Картки для оперативного контролю навички читання

Про матеріал
Картки для оперативного контролю навички читання. Під час дистанційного навчання потрібно шукати нові підходи у роботі з дітьми. Дітям сподобалась форма роботи по знаходженню пропущених слів. Можливо, комусь знадобиться така форма роботи.
Перегляд файлу

Картки для оперативного контролю навички читання

Можна використовувати на етапі повторного читання і для перевірки домашнього завдання. Можна запропонувати другий пункт, а саме: визначити головну думку твору, дати характеристику героям, тощо.

За підручником для 3 класу, автор Марія Чумарна, І семестр.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

СОНЦЕ, СОНЕЧКО ТА СОНЯШНИК

  1. На листі дерев переливалися всіма … веселки крапельки роси.

2. Образилося Сонце та й … за хмарку.

3. А зробити так,  щоб  доспіли?  І  щоб діти засмагли?

  1. Він теж був на Сонце … : кругла голівка у жовтогарячих променях.

5. А Джміль гуде і гуде.

       6. Зраділи дерева, пташки …, квіточки розкрилися, а джміль над ними гудів.

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ЗДВИЖЕННЯ

  1. Вважалося, що змій скликає до себе святий … , який закриває їхні нори на замок.
  2. Легенда застерігає: якщо цього дня … на таке кубло, то змії можуть покусати.
  3. Таких кривдників … змії начебто виганяють зі свого товариства, і ті мусять самотою блукати лісами.
  4. Для цього треба перед вужем розіслати на землі … чи шматок тканини.
  5. Ця поетична оповідка цікава тим, що власне після Здвиження плазуни … на зимову сплячку.

6.     Очевидно, щоб не заважати лісовим мешканцям спокійно … перезимок, і створено таку застережливу легенду.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

КОЛИ НАРОДИЛОСЯ СЛОВО

1. Якою була вона чи є і досі нас, лише ми її не бачимо?

2. З одного «букетика» звуків народилася …, з іншого — земля, дерево, людина...

3. Якщо замість «вода» ми скажемо «одав» — вийде просто … звуків, який нічого не створить.

4. Як бачиш, мова не просто так складається зі слів,

а слова з звуків.

5. Саме тому здавна знали силу мови і вміли правильно нею користуватись.

6. У щоденному привітанні, звертанні одне до одного, побажанні, вибаченні за … вчинок — в цьому живому спілкуванні люди вчилися користуватися мовою, як музикант навчається грати на музичному інструменті, а художник вчиться малювати.

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

КАЗКА - МАТІНКА МОВИ

1. Адже для того, аби розвинути в собі … володіти Мовою, треба навчитися казати, тобто говорити.

2. Саме з допомогою … колись  навчали  дітей  усіх  найважливіших речей: і вміння слухати й розуміти сказане, переповідати та розмірковувати, фантазувати і доповнювати почуте.

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

З УСТ І ДО СЕРЦЯ

1. Але, безумовно, у них була … .

2. Адже саме словом, як стверджує давня мудрість, наш творив цей земний світ.

3. Так народилися … .

4. Бо ті знання про світ і людину, які наші предки зберігали в казках і передавали з уст в уста, від серця до серця, були насправді дуже важливими.

5. В них говорилось про те, що наш світ — круглий і …, як яйце.

6. І людина — теж є цілим всесвітом в самій собі, вона наділена дуже великою силою, яку їй в собі розкривати.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

1 КАРТКА. с.26-28

КРАСНОСВІТ

1. Поклади його на піч, аби було … тепленько.

2. Є у мене син, … називається, в яєчку ховається, то й послав мене вашу дочку за себе сватати.

3. Коли брали шлюб, то … поклали біля царівни.

4. Ну, як ти із яєчком живеш?

5. Я вже недовго мав у ньому, а тепер усе пропало!

6. Як ці зносиш, а палицю зітреш — тоді мене знайдеш і мого сина народиш.

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

2 КАРТКА. с.28-30

КРАСНОСВІТ

1. Жінко, є тут душа з того світу!

2. Розповіла і їй про … пригоду.

3. Пішла царівна понад ставом, дивиться — а там жінка … царя пере сорочки.

4. А вранці почала вона у дворі із золотою качкою.

5. Знову розплакались діти, мусила погана цариця дозволити їй ніч провести у кімнаті Красносвіта.

6. Тоді залізні обручі з неї одразу …, і тут же вона народила сина.

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

1 КАРТКА.с.31-32

ВУЙКО ЙОЙ І ЛИШИНЯ

1. Вийде вранці на і каже.

2. А увечері вуйко Йой сідав на ґаночку своєї хатинки.

3. М’ята … ніжно-салатово.

4. Під підлогою біля печі жило …, Яке Не Хотіло Вирости Великим.

5. Родичі … у лісі. Мишеня приносило від них гостинці.

6. Бо воно ніколи не втручалося, коли вуйко Йой … сваритися.

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

2 КАРТКА. с. 33-34

ВУЙКО ЙОЙ І ЛИШИНЯ

1. А навесні — тільки … й бачили!

2. Ви, старі … пеньки!

3. Мишеня одразу шмигало до … нірки.

4. Хтозна, може, Мишеня саме тому й не … вирости великим, бо боялося, що вуйко Йой тоді перестане розказувати казки!

5. Чи про Впертого Віслюка — і знов себе у казці впізнає.

6. І виліз зі своєї …, аж як вуйко Йой зовсім заспокоївся.

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

1 КАРТКА. с. 35-36

Довга казка про Кошеня, якому не подобалося жити дома

1. А у мисочці … молоко.

2. Спочатку Кошеняті … жити разом з дів- чинкою і пити щоранку молоко з мисочки.

3. Як цікаво було у … лісі!

4. Багато часу минуло чи мало, аж … захотіло їсти.

5. Колючий тим зупинився.

6. Ти ніде тут не бачив … з молоком?

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

2 КАРТКА. с.37-39

Довга казка про Кошеня, якому не подобалося жити дома

1. Це сушені гриби, … , малина та суниці!

2. Йшло-йшло, аж на великому дереві помітило чийсь …  хвостик.

3. Але у моєму дуплі є багато … горішків.

4. Найкраща наїжа!

5. Вона живе в тому … , біля якого росте дуже смачна морква!

6. Але Кошеня навіть забуло, що дуже … .

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ПЕРШІ ПИСАНІ ТЕКСТИ ТА КНИГИ

1. Такі види письма у давній … називали клинописом, а в Єгипті — ієрогліфами.

2. Бібліотека царя Ашурбаніпала … понад 25 тисяч книг!

3. Дерев’яні книги були … за глиняні, але теж не дуже зручними в користуванні.

4. А від слова «папірус», як ви здогадуєтесь, пішло в нашій мові  «папір».

5. Книги, написані на … , спершу мали форму згортків, а потім сторінки почали зшивати — і з’явилися перші рукописні книги, схожі на сучасні.

6. Книга Пересопницьке Євагеліє прекрасними малюнками, вона важить аж 9 кілограмів і 300 грамів.

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ПЕРШІ ДРУКОВАНІ КНИГИ

1. Виявляється, навіть до наших днів дійшли букварі й … , за якими вчилися діти в тій школі, поки вона існувала...

2. На жаль, до нашого часу зберігся лише один … цієї унікальної книги, за якою навчались українські діти.

3. Такою абеткою користувався ще Шевченко.

4. І  означало «Аз» «Я».

5. Того ж року завдяки відновленому Іваном Федоровичем … у Львові побачила світ ще одна книга «Апостол».

6. Друкарський верстат, на якому працювали львівські …, зберігається у Львівському музеї книги.

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ЯК МИША ВІДДЯЧИЛА ЛЕВОВІ

1. Як ти сміла мене будити? — гукнув … голосом на перестрашену мишу.

2. Будь …, даруй мені життя, а я тобі за це колись віддячуся!

3. Ти дрібна, дурна... І як же ти мені відслужитись?..

4. Лев шарпався, … , але сітей порвати не міг.

5. Не минула годинка — сіті … розгризено.

6. Не гордуй ніким, хоч би найслабшим і найбіднішим, бо і найслабший, і найбідніший може тобі в стати.

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

1 КАРТКА. с. 51-53

КОРОЛИК І ВЕДМІДЬ

1. Ой, то в такому разі … йому поклонитися?

2. Я хоч і знаю, де його …, але заглядати до неї ніколи не посмів.

3. Не бачиш, он … прилетів!

4. За цю образу ти нам тяжко відповісти.

5. Був тут Ведмідь і назвав нас …, ще й наплював у наше гніздо, кажуть малі Королики.

6. Завтра вдосвіта … зо мною до кривавої війни.

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

2 КАРТКА. с. 53-56

КОРОЛИК І ВЕДМІДЬ

  1. Рада ухвалила вислати …, бо він найменший і найхитріший.
  2. Вороже … буде літати в повітрі.
  3. Я буду йти …, а ви всі за мною, — каже далі Лис.
  4. Густою лавою йдуть звірі просто до … гнізда; густою хмарою літає понад ними пташня, але не може їх спинити.
  5. Але в цей час Шершень як … Лиса щосили!
  6. Мусив Ведмідь іти й просити в Короленят … .

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ДИВОВИЖНА ДРУЖБА

1. Там я всі стежки і всі чудові галявинки знаю.

2. Одвіз … їх у зоопарк, а одного собі залишив....

3. Насилу півень ту лисицю.

4. За нами вбігло … кошенятко і вже величенький півень.

5. Лисеня лягло своєї будки.

6. І уявіть собі, коли довго немає чи кошеняти, лисеня сумно скавчить, неначе кличе їх.

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ПРИТЧА ПРО ДРУЖБУ

1. Якось друзі  у мандрівці, і один з них дав ляпаса іншому.

2. Сьогодні мій найкращий … дав мені ляпаса.

3. Той, який отримав ляпаса, ледь не …, але друг врятував його.

4. Той, який дав ляпаса, а потім … життя, запитав його.

5. Коли хтось нас ображає, ми маємо написати про це на піску, щоб … могли стерти напис.

6. Тож спробуймо писати образи на піску та вирізьблювати радощі на камені!

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ТРЕТІЙ СНІГ

1. Пахнув прілим листям, присохлими й утомленим вітром, який завжди в лісі трохи розгублений, а часом і боязкий.

2. Брудні … першого снігу скапували поміж гілок, навіваючи думки про застуду, ангіну й гірку мікстуру, яку до- ведеться пити, пропускаючи школу.

3. Бо ягоди … достигають із першим морозом, а доти вони терпкі й несмачні.

4. Щоб їх налякати,  потрібен і різкий запах, якого їжак Петро видобути не вмів.

5. Вони ж іще на Здвиження … по хащах, закамарках і вітроломах.

6. Але знаєш, дитинко: береженого … береже.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

1 КАРТКА. с. 64-65

ПОДАРУНОК ВІД СВЯТОГО МИКОЛАЯ

1. Білка з білченятами … носили горішки, ховали в дупло, ведмідь лаштував свій барліг сухими гілочками з листям, лисиці міцними лапами виривали глибші нори, щоб не завіяв їх сніжок.

2. Е, я так не можу, бо всі інші кущі на мене .

3. Чому ж тоді такий …, якщо в тебе стільки багато хатинок?

4. А шубка в мене сіра, видно буде.

5. Сонечко всміхнулося й … за хмаринку. Зайчик ще довго дивився йому вслід, а потім знову заходився бігати по всьому лісу від одного куща до іншого...

6. Сніг навіть припорошив зайця, який від цього став схожим на … білий клубочок.

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

2 КАРТКА. с. 66-67

ПОДАРУНОК ВІД СВЯТОГО МИКОЛАЯ

1. Ганяла сірого зайця від куща до куща, щоб той не замерз.

2. Хто це мені такий … подарував? 

3. Спасибі тобі, сонечко, спасибі тобі, святий Миколаю! Ви, ви … чарівники!!!

4. Всі звірята дружно … біля лісової красуні, не було лише вухастого.

5. То завжди першим прибігав до … , а це щось на нього геть не схоже.

6. Шуба й справді так на сонці, що аж мружила очі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ДИВА НОВОГО РОКУ

1. На порозі Нового року люди здавна загадують на щасливу долю в наступному … .

2. А садівники донині користуються прадавнім секретом пробудження дерев, аби ті … росли та плодоносили.

3. В Новорічну ніч господар виходив із сокирою в сад, стукав … по стовбуру де- рева, яке чомусь не родило, і казав: «Якщо і цього року не родитимеш — зрубаю!».

4. Як свідчить …, дерева таки чують і розуміють нашу мову.

5. Бо після такої «розмови» вони … рясно плодоносять.

6. Саме з «оживанням» Кози … очікували доброго врожаю.

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

КОЛИСКА СЕРЕД СНІГУ

1. Навіть тоді, коли … стихають і в лісі стає тихо- претихо, морози не спадають.

2. То дерева, великі й малі, … на холоді.

3. Так, але придивіться до їхніх гніздечок.

4. Вітер не продимає таку …, а щоб і дощ чи сніг не потрапляли до неї, шишкарі влаштовують житло під розлогою ялиною.

5. —А чому, — скажете ви, — шишкарі надумали виводити пташенят …, навіщо їм здалося отак суворо випробовувати своїх дітей?

6. Недаремно їх так називають, адже найдужче їм смакує насіння …, сосни та інших хвойних дерев, що визріває восени і тримається на гіллі аж до весни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ДРУГА В СКРУТІ ПІЗНАЄШ

1. Метелиця … пишні зачіски струнких сосен, тож тепер вони пишаються розкішними сніговими шапками.

2. Дятел повернув голову і побачив … пташку — меншу за Синичку.

3. Так, біля мене багато збирається … .

4. Зараз моя «свита» …, а на снігу поки що замало для них насіння.

5. Він ще й з гострими шипами, на які я наколюю комах.

6. Ви не проти, якщо я буду … сюди вдосвіта?

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ПТАХИ ВЗИМКУ

1. Птахи майже весь час тримаються поряд зі своїми ділянками.

2.Така … дає можливість багатьом птахам вижити.

3. Прив’яжіть заготовлені грона …, винограду, горобини до гілок дерев у вашому саду, й на них неодмінно ласуватимуть чикотні й дрозди чорні.

4. Абсолютно неможливо знайти … стає лише з появою стійкого снігового покриву й промерзанням землі.

5. Дятлів можна підгодувати  взимку …,  які викладайте просто на сніг.

6. А яблуками … дрозди, чикотні та сойки.

 

docx
Додано
16 серпня 2022
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку