Коли пінгвіни були ще зеленими

Про матеріал
Урок літературного читання "Коли пінгвіни були ще зеленими" за С.Товстенком у 3 класі, НУШ.
Перегляд файлу

Тема. Коли пінгвіни були ще зеленими. Продовження (За С. Товстенком).

Мета:

  • формування предметних компетентностей: продовжувати працювати над текстом С.Товстенка «Коли пінгвіни були ще зеленими», формувати навички свідомого та виразного читання, розвивати мислення, мовлення, пам’ять, виховувати бережливе ставлення до природи.
  • формування ключових компетентностей: вільне спілкування державною мовою, вміння висловлювати свою думку, робити обгрунтовані висновки, формувати навичку свідомого читання цілими словами, розуміти терміни та слова англійською мовою з метою оволодіння навичками міжкультурного спілкування; виконувати прості математичні обчислення; пізнавати навколишній світ шляхом спостереження, розвивати вміння сприймати інформацію, застосовувати отримані знання, працювати з медіа індивідуально  в парі, групі; вчити використовувати у своїй роботі дані з супутника, знаходити порівняльний аналіз танення льодовиків за останніх 40 років, використовувати програму Google Earth; розвивати здатність працювати з іншими людьми у групі, парі, засвоювати знання не тільки про свою Батьківщину, а й про сусідні території та держави; формувати основи екологічної грамотності здобувачів освіти; виховувати дбайливе ставлення до збереження навколишнього середовища, формувати економне ставлення до природніх ресурсів; ввічливо спілкуватися з іншими дітьми, поважно ставитися до людей літнього віку.

Обладнання. Цеглинки LEGO,  кольоровий постер для самооцінювання учнів з використанням цеглинок, проектор, ноутбук, глобус, презентація до уроку, картки, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

– Доброго ранку, любі діти. Ми розпочинаємо наш урок літературного читання. Сьогодні на урок ми візьмемо (вчитель показує на дошці написи) У- увагу, Р- розум, О- охайність, К-креатив.

2. Емоційне налаштування «Подаруй сусідові посмішку»

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Фронтальна бесіда
  • Над яким текстом ми працювали на минулому уроці?
  • До якого жанру належить цей текст?
  • Що таке казка?
  1. Мозковий штурм
  • А які казки ви читали останнім часом?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо з вами роботу над казкою «Коли пінгвіни були ще зеленими». Формуватимемо навички свідомого читання. Обговорюватимемо прочитане та шукатимемо вирішення проблем людства. В кінці уроку миз вами зможемо розрізнити: що в цій казці є справжнім, а що – вигаданим, бо ми розширимо свої знання про пінгвінів та їх середовище існування.

ІV. Вправи на постановку дихання та розвиток артикуляції.

  1. Вправа «Кораблик»
  2. Дихальна вправа «Зіграємо ручки»
  3. Дихальна вправа «Повітряна кулька»

Матеріал взято з мережі Інтернет

https://www.logoclub.com.ua/zvukovimova/dikhalnagimnastika/38-vpravi-dlya-rozvitku-movlennevogo-dikhannya

  1. Робота зі скоромовками

– Оберіть одну із запропонованих скоромовок, спочатку прочитайте її про себе, а потім швидко вголос.

 


Жовтий жук купив жакет,

Джемпер, джинси та жилет.

Летіла лелека,

Заклекотіла до лелеченят.


 

V. Вибіркове читання

1. Відповіді на запитання

    – Яку казку ми читали на попередньому уроці?

  • Хто головні герої казки?
  • Зачитайте, будь ласка, опис місця, де жив Пін та його родина?
  • Чим займалася мама Піна? Зачитайте як вона готувала чай.
  • Хто такий Сивань? Як він зараз живе? Зачитайте.
  • Як звали бабусю Піна?
  • Як бабуся ставилася до свого онука Піна? Доведіть думку словами з тексту.
  • А як ви ставитеся до своєї бабусі? Яких правил поводження з літніми людьми ми з вами повинні дотримуватися?
  • Що попросив Пін у своєї бабусі?
  • Чи уважно слухав Пін казку? Доведіть словами з тексту.

Фізкультхвилинка «Пінгвіни»

https://www.youtube.com/watch?v=GQGTBpuLxlg

VI. Гра на встановлення відповідності. Робота  у групах.

  1. Поділ учнів на групи.

Вчитель роздає цеглинки відповідних кольорів. Учні діляться на групи за кольором отриманої цеглинки.

  1. Пояснення завдання.
  • Перед вами є кольорові картки. Прочитайте питання по тексту та знайдіть серед запропонованих відповідей правильну. Група, що справилася із завданням, повинна скласти вежу із цеглинок і підняти її вгору як сигнал для вчителя.

Що ловив тато Пінові?

Кришталевий імператорський палац

Що було розташоване у центрі Пінгвінячого містечка?

Старий пінгвін, сусід родини Піна

Який чай заварювала мама Піна?

Час від часу тато ловив Пінові маленьких смачних рибок, рачків і молюсків.

Хто такий Сивань?

Моховий чай

 

VII. Уявна мандрівка в Антарктиду. Використання мультимедіа.

  1. Робота з глобусом
  • Діти, що це за прилад у мене в руках? Так, це глобус. А давайте пригадаємо, що таке глобус? ( відповіді учнів). Зараз ми спробуємо знайти Антарктиду. Яким кольором вона позначена на глобусі? Чому? (відповіді учнів)
  • Так. Антарктида вкрита льодом та снігом, тому зображена білим кольором.  Як ви гадаєте, чи живуть люди на цьому материку? (відповіді учнів).
  • В Антарктиді живуть багато людей різних національностей, адже цей материк є об’єктом досліджень багатьох науковців. Навіть українські вчені досліджують процеси танення льоду та передають дані через супутник на станції «Академік Вернадський». Ці розумні та сміливі люди гордо представлять нашу країну на рівні з іншими державами. Ми повинні пишатися нашими ученими.
  • Зараз я пропоную вам скористатися програмою Google Earth для того, щоб побачити модель Землі з космосу та відслідкувати швидкість танення льоду на материку протягом  останніх років.
  • Спочатку давайте правильно вимовимо слово Earth (учні повторюють за вчителем). Earth – у перекладі з англійської мови означає «Земля». Сьогодні ваш словниковий запас англійської мови поповнився ще одним словом, запам’ятайте його.

Учитель демонструє на екрані програму і дані з супутника. Діти спостерігають за відео, на якому зображена швидкість танення льодового покриву Антарктиди починаючи від 1985 року і до 2017.

  • Давайте разом порахуємо, за скільки років зменшився льодовий покрив материка у відео. Рахуємо разом, 2017 -1985 = 32 роки.
  • Наше відео про танення льодовиків закінчилося 2017 роком. Який рік зараз? (2022) Давайте порахуємо скільки років пройшло від 2017? (відповіді учнів :2022-2017=5). За 5 років шар льодового покриву змінився, тільки останніх даних у нас поки що немає.
  • Чи знаєте ви чому тануть льодовики?
  • Що спричинило глобальне потепління? (Відповіді учнів)
  • Що ми з вами повинні робити, щоб зупинити цей процес? (Пошук шляхів зупинення глобального потепління)

VIII.Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінювання учнів.

  • З яким твором ми з вами сьогодні працювали?
  • Що ми дізналися про пінгвінів? Де вони живуть?
  • Що відомо про їх умови існування?
  • Яким чином ми можемо допомогти вижити тваринам, що потерпають від глобального потепління? Що в наших силах зробити?
  • Оцініть свою роботу на уроці. Підніміть вгору цеглинку, колір якої відповідає вашому рівню згідно з шкалою. (Кольорові смайлики для самооцінювання учнів, прикріплені на дошці)

 

docx
Додано
13 червня 2022
Переглядів
1927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку