, типу мовлення (зокрема твір-опис окремих предметів,тварин, твір-розповідь і твір-роздум на основі власного досвіду), жанру мовлення (оповідання про випадок із життя, замітка в газету інформаційного характеру, лист, адреса), |
|
|||
59 |
|
|
Урок розвитку мовлення №13 Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі |
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
|
||||
60 |
|
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка ( практично) |
|
Національні звичаї, традиції, обряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.203 |
|||
61 |
|
Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження. Аналіз твору. |
|
Національні звичаї, традиції, обряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
використовує логічний наголос для виділення слів із смисловим навантаженням; |
Впр.217 |
|||
62 |
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
|
|
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу |
застосовує орфоепічний словник і словник наголосів для самоконтролю власної вимови |
Впр.224 |
|||
63 |
|
Тренувальні вправи |
|
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу |
застосовує орфоепічний словник і словник наголосів для самоконтролю власної вимови |
Впр.225 |
|||
64 |
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у) у коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
|
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу |
Вміє пояснити написання слів з ненаголошеними голосними, користується орфографічним словником, правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами |
Впр. |
|||
65 |
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник |
|
Герої доби козацтва. Національна державна символіка України |
Вміє пояснити написання слів з ненаголошеними голосними, користується орфографічним словником, правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами |
Впр.229 |
|||
66 |
|
Тренувальні вправи. Фонетичний розбір слова |
|
Герої доби козацтва. Національна державна символіка України |
Вміє робити фонетичний розбір слова |
Впр.231 |
|||
67 |
|
Контрольна робота №4 Тестування. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
|
|
|
|
|||
68 |
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
розпізнає у словах і словосполученнях явища уподібнення, спрощення, чергування; |
Впр.235 |
|||
69 |
|
Спрощення в групах приголосних |
|
Людська спільнота |
розпізнає у словах і словосполученнях явища уподібнення, спрощення, чергування; |
Впр.243 |
|||
70 |
|
Тренувальні вправи. Фонетична транскрипція (повторення). Вимова префіксів з-, (зі-, с-), роз-, без- |
|
Людська спільнота |
вимовляє приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм; |
Впр. |
|||
71 |
|
|
Урок розвитку мовлення№14 Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
Людська спільнота |
складає усні й письмові твори з урахуванням мети й адресата мовлення, типу мовлення (зокрема твір-опис окремих предметів,тварин, твір-розповідь і твір-роздум на основі власного досвіду), жанру мовлення (оповідання про випадок із життя, замітка в газету інформаційного характеру, лист, адреса), |
|
|||
72 |
|
|
Урок розвитку мовлення№15 Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису |
Дивовижний світ навколо нас |
Впр. |
||||
73-74 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и]; [о],[е] з [і]; [е]—[о] після [ж],[ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
|
Народна мудрість |
розпізнає у словах і словосполученнях явища уподібнення, спрощення, чергування; |
Впр.259,261 |
|||
75 |
|
Основні випадки чергування у — в, і — й , з-із-зі.Аналіз переказу |
|
Українські символи |
розпізнає у словах і словосполученнях явища уподібнення, спрощення, чергування; |
Впр.264 |
|||
76 |
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю , я. Сполучення ьо, йо. |
|
|
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.276 |
|||
77 |
|
Правила вживання знака м’якшення. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.286 |
|||
78 |
|
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.289 |
|||
79 |
|
Тренувальні вправи . Навчальне читання мовчки |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила;читає мовчки відповідно до свого віку незнайомі тексти різних стилів, типів, жанрів мовлення зі швидкістю 100-150 слів за хв.; виділяє й запам'ятовує в прочитаному головне, тему й основну думку тексту, деталі; |
Впр.292 |
|||
80 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.301 |
|||
81 |
|
Тренувальні вправи |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.311 |
|||
82 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Словник іншомовних слів. |
|
Світ навколо тебе |
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.330 |
|||
83 |
|
Тренувальні вправи |
|
|
знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила; |
Впр.335 |
|||
84 |
|
Контрольна робота №5 Тестування. Орфоепія. Орфографія |
|
|
|
|
|||
|
|
Лексикологія (8) |
|||||||
85 |
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
усвідомлює, що вивчає лексикологія; визначає належність слів до певної лексичної категорії: (однозначні й багатозначні, загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова, групи слів за значенням; |
Впр.337 |
|||
86 |
|
Лексична помилка (практично).Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
усвідомлює, що вивчає лексикологія; визначає належність слів до певної лексичної категорії: (однозначні й багатозначні) |
Впр.338 |
|||
87 |
|
|
Урок розвитку мовлення№16 Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета |
Світ навколо нас |
підпорядковує висловлювання темі й основній думці; використовує вивчені мовні засоби зв'язку між реченнями в тексті; |
|
|||
88 |
|
|
Урок розвитку мовлення№17 Робота з книжкою: способи виділення частин змісту в тексті (відступи, підзаголовки тощо). Зміст книжки, журналу. Словникові статті у словниках різних типів. Виразне читання вголос художніх, науково-популярних текстів різних типів мовлення |
Багатство народної символіки |
читає вголос знайомі тексти різних стилів (розмовного, наукового й художнього), типів, жанрів мовлення з достатньою швидкістю (80-120 слів за хв.), плавно, відповідно до орфоепічних та інтонаційних норм, ділячи текст на смислові частини, виділяючи голосом ключові слова, прилаштовуючи швидкість, виразність читання до можливостей і потреб слухачів; оцінює прочитаний уголос текст (його зміст, форму, задум і мовне оформлення). |
|
|||
89 |
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
усвідомлює, що вивчає лексикологія; визначає належність слів до певної лексичної категорії: (однозначні й багатозначні, загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова, групи слів за значенням; |
Впр.344 |
|||
90 |
|
|
Урок розвитку мовлення№18 Контрольний переказ тексту |
Покликання людини. Творче, самобутнє світобачення кожної особистості, реалізація її творчого потенціалу. Видатні українці. |
підпорядковує висловлювання темі й основній думці; використовує вивчені мовні засоби зв'язку між реченнями в тексті; вибирає відповідно до умов спілкування стиль мовлення (розмовний, науковий, художній); додержується вимог до мовлення та основних правил спілкування; знаходить й виправляє недоліки й помилки в змісті, побудові й мовному оформленні власних висловлювань |
|
|||
91-92 |
|
|
Урок розвитку мовлення №19-20. Контрольний переказ тексту |
Покликання людини. Творче, самобутнє світобачення кожної особистості, реалізація її творчого потенціалу. Видатні українці. |
|
||||
93 |
|
Групи слів за значенням. Синоніми.Ознайомлення зі словником синонімів. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
користується тлумачним і перекладним, етимологічним словниками, словниками синонімів, антонімів; добирає з-поміж синонімів антонімів найбільш відповідні контексту; |
Впр.364 |
|||
94 |
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
користується тлумачним і перекладним, етимологічним словниками, словниками синонімів, антонімів; добирає з-поміж синонімів антонімів найбільш відповідні контексту; |
Впр.371 |
|||
95 |
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
користується тлумачним і перекладним, етимологічним словниками, словниками синонімів, антонімів; добирає з-поміж синонімів антонімів найбільш відповідні контексту; |
Впр.379 |
|||
96 |
|
Використання слів відповідно до їх значення. Аналіз переказу |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
користується тлумачним і перекладним, етимологічним словниками, словниками синонімів, антонімів; добирає з-поміж синонімів антонімів найбільш відповідні контексту; |
Впр.386 |
|||
97 |
|
Пароніми (практично). Ознайомлення зі словником паронімів, іншомовних слів. |
|
Герої доби козацтва. Національна державна символіка України |
усвідомлює й аргументує різницю між лексичним і граматичним значеннями слова; використовує виражальні можливості вивчених лексичних засобів у власному мовленні; заучує напам’ять прислів’я, приказки, крилаті вислови для збагачення мовлення. |
Впр.390 |
|||
98 |
|
Контрольна робота №6 Тестування. Лексикологія |
|
|
|
|
|||
|
|
Будова слова. Орфографія (9) |
|||||||
99 |
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей). |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
виділяє в слові всі його значущі частини; |
Впр.400 |
|||
100 |
|
Тренувальні вправи. Контрольне читання мовчки |
|
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу |
читає мовчки відповідно до свого віку незнайомі тексти різних стилів, типів, жанрів мовлення зі швидкістю 100-150 слів за хв.; виділяє й запам'ятовує в прочитаному головне, тему й основну думку тексту, деталі; |
|
|||
101 |
|
Спільнокореневі слова й форми слова. Незмінні й змінні слова. |
|
Видатні українці |
розрізняє форми слова й спільнокореневі слова, змінні й незмінні слова; |
Впр.408 |
|||
102 |
|
Тренувальні вправи |
|
Народні митці України |
правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами; |
Впр.404 |
|||
103 |
|
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів з-, зі-, с-. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, а також лексичні помилки |
Впр.423 |
|||
104 |
|
Написання префіксів роз-, без. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, а також лексичні помилки |
Впр. |
|||
105 |
|
Тренувальні вправи |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, а також лексичні помилки |
Впр. |
|||
106 |
|
|
Урок розвитку мовлення№21 Усний твір-оповідання про випадок із життя |
Родинно-побутова культура; структура, функції сім’ї, глибока й всеперемагаюча материнська, батьківська любов до дітей , шанобливе ставлення до бабусі й дідуся, родичів, прив’язаність до отчого дому. |
|
Впр. |
|||
107 |
|
|
Урок розвитку мовлення№22Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі. |
Родинно-побутова культура; структура, функції сім’ї, глибока й всеперемагаюча материнська, батьківська любов до дітей , шанобливе ставлення до бабусі й дідуся, родичів, прив’язаність до отчого дому. |
|
Впр. |
|||
108 |
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами; знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, а також лексичні помилки |
Впр.431 |
|||
109 |
|
Тренувальні вправи |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами; знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, а також лексичні помилки |
Впр.436 |
|||
110 |
|
Тренувальні вправи. Контрольний диктант №2 |
|
|
|
|
|||
111 |
|
Контрольна робота №7 Тестування. Будова слова. Орфографія |
|
|
|
|
|||
|
|
Повторення й узагальнення в кінці року (6) |
|||||||
112 |
|
Синтаксис і пунктуація |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
повторює вивчені відомості; класифікує й систематизує їх; узагальнює поняття, закономірності, правила й винятки з них |
Впр.447 |
|||
113 |
|
Лексикологія |
|
Залишки Трипільської культури. Національні звичаї, традиції, оряди й свята – віковічні духовні засади розвитку народу |
повторює вивчені відомості; класифікує й систематизує їх; узагальнює поняття, закономірності, правила й винятки з них |
Впр.453 |
|||
114 |
|
Будова слова й орфографія |
|
Родинно-побутова культура; структура, функції сім’ї, глибока й всеперемагаюча материнська, батьківська любов до дітей , шанобливе ставлення до бабусі й дідуся, родичів, прив’язаність до отчого дому. |
повторює вивчені відомості; класифікує й систематизує їх; узагальнює поняття, закономірності, правила й винятки з них |
Впр.460 |
|||
115 |
|
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
повторює вивчені відомості; класифікує й систематизує їх; узагальнює поняття, закономірності, правила й винятки з них |
Впр.467 |
|||
116 |
|
Лексикологія |
|
Дивовижний світ української природи. Єдність з рідною природою в різні пори року |
повторює вивчені відомості; класифікує й систематизує їх; узагальнює поняття, закономірності, правила й винятки з них |
Впр.468 |
|||
117 |
|
Контрольна робота №8 Тестування. Узагальнення вивченого за рік. |
|
|
|
|
|||
118 |
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
|
|||
119 |
|
|
Урок розвитку мовлення №23-24. Контрольний твір |
Покликання людини. Творче, самобутнє світобачення кожної особистості, реалізація її творчого потенціалу. Видатні українці. |
|
|
|||
120 |
|
|
|
|
|||||
121 |
|
|
Урок розвитку мовлення№25Аналіз твору |
|
|
|
|||
122 |
|
Підсумково-узагальнюючий урок. |
|
|
повторює вивчені відомості; класифікує й систематизує їх; узагальнює поняття, закономірності, правила й винятки з них |
|
|||