КОНСПЕКТ
інтерактивного уроку з туризму
7 клас
Тема: Туризм.
Мета: Прищеплювати інтерес до туристсько-краєзнавчого відпочинку.
Завдання уроку:
1.Удосконалювати технічні етапи туристсько-краєзнавчих змагань.
2.Навчитись, як вести себе у незвичних ситуаціях і приймати самостійні рішення.
3.Виховувати у дітей колективні дії та взаємовиручку під час рухливої гри “Карасі і щука”.
Місце проведення: спортивна зала.
Час проведення:45 хвилин.
Інвентар: мотузки - 2 по 10 м, 4 обв'язки, 8 мотузок для вузлів, 8 карабінів, канат, жерді довжина – 2.5 м. та бруски висотою - 25см, шириною -25 см, довжиною – 45-50 см., картки для команди, компас, крейда, мотузка для бухточки, секундомір.
Інтерактивний урок з туризму
Вчителя фізичної культури
Чернігівської загальноосвітньої
школи І–ІІІ ступенів №3
Шаповаленко Валентини Іванівни
2015
КОНСПЕКТ
інтерактивного уроку з туризму
7 клас
Тема: Туризм.
Мета: Прищеплювати інтерес до туристсько-краєзнавчого відпочинку.
Завдання уроку:
1.Удосконалювати технічні етапи туристсько-краєзнавчих змагань.
2.Навчитись, як вести себе у незвичних ситуаціях і приймати самостійні рішення.
3.Виховувати у дітей колективні дії та взаємовиручку під час рухливої гри “Карасі і щука”.
Місце проведення: спортивна зала.
Час проведення: 45 хвилин.
Інвентар: мотузки - 2 по 10 м, 4 обв’язки, 8 мотузок для вузлів, 8 карабінів, канат, жерді довжина – 2.5 м. та бруски висотою - 25см, шириною -25 см, довжиною – 45-50 см., картки для команди, компас, крейда, мотузка для бухточки, секундомір.
№ п/п |
Зміст заняття |
Дозування (хв.) |
Організаційно-методичні примітки |
І. Підготовча частина 12 хв. |
|||
1. |
Шикування, рапорт чергового, привітання, повідомлення завдань уроку. |
1хв.30с. |
Перевірити готовність учнів до уроку. |
2. |
Стройові вправи: повороти та перешикування на місці. |
30с. |
Чіткість виконання вправ. |
3. |
Біг та його різновиди:
|
3 хв.
|
Рівномірний біг, слідкувати за правильним диханням.
0 Коліна зігнуті під кутом 90
Дістати сідниць ногами
Ноги прямі, руки зігнуті у ліктях Стрибати якомога далі |
4. |
Загально - розвивальні вправи у русі на відновлення дихання. |
2 хв. |
1-2 – вдих; 3-4 - видих |
5. |
Спеціальні вправи на розтягування та силу плечового пояса. а) В.п.- один проти одного взявшись за зігнуту у лікті руку хватом за великий палець, стійка ніг різнойменна рукам. - Перетягування партнера на себе правою рукою - Аналогічні дії лівою рукою б) В.п.- один проти одного взявшись за дві руки. - Перетягування партнера на себе за дві руки. в) В.п.- спиною один до одного. - Упираючись ногами у підлогу виштовхнути спиною товариша за лінію. г). В.п.- у колі взявшись за мотузку натягувати її на себе. - Біг приставним кроком правим боком по колу; - Аналогічні дії лівим боком. д). В.п.- упор лежачі на підлозі. - Згинання і розгинання рук. е). В.п.- упор присівши, права нога назад. - зміна ніг стрибком. |
5 хв.
6 раз
6 раз
6 раз
4 рази
10 кроків
10 кроків
15 разів
15 разів |
Перешикуватися в колону по два
Правильний хват руками, на себе різко не тягнути
Правильний хват руками, на себе різко не тягнути
Виштовхувати повільно без різких рухів
Дистанція, натягнути добре мотузку.
Руки згинати у ліктях під кутом 90 град.
Задню ногу швидше підтягувати вперед. |
ІІ. Основна частина 28 хв. |
|||
1 |
Техніка туристсько-краєзнавчих етапів: Короткий інструктаж техніки безпеки з туризму та правила виконання завдання на етапах. Інтерактивна технологія - робота в малих групах. Організація роботи: „Коло ідей” та „Спільний проект”:
- Зустрічний
- Схоплюючий
|
1хв.
2 хв.
4хв.
1 хв.
3 хв.
4 хв.
3 хв.
2 хв.
2 хв.
2 хв.
2 хв. |
Об’єднайте дітей в групи, нагадайте про розподіл ролей між собою: керівник групи, секретар, доповідач, посередник. Роздати карт- ки для проходжень. етапів.
Штрафи:
Штрафи:
За найменший проміжок часу команда повинна її скласти Штрафи: - заступ за лінію – 1 бал - торкання ногою „болота” – 1 бал - падіння – 3 бали Штрафи: - заступ за лінію – 1 бал - торкання ногою підлоги – 1 бал. Падіння – 3 б.
Правильність в’язки вузлів. Чи на мотузці зав’язати найбільшу кількість вузлів.
Занести до картки числа за кількістю правильних відповідей на знаки. За короткий проміжок часу збухтувати мотузку та розтягнути її знову.
Занести до картки число правильних відповідей.
Допустима помилка у 3 градуси та на відстань 1 м. за кожен наст. штраф – 1 б. |
ІІІ. Заключна частина 5 хв. |
|||
1. |
Рухлива гра „Карасі і щука”: На одному боці майданчика де перебувають діти – це „карасі”, по середині в обмеженій зоні – „щука”, яка їх „схватить”. Спіймані гравці беруться за руки у зоні „щуки” утворюючи ланцюг – „невід”. При наступному пробіганні „карасі” повинні пробігти крізь „невід”. Далі „корзину” ланцюг замикає у коло – тепер „карасі” пробігають крізь неї, під руками у дітей.
|
3 хв. |
Вибрати одну чи дві щуки. Хто з дітей не пробіг під ланцюгом, або крізь коло, той стає до ланцюга. Гра триває доки не залишиться один „карась”, який і вважатиметься переможцем. „Щука” не має права забігати у „корзину”. |
2.
|
Вправи в русі на відновлення дихання. |
|
|
3.
|
Шикування та підведення підсумків уроку: - виявити команду переможців |
|
Вказати на помилки та відмітити найкращу команду |
4. |
Домашнє завдання: Вправи на силу плечового поясу, в’язка турист. вузлів та підготовка до дня туризму. |
|
Щоденно виконувати |
1