Клас 10 Предмет Українська мова Дата 11.11.2019р.
Урок № 18
Тема: Естетика тексту. Написання тексту для виступу.
Мета: удосконалювати вміння складати власне монологічне висловлювання.
Завдання:
Компетенції учнів на уроці: предметна, комунікативна, інформаційна, загальнокультурна.
Тип уроку: урок формування практичних умінь та навичок
Форма проведення: урок-дослідження
Методична ремарка
У процесі підготовки до уроку учні отримали кейс-пакет із завданням
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Мета етапу: створити сприятливий психологічний клімат на уроці
Вступне слово вчителя:
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.
Мета етапу: створення навчально-проблемної ситуації, що вводить учнів в предмет опрацювання теми уроку, забезпечити розуміння учнями змісту діяльності, того чого вони повинні досягти на уроці, чого чекає від них учитель.
Слово вчителя:
Робота в парах:
(учні виконали перше завдання кейс-пакету, розміщене за посиланням, працюючи в парах формулюють проблемне питання і готують аргументи щодо своїх висловлювань)
https://www.youtube.com/watch?v=6Pw-xHCFjkM
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Мета етапу: актуалізувати знання учнів з теми уроку, для визначення задач майбутньої роботи.
Форма роботи: «Кошик запитань» (комунікативний практикум)
(Після поділу на групи учасники виробляють і оголошують правила роботи в групі)
(учні «збирають» вислів групи із окремих фрагментів, які є у кожного).
(Групи по черзі ставлять свої питання до групи суперників, кожен учасник самостійно фіксує свої відповіді на оціночному аркуші)
ІV. Формування практичних навичок.
Мета етапу: розвивати дослідницькі та творчі здібності, формувати уміння грамотно висловлювати власну думку, аналізувати інформацію, самостійно приймати рішення.
4.1. Словникова робота (редагування словосполучень).
(Кожна група отримує ряд словосполучень, у яких є помилки. Завданням групи є виправити помилки, записавши правильний варіант)
1 група: в залежності від обставин, виступ по темі, по проханню, по власному бажанню, за браком часу.
2 група: за нашою думкою, з великою охотою, по всім правилам, по потребі, по вимозі.
3 група: допустити помилку, вірний результат, ліквідувати недоліки, прийти до згоди, приходити до висновку.
4.2. Лінгвістичне дослідження.
(Учні заздалегідь були поділені на групи для роботи над мінідослідженням «Засмічення мови нашого міста». На виконання завдання давалася два тижні)
- Третім завданням кейс-пакету було провести невелике дослідження за темою «Засмічення мови нашого міста». Я прошу зараз вам об’єднатися у нові групи для представлення результатів вашої роботи.
(Учні представляють дослідження своїх груп)
4.3. Практична робота.
- Ми з вами підійшли до фінального етапу нашого уроку. Кожна група повинна написати статтю до газети на тему «Молодіжний сленг: джерело засмічення чи збагачення мови». Одна із творчих робіт буде надрукована у нашій шкільній газеті.
(Учні в групі працюють над творчою роботою. Виконавши роботу, здають її вчителю, вказавши прізвища учасників групи)
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Мета етапу: підсумувати матеріал уроку, оцінка загального враження учнів від уроку, його практичної значущості для них.
Метод «Мікрофон»
V. Інструктаж домашнього завдання.
Кожному учню на вибір пропонується виконати один із трьох варіантів домашнього завдання:
І варіант: зробити буклет на тему «День української писемності та мови».
ІІ варіант: скласти алгоритм шляхів вдосконалення мовлення сучасної молоді.
ІІІ варіант: укласти тлумачний мінісловник молодіжного сленгу.