Конспект уроку української мови для 8 класу з теми "Узгоджені та неузгоджені означення. Способи їх вираження"

Про матеріал
Конспект уроку містить цікаві види роботи на уроці української мови з метою формування ключових та предметних компетентностей здобувачів освіти, наскрізних умінь та навичок.
Перегляд файлу

Тема. Узгоджені й неузгоджені означення. Способи їх вираження

Мета: повторити відомості про означення як другорядний член речення, формувати поняття про узгоджені та неузгоджені означення, способи їх вираження; розвивати вміння визначати вид означень, трансформувати узгоджені означення в неузгоджені та навпаки; удосконалювати інформаційно-цифрову компетентність здобувачів освіти; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів кращі людські якості.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна презентація, картка самооцінювання, роздатковий матеріал, гаджети.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

1. Розминка «Назви слово»

Діти, спочатку назвіть своє ім’я, а потім доберіть до нього прикметник, що вас характеризує.

Ви гарні, красиві,  розумні, чесні.  А чи хочете бути  успішними? Що таке успіх? Установіть лексичне значення цього слова (мережа Інтернет).

Сьогодні поговоримо, що треба робити, щоб стати успішним.

 

Успіх | Народний Оглядач

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Допуск до уроку. Перевірка домашнього завдання

  1. Вправа 3 на С. 86. Взаємоперевірка робіт. 12 речень
  2. Група А. Синтаксичний розбір речення. 

 

А тепер спробуємо визначити тему уроку.

Вправа «Хмаринка слів»

  •  Про що ми будемо говорити на уроці.
  • Назвіть ключові слова.

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

 

Мотивація навчальної діяльності школярів

Ця тема є дуже важливою. Про означення ви вже знаєте. Узгоджені означення легко визначати. А ось неузгоджені складніше, а ще потрібно вміти відрізняти неузгоджені означення від додатків. Тож плідно сьогодні попрацюємо.

Скарбничка знань. Упродовж уроку пропоную вам робити позначки.

Повідомлення структури уроку

Епіграф уроку

Віддай людині крихітку себе.

За це душа наповнюється світлом.

Ліна Костенко

  • Які твори Ліни Костенко ви читали?(«Чайка на крижині», «Крила»)
  • Поясніть епіграф.

Форма уроку – подорож до країни Успішних людей. На нашому шляху буде 7 зупинок.

Отже, вирушаємо в цікаву подорож.

1 зупинка «Долина знань»

Повторимо теоретичний матеріал

Калейдоскоп запитань

  • Назвіть другорядні члени речення.
  • На які запитання відповідають додатки?
  • На які запитання відповідають обставини?
  • На які запитання відповідають означення?
  • Як підкреслюємо його?
  • Укажіть типи зв’язку слів у словосполученні.
  • Визначте тип зв’язку: рідний край, мій успіх.
  • Назвіть означення.

А зараз ви дізнаєтеся про узгоджені та неузгоджені означення.

Перегляд презентації

Перевірка

  • Яке означення ми називаємо узгодженим?
  • А яке неузгодженим?

Робота з підручником ( С. 96)

  • Назвіть способи вираження узгоджених означень (прикметник, дієприкметник, числівник, займенник).
  • Назвіть способи вираження неузгоджених означень (іменник, займенник, прислівник, інфінітив, словосполучення)

Мовне спостереження (усно)

Материнська любов переможе.

Любов матері переможе.

Настала пора працювати.

ІV. Виконання практичних вправ

Зупинка 2 «Озеро доброти»

Робота з текстом

Бути справжньою людиною – це означає віддавати сили своєї душі в ім’я того, щоб люди навколо тебе були красивими, духовно багатими, щоб у кожної людини залишалося гарне враження від тебе, твоєї душі. Думай і роби все для того, щоб перемогли всесильні добро і справедливість.

Для справжньої людини честь і гідність – найважливіші якості. Доброта – це найбільше досягнення людини.

Прочитайте текст. Доберіть заголовок. Укажіть тип мовлення.

Знайдіть спонукальне речення.

Розставте розділові знаки в останньому реченні. Поясніть.

Вправа «Дружба»

Усе повинно бути однаковим, крім почерку. Випишіть означення з означуваним словом, укажіть вид, спосіб вираження.

Зупинка 3 «Світ навпаки»

Узгоджені означення перетворіть на неузгоджені та навпаки.

Людські цінності, успіх людини,  Шевченкові твори, доброта дитини, мої мрії, українська мова, бажання творити.

Зупинка «Весела руханка»

Грамотне мовлення – це невід’ємна ознака успішної людини. Тож повторимо правопис слів, щоб грамотно писати й стати успішним. Подумайте, що їх  об’єднує.

Разом – ручки разом.

Окремо- ручки окремо.

Через дефіс- показуєте однією рукою.

Темно-зелений, білосніжний, сніжно-білий, фізико-математичний, ніжно-рожевий, давньоруський, усесвітньо відомий, теплолюбний, північно-західний, мовно-літературний, жовтогарячий.

Наступну зупинку нам треба розшифрувати.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\qr-code.gif

Зупинка 4 «Острів гри»

Гра  Learnigapps      https://learningapps.org/display?v=pfc6wux8521

Я створила для вас дві загадкові скриньки. В одну ви помістіть узгоджені означення,   а в іншу – неузгоджені.

Зупинка 5 «Океан творчості»

Група А. Вправа «Додай блиску та об’єму»

Слово. Словосполучення з узгодженим означенням. Словосполучення з неузгодженим означення. Речення.

Цінності.     Доброта.

Група Б. Скласти сенкан до слова «людина».

*Від А до Я (синтаксичний розбір)

Будь-яка перемога – це успіх і задоволення.

Зупинка 6 «Море запитань»

Перепливіть його вдало. Вам потрібно виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/forms/d/1cptrc-_7H_2o1sblW9NP7YIn6ysPm4c7BMnZ-ICxMGM/edit

V. Підсумок

Зупинка7 «Рідна стежина»

Вправа «Досьє»

Щоб повернутися додому, необхідно скласти досьє.

Ім’я :

Зовнішній вигляд:

Види:

Способи вираження узгоджених означень:

Способи вираження неузгоджених означень:

  • Чи сподобалася вам подорож?
  • Ми подорожували до країни успішних людей. Який висновок треба зробити?

Віртуальна дошка Linoit

Діти, я вам пропоную на віртуальній дошці прикріпити листочок-стікер, на якому записати враження від уроку чи побажання всім нам.

VІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

VІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Опрацювати матеріал на С. 96-97.

А. Скласти есе «Моральні цінності в моєму житті», виділити узгоджені та неузгоджені означення.

Б. Виконати вправу  2 на С. 97.

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
26 січня 2022
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку