Конспект уроку з музичного мистецтва №13 для 2 класу НУШ "Зимові фантазії. Динаміка; нота «мі»."

Про матеріал
Мета: 1) формувати ключовіі, мистецькі та міжпредметні компетентності, необхідні для художньо-творчого самовираження; всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини; закріпити знання про засоби музичної виразності на прикладі динаміки; 2) розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати вокально-хорові, творчі здібності дітей; 3) виховувати слухацьку і виконавську культуру учнів, ціннісне ставлення до класичних творів
Перегляд файлу

                                                 Урок 13

   Тема: Зимові фантазії. Динаміка; нота «мі».

СМ: Е. Гріг «У печері гірського короля»; Ж. Колодуб «Троль» (із сюїти «Снігова Королева»).

     Мета:  1) формувати ключовіі, мистецькі та міжпредметні компетентності, необхідні для художньо-творчого самовираження; всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини; закріпити знання про засоби музичної виразності на прикладі динаміки;

2) розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати вокально-хорові, творчі здібності дітей;

3) виховувати слухацьку і виконавську культуру учнів, ціннісне ставлення до класичних творів

Тип уроку: комбінований

Технічні засоби: комп’ютер, музика для слухання, фортепіано

Методичне забезпечення: музика для слухання: Е.Гріг «В печері гірського короля» з симф. сюїти «Пер Гюнт»,  Ж. Колодуб  «Троль» із сюїти «Снігова Королева».

Форми організації пізнавальної діяльності: колективно-індивідуальна робота

Очікуваний результат: прагнення до чистого виконання, уважне сприймання музики,  визначення динамічних відтінків у прослуханій музиці

                                                          Хід уроку:

І. Організаційний етап

Для музичного твору важливими помічниками  є мелодія, ритм, темп, регістр (поясніть визначення термінів).

2. Мотиваційний етап

   Музика, як і мова, не може звучати весь час однаково. У реченні завжди є якісь акценти, в музиці – нюанси.  Що ж таке динаміка? Прослідкуємо, як може змінюватись динаміка під час звучання твору.

3. Етап засвоєння нових знань

     Динаміка – це сила звуку. Дина́міка в музиці — одна зі сторін організації музики, тісно пов'язана з  дією різних акустичних компонентів. Динаміка впливає    на характер музики, роблячи її виразнішою.

Існує таблиця динамічних позначень (з італійської мови)                                   

*Повне позначення    *Скорочене позначення  *Вимова     *Значення

pianissimo                    PP                              п’яніссімо дуже тихо

piano                              P                              п’яно           тихо

mezzo piano                  mP                                   меццо-п’яно  не дуже тихо

mezzo forte                   mF                                   меццо-форте  не дуже голосно

forte                               f                             форте             голосно

fortissimo                    ff                             фортіссімо   дуже голосно

Нотна грамота: «мі» проживає на 1 лінійці нотного стану      Картинки по запросу нота ми на нотном стане

Сприймання музики:      Е.Гріг «В печері гірського короля»

https://www.youtube.com/watch?v=yD7CWVQj4ec

Розказати про образи музики і про те, що відбувалось з темпом і динамікою.

Яким зобразила музика головного героя?

Хто такі гноми, тролі? П’єса «Троль»  Ж.Колодуб також з музичної казки.

Добрий чи злий цей герой? Як про це говорить музика?

https://www.youtube.com/watch?v=khXUkj9wCvY

4. Етап закріплення засвоєних знань

Як і людська мова, музика наповнена безліччю музичних відтінків. Чим більше відтінків, тим музика виразніша. Ці своєрідні фарби додають кольори в звучання.

Гра «Гірська луна» (фраза –учитель f, 1 рядmf, 2 рядmp, 3 ряд – р)  

5. Етап вокально-хорової роботи 

О.Янушкевич «Зимова казка» - розучування

«Святий Миколай завітай до нас» - робота над інтонацією

6. Етап висновків

   Динаміка є важливим виражальним засобом, здатним впливати на сприймання музики, викликати у слухачів різноманітні асоціації. Використання динаміки зумовлюється змістом і характером музики, особливостями її структури та стилю. Логіка співвідношення музичних звучань — одна з основних умов художнього виконання.

7. Рефлексія

  • Де можна почути гучні й тихі звуки?
  • Про що може розповідати гучна, тиха музика?
  • Чи цікавою буде музика однакової динаміки?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Русин Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
3437
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку