Конспект уроку для 10 класу на тему "Естетика тексту. Написання тексту для виступу. "

Про матеріал
Метою уроку з української мови для 10 класу на тему Естетика тексту. Написання тексту для виступу. " є удосконалення вмінь старшокласників писати монологічне висловлювання. Особлива увага зосереджена на використанні проєктної технології в профільному навчанні з використанням кейс-методу. Весь матеріал спрямований на підгтовку учнів до складання ЗНО з української мови.
Перегляд файлу

Клас 10  Предмет Українська мова   Дата 11.11.2019р.

Урок № 18

Тема: Естетика тексту. Написання тексту для виступу.

Мета: удосконалювати вміння складати власне монологічне висловлювання.

Завдання:

  • поглибити знання учнів про публіцистичний стиль та публічний виступ;
  • удосконалювати вміння та навички написання тексту публіцистичного стилю;
  • розвивати вміння шукати, обробляти та раціонально використовувати інформацію;
  • дослідити мову середовища молоді, дібрати нормативні відповідники до сленгових слів

Компетенції учнів на уроці: предметна, комунікативна, інформаційна, загальнокультурна.

Тип уроку: урок формування практичних умінь та навичок

Форма проведення: урок-дослідження

Методична ремарка

У процесі підготовки до уроку учні отримали кейс-пакет із завданням

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Мета етапу: створити сприятливий психологічний клімат на уроці

Вступне слово вчителя:

  • Добрий день!
  • Який сьогодні чудовий осінній день! Подивіться один на одного та посміхніться, бо отримувати посмішку – найприємніший подарунок. Кожен мріє в житті знайти своє місце, обрати професію, яка буде по душі. Я сьогодні пропоную вам спробувати уявити себе в ролі журналістів і попрацювати 45 хвилин у редколегії практичного журналу під назвою «Мова як засіб професійної діяльності». Якщо ви згодні опанувати цю професію, прошу посміхнутися і мені. Тож вирушаємо!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

Мета етапу: створення навчально-проблемної ситуації, що вводить учнів в предмет опрацювання теми уроку, забезпечити розуміння учнями змісту діяльності, того  чого вони повинні досягти на уроці, чого чекає від них учитель.

 Слово вчителя:

  • Погодьтеся, дуже важливо грамотно писати та будувати своє висловлення для уникнення мовленнєвих помилок. Сьогодні ми з вами удосконалимо свої вміння та навички грамотно висловлюватися, дотримуючись норм літературної мови, що є обов2язковою умовою для успішного складання ЗНО.

Робота  в парах:

  • Перше завдання кейс-пакету передбачало  опрацювання відеосюжету на тему «Молодіжний сленг проти застарілих діалектизмів». Я пропоную вам сформулювати проблемне питання щодо окресленої проблеми у відеосюжеті і висловити свої «за» та «проти» побаченого.

(учні виконали перше завдання кейс-пакету, розміщене за посиланням, працюючи в парах формулюють проблемне питання і готують  аргументи щодо своїх висловлювань)

 

https://www.youtube.com/watch?v=6Pw-xHCFjkM

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Мета етапу: актуалізувати знання учнів з теми уроку, для визначення задач майбутньої роботи.

Форма роботи: «Кошик запитань» (комунікативний практикум)

  • Я вам пропоную зараз поділитися на три групи.

(Після поділу на групи учасники виробляють і оголошують  правила роботи в групі)

  • Перед вами на партах лежать окремі частини висловів про мову. Вам потрібно скласти повний вислів, що допоможе вам сформувати групу для подальшої роботи.

(учні «збирають» вислів групи із окремих фрагментів, які є у кожного).

  • Другим завданням кейс-пакету було підібрати питання на тему «Культура мовлення». Задаючи питання по черзі від групи до групи, ми з вами повторимо ключові питання, які стосуються теми нашого уроку.

(Групи по черзі ставлять свої питання до групи суперників, кожен учасник самостійно фіксує свої відповіді на оціночному аркуші)

 

ІV. Формування практичних навичок.

Мета етапу: розвивати дослідницькі та творчі здібності, формувати уміння грамотно висловлювати власну думку, аналізувати інформацію, самостійно приймати рішення.

4.1. Словникова робота (редагування словосполучень).

(Кожна група отримує ряд словосполучень, у яких є помилки. Завданням групи є виправити помилки, записавши правильний варіант)

1 група: в залежності від обставин, виступ по темі, по проханню, по власному бажанню, за браком часу.

2 група: за нашою думкою, з великою охотою, по всім правилам, по потребі, по вимозі.

3 група: допустити помилку, вірний результат, ліквідувати недоліки, прийти до згоди, приходити до висновку.

4.2. Лінгвістичне дослідження.

(Учні заздалегідь були поділені на групи для роботи над мінідослідженням «Засмічення мови нашого міста». На виконання завдання давалася два тижні)

- Третім завданням кейс-пакету було провести невелике дослідження за темою «Засмічення мови нашого міста». Я прошу зараз вам об’єднатися у нові групи для представлення результатів вашої роботи.

(Учні представляють дослідження своїх груп)

4.3. Практична робота.

- Ми з вами підійшли до фінального етапу нашого уроку. Кожна група повинна написати статтю до газети на тему «Молодіжний сленг: джерело засмічення чи збагачення мови». Одна із творчих робіт буде надрукована у нашій шкільній газеті.

(Учні в групі працюють над творчою роботою. Виконавши роботу, здають її вчителю, вказавши прізвища учасників групи)

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Мета етапу: підсумувати матеріал уроку, оцінка загального враження учнів від уроку, його практичної значущості для них.

Метод «Мікрофон»

  • Пропоную вам поділитися враженнями, закінчивши речення:
  • Для мене сьогодні цікавим було…
  • Я хотів би більше  дізнатися про…
  • Мені вдалося….
  • Найбільше мене вразило…
  • Найскладнішим для мене було….
  • Я вмію….
  • Я знаю…
  • Сьогодні я навчився…

 V. Інструктаж домашнього завдання.

Кожному учню на вибір пропонується виконати один із трьох варіантів домашнього завдання:

І варіант: зробити буклет на тему «День української писемності та мови».

ІІ варіант: скласти алгоритм шляхів вдосконалення мовлення сучасної молоді.

ІІІ варіант: укласти тлумачний мінісловник молодіжного сленгу.

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
4017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку