Конспект уроку з позакласного читання для 3-го класу на тему "Дивне – поряд! О. Копиленко „ Дивовижна дружба”.

Про матеріал

Конспект уроку з позакласного читання для 3-го класу на тему "Дивне – поряд! О. Копиленко „ Дивовижна дружба”. Олександр Копиленко – співець рідної природи". Урок-телепередача. Мета уроку ознайомити дітей з особистістю О. Копиленка, викликати інтерес до його творчості; вдосконалювати навички правильного та швидкого читання, розвивати вміння впорядковувати в певній послідовності зміст прочитаного, висловлювати свою думку, давати відповіді на запитання; знаходити в тексті описи й міркування, спонукати бажання більше дізнаватися про тварин.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Черкаська загальноосвітня школа I-III ступенів №32

Черкаської міської ради Черкаської області

 

 

 

 

 

 

Дивне поряд!

 

О. Копиленко „ Дивовижна дружба”

 

 

                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка                                                                                уроку позакласного читання                                                                      вчителя початкових класів 

вищої кваліфікаційної категорії                                                        

Бондар С.М.

 

 

 Черкаси

 

Урок позакласного читання

 

Тема:                           Дивне – поряд!

                      О. Копиленко „ Дивовижна дружба”.

          Олександр Копиленко – співець рідної природи.

 Мета: Формувати ключові  компетентності:

 компетентність уміння вчитися:

– прагнення здобувати нові знання;

загальнокультурну компетентність:

– ознайомлення з культурною спадщиною українського народу;

- ознайомлення з найважливішими досягненнями національної науки й культури, визначними подіями та постатями в історії України;

інформаційно-комунікативну компетентність:

– прагнення збагачувати словниковий запас;

  • культура мовлення;

Формувати предметні компетентності:

- Ознайомити дітей з особистістю О. Копиленка, викликати інтерес до        його творчості,

- вдосконалювати навички правильного та швидкого читання,

- розвивати вміння впорядковувати в певній послідовності зміст прочитаного,

- розвивати вміння висловлювати свою думку, давати відповіді на запитання;

- знаходити в тексті описи й міркування,

- спонукати бажання більше дізнаватися про тварин.

Обладнання: портрет письменника, телевізор, мікрофон, тлумачний словник, ілюстрації до статті.

Тип уроку: урок – телепередача.

 

                                                    Хід уроку

I.Організація  класу.

Подивилися на мене.

Посміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

Молодці!

  1. Мовна розминка.

1. Гра «Хто що промовляє».

- Зозуля кує … ( ку-ку, ку-ку ).

- Голуб воркує… ( гу-гу, гу-гу ).

- Півень кукурікає… ( ку-ку-рі-ку ).

- Сова кричить… ( угу-угу, угу-угу ).

- Риба мовчить.

- Котик муркоче… ( мур-р-р ).

- Собачка гарчить… ( гар-р-р ).

 

2. Скоромовка. Розчитка.

                       Скочив котик, сів на плотик.

                       Миє ротик і животик.

                                                            М. Підгірянка.

Вчитель:

 - Любі наші телеглядачі, доброго дня. Черговий випуск виїзної передачі „Цікаві пригоди братів наших менших” радий зустрічі з вами. Наші камери встановлені в одному з прекрасніших міст України, місті Черкасах, зокрема в загальноосвітній школі № 32. Ми вам дуже вдячні за надіслані листи до нашої студії, в яких ви просите детальніше розповісти про життя і творчість О.Копиленка.

  - Сьогодні до нашої студії ми запросили юних дослідників, істинних природолюбів. Надаю їм слово.

 

II.Повідомлення учнів.

           (Виступи дітей. Демонстрація портрета.)

1 учень. „ Цього літнього чоловіка можна було щонеділі зустріти на „пташиному базарі” у Києві. Ще здалеку помічали його хлопчаки, постійні відвідувачі цих базарів, і з радісними вигуками: „Дядько Сашко! Прийшов дядько Сашко!” кидалися йому назустріч. „Дядько Саша”, відомий український письменник О.Копиленко, приходив сюди не стільки купувати птахів, скільки зустрічатися з давніми друзями, дорослими й дітлахами, любителями рідної природи, яку, за його ж висловом, він „спостерігав від самого дитинства”.

 

2 учень. Хто ж він, О. Копиленко? Учитель за фахом, письменник за покликанням і великий трудолюб. „Він усе життя цікавився птахами, звірятками, розводив у себе на квартирі якісь рідкісні рослини, про які умів розповідати дивовижні історії”, -згадував М.Рильський, який з приємністю навідував О.Копиленка, слухав спів різноголосих птахів, милувався цим своєрідним куточком живої природи.

 

3 учень. Народився Олександр Іванович на Полтавщині в сім’ї залізничників.Підлітком йому довелося заробляти на хліб: спочатку на залізниці вантажником, а потім хлопця перевели в хімічну лабораторію дослідної станції, бо мав нахил до біологічних наук.У 1920 році О.Копиленко закінчив Красноградську учительську семінарію, а потім навчався на природничому відділенні Харківського інституту народної освіти. І хоч не став Олександр Іванович біологом, а зайнявся літературною діяльністю, він на все життя зберіг любов до природи і намагався прищепити її підростаючому поколінню.

 

4 учень.О.Копиленко не зупинився на досягнутому. До кінця свого життя він удосконолював і доповнював цикл оповідань про природу та її мешканців, який у повному обсязі вийшов у світ у 1971 році (вже після його смерті) як вияв глибокої шани і поваги до письменника – природолюба.

 

III. Повідомлення теми уроку.

Вчитель:

-Сьогодні на нашій передачі ми ознайомимося з одном із творів цього письменника, який має назву „Дивовижна дружба”.

 -Як ви гадаєте, про дружбу яких тварин буде йти розмова?

-А допоможуть вам у цьому загадки.

 

Вона руденька, ще й хитренька,

Не велика й не маленька.

Вона – вовчику сестричка,

А зовуть її ...       ( лисичка ).

 

 

І пастух він і співак,

Вранці розбудить мастак.

Цей будильник в гарнім пір’ї –

Командир всього подвір'я.        ( півень)

У нього ніс в сметанці й ротик,

Відгадайте, хто це?     ( котик )

 

 

-Чи можлива дружба між цими тваринами? Чому?

-Давайте дізнаємося, що ж такого дововижного побачив автор.

 

IV. Ознайомлення з текстом.

      1.Читання вчителем.

      2.Перевірка первинного сприймання.

- Хто головні дійові особи? ( Лісник, гість, лисеня, півень, котик)

- Чим був вражений автор?

       3.Словникова робота.

- Будьте пошуковцями і відшукайте у тлумачних словниках значення слів:

                  бродити

                  мрійно

                  світ за очі

                  конура

  • Прочитайте ці слова хвильками «голосно – тихо», «дівчатка – хлопці», «запитуємо – відповідаємо».

4. Вправи на розширення кута зору ( за індивідуальними картками ).

                       я                                 і                             у

                      по                              що                          на

                    шум                            лад                         дуб

                    віти                             лісі                        знаю

                  лісник                         люблю                   дерев

                 слухати                      пролітає                залишив

                  лисеня                        людям                   любило

                   свого                          півня                      курку

                    тут                              оце                          вже

                     до                                як                            ту

                      а                                   й                             ж

 

V. Фізкультхвилинка

Гімнастика для очей.

* «Маятник» - рух очей вліво, вправо.

* «Стовпчик» - рух очей вгору, вниз.

* «Катаємо м`ячики» - по колу вправо, вліво.

 

- Давайте розімнемо свої м’язи.

- Ви відчули легкість, прилив сил, бадьорість?

Це все завдяки природі. Це вона дає нам натхнення, радість, щастя і свободу руху.

 

VI. Вправи на розвиток уваги, швидкості читання.

     1.Повторне читання вголос окремими учнями.

- Де любив бродити автор твору? ( по лісі)

- Ким був знайомий автора? ( лісником)

- Кого він показав гостеві? ( лисеня)

- Яким було лисеня?

     2.Гра « Дочитай кінець речення»( Люблю я бродити по лісі…; Лисеня стало зовсім ручним…;Ми знаємо казочку…; І уявіть собі…; Сосна сухо…;За ним вибігло…).

     3. Гра «Знайди початок речення»( … у знайомого лісника. …осика і верба. …І сів з другого боку. …І муркотить собі. …забрав лисенят. …хвіст як віяло.)

     4.Гра « Склади слово»

              блюлю – люблю

              снасо – сосна

              терві – вітер

               окаси – осика

               ерезба – береза

              кибасо – собаки

              вонийчер – червоний

- Яке слово не зустрічалося в оповіданні? ( береза)

     5. Гра « Яке слово найдовше?»

- Знайдіть найдовше слово. ( величенький, притулиться – 11 букв.)

     6. Гра « Скоромовець»

     За сигналом вперед учні починають читати текст. Час читання – 1 хвилина. Після цього учитель каже стоп. Учні олівцем ставлять крапку там, де вони зупинились. З'ясовують, хто прочитав більше. Після цього читання повторюється спочатку ще раз протягом хвилини. Діти рахують, на скільки слів більше їм вдалося прочитати другого разу.

     7. Гра « Слідчий»

- Порахуйте скільки раз у тексті зустрічалися слова з коренем –лис.( 10 раз ).

     8. Читання тексту « ланцюжком».

 

VII. Розвиток творчих здібностей.

     1. Гра «Словесний малюнок ».

- Редакція дала вам завдання, намалювати малюнок до оповідання. Яким він буде?

     2. Робота в парах.

- Прочитайте діалог між лісником і гостем.

- Поставте питання один одному по тексту.

     3. Робота в групах.

1 група – скласти опис тварин;

2 група – скласти текст-міркування „Чому дружбу тварин в оповіданні названо дивовижною?”

3 група – продовжіть оповідання.

     4. Гра „ Рифмування”

Сидить Півник на печі,

 Їсть смачненькі ... ( калачі).

Тут Лисичка прибігає,

Мерщий Півника ... (хапає).

Біжить Котик рятувати,

 В Лисиці Півника ...( забрати).

VIII. Оцінювання.

 - Ви сьогодні були не тільки гостями нашої студії, а й активними учасниками, своїм старанням у роботі ви показали свою повагу, любов до братів наших менших. Тому ви отримуєте найвищий бал.

IX. Підсумок.                                                                                               -Тож давайте нагадаємо нашим телеглядачам, з життям і творчістю якого письменника ми сьогодні познайомилися?

-Над яким оповіданням працювали?                                                                           -Що сподобалося, запам’яталося найбільше?                                

 -Наш ефірний час добіг кінця. Дякуємо за увагу, до нових зустрічей в ефірі.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
7 січня
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку