" Конспект уроку літературного читання для 3 класу на тему " О.Іваненко. Синичка "

Про матеріал

Конспект уроку літературного читання для учнів 3 класу має на меті ознайомити учнів з творчістю О.Іваненко; вчити правильно, свідомо, виразно читати прозові твори; аналізувати прочитане ; розвивати зв`язне мовлення, образне мислення ; виховувати турботливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

                О.Іваненко  « Синичка»

Мета . Ознайомити учнів із творчістю Оксани Іваненко; вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати турботливе ставлення до природи,до птахів, бажання їм допомогти взимку.

Обладнання. Портрет О.Іваненко, мультимедійне забезпечення.

                            Хід  уроку

  1. Організаційний  момент.

Посідали  всі  тихенько,

Спинки підтягнули  рівненько,

Одне одному  всміхнулись,

І до роботи  приступили.

  1. Самовизначення  до  діяльності.
  • Подумайте  і  скажіть, що ви очікуєте  від  сьогоднішнього  уроку?

( Відповіді  учнів)

3.Перевірка  домашнього  завдання.

4. Актуалізація опорних знань  та  вмінь  учнів.

  • Послухайте, хто до нас завітав  сьогодні  на  урок ?( спів синички)
  • Передбачення :  - Це великий птах  чи малий ?

 Де живе ?

Гніздо має велике чи маленьке ?

  • Загадка .  Прилетіла зимувати в українськиї ліси.

                 Ти їй крихіток і сала в годівничку віднеси.

                 Ця пташина невеличка, а зовуть її ---------        Слайд 1

  • А ви що знаєте про синичку ? ( відповіді дітей )
  • (Повідомлення вчителя про синичку)
  • Саме  про цю чудову пташку ми сьогодні поговоримо,( мета)

А написала цю казку дітям українська письменниця   Оксана  Іваненко.

  • ( біографія письменниці )                                                      Слайд 2
  • Народна мудрість говорить : Де багато синичок- там немає комашок».
  • А які прислів’я про синичок ви знаєте ?

( Краще синиця в руках, ніж журавель у небі. Синиця пищить – зиму вищить )

  • Опишіть її .( Мікрофон.) (ВІДПОВІДІ УЧНІВ )
  •  Синичка- невеличка, жовтогруда. Голівка в неї чорна. А оченята ніби  вуглики. Пір’ячко  трішки сіреньке. Хвостик ніби загострений трикутник. Дзьобик гостренький, маленький. А ніжки тоненькі.
  • Сядьте зручно і пориньте в світ казки. ( Казку читає вчитель)
  • Чи були правильними ваші передбачення ? ( відповіді учнів.  Пташка маленька. Живе …,  гніздо  звите)

Які  картини виникли у вашій уяві ?

Фізхвилинка

5. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  • Назвіть персонажів казки ( Солов’ї, журавлі, граки, яблунька, синичка)
  • Словникова робота .  Чепурушка                           Слайд  3
  • Казка складається з двох частин . Попрацюємо над першою частиною.
  • Самостійно напівголоса прочитайте казку. Під час читання розмірковуйте. Придивляйтесь, прислухайтесь.
  • Вибіркове читання.
  • Яку пору року зобразив художник ? Доведіть.
  • Чи знала синичка які труднощі чекають її взимку ? Підтвердить свою відповідь словами з тексту .
  • Прочитайте опис зимового лісу. Доведіть, що авторка наділила зиму людськими рисами.
  • Робота за ілюстрацією.

Яких птахів  зобразив на малюнку художник ? (Сорока,синичка, ворона,снігурі, омелюхи, граки )

Які птахи прилітають до нас зимувати? (Омелюхи, снігурі)

  • Розшифруйте вислів. Числа поставте в порядку зростання  і прочитайте вислів . ( Діти, підгодовуйте птахів узимку !)    Слайд  4
  • Отже птахи – друзі людини. Діти дбайливо ставляться до них, особливо у важкий для них зимовий час. Бо пташкам страшний не холод, а голод.
  • Хто цього року вже повісив годівнички ? 
  • Чим годуєте ? 
  • Хто краще виконає роль персонажів казки?  ( читання за особами)
  • Переходимо до другої частини.
  • Чому сонечко сміється ?
  • Яку пісню заспівала синичка ?

( Читаю про весну, показую слайди)                                  Слайд  5

  • Розкажіть, коли прилітає  соловей ?  Про що він співав у своїх піснях?

Висновок.  – Які почуття у вас викликала ця казка ?

  •                     - Чого вас навчила синичка ?
  •    Робота  в  парах.
  • Вправа « Криголами»    Завдання.   За початковими літерами охарактеризуйте синичку.                                        Слайд 6
  •  Л   -ЛАГІДНА   А – АКТИВНА  Ж- ЖОВТОГРУДА  В –ВЕСЕЛА
  • Н- НЕВЕЛИЧКА  П- ПРАЦЬОВИТА  М-МАЛЕНЬКА
  • А може хтось складе вірш про синичку.
  • Визначте основну думку цієї казки. ( Відповіді  учнів )
  • Дом. Завдання                                 Слайд 7
  • Рефлексія.                                       Слайд 8  

Підсумуємо  нашу  роботу. Я почну, а ви продовжить.

-Я сьогодні прочитав (ла) казку ….

- Автор казки є….

Сьогодні я зрозумів (ла), що….

 Мені сьогодні на уроці вдалося….

docx
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
3069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку