29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Конспект уроку. Байка "Як миша віддячила левові"

Про матеріал
Конспект уроку до підручника М.Чумарної "Українська мова" ( 2 частина). Розділ "Байка - розповідайка".
Перегляд файлу

Тема: Байка « Як миша віддячила левові»

Мета: продовжувати знайомити учнів з суттєвими ознаками байки, збагачувати словниковий запас школярів, удосконалювати навички свідомого виразного читання, розвивати зв`язне мовлення, мислення, формувати оцінні судження, вміння давати характеристику головному герою. Виховувати почуття людяності, доброзичливості, а також поваги один до одного,

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал для роботи в групах, малюнки, смужки зеленого, червоного, жовтого, синього кольорів, мікрофон.

Хід уроку

Діти вітаються з гостями

І. Організація класу.

 - Діти, посміхніться до мене, подаруйте свою посмішку один одному - нехай у вас увесь урок буде гарний настрій!

Дзвоник всім нам дав наказ:

«До уроку, швидше в клас!»

То ж часу мерщій не гаймо,

І урок наш починаймо.

Девіз уроку

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Мовна розминка

  1. Вправи для язичка «Кулька», « Футбол», «Чистимо зубки».
  2. Чистомовка.

 Ня-ня-ня - бігло мале мишеня,

 Ів-ів-ів - страшно лев  ревів,

 Ати-ати-ати - куди тут тікати?

 Ру-ру-ру –в глибоку нору,

Изь-изь-изь  - мотузку перегриз!

Ити-ити-ити  - щоб у мирі всім нам жити! 

3.Розчитування за табл.

4. Читання речень з різною інтонацією.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1 Бесіда.

  • Що таке байка? Які особливості байки?
  • Яку байку ми читали на попередньому уроці? Який в ній повчальний зміст (мораль)?

ІV. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці ми продовжимо розділ «Байка – розповідайка ».

 - А щоб дізнатися, хто головні герої цієї байки, відгадаємо загадки.

Грізний погляд, буйна грива,

Дужий, спритний, гордівливий.

Заричить – усяк змовкає,

Бо він – цар, це кожен знає. (Лев)

 

Невеличка та сіренька,

В нірці мешкаю тихенько.

Уночі по хаті – нир,

Я шукаю сало й сир. (Миша)

  • Байка наша називається «Як миша віддячила левові».

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Бесіда

- Діти, чому лева називають царем? Чи бачили ви коли – небудь лева та мишу? Чи страшно вам було? Зараз подивимося, що ж за тварина лев та яка миша насправді.

(Перегляд відео про лева та мишу)

  1. Працюємо зі словами
  • В тексті вам будуть траплятися важкі та незрозумілі слова. Давайте з`ясуємо їх значення. ( читання хором)

збудився

перестрашена

відслужитись

шарпався

свояки

гордувати

  1. Читання тексту вчителем
  • Послухайте уважно байку і в кінці мені скажете : чи стала в пригоді миша левові?

4. Гра «Блискавка» (впізнай слова з першого погляду)

 5.Читання байки дітьми вголос.

- Діти, як  ми будемо читати слова лева? А миші?

Зараз ми прочитаємо байку вголос. Продовжувати буде той, кому на парту сяде маленька іграшкова мишка.

(Діти читають байку вголос)

 

VІ. Фізкультхвилинка.

  1. Відпочинок для очей. Гра «Лабіринт».
  2. Руханка.

 

VІІ. Робота над байкою.

  1. Аналіз змісту байки ( даються повні відповіді на питання).
  • Де зустрілися лев з мишкою?
  • Що хотів зробити лев?
  • Про що його попросила мишка?
  • Чому лев сміявся зі слів миші?
  • За яких обставин сталася друга зустріч лева і миші?
  • Як миша віддячила левові?
  • Як ви думаєте, чого навчила ця пригода лева?
  • Давайте зачитаємо головну думку байки (її мораль). Чому ця байка вчить нас?
  • Чи не здається вам, що в образі цих тварин можуть бути люди?
  1. Гра «Відшукай речення за початком»

«Збудився лев…»

«Незадовго після того…»

«Побігла, закликала…»

«Не гордуй ніким…»

 

  1. Читання в особах.
  • Діти, скільки осіб бере участь в цій байці?

(Читання в особах)

  1. Характеристика дійових осіб. Робота в групах

У кожної дитини на столі лежить кольорова смужкаервоного , жовтого, синього, зеленого кольорів). В чотирьох місцях класу прикріплені завдання, а біля завдання кольорова смужка одного з кольорів.

  •            Діти, об`єднайтеся в групи, згідно кольору смужки, яка у вас на парті!

1 група складає характеристику образу Лева (який він?)

2 група складає характеристику образу Мишеняти.

3 група встановлює правильну послідовність плану байки.

4 групі потрібно дібрати прислів`я, які відповідають байці.

(Робота в групах, презентація робіт)

 

  • VІІІ. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

 

Відкриємо завдання та дамо на нього відповідь.

 

ІХ. Підсумок уроку. (Виставлення рівнів)

Х. Домашнє завдання.

docx
Додано
18 листопада 2020
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку