Комплексна підсумкова робота за темою “Лицарство в літературі. Памятаємо про минуле. Творчість В.Скотта, К.Галчинського,
А.Маргул-Шпербера, Д.Бойна”
Усна взаємодія (УВ) (ГР1))
Послухайте текст, виконайте тестові завдання. (6б)
РОЗДІЛ ДВАДЦЯТИЙ. Останній
Більше ніхто й нічого не чув про Бруно після цього. Через кілька днів після того як солдати пильно обшукали дім, а тоді поширили свої пошуки на ближні містечка та села, показуючи всім фотографію маленького хлопчика, один із них натрапив на купу одягу та черевики, що їх Бруно залишив під загорожею. Солдат залишив речі на своєму місці, не доторкнувшись до них, і доповів про все комендантові, який оглянув місцевість, подивився ліворуч і праворуч, як робив і Бруно, коли вперше сюди потрапив, але попри всі зусилля так і не міг зрозуміти, що сталося з його сином. Виникало враження, що він просто зник із лиця землі, залишивши після себе свій одяг.
Мати не повернулася до Берліна так швидко, як їй хотілося. Вона залишалася в Геть-Звідси протягом кількох місяців, чекаючи звісток від Бруно, аж поки одного дня, геть несподівано, подумала, що він міг повернутися додому сам-один, тож негайно виїхала до їхнього колишнього будинку, сподіваючись побачити, що він сидить на сходах і чекає на неї.
Його там не було, звичайно.
Гретель повернулася до Берліна з матір’ю й багато годин сиділа у своїй кімнаті, плачучи, не тому, що вона повикидала геть своїх ляльок і не тому, що залишила всі свої мапи в Геть-Звідси, а тому, що їй дуже не вистачало Бруно.
Батько залишався в Геть-Звідси ще цілий рік і заслужив ненависть своїх солдатів, яких безжально ганяв. Він засинав щоночі, думаючи про Бруно, і прокидався кожного ранку з тією самою думкою. Одного дня він сформулював теорію, що саме могло статися, і пішов до того місця в загорожі, де рік тому було знайдено купку одягу.
Зовні це місце нічим не вирізнялося, але потім він здійснив невеличке дослідження й відкрив, що нижня дротина колючої загорожі не була тут належно прикріплена до ґрунту, як це було зроблено скрізь, і що коли її підняти, то невеличка особа (така, як малий хлопчик) могла під нею пролізти. Потім він подивився вдалину й продовжив свої міркування логічно, крок за кроком, і коли він їх завершив, то ноги відмовилися тримати його. Він опустився на землю й сидів майже в тій самій позі, що й Бруно сидів протягом року, хоч батько й не схрестив під собою ноги.
Через кілька місяців після цього до Геть-Звідси прийшли інші солдати, й батькові Бруно було наказано піти з ними, й він пішов, не нарікаючи й майже з радістю, бо йому тепер було байдужісінько, що з ним станеться далі.
І це кінець розповіді про Бруно та про його родину. Звичайно, усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться.
Не в наші дні й не в нашу історичну добу. (з роману Д.Бойна “Хлопчик у смугастій піжамі” (переклад з англійської Віктора Шовкуна ))
Тестові завдання:
А) на схованку, яку зробив Бруно;
Б) на купу одягу та черевики;
З) на клад.
А) взяти дещо з речей;
Б) набридло перебувати в Геть-Звідси;
В) сподівалася, що Бруно туди повернувся і чекає на неї.
А) пошила їм новий одяг;
Б) повикидала їх;
В) подарувала дітям з “ферми”.
А) про Бруно;
Б) про концтабір;
В) про відпочинок.
А) що Бруно десь поїхав з лейтенантом;
Б) що навколо будинку чудовий ліс;
В) що нижня дротина колючої загорожі не була належно прикріплена.
А) злості, ненависті;
Б) байдужості, навіть радості;
В) він не звертав на них уваги.
Працює з текстом (ПТ (ГР2))
Виконайте тестові завдання (12б)
А) пригодницького роману;
Б) історичного роману;
В) побутового роману.
А) у Франції в Х ст.;
Б) в Італії в ХІ ст;
В) в Англії в ХІІ ст..
А) дотримання кодексу лицарської честі
Б) прославлення своїх подвигів
В) милосердя та вірність
А) Річарда Левове Серце;
Б) королеви Єлизавети;
В) Короля Артура.
А) Чорний Лицар;
Б) Ральф де Віконт;
В) Лицар позбавлений спадщини.
6.Під яким ім’ям діє у романі В.Скотта «Айвенго» Робін Гуд?
А) Сакс;
Б) Ісаак;
В) Локслі.
А) шотландська;
Б) сучасна англійська;
В) саксонська.
8.Визначте за цитатою чиї це слова "Та ні - той син, що не послухався мене, більш мені не син, і я не клопочуся його долею..."
А) Принца Джона;
Б) Бріана де Буагільбера;
В) Седріка Сакса.
9-10. Установіть відповідність між автором і назвою його твору.
1. Вальтер Скотт |
А) “Хлопчик у смугастій піжамі” |
|
Б) “Про назву концтабору Бухенвальд” |
|
В) “Айвенго” |
|
Г) “Лист з полону” |
|
Д) “Дитя Ноя” |
11-12. Установіть відповідність між країнами і письменниками, які ці країни педставляють:
1. Румунія |
А) Вальтер Скотт |
2.Ірландія |
Б) Константи Галчинський |
3.Польша |
В) Альфред Маргул-Шпербер |
|
Г) Джон Бойн |
|
Д) Фрідріх Шиллер |
Письмово взаємодіє (ПВ (ГР3)
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Виконайте наступні завдання:
3. Напишіть фанфік (продовження історії) про долю Гретель, старшої сестри Бруно.(4б)