РОСЛИНИ НАВЕСНІ
№ |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
1. |
Ранкова зустріч. Привітання. Перегляд відео. Обмін інформацією. Новини дня. |
З увагою сприймає усні репліки учителя і однокласників, доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова. Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома. |
2 МОВ 1. 1-1 2 МОВ 1.8-2 2 СЗО4.4-6 2 СЗО4.1-4
|
2. |
Слухання вірша Катерини Перелісної «Весна» |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось). Розпізнає зміни в неживій та живій природі. Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати. Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих. Демонструє іншим результати власної діяльності. |
2 МОВ 1.1-2 2 ПРО 3.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 ТЕО 1.1-1 2 ТЕО 1.4-2 2 ТЕО 1.5-1
|
3. |
Відтворення у різних видах діяльності знань про першоцвіти |
Складає речення до запропонованих картинок, утворює простий текс. Дотримується правил безпечної поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим. Пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь. Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання |
2 МОВ 4.2-1 2 ПРО 3.2-2 2 СЗО 3.4-4 2 ГІО 7.2-1
|
4. |
З’ясування відомостей про те, як дерева прокидаються навесні |
Обговорює в парі проблемне питання за темою. З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Аналізує явища живої природи навесні. Розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування. Виконує дії додавання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання. Пояснює, чому природа важлива для людини. Визначає, що дає природа людині. |
2 МОВ 2.2-3 2 МОВ 1.1-1 2 ПРО 3.1-4 2 СЗО 3.4-1 2 МАО 1.2-7 2 ГІО 2.2-1 2 ГІО 2.2-2
|
5. |
Практична робота «Спостереження за гілочками» |
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження, досліди. Описує етапи розвитку бруньки. Фіксує здобуту інформацію, дані словами, зображеннями, символами. Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування. Визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання. З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі |
2 ПРО 1.4-1 2 ПРО 1.5-1 2 ПРО 2.2-1 2 ПРО 2.3-1 2 СЗО 4.6-6 2 МОВ 1.1-1
|
6. |
Підведення підсумків заняття Вправа «Фішбоун» |
Обговорює в парі проблемне питання за темою тижня. Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання. |
2 МОВ 2.2-3 2 ГІО 7.2-1
|
Ясне сонце підіймається, (руки вгору)
Серце зігрівається. (руки складаємо на грудях)
Прокидається земля – (руки в сторони)
з нею я. (оберт навколо себе)
Запитую чи бачили діти дорогою до школи якісь ознаки весни, які саме? Пропоную обрати картинку з зображенням першоцвітів. Запитую, чому обрали саме цю квітку, що їм відомо про неї. Об’єдную учнів у групи за обраними фото квітів. (підсніжники, крокуси, черемша, білоцвіт, проліски). Повторюємо правила роботи у групі.
20 березня – це день весняного рівнодення, тобто день за довжиною дорівнює ночі. Сонце піднімається все вище і вище, а це означає, що повітря прогрівається, і з кожним днем ставатиме все тепліше. У цей день наші предки святкували «сонячне свято», час, коли день перемагає ніч, а весна – зиму. І саме з цього дня починається пробудження природи.
2. Слухання й обговорення вірша «Весна».
Що з весною настає?
Сніг у полі розтає.
А чому то так буває?
Сонце його пригріває.
Що ж синіє на землі?
Ніжні проліски малі.
А що пнеться з-під листа?
То травичка вироста.
А над полем що бринить?
Любий жайворон дзвенить.
Катерина Перелісна
Пропоную дітям намалювати картину, яку вони уявили, створити груповий малюнок.
3. Відтворення у різних видах діяльності знань про першоцвіти
1. Складання розповіді про рослини навесні за картинками. Потрібно роздати картинки ознак весни для груп учнів, вони повинні розглянути зображення та описати, що на них зображено.
— На початку весни ще не розтанув увесь сніг, а вже біля старої пожовклої трави проростає молода зелена травичка. З’являються перші квіти — підсніжники, проліски, мати-й-мачуха. Ці рослини розвивалися взимку під снігом. Тільки пригріє весняне сонечко, вони розцвітають.
У дерев і кущів починається весняний сокорух. Він настає тоді, коли відтає ґрунт, і вода з коренів починає надходити в усі органи рослини.
Починають квітнути дерева. Першою зацвітає вільха. Досить лише доторкнутися до гілки вільхи із сережками, як вітер підхопить цілу хмару жовтого пилку.
Майже водночас із вільхою починає цвісти й ліщина.
На вербі розпускаються пухнасті квітки, або «котики».
На деревах і кущах розпукуються бруньки, з’являються зелені листки. Спочатку розпускаються ледь помітні липкі та духмяні листки берези. За березою поспішає розпуститися листя липи, вільхи, дуба. Потім починають зеленіти акації, яблуні, груші. Проте листки, трава швидко ростуть. До травня все довкола вкривається яскравою зеленню.
— Установіть відповідність між назвою явища в житті рослин навесні та його зображенням. (Можна роздати дітям фото явищ у таблиці, а назви розрізати, щоб діти знайшли підпис до малюнка.)
|
|
|
|
|
Розвиток бруньок.
|
Цвітіння дерев.
|
Цвітіння трав’янистих рослин. |
Поява листя.
|
Сокорух.
|
5. Спостереження за розвитком листка з бруньки
(Даний дослід можна розпочати або під час цієї ранкової зустрічі, або на початку тижня «Весна», а закінчити у кінці тижня.)
1. У посудини з водою потрібно поставити живці тополі, верби, бузку (на вибір) завдовжки 15-20 см в тепле освітлене місце.
2. Потрібно спостерігати за станом бруньок на живцях. Через кожні 2-3 дні міняйте воду в посудині.
3. Позначте в табличці дату початку досліду, розкриття лусок бруньки, появи молодого пагона.
Спостереження за розвитком пагона з бруньки Будова бруньки: 1 – зачаткові листки; 2 – зачаткові квітки; 3 – покривні луски; 4 – конус наростання
|
|
Дата початку досліду |
|
Розкриття лусок бруньки |
|
Поява молодого пагона |
|
6. Підсумки заняття. Вправа «Фішбоун»
Кожній групі пропонують картинку рибки для методу Фішбоун.
Проблемне питання: Чому рослини починають прокидатися навесні?
Зверху вказуються причини, внизу – факти. На хвості – висновки.
Причини:
1. Сонце вище піднімається над горизонтом.
2. Збільшується світловий день.
3. Температура повітря підвищується.
4. Прогрівається земля.
Факти:
1. Тане сніг.
2. Починається сокорух.
3. Може відбуватися активний фотосинтез.
4. Набухають бруньки, з’являються листочки та квіти.
Висновки:
Усі природні явища живої і не живої природи пов’язані.
Рослини прокидаються раніше, ніж тварини, щоб останні могли харчуватися і мали середовище для існування.
Теми для щоденника вражень
Яка весняна квітка мені подобається найбільше?
Якби я була квіткою, то це була б …… Тому, що….
Що я можу зробити, щоб зберегти першоцвіти?
Список використаних джерел