Конспект уроку на тему : В.О. Сухомлинський "Ой, як же я берегтиму тебе"

Про матеріал
розробка уроку, де розглядаються відносини мами та дитини. Використано різноманітні види роботи, методи та засоби навчання. Урок доповнюється презентацією. Урок розкриває Біблійний зміст відносин батьків та дітей.
Перегляд файлу

Тема.  В. О. Сухомлинський « Ой, як же я берегтиму тебе!»

Мета:   виховувати шанобливе ставлення до матері; збагачувати духовний світ дитини на прикладах творчості Василя Сухомлинського. Розвивати уміння читати в особах. Виховувати бажання читати та бути чуйним і спостережливим.

Обладнання: презентація, плакат «Приховані таланти моєї мами», фломастери.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

- Доброго ранку! – для всіх побажання.

  От і настала пора для читання.

ІІ. Мовленнєва розминка.

1. Чистомовка. 
Енька – енька – енька – донечка маленька. 
Ає – ає – ає – маму все чекає. 
Ила – ила – ила – посуд перемила. 
Ла – ла – ла – квіти полила. 
Иця – иця – иця – росте в мами помічниця.

2. Скоромовка.

Мама – сонечко в сімї,

 ми- її промінчики.

Якщо сонечко в оселі,

то промінчики веселі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.          Бесіда про В.О. Сухомлинського методом Знаю-Хочу знати- Дізнався
  2.          Продовж речення: (кому вчитель кидає м’яч, той відповідає)
  •              В.Сухомлинський працював у …(школі)
  •              Його школа називалась … («школа під відкритим небом»)
  •              Як ти вважаєш, чи хотіли діти навчатись у тій школі?
  •              Чи хотів би ти працювати вчителем? Чому?
  1.          Перевірка д.з.  (пронумеруй частини тексту по порядку)

 

Віталик сидів за останньою партою і розвязував задачу

 

Давай коня, сказав Віталик

 

Віталик почервонів

 

Діти писали самостійну роботу

 

Кінь утік…

 

На парту впала записка

 

 Іване Петровичу,— сказав Віталик,— мені хтось записку кинув...

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Закрести букви, яких є по 3 і прочитай назву твору:

айаязквжеаявбешрзегштимувтзешбе

Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися зі ще одним твором В.О.Сухомлинського, який має назву «Ой, як же я берегтиму тебе»

Технологія передбачення – кого ж і хто буде берегти?

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.     Підготовка до читання

Читання пірамідок слів «буксиром» за вчителем

поле                                         на   душі

боялась                                    польові

заклопотана                            замовкла

усміхнулась                            задумалась

  1.     Читання тексту «ланцюжком»
  2.     Бесіда за ромашкою «Блума»
  •         Назви головних героїв оповідання.
  •         Куди пішли мама з донькою?
  •         Чому задумалась дівчинка?
  •         Як ти вважаєш, чому дівчинку мамин спів дуже здивував?
  •         Оціни вчинок мами. Чи хотілось би тобі піти з твоєю мамою у поле?
  1.     Самостійне напівголосне читання методом «Бджілки»
  2.     Вибіркове читання. Продовж речення:
  •         Катруся не повірила…
  •         Мамо, я й не знала, …
  •         Якось у вихідний день…
  •         Ой, у полі вітер віє,
  •         Перед ними…
  1.     Бесіда за прочитаним.

   Життя — найвища цінність , бо воно дається лише один раз. Батько й мати — найрідніші та найближчі для кожного з нас люди. Вони подарували нам життя, можливість вчитися, любити, бути людьми… Першими навчили  слухати, думати, говорити,спілкуватися,  бути вдячними. Будь-якої миті  готові прийти  на допо­могу в скруті, висушить сльози та порадіть нашим успіхам.

  •         Скажіть, а чи знаємо ми про всі таланти наших матусь? Чи завжди у нас є час на спілкування з ними, чи інколи нам просто хочеться пограти якусь гру не зважаючи навіть на заборону мами? Але в цей час ми забуваємо про головне – про одну із Божих заповідей – «Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі» .
  • А що ж означає слово «шануй»?
  • Пропоную завчити цю заповідь напамять і ніколи не забувати.
  •         Давайте зараз кожен з нас подумає, чим особлива його мама, якусь 1 річ і запишемо на плакаті «Приховані таланти моєї мами»

7.  Тестування.

1) Катрусина мама була завжди:

 а) весела; б) заклопотана; в) охайна.

2) У вихідний день Катруся і мама пішли у:

а) сад; б) поле; в) ліс.

3) Почувши пісню жайворонка, дівчинка…

а)побігла; б)заспівала; в)зупинилась.

4) Сівши на вузенькій стежці, мама…

а) засміялась; б)заспівала; в)заплакала.

5) Яка ж ти красива, мамо, я буду тебе…

а)слухатись; б)веселити; в)берегти.

6)Катруся заплакала, тому що раніше маму

а) не берегла; б) слухалась; в)поважала.

1-б, 2-б, 3-в, 4-б, 5-в, 6-а.

 

V. Підсумок уроку

1. Молитва за матусь

2. Бесіда за методом « Знаю – Хочу знати – Дізнався»

3.Домашнє завдання: читати і розповідати оповідання.

 

 

 


 

 

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку