Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему: "Розкриваємо таємниці казки. Г.К. Андерсен «Ромашка» (продовження)".

Про матеріал

Додаю до вашої бібліотеки розробку конспекту уроку з літературного читання для 3 класу на тему: "Розкриваємо таємниці казки. Г.К. Андерсен «Ромашка» (продовження)".

Перегляд файлу

Тема. Розкриваємо таємниці казки. Г.К. Андерсен «Ромашка» (продовження).

Мета. Учити дітей працювати з текстом; удосконалювати навички свідомого, правильного, виразного читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови та навичок усвідомленого читання мовчки; розвивати уміння визначати тему й основну думку твору; давати характеристику головним героям; виражати власне ставлення до персонажів; формувати критичне мислення; виховувати бережне ставлення до природи.

Матеріал до уроку. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» с. 36-40 підручника Віри Науменко «Літературне читання», 3 клас).

Обладнання. Портрет Г.К. Андерсена; фотографії ромашки, тюльпанів, півоній, жайворонка; картки для вправи «Асоціативний кущ»; паперова квітка до гри «Чи уважний ти читач?» .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація учнів до уроку.

- Діти, я рада вас вітати на уроці літературного читання. Сьогодні особливий урок – до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді.

 Тож давайте розпочнемо наш урок з побажання і реклами.

Учитель. Я всміхаюсь сонечку.

Учні. Здрастуй, золоте!

Учитель. Я всміхаюсь квіточці.

Учні. Хай вона росте!

Учитель. Я всміхаюсь дощику.

Учні. Лийся, мов з відра.

Учитель. Друзям, гостям усміхаємось.

Учні. Зичим їм добра.

  • Для того, щоб наш урок був цікавим, минув швидко і з користю, якими ж ви бажаєте бути на уроці?

У – уважні

Р – розумні

О – організовані

К – кмітливі

 

ІІ. Емоційне налаштування на урок.

  • Я пропоную вам створити настрій нашого уроку.

Гра «Кулька добра».

  • Уявіть, що своїми рученятами ви ліпите кульку. Тремо долоні одна об одну, щоб відчути тепло. Тепер усе своє тепло, доброту своїх сердець вкладаємо в уявну кульку. Розведемо ручки на невелику відстань. Посміхнімося. Передамо тепло своїх долоньок один одному. А разом з ним і гарний настрій.
  • Молодці! У вас гарний настрій. Бачу, ви налаштовані на плідну працю на уроці.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку та очікуваних навчальних результатів.

  • А працювати ми будемо під таким девізом:

Виразно читаємо,

Чітко розповідаємо,

Мовлення своє розвиваємо.

Вправа «Очікування»

  • Що ви очікуєте від уроку?
  • Завершіть вислів «Цей урок навчить мене…»

Виразно читати                           Визначати головну думку твору

                        Цей урок навчить мене…

Давати характеристику                Творчо                        Розвивати мислення,

героям казки                               працювати                  пам’ять

  • Діти, оцінюватися ваші знання будуть незвичайно. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете ось такі жетончики. У кінці уроку вони «перетворяться» на оцінки.

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Бесіда про життєвий і творчий шлях Г.К.Андерсена.

Демонстрація портрета Г.К. Андерсена.

  • Нагадайте, з твором якого автора ми ознайомилися на минулому уроці?
  • Що вам відомо про цього казкаря?
  • Що ви знаєте про його життя?
  1. Гра «Чи уважний ти читач?».
  • Назвіть казку за опорними блоками слів, розміщеними на пелюстках чарівної квітки. (Діти відривають пелюстки, читають блоки слів, відгадують казку.)
  1.                   Жаба, ластівка, миша, кріт, принц, дівчинка. («Дюймовочка»)
  2.                   Пташиний двір, кури, качки, гуси, лебеді, яйце. («Гидке каченя»)
  3.                   Троянда, хлопчик Кай, дівчинка Герда, сніг, сани, олень. («Снігова королева»)
  4.                   Хвора дівчинка, стручок, горошини, голуб. («П’ятеро з одного стручка»)
  5.                   Дача, квітник, ромашка, жайворонок, хлопчики. («Ромашка»)

 

V. Робота за темою уроку.

1. Опрацювання казки Г.Х. Андерсена «Ромашка».

- Отже, «Ромашка» - це нова казка всесвітньовідомого данського казкаря Ганса Крістіана Андерсена, яку ми прочитали.

- Назвіть персонажів казки.

2. Вправа «Асоціативний кущ».

- Які асоціації у вас виникають зі словом «ромашка»?

 

чистота       радість       ніжність      квітка

                небо                            РОМАШКА                         сонце

тепло                                                                                                  літо

 

  • Скільки днів з життя ромашки описав казкар?
  1.     Робота над І частиною казки. Відповідь на запитання за піктограмами.
  • Який настрій був у ромашки першого дня?
  • Кому вона найбільше зраділа?
  • Як жайворонок відносився до ромашки?
  • Чому квітка вважала себе щасливою?
  • Які квіти ще росли в саду?
  • Якими їх побачила ромашка?
  • Чому ромашці стало прикро?
  1. Робота над ІІ частиною казки. Бесіда.
  • Чому ромашка забула про все те, чому раніше раділа?
  • Чи могла вона що-небудь зробити, щоб врятувати жайворонка?
  • Як ромашка потрапила в клітку?
  • Що розповів їй жайворонок?
  • Чого він позбувся?
  1. Робота над ІІІ частиною казки. Бесіда.
  • Що сталося з пташкою?
  • Чому вона загинула?
  • Чи трапляється подібне в нашому житті?
  • Що ж сталося з ромашкою?
  1. Фізкультхвилинка.

Ми метелики чудові,

Маєм крильця кольорові,

Над квітками літаємо,

Втоми ми не знаємо.

Пташки ми злякалися,

Під квітку заховалися.

 

VІ. Узагальнення і систематизація набутих знань.

  1. Гра «Зала суду».

Клас ділиться на три групи (ряди).

  • Що ви можете сказати про поведінку хлопців?

1 група – адвокати.

Завдання: характеризують хлопчиків з позитивної сторони.

2 група – прокурори.

Завдання: характеризують хлопчиків з негативної точки зору.

3 група – судді.

Завдання: об’єктивно оцінити роботу груп, визначити, яка краще підготувалася, побачила більше рис характеру.

  • Чому цей твір є казкою?
  • Які почуття викликали у вас описані події?
  • З якою думкою звертається автор казки до читачів?
  1. Складання «живого» плану.

 На столі картки з пунктами плану. Діти по черзі виходять та вибирають картку. Стають один за одним в такому порядку, щоб встановилась правильна послідовність плану.

План

  1.                   Маленька ромашка у квітнику.
  2.                   Зустріч із жайворонком.
  3.                   Заздрість ромашки.
  4.                   Полонений жайворонок.
  5.                   Ромашка у клітці.
  6.                   Скарги жайворонка.
  7.                   Сумний вечір у клітці.
  8.                   Ніхто не подумав про квітку.
  1. Фізкультхвилинка.

Повіяв сильний – сильний вітер,

Нахилив додолу квіти.

Квіти нахиляються,

У росі вмиваються.

Сонечко встало,

Квіточки підняло.

Гаєм літають бджоли,

Все цвіте довкола.

Пташки в вишині літають,

А діти тихенько за парти сідають.

  1. Розвиток мовлення.
  • Визначте настрій казки, користуючись поданими словами.

Чарівний, жартівливий, радісний, сумний, веселий, зажурений, піднесений.

  • Поміркуйте, чому автор так сумно її закінчив?

 

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1.                   Узагальнення (інтерактивний метод «Капелюхи де Боне»).

Білий – Що нового ви дізналися?

Жовтий – Що гарного відбулось?

Чорний – Назвіть неприємні моменти.

Червоний – Які почуття ви переживали під час читання?

Зелений – Що ви зробили б для виправлення ситуації?

Синій – Над чим вас примусив замислитись цей твір?

  1.                   Висловлювання вражень від уроку.
  • Чи виправдались ваші очікування?
  • Продовжіть думку:

«Сьогодні на уроці я дізнався…» 

«Сьогодні на уроці я навчився…» 

«Сьогодні на уроці я намагався…»

«Найкраще мені вдалося…»

  • Оцініть свою роботу на уроці:

Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору;

Ви працювали добре – руки до плечей;

Ви працювали чудово – поаплодувати.

  • Упродовж уроку ви отримували за правильні відповіді жетони. Прийшов час їх порахувати й оцінити свою роботу.
  1. Оцінювання учнів.

1

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку