Конспект уроку "Джек Лондон «Жага до життя» - Олександр Довженко «Воля до життя» "

Про матеріал
Здійснення порівняльного аналізу шедеврів американської й української літератур, які близькі за тематикою: людина в екстремальній ситуації. Розвиваток вміння порівнювати тексти методом компаративного аналізу (сюжет), навички роботи з додатковою літературою.
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури у 7 класі з використанням компаративного аналізу творів різних видів мистецтв.

Тема: Джек Лондон «Жага до життя» - Олександр Довженко «Воля до життя»

Мета. Здійснити порівняльний аналіз шедеврів американської й української літератур, які близькі за тематикою: людина в екстремальній ситуації. Розвивати вміння порівнювати тексти методом компаративного аналізу (сюжет), навички роботи з додатковою літературою. Виховувати кмітливість, оптимістичний погляд на життя, силу духу, розуміння справжніх цінностей у житті.

Обладнання. Портрети письменників, географічна карта, видання творів, ілюстрації до них.

Випереджувальні завдання:

1. Складання паспорта-анкети Дж.Лондона і О.Довженка.

2. Визначення елементів сюжету обох оповідань.

3. На географічній карті (Північна Америка) віднайти місця перебування головного героя оповідання Дж.Лондона.

4. Життєві події, які лягли в основу написання оповідання О.Довженка: інтерв’ю з письменниками (Дж.Лондоном і О.Довженком).

5. Ознайомлення з текстом пісні (слова К.Ваншенкіна, музика Е.Космановського) «Я люблю тебя, жизнь».

Епіграф. Коли вам стає дуже тяжко і навколо все проти вас, і, здається, немає сили терпіти більше жодної хвилини, нізащо не відступайте: саме у такі хвилини зароджується перемога.

                         Г.Бічер-Стоу

Хід уроку

І. Мотивація.

1). Звучить мелодія пісні «Я люблю тебя, жизнь»

- Про що йдеться у пісні?

- Для якого відомого співака вона була написана і залишалася в його репертуарі до самої смерті? (Марк Бернс)

- Що, по-вашому, значить «любити життя»? (міні-дискусія)

Учитель. Життя – це боротьба. Якою слід бути людині, щоб перемагати негаразди у житті? Роль різних видів мистецтв у вихованні сили волі, духу і стійкості.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.    Порівняльний аналіз двох літературних сюжетів про любов людини до життя.
  • Життєва основа оповідань Дж.Лондона і О.Довженка (інтерв’ю з письменниками).
  • Яка основна проблема обох творів? (Людина кидає виклик смерті і перемагає).
  1. Робота в групах.
  • Відновити послідовність подій в оповіданні Дж.Лондона «Жага до життя».
  • Географи. Клімат і природа Аляски.
  • На основі добірки краєвидів (картини Ракуелла Кента) розкажіть про природу Аляски, описану в оповіданні Дж.Лондона. яку назву носить цей жанр живопису?
  • Відновити послідовність подій в оповіданні О.Довженка «Воля до життя». Поясніть лексичне значення слова «воля» у назві твору.

 

Висновки. Сувора, жорстока природа фізично не підготовлену людину може позбавити життя як і куля на полі бою. До боротьби за життя слід готуватися. І в бою з ворогом, і в бою за життя в незвичайних ситуаціях перемога завжди на боці витривалих, сильних духом.

 

  1. Робота з текстом.

Мозковий штурм.

  • Зачитайте портретні авторські характеристики обох героїв і поясніть: з якою метою автори змальовують своїх героїв – фізично страхітливих, але духовно прекрасних? У чому, на вашу думку, краса людини?
  1. Перегляд кадрів з фільму «Жага до життя» (США 2012 р.)
  • Чи такими ви уявляли золотошукачів  читаючи твір уперше?
  • Чи вважаєте ви назви обох творів символічними? Аргументуйте відповідь.
  • Як вплинула вимога Карналюка, який жадав перев’язок, на хірурга?
  • Зачитайте його слова про волю. У чому полягає їх філософський смисл? (Карналюк не тільки переміг смерть, а й навчив інших жити).
  1. Перегляд кадру із кінофільму «Повість полум’яних літ» (боєць з автоматом на фоні пожарища війни, боєць-переможець, як монумент, біля Брандернбурзьких воріт.
  •    Який етап Другої Світової війни втілено у цьому кадрі? Чи знаєте ви, скільки українців полягло під час цієї війни?

 

Або:

  •             Як перегукується цей кадр кінофільму з подіями, зображеними в оповіданні О.Довженка? Висловіть власні асоціації письмово – 5-6 речень і озвучте.
  1. Робота зі таблицею – висновок на основі опрацьованого матеріалу.
  • Впишіть риси характеру, що притаманні обом героям.

 

 

 

 

 

 

  1. Бесіда.
  • Які слабкі сторони людини описані в оповіданні Дж.Лондона? Чому загинув Білл? (підлість,жорстокість, жадібність, схильність до насильства).

 

  • Зосередимось на філософських роздумах авторів обох творів. Яке значення вони мають для читача?
  1. «Подумайте, брати мої, про це…»

                                 О. Довженко «Воля до життя»

 

                2.  «Оце тобі життя! Марна перебіжна мить!...»

                                                    Дж.Лондон «Жага до життя»

 

  • З’ясування змісту епіграфа (вислів Г.Бічер-Стоу)

      IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
2708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку