19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Літературний калейдоскоп: "Казки Андерсена нас навчать жити, мир любити, добро творити!"

Про матеріал
Мета цього літературного калейдоскопу: перевірити і закріпити знання учнів з творчості великого казкаря Г.К.Андерсена, розширити читацький світогляд, уявлення про значення казки в житті людини, формувати читацькі смаки
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа 91» Дніпровської міської ради

 

 

 

КАЗКИ АНДЕРСЕНА НАС

   НАВЧАТЬ  ЖИТИ,     МИР ЛЮБИТИ,     ДОБРО ТВОРИТИ!

 

  

Для учнів 1 – 4 класів

 

 

Вчитель:

Єрохіна Т.В.

 

 

 

Дніпро-2018

 

 Мета: перевірити і закріпити знання учнів з творчості великого казкаря Г.К.Андерсена,розширити читацький світогляд,уявлення про значення казки в житті людини, формувати читацькі смаки.

 

 Обладнання: стінгазета «Великий казкар Г.К. Андерсен», книжкова виставка «Чудовим лебедем» землі датської був і залишається Г.К. Андерсен», виставка – вернісаж дитячих малюнків «Чарівний світ казок славетного датського казкаря», мультимедійне обладнання, музичне обладнання.

 

Учасники: учні 1- 4-х класів.

 

ХІД ЗАХІДУ

 

Казка – свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячого  мислення і мови

                                                     В.О. Сухомлинський

 

           Книга – казкова лампа. Яка дарує людині світло…

                                                                А.М. Упіт

 

           Нема краще казок, ті,які створює саме життя.

Г.К. Андерсен

 

Вчитель. Він був поетом бідняків, хоча і королі вважали за честь потиснути його худорляву руку. Він був співцем простого люду. Усе його життя свідчить про те, що скарби справжнього мистецтва містяться у свідомості народу.

            Ганс Крістіан Андерсен народився в старому датському місті  Одензе, у сім’ї чоботаря, і виріс у бідності. Гордістю сім’ї Андерсена були надзвичайна чистота в будинку, ящик із землею, де густо росла цибуля, і декілька вазонів на вікнах. У них  квітнули тюльпани. Їх запах зливався із мелодією  дзвону, стуком батьківського чоботарського молотка, барабанним дріботінням біля казарми, свистом флейти мандрівного музиканта і хриплими піснями матросів…

           У всій цій різноманітності людей, барв і звуків, що оточували тихого хлопчика, він знаходив привід для того, щоб вигадувати всілякі історії. У будинку у нього був тільки один вдячний слухач – старий кіт по імені Карл. Кіт мав великий недолік: він часто засинав, не дослухавши до кінця яку – небудь цікаву казку. Котячі роки, як кажуть, брали своє. Так хлопчик не сердився на старого кота. Він йому прощав за те, що Карл ніколи не дозволяв собі сумніватися в існуванні чарівників,  хитруна Клумпе-Думпе, кмітливих сажотрусів, квітів, що вміють розмовляти, і жаб із діамантовими коронами на голові.

             Перші казки Крістіан почув від батька і від старих із сусідньої богодільні. Цілий день вони пряли, згорбившись, сіру вовну і розповідали свої нехитрі оповідання. Хлопчик переробляв ці оповідання по своєму – прикрашав їх, ніби розмальовував їх свіжими фарбами – і в невпізнаному вигляді знову розповідав, але вже від себе, богаділкам. А ті тільки охали і шепотілись між собою, що маленький Крістіан надзвичайно розумний.

              Хлопчик любив природу, радів усьому, що зустрічалося на кожній стежині і на кожному кроці.

              Та хіба мало що не побачиш у себе під ногами. Про все це можна писати оповідання і казки – такі казки, що люди будуть тільки похитувати головами від здивування і казати одне одному: «Звідки тільки взявся такий талант у довгов’язого сина чоботаря із Одензе?. Напевне, він  все – таки чарівник !».

Коли Андерсену виповнилося чотирнадцять років, помер батько. Згодом після смерті батька він відпросився у матері і на жалюгідні заощаджені          гроші поїхав         із       Одензе        до      столиці Копенгагену, - виборювати щастя.

Андерсен говорив, що за все своє життя він випив не одну чашу горя. Андерсен страждав, страждав жорстоко і хочеться вклонитися мужності цієї людини, що не розгубила на своєму життєвому       шляху         ні       доброзичливості до      людей, на      жаги справедливості, ні здібностей бачити поезію всюди, де вона є.             Ми також знаємо, що багато із своїх казок Андерсен писав посеред зими, у розпал дитячих ялинкових свят.

            Андерсен говорив,     що     легше          всього         писати        казки, залишаючись наодинці з природою, « слухаючи її голос».

Та сам Андерсен розумів: життя , природа – невичерпні. Інші зуміють побачити те, що не вдалося побачити йому, і напишуть нові казки. І знаменно те, що казкову творчість наших сучасниць    А.Ліндгрен і        Т.Янсон      відзначено Міжнародною золотою медаллю Ганса Крістіана Андерсена.

             Цю високу нагороду отримала в 1976 році і видатна російська художниця Т.А. Маврина за ілюстрації до казок

О.С. Пушкіна. Але частіше всього казки Г.Х. Андерсена сміливо і весело приходять у світ вашого дитинства.

              Любі діти! Казки Андерсена навчать вас розбиратися в людях, допоможуть зрозуміти , що таке Справедливість, Правда, Краса і Любов.

В країну казок підемо я і ти,              У казці всім цікаво побувати.              Там вірних друзів можемо знайти              І з ними можемо порозмовляти.

 

Вчитель. Сьогодні ви, діти, здійсните мандрівку у світ казок Ганса       Крістіана Андерсена. У       нашому      літературному калейдоскопі беруть участь три команди . Та команда, учасники якої краще знають творчість Андерсна, і стане переможницею цієї гри. Оцінювати команди буде спеціальне журі.

 

Конкурс «Знайомство». Команди заздалегідь готують назву  й емблему,девіз для своїх команд:

     команда « Чарівники» , – команда « Казкарі»,

     команда « Письменники».

 

Перша картинка.   «Хто швидше?» 

Завдання першій команді

 

1.      У якій казці лелека розмовляв по єгипетські 

(Цій мові він навчився у своєї матері)                               («Гидке каченя» )

 

2.      Скільки сестер було в Русалочки.

 (П’ять, а вона шоста)  

 

3.      Із якої квітки з’явилась Дюймовочка? 

(Із тюльпана)

 

 Завдання другій команді

 

1.   Хто сидів у відкритій табакерці ?

(Маленький чорний троль)

 

2.   Скільки всього було олов’яних солдатиків ?

(Двадцять п’ять )

 

3.   Посеред галявини був побудований будинок із білих людських кісток. Чий цей дім ? 

(Морської відьми. «Русалочка»)

 

Завдання третій команді

 

1.   Що вимагав принц (свинопас) від принцеси за торохкало,   яку він змайстрував?

(Сто поцілунків)

 

2.   Хто говорив про себе «Ми і весь світ!»? 

(Кіт і курка)

 

3.   Що служило периною Дюймовочці ?

(Голубі фіалки)

 

 

Друга картинка «Відгадайка»

 

1.   Що служило ковдрою «Дюймовочці»?

а) пелюстка ромашки;

б) пелюстка жасмину;

в) пелюстка троянди;

г) пелюстка маку;

д) пелюстка мальви.

 

2.   У якій країні жила Снігова королева?

а) Норвегія;

б) Данія;

в) Швеція;

г) Фінляндія;

д) Англія.

 

3.   Хто носив на хвості дюжину устриць, тоді як вельможі мали право носити всього – на всього шість? а) Русалочка;

б) Морський цар;

в) мати морського царя;

г) айстри Русалочки;

д) придворні.

 

Третя картинка «Чарівна скринька»

 

Вчитель. У цій чарівній скриньці зберігаються казкові предмети. Ви повинні вгадати, кому належать вони, назвати героя і казку.

 

1. Горщик весь завішений дзвіночками? (Горщик принца  Казка «Свинопас») 2. Паспорт. (Пацюк вимагав у олов’яного солдатика. «Олов’яний   солдатик») 3. Гребінець.

(Належав бабусі, що розчісувала волосся Герді. «Снігова королева»)

 

Четверта картинка «Відгадай казку»

 

1.                 «У нього були цапові ноги, маленькі ріжки на лобі і довга борода. Діти називали його обер-унтер-генерал-адмірал -сержант Цапоніг». 

 («Пастушка і сажотрус»)

 

 

 

 

 

2.                 «Прямо під сонцем лежала стара садиба, оточена глибокими канавами з водою, від стон будинку до самої води ріс лопух,     та такий великий, що маленькі дітлахи могли стояти під найбільшим із його листків у весь зріст».

(«Гидке каченя»)

 

3.                 «Повз неї з легким шелестом пролинули якісь тіні: коні з розвітреними гривами і тонкими ногами, мисливці, дами і кавалери».

(Це були сни. «Снігова королева»)

 

П’ята картинка «Бліц – конкурс»

 

Коротке запитання – коротка відповідь.

 

1.   Які вогні запалювала Снігова королева кожен вечір біля свого житла?

(Голубі бенгальські вогні. «Снігова королева»)

 

2.   За кого вийшла заміж Дюймовочка?

(За короля Ельфів. «Дюймовочка»)

 

3.   Скільки років повинно було виповнитися Русалочкам, щоб їм дозволили підніматися на поверхню моря?

(П’ятнадцять років. «Русалочка»)

 

4.   На що перетворилися три жаби, яких зачаклувала мачуха в казці «Дикі лебеді». ( На три маки)

 

5.   Хто сидів на перлині розміром з колесо прядки?

(Принцеса. «Снігова королева»)

 

6.   Як називали жука, до якого потрапила Дюймовочка?

(Хрущ)

 

Шоста картинка « Показуха»

 

Вчитель. У наступній картинці, яка називається « Показуха». Необхідно показати певного казкового персонажа, не називаючи його, так, щоб команда вгадала й дала правильну відповідь.

 

Вчитель. Ось і закінчилася наша конкурсна програма. Журі підводить підсумки і нагороджує команди переможців.

 

Вчитель. Важко навіть уявити, що був час, коли цих і багатьох інших казок Андерсена не було. Здається, що вони жили завжди. «Чарівним лебедем» землі датської був і залишається Ганс Крістіан Андерсен.

pdf
Додано
25 лютого
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку