Додаю до вашої бібліотеки розробку конспекту уроку з літературного читання для 3 класу на тему: "Розкриваємо таємниці казки. Г.К. Андерсен «Ромашка» (продовження)".
Тема. Розкриваємо таємниці казки. Г.К. Андерсен «Ромашка» (продовження).
Мета. Учити дітей працювати з текстом; удосконалювати навички свідомого, правильного, виразного читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови та навичок усвідомленого читання мовчки; розвивати уміння визначати тему й основну думку твору; давати характеристику головним героям; виражати власне ставлення до персонажів; формувати критичне мислення; виховувати бережне ставлення до природи.
Матеріал до уроку. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» с. 36-40 підручника Віри Науменко «Літературне читання», 3 клас).
Обладнання. Портрет Г.К. Андерсена; фотографії ромашки, тюльпанів, півоній, жайворонка; картки для вправи «Асоціативний кущ»; паперова квітка до гри «Чи уважний ти читач?» .
І. Організація учнів до уроку.
- Діти, я рада вас вітати на уроці літературного читання. Сьогодні особливий урок – до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді.
Тож давайте розпочнемо наш урок з побажання і реклами.
Учитель. Я всміхаюсь сонечку.
Учні. Здрастуй, золоте!
Учитель. Я всміхаюсь квіточці.
Учні. Хай вона росте!
Учитель. Я всміхаюсь дощику.
Учні. Лийся, мов з відра.
Учитель. Друзям, гостям усміхаємось.
Учні. Зичим їм добра.
У – уважні
Р – розумні
О – організовані
К – кмітливі
ІІ. Емоційне налаштування на урок.
Гра «Кулька добра».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку та очікуваних навчальних результатів.
Виразно читаємо,
Чітко розповідаємо,
Мовлення своє розвиваємо.
Вправа «Очікування»
Виразно читати Визначати головну думку твору
Цей урок навчить мене…
Давати характеристику Творчо Розвивати мислення,
героям казки працювати пам’ять
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Демонстрація портрета Г.К. Андерсена.
V. Робота за темою уроку.
1. Опрацювання казки Г.Х. Андерсена «Ромашка».
- Отже, «Ромашка» - це нова казка всесвітньовідомого данського казкаря Ганса Крістіана Андерсена, яку ми прочитали.
- Назвіть персонажів казки.
2. Вправа «Асоціативний кущ».
- Які асоціації у вас виникають зі словом «ромашка»?
чистота радість ніжність квітка
небо РОМАШКА сонце
тепло літо
Ми метелики чудові,
Маєм крильця кольорові,
Над квітками літаємо,
Втоми ми не знаємо.
Пташки ми злякалися,
Під квітку заховалися.
VІ. Узагальнення і систематизація набутих знань.
Клас ділиться на три групи (ряди).
1 група – адвокати.
Завдання: характеризують хлопчиків з позитивної сторони.
2 група – прокурори.
Завдання: характеризують хлопчиків з негативної точки зору.
3 група – судді.
Завдання: об’єктивно оцінити роботу груп, визначити, яка краще підготувалася, побачила більше рис характеру.
На столі картки з пунктами плану. Діти по черзі виходять та вибирають картку. Стають один за одним в такому порядку, щоб встановилась правильна послідовність плану.
План
Повіяв сильний – сильний вітер,
Нахилив додолу квіти.
Квіти нахиляються,
У росі вмиваються.
Сонечко встало,
Квіточки підняло.
Гаєм літають бджоли,
Все цвіте довкола.
Пташки в вишині літають,
А діти тихенько за парти сідають.
Чарівний, жартівливий, радісний, сумний, веселий, зажурений, піднесений.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Білий – Що нового ви дізналися?
Жовтий – Що гарного відбулось?
Чорний – Назвіть неприємні моменти.
Червоний – Які почуття ви переживали під час читання?
Зелений – Що ви зробили б для виправлення ситуації?
Синій – Над чим вас примусив замислитись цей твір?
«Сьогодні на уроці я дізнався…»
«Сьогодні на уроці я навчився…»
«Сьогодні на уроці я намагався…»
«Найкраще мені вдалося…»
Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору;
Ви працювали добре – руки до плечей;
Ви працювали чудово – поаплодувати.
1