Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему: "Українська народна пісня «Весна-красна». За В. Чухлібом «Журавлі-веселики»

Про матеріал

Поглибити уявлення дітей про ознаки весни; знання дітей про журавля як символ і оберег України;

розвивати образне сприймання навколишнього, навички правильного виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, вчити читати за особами;

виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю і народної творчості.

Перегляд файлу

Тема. Українська народна пісня «Весна-красна».

За В. Чухлібом «Журавлі-веселики».

 

Мета: поглибити  уявлення дітей про ознаки весни; знання дітей про журавля як символ і оберег України;

розвивати образне сприймання навколишнього, навички правильного виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, вчити читати за особами;

виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю і народної творчості.

Обладнання: фонограма пісні «Весна-красна», картки для роботи  в парах, кросворд, малюнки чоловічків, журавлів, «журавлик дружби».

 

Хід уроку

І. Організація класу.                                                                                                                                                       

Пролунав дзвінок, починаємо урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці, що у нашім третім класі

Діти просто молодці!

 

     ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Дихальна гімнастика. Розпочнемо урок з дихальної гімнастики. Уявіть собі, що ми:
  • Пірнаємо з вами у річку;
  • Задмухуємо свічки;
  • Біжимо по доріжці;
  • П’ємо гарячий чай;
  • Насолоджуємося ароматом квітів. 
  • Робота з чистомовкою.

На-на-на вже прийшла весна.

Очки-очки-очки – шумлять дзвінкі струмочки.

Ба-ба-ба - зацвілі наша верба.

Оле-оле-оле - засіяно вже поле.

  • Перевірка домашнього завдання.
  • Вибіркове читання:
  • Як сказано у тексті про барвінок?
  • Які інші рослини згадуються у тексті?
  • Як Оленка розмовляла з березою?
  • Читання вірша «Верба» напам’ять.

 

       ІІІ. Мотивація уроку.

Пропоную вам відгадати загадку.

Привітанням журавля я пробуджую поля,

Та заквітчую гаї, небеса та ручаї.

Відгадайте, хто вона – ця красуня чарівна. (Весна)

 

        ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні ми з вами ознайомимося з українською народною піснею «Весна-красна» та оповіданням В. Чухлібом «Журавлі-веселики», розширимо уявлення про ознаки весни, поглибимо знання про журавля як символ і оберег України, будемо відпрацьовувати навички виразного читання.

        V. Вивчення нового матеріалу.

     Робота за підручником:

  • Читання пісні учителем.
  • Бесіда за змістом.
  • Назвіть ознаки весни.
  • Що принесла весна людям? (Літечко, червоні квіточки)
  • Для чого? (Щоб родилося житечко, озимая пшениця, усяка пашниця, щоб квітчались діточки)
  • Слухання української пісні «Весна-красна».

Український народ складає багато пісень. Іноді навіть одна й та ж пісня може звучати по різному. Пропоную послухати виконання варіантів пісні «Весна-красна».

Фізкультхвилинка.

  • Розгадування кросворду.

1.

н

а

з

д

о

ж

е

н

е

ш

 

 

2.

р

у

к

а

м

и

3.

у

в

е

ч

е

р

і

 

 

 

4.

р

а

з

 

5.

в

о

г

о

н

ь

 

6.

г

у

л

я

й

 

 

 

7.

н

і

х

т

о

 

 

За допомогою приказок ми з вами відгадаємо ключове слово кросворду.

  • Згаяного часу і конем не …(наздоженеш).
  • Не поговорив з головою – не берись …(руками).
  • Чого ранком не зробиш, того не наздоженеш… (увечері).
  • Сім раз відміряй, один …(раз) одріж.
  • Слово іноді пече дужче ніж… (вогонь)
  • Зробив діло - …(гуляй ) сміло.
  • Хто часто кричить, того…(ніхто) не слухає.

 

Багато радості дарує людям весна. Хвилює всіх нас приліт птахів. Ми радіємо, що птахи прилітають до нас весною. Я просила вас підготувати невеличкі повідомлення про журавлів. Послухаємо їх.

(Виступ учнів з повідомленнями)

  • Робота над скоромовкою.

На болоті журавель цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ, та якраз вперіщив дощ.

 

  • Робота над текстом «Журавлі-веселики».
  • Читання тексту вчителем.
  • Читання учнями буксиром, ланцюжком, з кидком у небо, з перешкодою, за особами, вибіркове читання.

 

         VІ. Закріплення вивченого.

  • Читання тексту з допомогою чоловічків-смайликів.
  • Вправа «Перекладачі». Робота в парах.

Стілавка – (ластівка),     Ейовсол – ( соловей), Ружульве – (журавель), Зулязо – (зозуля), Рогобець – (горобець). Найди зайвого .

Фізкультхвилинка.

            Журавлям не до науки.

            Ох, давно вже терплять муки:

            Затекли і ніжки, й крила,

            Журавлиха зве до діла.

            Ану, славні малюки,

            Стали струнко, мов грибки.

            Крила вгору підіймайте,

            Ними добре помахайте,

            Головою покрутіть,

            Ніжками потупотіть.

            Стане легко й добре враз

            Відпочините гаразд.

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • Бесіда. Метод «Мікрофон»

 

  • З якими творами ми сьогодні познайомилися на уроці?
  • Хто автор твору «Весна-красна», «Журавлі-веселики»?
  • Хто приносить весну на крилах?
  • Чому журавлів називають веселиками?
  • Що сподобалось на уроці найбільше?

 

  • «Журавель дружби».

А зараз ми колективно попрацюємо над «Журавликом дружби». Я просила вас підготувати кольорові долоньки. Спочатку будемо клеїти чорні долоньки, потім кольорові.

Весна – це пора року, коли у птахів з’являються дітки. Тому перебуваючи в лісі, біля річки, в  лузі пам’ятайте правила поведінки в природі.

 

VІІІ. Оцінювання.

 

ІХ. Домашнє завдання.

Дякую вам всім за роботу на уроці!

І я хочу вам сказати:

що у нашім третім класі діти просто молодці.

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку