Комплексна підсумкова робота за темою "Лицарство в літературі. Пам'ятаємо про минуле" 7 клас НУШ ( ГР1,ГР2,ГР3)

Про матеріал
Робота містить завдання для перевірки знань по творчості В.Скотта, К.І.Галчинського, А.Маргул-Шпербера, Д.Бойна
Перегляд файлу

Комплексна підсумкова робота за темою “Лицарство в літературі. Памятаємо про минуле. Творчість В.Скотта, К.Галчинського,

А.Маргул-Шпербера, Д.Бойна”

 

Усна взаємодія (УВ) (ГР1))

  1. Аудіювання тексту уривка з роману Джона Бойна “Хлопчик у смугастій піжамі”.  

Послухайте текст, виконайте тестові завдання. (6б)

 

РОЗДІЛ ДВАДЦЯТИЙ. Останній

 Більше ніхто й нічого не чув про Бруно після цього. Через кілька днів після того як солдати пильно обшукали дім, а тоді поширили свої пошуки на ближні містечка та села, показуючи всім фотографію маленького хлопчика, один із них натрапив на купу одягу та черевики, що їх Бруно залишив під загорожею. Солдат залишив речі на своєму місці, не доторкнувшись до них, і доповів про все комендантові, який оглянув місцевість, подивився ліворуч і праворуч, як робив і Бруно, коли вперше сюди потрапив, але попри всі зусилля так і не міг зрозуміти, що сталося з його сином. Виникало враження, що він просто зник із лиця землі, залишивши після себе свій одяг.

Мати не повернулася до Берліна так швидко, як їй хотілося. Вона залишалася в Геть-Звідси протягом кількох місяців, чекаючи звісток від Бруно, аж поки одного дня, геть несподівано, подумала, що він міг повернутися додому сам-один, тож негайно виїхала до їхнього колишнього будинку, сподіваючись побачити, що він сидить на сходах і чекає на неї.

Його там не було, звичайно.

Гретель повернулася до Берліна з матір’ю й багато годин сиділа у своїй кімнаті, плачучи, не тому, що вона повикидала геть своїх ляльок і не тому, що залишила всі свої мапи в Геть-Звідси, а тому, що їй дуже не вистачало Бруно.

Батько залишався в Геть-Звідси ще цілий рік і заслужив ненависть своїх солдатів, яких безжально ганяв. Він засинав щоночі, думаючи про Бруно, і прокидався кожного ранку з тією самою думкою. Одного дня він сформулював теорію, що саме могло статися, і пішов до того місця в загорожі, де рік тому було знайдено купку одягу.

Зовні це місце нічим не вирізнялося, але потім він здійснив невеличке дослідження й відкрив, що нижня дротина колючої загорожі не була тут належно прикріплена до ґрунту, як це було зроблено скрізь, і що коли її підняти, то невеличка особа (така, як малий хлопчик) могла під нею пролізти. Потім він подивився вдалину й продовжив свої міркування логічно, крок за кроком, і коли він їх завершив, то ноги відмовилися тримати його. Він опустився на землю й сидів майже в тій самій позі, що й Бруно сидів протягом року, хоч батько й не схрестив під собою ноги.

Через кілька місяців після цього до Геть-Звідси прийшли інші солдати, й батькові Бруно було наказано піти з ними, й він пішов, не нарікаючи й майже з радістю, бо йому тепер було байдужісінько, що з ним станеться далі.

 І це кінець розповіді про Бруно та про його родину. Звичайно, усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться.

Не в наші дні й не в нашу історичну добу. (з роману Д.Бойна “Хлопчик у смугастій піжамі” (переклад з англійської Віктора Шовкуна ))

Тестові завдання:

  1. На що під час пошуків Бруно натрапив один солдат?

А) на схованку, яку зробив Бруно;

Б) на купу одягу та черевики;

З) на клад.

  1. Чому мати Бруно зненацька виїхала до їхнього колишнього будинку?

А) взяти дещо з речей;

Б) набридло перебувати в Геть-Звідси;

В) сподівалася, що Бруно туди повернувся і чекає на неї.

  1. Що Гретель зробила із своїми ляльками?

А) пошила їм новий одяг;

Б) повикидала їх;

В) подарувала дітям з “ферми”.

  1. З якою думкою засинав і прокидався батько Бруно?

А) про Бруно;

Б) про концтабір;

В) про відпочинок.

  1. Яке відкриття зробив батько Бруно після невеликого дослідження?

А) що Бруно десь поїхав з лейтенантом;

Б) що навколо будинку чудовий ліс;

В) що нижня дротина колючої загорожі не була належно прикріплена.

  1. З яким відчуттям батько пішов, коли за ним прийшли інші солдати?

А) злості, ненависті;

Б) байдужості, навіть радості;

В) він не звертав на них уваги.

 

  1. Напишіть есе (5–7 речень) на тему: «Які уроки людяності дає нам книжка Джона Бойна»?  (6б)

 

 

Працює з текстом (ПТ (ГР2))

 

Виконайте тестові завдання (12б)

 

  1.  Вальтер Скотт - засновник...

 А) пригодницького роману;

Б) історичного роману; 

В) побутового роману.

  1.  Події, описані в романі В.Скотта, відбуваються…

  А) у Франції в Х ст.;

 Б) в Італії в ХІ ст;

 В) в Англії в ХІІ ст..

  1. Які моральні якості НЕ втілює образ Айвенго?

 А) дотримання кодексу лицарської честі

Б) прославлення своїх подвигів

В) милосердя та вірність

  1. Яка доба зображена в романі В.Скотта "Айвенго" ?  

А) Річарда Левове Серце;

 Б) королеви Єлизавети;

 В)  Короля Артура.

  1. Укажіть ім’я, під яким з’явився на лицарському турнірі Айвенго. 

А) Чорний Лицар;

 Б) Ральф де Віконт;

 В) Лицар позбавлений спадщини.

6.Під яким ім’ям діє у романі В.Скотта «Айвенго» Робін Гуд? 

А) Сакс;

 Б) Ісаак; 

В) Локслі.

  1. Яка мова утворилася «з мішанини французької та англійської мов»?

А) шотландська;

 Б) сучасна англійська;

 В) саксонська.

8.Визначте за цитатою чиї це слова "Та ні - той син, що не послухався мене, більш мені не син, і я не клопочуся його долею..."

 А) Принца Джона;

 Б) Бріана де Буагільбера;

В) Седріка Сакса.

 

 

9-10. Установіть відповідність між автором і назвою його твору.

1. Вальтер Скотт

А) “Хлопчик у смугастій піжамі”

  1. Константи Галчинський

Б) “Про назву концтабору Бухенвальд”

  1. Альфред Маргул-Шпербер

В) “Айвенго”

  1. Джон Бойн

Г) “Лист з полону”

 

Д) “Дитя Ноя”

 

11-12. Установіть відповідність між країнами і письменниками, які ці країни педставляють:

1. Румунія

А) Вальтер Скотт

2.Ірландія

Б) Константи Галчинський

3.Польша

В) Альфред Маргул-Шпербер

  1. Англія

Г) Джон Бойн

 

Д) Фрідріх Шиллер

 

 

 

Письмово взаємодіє (ПВ (ГР3)

Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови

 

Виконайте наступні завдання:

  1. Із “хмаринки слів” виберіть слова, які характеризують образ Айвенго. (2б)

882e656de22672450c3bae4cfa24dc33

 

 

  1.  Письмово висловіться на одну із запропонованих тем: «Мій улюблений герой (моя улюблена героїня) у романі В. Скотта “Айвенго”»; «Чи існують лицарі сьогодні?»; «Коли слабка жінка стає сильнішою від могутнього лицаря... (за романом “Айвенго” В. Скотта)». (6б)

 

3. Напишіть фанфік (продовження історії) про долю Гретель, старшої сестри Бруно.(4б)

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Іванова Олена
Додано
28 листопада
Переглядів
2256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку