До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему "В.Скуратівський "Благослови, мати, весну зустрічати!"

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему " Таємничість весняних обрядів. В.Скуратівський "Благослови, мати, весну зустрічати!"

Перегляд файлу

Тема: Таємничість весняних обрядів.

           За В.Скуратівським «Благослови, мати, весну зустрічати!»

Мета:Ознайомити  учнів з традиціями й обрядами українського народу ;                                                                                                      навчати учнів помічати за окремими ознаками прихід нової пори року – весни; вдосконалювати навички виразного інтонаційного читання, вміння орієнтуватися у прочитаному тексті;                                                                                          збагачувати словниковий запас учнів;                                                                розвивати вміння  передавати словами побачене, пережите;                                    виховувати бажання підтримувати традиції свого народу, любов до природи, бережливе ставлення до неї.

Обладнання: портрет Василя Скуратівського; символічні жайворонки, картки зі словами, колоски,освячена вода, ноутбук.

Тип уроку: комбінований.

                                             Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ.Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою.

Вовк ведмедя розбудив:

-Вже весна, гуляти йди!

Виліз велетень з барлогу –

Вовк тікає в ліс від нього.

ІІІ.Перевірка домашнього завдання.

Гра «Дуель» (групова робота)

ІV.Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми і мети уроку.

1.Гра « Упізнайте гостю»

Тепло стало на дворі.

Синє небо у горі.

Сонце промінь шле землі,

Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут

Перші проліски цвітуть.

Кучерява, запашна

В гості йде до нас …    (весна)

2.Вправа «Асоціативний кущ»

  • Підберіть такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну пору року. Погляньте у віконечко, подумайте і назвіть такі слова

 

          струмочки             сонце            небо         хмарки

 

                            земля            ВЕСНА       тепло

 

                квіти              трава              дерева            птахи

 

V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Вступна бесіда

  Велика й прекрасна наша земля. Змінюється, вічно оновлюється вона. І ще оновлення починається завжди весною.

Максим:Наші предки – словяни вважали весну живою істотою. Вони вірили в багатьох богів. Вони їх шанували, справляли їхні свята навесні. Ці свята супроводжувалися веснянками.

  Обряд зустрічі весни починається ще з зими, На свято Стрітення весна з зимою зустрічається. То вже тоді, для того, щоб закликати весну, наші предки рубали ополонки, кричали, стріляли, запрошували повернутись весну. Вони вірили, що весна під водою, у далекому царстві Дажбога.

  Маргарита:А саму весну приносили на крилах птахи 30 березня, коли святкували Теплого Олексія. Чекали всі цього свята з нетерпінням. Зранку вдягались у святкове вбрання, хлібороби вітали один одного з теплом.

  Господині випікали обрядове печиво у вигляді жайворонків. Це печиво носили селом на долонях і показували сонцю, сподіваючись ввести його в оману. Мовляв, птахи прилетіли, пора весні бути. А потім ішли весну закликати.

1. Інсценізація.

Діана:-Ой виходьте , дівчата, на вулицю весну красну зустрічати.

Аліна:-Будемо весну зустрічати та віночки сплітати. А віночки сплетемо, хороводом підемо.

                              - Веснянко – панянко, де ти зимувала?

Марина:-У лісочку на пеньочку сорочечку прала.

Вітер віє, вітер віє, калину ламає.

Усі хлопці на вулиці, а його не має.

Ілона:А ми закопали горщик каші

Ще й кілочком прибили,

Щоб на нашу вулицю

Парубки ходили.

   Аліна: Благослови, мати, весну закликати!

Весну закликати, зиму проводжати!

Зимонька в візочку,  літечко в човничку!

Учитель. Благословляю, вас, діти, весну закликати

 Весну закликати, зиму проводжати

 З веселою посмішкою, із жайворонком – пташкою,

 З водою свяченою, з колосками хліба

 І добром у серці.

Учитель кропить дітей свяченою водою і колосками.

Біографічна довідка. («Інтерв’ю у поета») Заздалегідь підготовлені діти.

2.Опрацювання статті Василя Скуратівського «Благослови, мати, весну зустрічати»

  1. Виразне читання статті вчителем.

-Про що йдеться в цьому тексті?

      2. Словникова робота.

     Тужавіти – тверднути

     Символічний птах – образ птаха

     Пращури – далекі предки.

Фізкультхвилинка

Пригадаємо веснянку «Подоляночка»

3. Перевірка первинного сприйняття.

  • Коли наші пращури святкували Новий рік?
  • Коли починали співати веснянки і гаївки?

4. Виразне читання учнями.

5. Вибіркове читання. Аналіз змісту тексту.

  • Коли діти зверталися до неньок із проханням. Прочитайте.
  • Які пісні співала молодь?
  • Прочитайте пісню, яку співали діти.

6. Вправи на розвиток уважності.

  • Знайти абзаци в яких є такі словосполучення: «червонії квіточки», «смаковите печиво», «водили хороводи».

7. Гра «Розсипанка»

Подивіться на дошку. Весняний вітер повіяв і розсипав прислів’я. Відновіть його.

(Квітень землю квітчає і пташок зустрічає).

Як ви розумієте його?

9) Робота над прислів’ями.

-А які прислів’я про весну знаєте ви?

VI. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота над вдосконаленням техніки читання.

2. Гра «Знайди і допиши» Робота в парах.

До іменників дібрати прикметник з тексту

                обряди      (весняні)

                хоровод     (масовий)

                квіточки     (червонії)

                печиво     (смаковите)

3. Гра «Дочитай далі»

     Учитель читає початок речення. Учень швидко знайшовши, дочитує до кінця.

6. Робота по малюнку.

  • Знайдіть і зачитайте уривок, до якого розміщено малюнок.
  • Як би ви доповнили малюнок?

VII.Підсумок уроку. Гра «Закінчи речення»

  • На згадку про наш урок  я хочу всім присутнім подарувати символічних жайворонків.

VIII.Домашнє завдання.

Виразно читати текст ( с. 160-161). Вивчити веснянки.

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жарик Олеся Миколаївна
    Дітям урок запамятався і сподобався
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
11 січня
Переглядів
886
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку