Календарно-тематичне планування уроків літературного читання для 3 класу.
За програмою загальноосвітніх закладів 1 - 4 класи. Автори М.С. Вашуленко, К.І. Пономарьова, О.Ю. Прищепа, В.О. Мартиненко, С.О. Караман, Н.І. Лунько.
Підручник: О.Я.Савченко Літературне читання: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів 3 кл.-К.:Видавничий дім «Освіта», 2013; **О.Я.Савченко «Я люблю читати»: навчальний посібник з літературного читання для учнів 3 кл.
Календарно-тематичне планування уроків
літературного читання
3 клас
121 година
I семестр - 3 години на тиждень;
II семестр - 4 години на тиждень.
За програмою загальноосвітніх закладів 1 - 4 класи.
Автори М.С. Вашуленко, К.І. Пономарьова, О.Ю. Прищепа, В.О. Мартиненко, С.О. Караман, Н.І. Лунько.
Підручник:
О.Я.Савченко Літературне читання: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів 3 кл.-К.:Видавничий дім «Освіта», 2013;
**О.Я.Савченко «Я люблю читати»: навчальний посібник з літературного читання для учнів 3 кл.
№ уроку |
Тема уроку |
Стор. |
Дата |
Цікава книга природи |
|||
|
Цікава книга природи. Вступ до розділу. За Алевтиною Волковою «Перший подих осені». Катерина Перелісна «Осінні танці». |
5-8 |
|
|
Поетичні картини осені. Ліна Костенко «Вже брами літа замикає осінь», «Шипшина важко віддає плоди» (напам'ять) |
9 |
|
|
Вчимося розуміти природу. Микола Сингаївський «Осіння гра», Ганна Черінь «Чи ми з природою єдині», Василь Сухомлинський «Соромно перед соловейком». Вірш |
10-12 |
|
|
Гуляючи лісовими стежками. Олесь Донченко «Лісовою стежкою». Вірш |
13-15 |
|
|
Листопад — ворота зими. За Алевтиною Волковою «Листопад — ворота зими» Перевір свої досягнення. Вірш |
15-17 |
|
|
Урок позакласного читання. Дивовижна дружба. «Ласочка». Г. Тютюнник. |
|
|
Буду я навчатись мови золотої… |
|||
|
**Буду я навчатись мови золотої… Вступ до розділу. Яків Щоголів «Вчіться, діти…». Андрій Малишко «Буду я навчатись мови золотої…». Павло Тичина «Квітчастий луг і дощик золотий…», «Навшпиньках підійшов вечір…», «Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі?». |
4-8
|
|
|
**Доторкнутися до краси можна лише серцем. Максим Рильський «Ми збирали з сином…», «Дівчина», «На білу гречку впали роси…». |
9-12
|
|
|
**Знайомі незнайомці. Наталя Забіла «Хто сильніший?». Скоромовка. |
9-12 |
|
|
**Осінь усьому рахунок веде. Юрій Старостенко «Осінній господар». Прислів'я. |
13 |
|
|
**Трапляється і такий год, що на день по сім погод. Олександр Підсуха «Хвалилися гриби». Іван Сенченко «В осінній час сім погод у нас». Скоромовка. |
14-17 |
|
|
Урок позакласного читання. Книги, газети, журнали читай — розуму набирай. Сторінками дитячих журналів. Тематичний бал |
|
|
Від слова - до книгиМова - дивний скарб |
|||
|
Мова – дивний скарб. Вступ до розділу . За Аллою Коваль «Наша мова». |
19-22 |
|
|
Слово до слова — зложиться мова. Дмитро Білоус «Кожну літеру ціни». Ігор Січовик «Мова». |
22-24 |
|
|
Від слова – до книги. Олександра Савченко «Привчайтеся працювати зі словниками». Дмитро Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант». Чи уважно ти читав? |
25-28 |
|
|
**Мова – наче квіти. Леся Мовчун «Як ростуть слова». Надія Мовчан-Карпусь «Василинка». |
17-19 |
|
|
**Птицю пізнають по пір'ю, а людину – по мові. Володимир Бондаренко «Як розмовляють тварини». |
20 |
|
|
**Мову рідної природи розуміти серцем вчись. Микола Яненко «Спасибі вам, дельфіни!» |
21-22 |
|
|
Урок позакласного читання. «В палаці чарівних казок». Всеволод Нестайко. |
|
|
Похвала книгам! |
|||
|
Похвала книгам! Вступ до теми. За Віктором Дацкевичем. «Як з’явилася друкована книга». |
29-31 |
|
|
Людина без книги, як криниця без води. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за Олександром Єфімовим). |
32-33 |
|
|
Книги читати – все знати. «Друкар книг, перед тим небачених» (за Олександром Єфімовим). Проект «Дружба з книгами – це свято». |
33-35 |
|
|
Хто багато читає, той багато знає. Дмитро Павличко «Соняшник». Цікаво знати! Електорнні книги. |
36-37 |
|
|
Урок позакласного читання. Будь природі другом. Євген Гуцало. |
|
|
|
Книга вчить , як на світі жить. Лідія Повх «У бібліотеці». |
38-39 |
|
|
Барвінкова родина – уся Україна. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали? |
39-41 |
|
|
Дім без книги – день без сонця. За матеріалами Державної бібліотеки України для дітей. «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою». Перевір свої досягнення. Тематичний бал |
42-45 |
|
З чистого джерела народної творчостіЧарівні казки |
|||
|
Чия відвага, того й перемога. Вступ до розділу. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). |
46-49 |
|
|
За добро платять добром. «Кривенька качечка» (українська народна казка). |
50-53 |
|
|
Урок позакласного читання. Українські народні казки. |
|
|
|
**Добре чути далеко, а зле ще далі. «Золотий черевичок» (українська народна казка). |
25-27 |
|
|
**Доброму всюди добре. «Золотий черевичок» (продовження). «Три товариші» (українська народна пісня). Мирилки. |
28-32 |
|
|
**Той багато дає, хто дає від щирого серця. «Срібне блюдечко і наливне яблучко» (російська народна казка). Навчаємо читати мовчки |
32-37 |
|
|
**Гляди, не забудь: людиною завжди будь. «Золота гуска» (німецька народна казка). Навчаємо читати мовчки |
37-42 |
|
|
**Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе. «Та я ж» (англійська народна казка). Навчаємо читати мовчки |
42-45 |
|
|
Урок позакласного читання. «Казка – це диво, сповнене краси». Казки Г.К.Андерсена |
|
|
Народні пісні |
|||
|
Народні пісні. Вступ до теми. «Два півники» (українська дитяча пісенька). «Грицю, Грицю» (жартівлива народна пісня). «Пісенька житнього віночка» (українська народна пісня). |
54-56 |
|
|
Прислів’я вчить, як на світі жить. Прислів’я. Скоромовки. Загадки. Перевір свої досягнення. Тематичний бал |
57-60 |
|
Літературні казки й п'єса -казка |
|||
|
Раз добром налите серце – ввік не прохолоне. Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце». |
61-66 |
|
|
Доля карає жадібних. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?» |
67-71 |
|
|
Берись дружно, не буде сутужно. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів». |
71-74 |
|
|
Діло майстра величає. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів». |
74-77 |
|
|
Вмій пожартувати, та знай, коли перестати. Всеволод Нестайко «Суд у цирку». |
77-82 |
|
|
Урок позакласного читання. Казки Лесі Українки. |
|
|
У світі літературної казки |
|||
|
**Там, де правда гори вогонь, де неправда – спали вогонь. Олександр Зима «Закляття золота й вогню». Читання вголос |
47-50 |
|
|
**Закони добра і правди. Олександр Зима «Закляття золота й вогню». Читання вголос |
50-54 |
|
|
**Однією рукою в долоні не заплещеш. Юрій Ярмиш «Музична історія» . Читання вголос |
55-57 |
|
|
**Незабудко, Незабудко, допоможи хутко! Ігор калинець «Про що розповіли незабудки». |
58-60 |
|
|
Урок позакласного читання. Казки Івана Франка. |
|
|
|
Життя – театр, а ми всі лиш актори. П'єса -казка. Олександр Олесь «Бабусина пригода». |
83-90 |
|
|
Таємниці театру. Наталя Забіла «У дитячому театрі». Проект «Таємниці проекту». Перевір свої досягнення. Тематичний бал |
90-92 |
|
Байки |
|||
|
Що таке байки і хто такий байкар? Вступ до розділу «Байки». Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак» (напам’ять). |
93-94 |
|
|
До роботи плачучи, а до танців скачучи. Леонід Глібов «Коник-стрибунець». Вірш |
95-96 |
|
|
Чужому лихові не смійся. Леонід Глібов «Чиж та Голуб» (напам’ять). Перевір свої досягнення. Вірш |
97-98 |
|
|
Урок позакласного читання. З гумором по життю. Павло Глазовий. Вірш |
|
|
Світ дитинства у поезії і прозіПоетичні твори |
|||
|
Леся Українка: сторінки життя і творчості. Леся Українка «Як дитиною, бувало...», «Мамо, іде вже зима». Вірш |
100-101 |
|
|
Олександр Олесь: сторінки життя і творчості. Олександр Олесь «Згадую: так я в дитинстві любив...», «Серед краси» (напам’ять). |
102-103 |
|
|
Дмитро Павличко: сторінки життя і творчості. Дмитро Павличко «Мрія», «Гном». Вірш |
104-105 |
|
|
Грицько Бойко: сторінки життя і творчості. Грицько Бойко «Як невдаха виступав», «Сашко». Веселинки. Скоромовки. Вірш |
106-107 |
|
|
Анатолій Качан: сторінки життя і творчості. Анатолій Качан «Дівчинка і море», «Біля тихого Дунаю» Вірш |
108-110 |
|
|
Степан Жупанин: сторінки життя і творчості. Степан Жупанин «Оленчині вишивки», «Сім вітрів». Чи уважно ти читав? |
110-113 |
|
|
Урок позакласного читання. Світ дитинства Михайла Стельмаха Тематичний бал |
|
|
Зачарувала все зима |
|||
|
Зачарувала все зима. Андрій Бобенко «Зима». Галина Чорнобицька «Акровірш». |
74-75 |
|
|
**Хто багато питає, той багато знає. Іван Сенченко «Пастух рогатий». Загадка. |
76-77 |
|
|
**Скільки років Діду Морозу? Іван Малкович «Святий Миколай». Моріс Карем «Молитва школярів». Алла Коваль «Скільки років Діду Морозу». |
78-80 |
|
|
**Рідні краєвиди. За Дмитром Чередниченком «Рідні краєвиди». Ірина Жиленко «Здійсниться все…». |
81-83 |
|
Прозові твори |
|||
|
Василь Сухомлинський: сторінки життя і творчості. Вступ до теми «Прозові твори». Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло», «Кінь утік». |
114-116 |
|
|
Олег Буцень: сторінки життя і творчості. Олег Буцень «Наше відкриття». |
117-120 |
|
|
Ярослав Стельмах: сторінки життя і творчості. Ярослав Стельмах «Ловись, рибко!» (уривок з повісті «Найкращий намет»). |
121-125 |
|
|
Вдала риболовля. Ярослав Стельмах «Ловись, рибко!» (уривок з повісті «Найкращий намет») (продовження). Перевір свої досягнення. |
125-129 |
|
|
Урок позакласного читання. «У кожного є співуча пір’їнка» (за творами В. О. Сухомлинського) . Тематичний бал |
|
|
Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості |
|||
|
«Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості». Вступ до розділу. Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова...». Антон Лотоцький «Малий Тарас чумакує». |
130-133 |
|
|
Тарасові шляхи. Оксана Іваненко «Тарас у наймах». Тарас Шевченко «Село! І серце одпочине...». |
134-135 |
|
|
Вчитайся, вслухайся у Шевченкове слово! Тарас Шевченко «І досі сниться: під горою...» (напам’ять), «Тече вода із-за гаю» (напам’ять). |
136-137 |
|
|
На шляху до Тараса Шевченка. Василь Сухомлинський «Сонце заходить». Проект «На шляху до Тараса Шевченка». Перевір свої досягнення. Вірш |
138-140 |
|
|
Урок позакласного читання. «Т. Г. Шевченко — великий співець України» Вірш |
|
|
Про дитинство славетних українців |
|||
|
**Тарасові шляхи. Оксана Іваненко «Чабан». Вірш |
85-87 |
|
|
**Поезія є всюди, хоч не всякий її бачить. Оксана Крушельницька «Мамин дарунок». Леся Українка «Вечірня година». Вірш |
88-91 |
|
|
**Діду мій, дударику. Леонтіна Бас «Видатний музикант». Павло Тичина «Леонтович». |
92-95 |
|
|
**Малюємо серцем. Ірен Роздобудько «Про те, як Катруся розмовляла з квітами». |
95-98 |
|
Кожна пригода – для роздумів нагода |
|||
|
**Кожна пригода – для роздумів нагода. Анатолій Костецький «Контакт». Прислів'я. |
99-100 |
|
|
**Людині потрібна людяність. Василь Сухомлинський «Ой, як же я берегтиму тебе!», «Як Сергійко навчився жаліти». Галина Малик «Чергова». |
101-104 |
|
|
**Перемога над собою. Михайло Слабошпицький «Хата, де жили страхи». |
105-108 |
|
|
**Перемога над собою. Михайло Слабошпицький «Хата, де жили страхи» (продовження). Читання мовчки |
108-110 |
|
|
**За одного битого двох небитих дають. Анатолій Григорук «Гра в шашки». Читання мовчки |
119-112 |
|
|
**Бути людиною – це відчувати свою відповідальність. Пилип Бабанський «Обіцянка». Грицько Бойко «Чому Тимко подряпаний». Читання мовчки |
113-116 |
|
|
Урок позакласного читання. Знайомство з творчістю Миколи Трублаїні. «Крила рожевої чайки» Тематичний бал
|
|
|
Із скарбниці казкарів світу |
|||
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм: сторінки життя і творчості». Вступ до розділу. Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено). |
142-143 |
|
|
Сила чарів. Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (продовження). |
144-146 |
|
|
Карло Коллоді: сторінки життя і творчості». Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». |
147-149 |
|
|
Пригоди дерев'яного хлопчика. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» (продовження). |
150-151 |
|
|
Астрід Ліндгрен: сторінки життя і творчості». Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху». |
152-154 |
|
|
Найкращий у світі Карлсон. Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» (продовження). |
155-158 |
|
|
**Шарль Перро: сторінки життя і творчості». Шарль Перро «Кіт у чоботях» (скорочено). |
61-63 |
|
|
**Слова ласкаві, та думки лукаві. Шарль Перро «Кіт у чоботях» (продовження). |
64-66 |
|
|
**На світі нічого не можна приховати. Божена Нємцова «У царя Трояна цапині вуха». |
67-69 |
|
|
**Едуард Успенский: сторінки життя і творчості». Едуард Успенский «Дядя Федір». |
69-72 |
|
|
Урок позакласного читання. Захопливий світ казок братів Грімм. Тематичний бал |
|
|
Прийди, весно, з радістю! |
|||
|
Прийди, весно, з радістю! Вступ до розділу. Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським). Тамара Коломієць «Березень». |
159-162 |
|
|
Михайло Стельмах: сторінки життя і творчості». Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Валентина Ткаченко «Квітень». Звуконаслідування. Андрій М’ястківський «Розмова з одудом». Леся Українка «Уже весняне сонце припікає». |
163-166 |
|
|
Микола Сингаївський: сторінки життя і творчості». Микола Сингаївський «Вийшов травень з лісу» (напам’ять), «На врожай». |
167-168 |
|
|
Хоч соловейко маленький, та його пісні удаленькі. Марія Познанська «Співай, соловейку!» . «Як співає соловейко?» (за Борисом Комаром). Любов Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...» Перевір свої досягнення. Вірш |
169-171 |
|
|
Урок позакласного читання. Весну-красну зустрічаймо! Поезія Олени Пчілки. |
|
|
Будить березень весну… |
|||
|
**Будить березень весну… «Щебетала пташечка» українська народна пісня. Іван Франко «Надійшла весна прекрасна…». Микола Сингаївський «Волошкове поле», «Я люблю свою синицю», «Їжачкова райдуга». Вірш |
117-120 |
|
|
**Цікавий світ навколо тебе. Дмитро Павличко «Дядько дощ», «Птиця». Марія Людкевич «Біля кого найтепліше». |
120-122 |
|
|
**Краса землі і праці. За Юрієм Смоличем «Квітує земля», Марія Чумарна «Зернятко», Вадим Скомаровський «Радіє природа», Ганна Чубач «Роса». |
123-125 |
|
|
**Світ природи і дитинства. Володимир Лучук «Книголюбка». Василь Сухомлинський «Скільки ж ранків я проспав!». Вадим Скомаровський «Чому в зайця гарний зір», «Слушна порада». |
125-128 |
|
Про винаходи і винахідників |
|||
|
**Про винаходи і винахідників. «Поринало, поринало, поки, хвостика не стало»» з журналу «Барвінок», Паола Утевська «Винахід двох малюків» |
129-131 |
|
|
**Добру людину бджола не кусає. Степан Ящук «Історія бджолиного вулика». Акровірш |
132-135 |
|
|
**Коли є до чого жагота , то кипить в руках робота. Марк Беденко «Неслухняна кулькова ручка». Анатолій Качан «Звертайся до словника». |
135-139 |
|
|
Урок позакласного читання В гостях у Агнії Барто. Тематичний бал |
|
|
Візьму перо і спробую... |
|||
|
Візьму перо і спробую... Вступ до розділу. Анатолій Костецький «Імена». Анатолій Костецький «Дивна звичка». |
172-175 |
|
|
Умій сказати, умій і змовчати. Микола Носов «Як Незнайко складав вірші». |
175-179 |
|
|
Умій у звичайному побачити незвичайне. Іван Світличний «Слухала Лисичка Солов’я». Андрій М’ястківський «Біла хмарка, біла». Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки». |
180-183 |
|
|
Сила уяви. Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка». Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?». Перевір свої досягнення. |
183-185 |
|
|
Урок позакласного читання. Джанні Родарі «Казки по телефону» |
|
|
Стежиною творчості |
|||
|
**Школа під голубим небом. Василь Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?». Тамара Коломієць «Їжаки», «Корінець». Ліна Костенко «Польові дзвіночки». Василь Марсюк «Диво». |
140-143 |
|
|
**Народження краси. Анатолій Григорук «Сопілонька з калиноньки, ясенове денце» |
144-145 |
|
|
**Зупиніться, придивіться, усміхніться. Василь Сухомлинський «Флейта і вітер». Анатолій Костецький «Квіткові сни». Василь Марсюк «Удвох із песиком». Оксана Сенатович «Дівчинка малює сонце» |
146-148 |
|
|
**Чудеса бувають різні. Юлія Козинська «Що Іванко хоче знати?». Оксана Сенатович «Тиждень книжки у нашому місті». Олександр Дерманський «Чудо із чудес». Пригадай і поміркуй… Тематичний бал |
149-152 |
|
|
Підсумковий урок за рік |
|
|
Читання вголос Читання мовчки
I семестр - 65-70 сл./хв. I семестр - навчаємо читати мовчки( 85-100 сл./хв.)
II семестр - 75-80 сл./хв. II семестр - 95-110 сл./хв.
Розробила С.М.Бондар, вчитель початкових класів ЗОШ №32 м. Черкас