Конспект уроку з української мови для 8 класу " Узагальнення й систематизація вивченого про відокремлені члени речення "

Про матеріал

Учні на уроці зможуть узагальнити та систематизувати знання про відокремлені

члени речення; сформувать вміння застосовувати здобуті знання

на практиці; розвиватимуть логічне й творче мислення;

стійку увагу; вчитимуться любові до при-

роди.

Перегляд файлу

          ТЕМА.  Узагальнення  й  систематизація  вивченого  про  відокремлені

                       члени  речення           ( 8  клас )                                         

          МЕТА.  Узагальнити  та  систематизувати  знання  учнів  про  відокремлені

                       члени  речення; формувати  вміння  застосовувати  здобуті  знання

                        на  практиці; розвивати  логічне   й  творче  мислення;

                        стійку  увагу; виховувати  любов  і  бережливе  ставлення  до  при-

                        роди.

         ТИП  УРОКУ.  Урок  узагальнення  й  систематизації  знань.

         ФОРМА  ПРОВЕДЕННЯ.  Урок - книга  знань.

         ЕПІГРАФ.

                                                       Люблю   весну,

                                                       та   хто  її  не   любить …

                                                                                        В. Сосюра   

                                                   ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент . З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Вступне  слово  вчителя.

  Уявіть  собі,любі  діти,що  наш  урок—книга  знань. Гортаючи  сторінки  цієї  не-

звичайної  книги,ви  повторите  і  узагальните  вивчене  із  теми «Відокремлені

члени  речення».

Епіграфом  уроку  будуть  слова  із  поезії  Володимира  Сосюри:

                                                                              Люблю  весну,

                                                                              та  хто  її  не  любить…

Любов  до  природи, бережливе  ставлення  до  неї  тісно  повязані   з  понят-

тям  «батьківщини».Калина  під  вікном, дзвінке  джерело  недалеко  лісу,

терпкий  запах  конвалії –це  також  наш  духовний  світ, з  яким  ми  вирушали  чи  маємо  вирушати  в  життя.

ІІІ.  Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

 

                                 1 СТОРІНКА  « ТЕОРЕТИЧНА»

 

 У  вас  на  парті  є  завдання  тестового  характеру. Уважно  прочитайте  питан-

ня  і виберіть  варіанти  відповідей. Успіху  вам!

ТЕСТ

1.Відокремленими  називаються  члени  речення,які

    а) виділяються  інтонацією;

    б) виражають  додаткове  повідомлення або  доповнюють  основне  твердже-

        ння  у  реченні;

    в) виділяються  розділовими  знаками  на  письмі.

2.Відокремленими  членами  речення  можуть  бути

    а) усі   члени  речення;

    б) тільки  головні  члени  речення; 

    в) тільки  другорядні  члени  речення.

3.На  письмі  відокремлені  члени  речення  виділяються

    а) комами;

    б) тире;

    в) комами  або  тире.

4. У  якому  рядку  правильно  поставлені  розділові  знаки:

    а) Степ  оповитий  тишею  дихав  пахощами.

    б) Україна  наша  Батьківщина  є  для  кожного  рідною  ласкавою  матірю.

    в) Мандрувала  загадкова  весна,сонячна,вітряна.

**Запишіть  останнє  речення, поясніть  пунктограму.

                              2   СТОРІНКА   «КАЗКА  НА  МОВНИЙ  ЛАД»

           Випереджувальне  завдання.

Написати  твір  на  лінгвістичну  тему  в  художньому  стилі. У  творі розкрити  значення відокремлених   членів  речення в усному мовленні  та розповісти  про  особливості  пунктуації  при  них.

 

                                 3  СТОРІНКА  « УВАЖНА»

 Складіть  цифровий  ряд  речень  з  відокремленими  членами, послуговуючись

кодом. 

КОД:  1. –відокремлене  означення;

            2.- відокремлена  прикладка;

            3.- відокремлений  додаток;

            4.-  відокремлена   обставина;

             5.- уточнюючі.

 А  я  не  знаю  нічого  ніжнішого, окрім  берези.В  прозорому  повітрі  почепився  перший  срібний  дзвоник  весни-крихітний  жайворонок.Посеред  неба,  над са-

мою   головою,ніжно  золотилися  хмари.Мандрувала  загадкова  весна, соняч-

на, вітряна.Повіяв  легенький  вітерець, струшуючи  з  листу  неопалі  краплі.

                     (КОД – 3  2  5  1  4 )

                                    4   СТОРІНКА  « ПРАКТИЧНА»

1завдання    Робота  з  картками ( 1 учень  працює  біля  дошки і  виконує  синтаксичний  розбір  останнього  речення).Поставте  розділові  знаки.

 

Далеко  внизу  біля  самих  кущів  верболозу  гойдали  головами  соняшники.

Захід  погас  не  розгорівшись. Непорушно  стоять  дерева  загорнені  у  сутінь.

 

2 завдання       Робота  з  підручником  .

 

                                    5 СТОРІНКА  « ГРА НА ЛІТЕРАТУРНИЙ ЛАД»

Здається,прийшов  час  відпочити. Це  не  просто  гра. Ви  будете  читати  пре-

красні  вірші, у  кожному  з  них  автор  від  усього  серця  говорив  про  своє

захоплення  красою  довкілля.

Ваше  завдання: хто  автор  поетичних  рядків?

  • Стояла  я  і  слухала  весну,

Весна  мені  багато  говорила,

Співала  пісню  дзвінку, голосну,

То  знов  таємно- тихо  шепотіла.

 

Опівночі  айстри  в  саду  розцвіли…

Умились  росою,вінки  одягли,

І  стали  рожевого  ранку  чекать,

І  в  райдугу  барвів  життя  убирать…

 

Тихесенько  вітер  віє,

Степи, лани  мріють,

Між  ярами  над  ставами

Верби  зеленіють…

 

  • Ой,весна,весна,-

                                 днем  красна,

що  ти  нам, весно, принесла?

  • Принесла  я  вам  літечко,

щоб  родилося  житечко…

 

Підсумок  вчителя.

А  чи  можна  не  любити  рідну  землю!? За  вікном- молода, ніжна, святкова  і чиста  весна. Блакитними  очима  дивиться  нам  у  душу  вона

і- надихає  на  творчість.

 

                             6  СТОРІНКА  «ТВОРЧА» (музичний  супровід)

Написати  твір-мініатюру, використовуючи  подані  словосполучення  як

відокремлені  члени  речення:

                          …весна- талановита  чарівниця;

                          …напоєна  пахощами  трав  і  квітів;

                          …синє  небо,глибоке, бездонне…

                          пишно  зацвітаючи…

 

                                  6  СТОРІНКА «ПІДСУМОК»

Оголошення  і  мотивація  оцінок.

 

Домашнє  завдання.

Повторити  за  підручником  тему «Відокремлені  члени  речення»

Виписати  4 речення  з  відокремленими  членами  із  підручника  лі-

тератури  для 8 класу .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
4719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку