Тема: Байка « Як миша віддячила левові»
Мета: продовжувати знайомити учнів з суттєвими ознаками байки, збагачувати словниковий запас школярів, удосконалювати навички свідомого виразного читання, розвивати зв`язне мовлення, мислення, формувати оцінні судження, вміння давати характеристику головному герою. Виховувати почуття людяності, доброзичливості, а також поваги один до одного,
Обладнання: презентація, роздатковий матеріал для роботи в групах, малюнки, смужки зеленого, червоного, жовтого, синього кольорів, мікрофон.
Хід уроку
Діти вітаються з гостями
І. Організація класу.
- Діти, посміхніться до мене, подаруйте свою посмішку один одному - нехай у вас увесь урок буде гарний настрій!
Дзвоник всім нам дав наказ:
«До уроку, швидше в клас!»
То ж часу мерщій не гаймо,
І урок наш починаймо.
Девіз уроку
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мовна розминка
Ня-ня-ня - бігло мале мишеня,
Ів-ів-ів - страшно лев ревів,
Ати-ати-ати - куди тут тікати?
Ру-ру-ру –в глибоку нору,
Изь-изь-изь - мотузку перегриз!
Ити-ити-ити - щоб у мирі всім нам жити!
3.Розчитування за табл.
4. Читання речень з різною інтонацією.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1 Бесіда.
ІV. Повідомлення теми уроку
Сьогодні на уроці ми продовжимо розділ «Байка – розповідайка ».
- А щоб дізнатися, хто головні герої цієї байки, відгадаємо загадки.
Грізний погляд, буйна грива,
Дужий, спритний, гордівливий.
Заричить – усяк змовкає,
Бо він – цар, це кожен знає. (Лев)
Невеличка та сіренька,
В нірці мешкаю тихенько.
Уночі по хаті – нир,
Я шукаю сало й сир. (Миша)
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда
- Діти, чому лева називають царем? Чи бачили ви коли – небудь лева та мишу? Чи страшно вам було? Зараз подивимося, що ж за тварина лев та яка миша насправді.
(Перегляд відео про лева та мишу)
збудився
перестрашена
відслужитись
шарпався
свояки
гордувати
4. Гра «Блискавка» (впізнай слова з першого погляду)
5.Читання байки дітьми вголос.
- Діти, як ми будемо читати слова лева? А миші?
Зараз ми прочитаємо байку вголос. Продовжувати буде той, кому на парту сяде маленька іграшкова мишка.
(Діти читають байку вголос)
VІ. Фізкультхвилинка.
VІІ. Робота над байкою.
«Збудився лев…»
«Незадовго після того…»
«Побігла, закликала…»
«Не гордуй ніким…»
(Читання в особах)
У кожної дитини на столі лежить кольорова смужка (червоного , жовтого, синього, зеленого кольорів). В чотирьох місцях класу прикріплені завдання, а біля завдання кольорова смужка одного з кольорів.
1 група складає характеристику образу Лева (який він?)
2 група складає характеристику образу Мишеняти.
3 група встановлює правильну послідовність плану байки.
4 групі потрібно дібрати прислів`я, які відповідають байці.
(Робота в групах, презентація робіт)
Відкриємо завдання та дамо на нього відповідь.
ІХ. Підсумок уроку. (Виставлення рівнів)
Х. Домашнє завдання.