Конспект уроку "Середовище наповнене мистецтвом. Види скульптури"

Про матеріал
Конспект уроку з образотворчого мистецтва на тему "Середовище наповнене мистецтвом. Види скульптури", до підручника О. Гайдамака, Н. Лємешева.
Перегляд файлу

Конспект уроку образотворчого мистецтва

Клас: 5

Тема: Середовище, наповнене мистецтвом(продовження) .Професійне мистецтво. Види та матеріали скульптури.

     Мета:

розширювати  знання  та уявлення  про композиційну побудову, закріплювати поняття про скульптурні засоби виразності в образотворчому мистецтві,  види скульптури та засоби створення  скульптури, формувати практичні навички роботи із пластичними матеріалами

розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу;

виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв, формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті, розуміння краси мистецтва та користь повторного використання побутових  матеріалів у мистецтві   з метою природозбереження

Очікувані результати:

Демонструє технічні прийоми та засоби, які втілює за допомогою глини (пластиліну), створюючи прості образи тварин та рельєфні зображення.

Виконує структуровані частини композиції з належною уважністю  .

Самостійно обирає образи, форми та технічні засоби виконання композиції на основі аналізу почутого опису теми творчого завдання.

Обладнання для вчителя:  підручник, мультимедійний комплект (презентація ,відеоролик «Як видувають новорічні іграшки») , зразок виробів вчителя, ілюстрації скульптур, набір карток для гри «Оживи картину»

Обладнання для здобувачів освіти:  пластилін, дощечка, стеки, серветка, ялинкова кулька, картон, графітний олівець.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

I .Організаційний момент

   Створення позитивного психологічного клімату класу.

   Перевірка  відсутність та готовності до уроку.

Створення позитивного психологічного клімату класу.

II  .  Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

1.Метод «Мікрофон» (слайд 3)

   Що таке скульптура?

   Назвіть виражальні засоби скульптури.

   Що таке фактура?

   Назвіть прийоми ліплення, які вам відомі.

III. Мотивація  навчальної діяльності

             1. Гра «Оживи скульптуру» (слайди 4-8)

На дошці представлена фотовиставка скульптур відомих митців. Ведучі обирають картку із зображенням та передають особливості скульптури за допомогою постави та руху, без мовного супроводу. Учні відгадують ,яку скульптуру показують ведучі. Учень, який відгадав, зачитує цікаву   інформацію про скульптуру та стає ведучим.

IV. Повідомлення теми уроку. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда з   демонстрацією навчальної презентації (слайди 9-17)

Фантазія, креативність та небайдуже ставлення до охорони довкілля  притаманні сучасним митцям. Вони використовують  у своїх роботах  незвичні матеріали, зокрема ті, що вже були  в ужитку.

Розгляньте скульптурні зображення.

Поміркуйте, що найбільше сприяє  посиленню враження  від скульптури.

За змістом і призначенням розрізняють скульптуру станкову, монументальну, декоративну і малих форм (дрібну пластику).

Станкова скульптура має самостійне художнє значення ,експонується в залах художніх музеїв і галерей, доповнює  інтер’єри громадських і житлових споруд. Зазвичай розміри станкової скульптури наближені до натуральних.

Монументальна скульптура — це насамперед величні пам’ятники видатним особам, тріумфальні арки на честь військових перемог, пам’ятні колони, обеліски та стели, присвячені історичним подіям.

Призначення декоративної скульптури-прикрашати архітектурні споруди, парки, сквери (фонтани, вуличні ліхтарі).

До дрібної пластики належать настільні статуетки,медалі,іграшки,прикраси з коштовного каменю чи дорогоцінних  металів

Завлежно від матеріалу,скульптура твориться способом ліплення(глина),висікання (камінь,дерево,слонова кістка),відливання або карбування (метал),видування (скло).

2.У майстерні гончарів.  Опішня. ( 18-20)

З давніх-давен побут людини супроводжують вироби з глини. В Україні практично кожна область мала свої великі й малі гончарні осередки, вироби яких вирізнялися неповторним місцевим колоритом і символікою. Та останнім часом усе частіше чуємо про "гончарну столицю"  – селище Опішне, що на Полтавщині. Тут, на порівняно невеликій глибині, залягають пластичні барвисті керамічні глини. Талановитість людей і наявність матеріалу сприяли розвитку гончарного промислу. Наприкінці ХІХ – початку ХХ ст. в містечку працювали близько 1000 гончарів, продукція яких розходилася як по навколишніх селах, так і далеко від Полтавщини.Нині Опішне включено до списку історичних населених пунктів України.

Ідею створення в Опішному національного культурно-мистецького центру виношував ще відомий кінорежисер і письменник Олександр Довженко. У 1954 р. він записав у своєму щоденнику: "Увечері перед сном розповів своєму новому сусіду ідею створення в Києві під безпосереднім шефством уряду невеличкої групи художників-монументалістів, архітекторів, різьбярів і керамістів для того, щоб, вибравши село, скажімо Опішню, і завчасно домовившись з колгоспниками, перебудувати його за кілька років так, щоб воно стало зразковим центром уваги всіх будівників, колгоспників, туристів, мистецтвознавців".

У 1986 р. в Опішному було засновано Музей гончарства, з 2001 р. – Національний музей-заповідник українського гончарства.

На подвір'ї музею розкинувся так званий Гончарський етнопарк (галерея монументальної й садово-паркової глиняної скульптури). Просто неба стоять неймовірні витвори найрізноманітніших розмірів і форм, виконані митцями з різних міст України – переможцями Всеукраїнських гончарських фестивалів, що проводяться в Опішні

   Перегляньте вироби майстрів.

   Опишіть їх.

V.Узагальнення і систематизація знань

1.Перегляд відео «Як видувають новорічні іграшки» (слайд 21)

2. Вправа « Асоціативний кущ» (слайд 22)

3.Офтальмологічна пауза (слайд 23)

VI .Практична  діяльність  здобувачів освіти

1.Повторення правил безпечної поведінки на уроці образотворчого мистецтва(Слайд  24)

   Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

   Використовувати інструмент тільки за призначенням.

   Під час роботи дотримуватися правил безпечної поведінки з пластиліном і стеками.

   Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

   Тримати своє робоче місце у належному порядку.

 

2.Поетапність виконання композиції (слайди 25-28)

Варіант 1.Зліпи казкового персонажа  та прикрась ним ялинкову підвісну  кульку з легкого пластиліну.

Пам’ятайте, що повітряний пластилін  швидко твердне на відкритому повітрі. Тому попередньо його не розминайте і ліпіть швидко. Для склеювання деталей змочуйте  місце стиків ,великі елементи фігур бажано фіксувати, наприклад зубочистками.

Послідовність виконання:

1.Оберіть казкового персонажа та кольори  елементів фігури.

2.Зліпіть деталі( голова, руки, лапи, одяг..).

3.З’єднайте елементи на закріпіть на новорічну іграшку.

Варіант 2.Виготовити новорічний 3D –рельєф. (слайд 29)

1.На картоні позначити простим олівцем силует новорічної іграшки і гілки ялинки.

2.Обрати колір ялинкової іграшки.

Невелику частину пластиліну розім’яти і «малювати пластиліном по контуру і в середині силуету кульки.

3.Прикрасити кульку різнокольоровим орнаментом.

4.Позначити голочки ялинки .

3.Творча  самостійна діяльність здобувачів освіти.

VII. Підсумок

1.Виставка творчих робіт здобувачів освіти.

2.Метод «Мікрофон» (слайд 30)

Продовжити речення:

  • Цей урок допоміг мені усвідомити
  • Ознайомлення з твором дало мені…                                 
  • Найцікавішим на уроці для мене було…..
  • З уроку взяв(-ла) для себе 

   

3.Домашнє завдання: (слайд 31)

Дослідіть в інтернет - мережі особливості створення скульптур з льоду чи снігу.

                                                 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку