Колоквіум, 9 клас
Тема. Поняття площі.
Мета. Перевірити теоретичні і практичні навички на обов’язковому рівні у вигляді тесів і на підвищеному рівні у вигляді письмової роботи знаходити площі фігур.
Тип уроку: урок контрольно-заліковий (2 уроки).
План уроку:
На урок запрошені 3 учні 11 класу. Кожний з них контролює 1 ряд.
Хід уроку:
Запитання.
Перед кожним учнем лежать картки, на яких написано: 0,1; 0,01; 0,0001; 10; 100;10000; 1000000. Для відповіді учні піднімають потрібну картку, консультанти записують бали в залікові таблиці.
Правильна відповідь – 1 бал.
Вправи.
Запитання.
Учні розв’язують завдання в чернетках, правильні відповіді відмічають в таблицях, які зроблено завчасно.
А) 16 см2; Б) см2; В) 16 см2; Г) інша відповідь.
А) у 8 разів; Б) у 2 рази; В) у 4 рази; Г) інша відповідь.
3) Чому дорівнюють сторони прямокутника, якщо вони відносяться як 4:9, а його площа 144 см2?
А) 8 см; 18 см; Б) 4 см; 9 см; В) 16 см; 36 см; Г) інша відповідь.
4) Знайти площу трикутника, якщо його сторони 5 см, 5 см, 6 см.
А) 12 см2; Б) 25 см2; 15 см2; Г) інша відповідь.
5) Знайти площу ромба, якщо його діагоналі 24 дм, 5дм.
А) 120 дм2; Б) 60 дм2; В) 30 дм2; Г) інша відповідь.
6) Знайти радіус кола описаного навколо трикутниками із сторонами 7 см, 15 см, 20 см.
А) 25Псм2; Б) 750 см2; В) см2; Г) інша відповідь.
7) Знайти площу трапеції рівнобічної з основами 20 см і 36 см, а бічна сторона 17 см.
А) 720 см2; Б) 340 см2; В) 420 см2; Г) інша відповідь.
8) Знайти площу трапеції із основами 25 см і 11 см, а бічними сторонами 13 см і 15 см.
А) 196 см2; Б) 252 см2; В) 216 см2; Г) інша відповідь.
5. Письмова робота (максимальна кількість – 21 бал).
Завдання записані на дошці, яка до цього часу була закрита. За кожне завдання учень одержує 7 балів учні виконують роботу в зошитах для контрольних робіт. Письмову роботу перевіряє вчитель після колоквіуму. Результати оголошуються на наступному уроці.
І варіант.
Обчислити площу рівнобічної трапеції, основи якої дорівнюють 12 см і 18 см, а діагоналі взаємно перпендикулярні.
ІІ варіант.
Обчислити площу рівнобічної трапеції, основи якої дорівнюють 26 см і 10 см, а діагоналі перпендикулярні до бічних сторін.
Максимальна кількість балів – 55.
Оцінки:
1 ― 1-4 балів;
2 ― 5-8 балів;
3 ― 9-11 балів;
4 ―12-14 балів;
5 ― 15-17 балів;
6 ― 18-20 балів;
7 ― 21-24 бали;
8 ― 25-28 балів;
9 ― 29-33 бали;
10 ― 34-40 балів;
11 ― 41-47 бали;
12 ― 48-55 балів.
7. Підсумок урок і повідомлення домашнього завдання.
Ми вивчили одну із найважливіших тем геометрії – площі простих фігур. Пам’ятайте про все, що ми говорили, вивчаючи цю тему, бо вона має практичне застосування у житті кожної людини.
Домашнє завдання
Обов’язковий рівень: виконати інший варіант тесту;
Підвищений рівень: виконати інший варіант контрольної роботи.