1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

Конспект уроку з мистецтва для 5 класу "Танцювальна палітра"

Про матеріал
Урок з мистецтва для 5 класу "Танцювальна палітра". Урок знайомить учнів з історією виникнення та особливостями танцювальної народної музики Угорщини, Грузії, Греції, сприяє пробудженню емоційної сфери учнів засобами різних видів мистецтв, залучає учнів до процесу художнього сприймання матеріалу, виховує любов та повагу до народної творчості свого та інших народів світу.
Перегляд файлу

                     

 

Тема: «Танцювальна палітра»

 

Мета:

  1. Навчальна: познайомити з особливостями та історією виникнення танцювальної народної музики Угорщини, Грузії, Греції; навчити узагальнювати навчальний матеріал на різних рівнях, встановлювати міжпредметні зв’язки; сприяти пробудженню емоційної сфери учнів; розучити 2 куплет пісні Б.Савельєва «Різнокольорова гра» (робота над дикцією).
  2. Розвиваюча: розвивати вміння логічно та аргументовано висловлювати свої думки щодо прослуханої та виконаної музики; розвивати вокально-хорові навички; формувати образне мислення; залучати учнів до процесу художнього сприймання матеріалу; розвивати виконавські, комунікативні та здоров’язберігаючі компетенції.
  3. Виховна: виховувати вдумливе та поліхудожнє ставлення до творів мистецтва, любов та повагу до народної творчості свого та інших народів світу; виховання культури ціннісної орієнтації учнів.

Музичний матеріал: угорський народний танець «Чардаш», грузинський народний танець «Лезгінка», відеофрагмент з кінострічки «Грек Зорба», український народний танець «Гопак»; пісня Б.Савельєва «Різнокольорова гра»; звуки природи (дощ); інструментальна музика (арфа).

Наочні посібники: географічні карти Європи; олівці; словник засобів музичної виразності; палітра засобів музичної виразності; нотна хрестоматія; партитура пісні Б.Савельєва «Різнокольорова гра»; плакат з фонопедичними вправами; картини із зображенням різних видів танцю.

Обладнання: мультимедійний проектор, компютер; презентація до уроку; фортепіано, сопілка.

Тип уроку: інтегрований.

Вид уроку: урок-подорож.

 

Хід уроку:

І. Організаційна частина (вхід учнів до класу під звучання українського народного танцю «Гопак»).

Музичне привітання:

Починаємо урок, щоб дістатись до зірок.

Ми по сходинках підемо, з піснею до них дійдемо.

Сходинка за сходинкою, а за кроком крок.

Із цієї пісеньки почнемо урок.

Створення позитивного емоційного настрою.

  •      Діти, давайте посміхнемось і подаруємо один одному гарний настрій.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Діти, що обєднує музику, під яку ви заходили до класу, та картини, які ви бачите перед собою? (На проекторі репродукція картини І.Рєпіна «Гопак», на дошці – малюнки різних жанрів танців).
  • Які види танців ви знаєте? (Класичний балет, бальні танці, народні, сучасні)
  • Як називається мистецтво танцю? (Хореографія)
  • Що поєднується в танці? (Музика і рух)
  • Подивіться на картину І.Рєпіна «Гопак». Який настрій відтворює полотно?

 

  • Якими засобами художник передав радість?
  • Назвіть українські народні танці, окрім гопака.
  • Яка основна риса української танцювальної музики? (Мелодійність, веселий та запальний характер).

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Для того, щоб передати радість на картині, художник використав багато відтінків кольорів, композицію, пози головних героїв.

Композитори за допомогою засобів музичної виразності також «малюють» свої музичні картини.

Тема нашого уроку – «Танцювальна палітра».

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож різними країнами, багато чого дізнаємося про мистецтво танцю та спробуємо навчитися знаходити головні особливості звучання народних танців Угорщини, Грузії, Греції. Ці знання допоможуть нам краще зрозуміти та відчути красу мистецтва танцю, неповторний колорит народної творчості.

V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

- Як ви гадаєте, чому виник танець?

Є одна дуже красива легенда про появу танцю. Одного разу до мудреця прийшов чоловік і попросив його навчити відрізняти правду від брехні, красу від каліцтва. Мудрець подумав та навчив людину танцювати…

Про танець було складено дуже багато легенд, приказок та загадок. Я починаю приказку , а ви продовжуєте… (Учні виконують завдання)

Танець – це вірш, в якому кожен рух є… словом.

Танець – це можливість на декілька хвилин стати… іншим.

Танець – це ковток чогось… нового.

 

Перша країна нашої подорожі – Угорщина. У вас на партах є географічні карти. Спробуйте знайти на ній цю країну Європи та намалювати поряд прапорець. (Робота в групах).

У вас є інформація про Угорщину. Проінформуйте нас!

Угорщина – країна Центральної Європи з населенням маже 10 мільйонів людей, столиця – Будапешт, мова – угорська, країна танцювальна та музична. (Композитори – Ф.Ліст, Б.Барток, З.Кодай тощо).

 

Танець, яким пишаються угорці!!! Він належить до найбільш популярних танців світу.

Чардаш – традиційний угорський танець. Зявився він в Угорщині, а пізніше був поширений в ближніх регіонах.

Чардаш танцюють чоловіки та жінки. Жінки одягнені в традиційні спідниці червоного кольору. Під час танцю вони утворюють характерну округлу форму.

 

C:\Users\МАРИНА\Desktop\Танці\Венгрия\Фото\2.jpg

 

Чардаш, який ви зараз почуєте, був написаний на основі мелодій угорських народних танців. Створив його італійський скрипаль і композитор Віторіо Монті.

 

Завдання:

  • За допомогою таблиці спробуйте з’ясувати, який засіб музичної виразності є найбільш яскравим в цьому творі.

(Сприймання відео фрагменту)

 

Как будто девушка запела,

И в зале словно посветлело.

Звучит мелодія так гибко,

Затихло все: играет …(скрипка)

 

Характеристика чардашу (Зосередити увагу на контрасті характеру мелодії, темпу, ритму, інтонацій, динаміки).

 

Наступна наша зупинка – Грузія. Знайдіть на карті цю країну, яка розташована на східному узбережжі Чорного моря та поставте позначку.

Європейська назва цієї країни «Georgia» походить від св. Георгія, який вважається покровителем Грузії. Населення складає 3,7 мільйони людей, столиця – Тбілісі, мова – грузинська.

 

Як же звучать безкраї простори Кавказьких гір, нестримний темперамент гірських річок?

Грузинський народний танець Лезгінка допоможе нам відчути колорит національної музики цього народу, його характер.

Завдання:

  • Дайте характеристику грузинському народному танцю «Лезгінка» у виконанні національного балету Грузії Сухішвілі-Рамішвілі, який був заснований у 1945 р.

 

Відеоролік виступу балету (звернути увагу на ритм та тембр).

 

Картинки по запросу лезгинка

 

(Відповіді учнів, аналіз музичного твору)

 

Вгадайте країну, яка подарувала світу Олімпійські ігри, стародавні міфи, театр та багато музичних термінів, які ми використовуємо – МУЗИКА, РИТМ, МЕЛОДІЯ, ТОН, ГАМА, ГАРМОНІЯ… Це – Греція. (Діти ставлять позначки на карті)

 

Греція знаходиться на Балканському півострові (Південна Європа). Столиця – Афіни, мова – грецька. Кількість населення маже 11 мільйонів.

 

Давньогрецькою покровителькою танцю є муза Терпсіхора.

 

Картинки по запросу терпсихора

 

Грецький композитор Мікіс Теодоракіс написав музику до художнього кінофільму «Грек Зорба», який був створений у 1964 р. Після виходу фільму на екран, танець Сиртаки став одним із символів Греції.

Завдання:

  • Перегляньте фінальну сцену фільму, в якій Алексис Зорба навчає Безіла танцювати. Поміркуйте, які засоби музичної виразності характерні для цієї музики.

(Перегляд фрагменту фільму, аналіз музичного твору, звернути увагу на відхилення темпу та ритму).

Агогіка – в музичному виконанні невеликі відхилення від темпу та метру, підпорядковані художній виразності.

  Природа – джерело натхнення для розвитку творчості людини, яка створювала музику, поезію, скульптуру, музичні інструменти і танці.

Спробуємо і ми показати танок дощу.

 

 

Вправа-енергізатор «Дощ»

 

Вправа для зняття фізичної напруги «Чарівний букет»

Фонопедична вправа «Питання – відповідь»

Завдання:

  Послухайте музичну інтонацію та впізнайте її. З якого музичного твору ця інтонація (фрагмент пісні Б.Савельєва «Різнокольорова гра»).

  • Який настрій несе в собі ця пісня?

Розспівування (вправи на дикцію, звукоутворення).

Робота над текстом 2 куплету.

VI. Рефлексія

  • Якими країнами ми подорожували?
  • Назвіть імя музи, покровительки танців.
  • Який танець вам сподобався найбільше?
  • Згадайте, які засоби музичної виразності, характерні для кожного твору?

     Як художник на палітрі поєднує кольори та створює нові відтінки, так і композитор поєднує засоби музичної виразності для написання музичних творів.

     Заповніть палітру засобів музичної виразності, які лежать у вас на парті (звучить музика, діти виконують завдання).

    

(Заповнення інтерактивної таблиці)

Угорщина

Грузія

Греція

Терміни та поняття

 

 

 

Контраст

Чардаш

Мелодійність

Лезгінка

Скрипка

Терпсіхора

Тбілісі

Віторіо Монті

Сиртаки

Будапешт

Гострий ритм

Афіни

 


VII. Підсумок уроку.

Домашнє завдання, оцінювання, вихід з класу під музику.

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку