Конспект уроку з презентацією та музикою на урок: Настрій у пейзажі «Осінній пейзаж в техніці пуанталізму»

Про матеріал

Це незвичайний урок. Це урок – екскурсія у Францію. Ми на уроці помандруємо заочно у Францію, ознайомимося з новою технікою «пуантилізмом» і із художніми прийомами в живописі «пуантилізму», з різними художніми матеріалами, з колірними таємницями, Під час практичної роботи ми будемо слухати чарівну, мелодійну музику французських композиторів.

Перегляд файлу

Урок №

Тема: Настрій у пейзажі   «Осінній  пейзаж в техніці пуанталізму»

Мета: ознайомити із художніми прийомами в живописі «пуантилізмом», формування навичок роботи з різними художніми матеріалами, виконання вправ на розвиток руки, зорово-рухової координації, виховувати старанність та акуратність в роботі; розвивати уяву, фантазію та образне мислення.

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: живопис.

Обладнання:

Для вчителя – відео-ряд «Пуантилізм», репродукції творів образотворчого мистецтва ( П. Синьяк «Порт в Сен-Тропе», «Ейфелева вежа», Ж. Сера «Похмура погода»,К. Моне «Враження, схід сонця»; В. Ван Гог «Рибацькі човни», «Зоряна ніч», Ж. Брак «Пейзаж в Естакі», А. Дерен «Порт у Колліур»,  М. де Вламінк «Ресторан у Буживалі».), аудіо запис твору М. Римського-Корсакова «Океан – море синє»;

Для учнів – альбом, гуашеві фарби, палітра, склянка з водою, ватні палички.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Якою мовою говорить живопис? (кольору)
  • Які кольори називають основними? (червоний, жовтий, синій)
  • Які кольори називають похідними? Чому? (всі інші кольори, які утворюються в результаті змішування основних кольорів)
  • Які кольори вам відомі? (теплі і холодні)
  • Пригадайте, як утворити теплі та холодні кольори?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

 - Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми проведемо урок – екскурсію  у Францію. Ми побуваємо заочно у Франції, продовжуємо знайомитися з колірними таємницями,  познайомимося з новою технікою «пуантолізм» і будемо виконувати пейзаж в цій техніці.

  • Що ви знаєте про Францію?

IV. Мотивація навчальної діяльності

 

Заочна екскурсія у Францію.

  1. Найзнаменитіша пам'ятка Франції, безсумнівно, Ейфелева вежа. Побудована, щоб прикрашати вхід на Всесвітню виставку 1889, Ейфелева вежа повинна була бути розібрана через двадцять років. Однак з настанням епохи радіо вона несподівано виявилася затребуваною - на вершині Ейфелевої вежі були встановлені радіоантени.
  2. Тріумфальна арка Парижа є найбільшою в світі. Будівництво монумента почалося в 1806 році і тривало 30 років.
  3. У 22 кілометраж від Парижа знаходиться Версаль, палац, спочатку задуманий як скромний мисливський будиночок Людовика XII, але він розрісся і став найбільшим палацом Європи.
  4. Любителям адреналіну настійно рекомендується відвідати паризькі катакомби, що входять в топ 10 найстрашніших місць світу. Скільки в них було знято фільмів жахів, і не злічити.
  5. І саме у Франції виникла нова техніка в живописі Пуантолізм.

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда «що таке «Пуантилізм» (слайди)

 - Пуантиліз – це цікавий і незвичайний напрям в живописі ( в перекладі з франц. мови – писати крапками).

 - Походить  від слова «пуанти» - пуанти (взуття) балерини, які залишають на підлозі крапки.

 - Ще в кінці 19-го ст. художники  стали накладати на полотно чисті фарби різного кольору роздільними мазками у вигляді точок, квадратів, плям. З деякої відстані мазки змішуються і виходить кольорове зображення. Пуантилістична техніка допомогла створити яскраві, контрастні за колоритом пейзажі. Винайшли  пуантилізм французькі живописці Жорж Сера та Поль Синьяк.

      Головна особливість пуантилізму в нанесенні мазків. Мазки повинні бути невеликими, простіше сказати малесенькими, будь-якої форми, хоч квадратні - відбиток від плоскої кисті плазом, хоч витягнутими паличками - відбиток від плоскої кисті торцем, хоч круглі - відбиток круглого пензля.

- Грає роль не тільки форма і розмір мазка, а й відстань між ними.

 

Подивіться, які красиві картини виконані в цьому жанрі.(Перегляд презентації)

 

    За словами  швейцарського письменника та філософа  Анрі Амьєля, «кожен пейзаж є стан душі». Цей вислів сьогодні стане для нас провідним  гаслом.

Під час роботи над пейзажем художник відтворює своє ставлення до природи, передає своє враження, думки та настрій  - вкладає свою душу. Такі пейзажі називають пейзажі – настрої.

2. Фізкультхвилинка:

3. Пояснення учням поетапності малювання.

- Оберіть мотив своєї роботи.

- Простим олівцем визначте лінію горизонту,  окресліть основні елементи пейзажу.

- Виконавши малюнок олівцем, почніть роботу фарбами в техніці пуантолізма.

VI. Практична робота

Інструктаж з техніки безпеки

Фарбами користуватися обережно, акуратно;

Не крутитися, щоб не заважати іншим;

Не передавати робочі інструменти;

Робоче місце повинно бути чистим.

Організаційна хвилинка

Повернулись до вікна

Посміхнулись до дружка

Ми не дивимось на ліво,

А малюємо красиво.

Для емоційного настрою малювати будемо під чарівну музику   та пісні відомих французьких співаків (Марий Матьє, Патрисия Касс, Лара Фабрини, )

Самостійна робота учнів за творчим завданням.

Учитель надає індивідуальну допомогу учням.

VII. Підсумок уроку.

Перегляд та оцінювання робіт.

Демонстація дитячих малюнків.

Прибирання робочого місця.

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
1560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку