Конспект уроку з української мови на тему: " Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення.

Про матеріал
Матеріал на тему " Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення." містить в собі дані з географії та історії Греції. Учні зможуть поринути в часи минулі, а також дещо заглянути до карти Середземномор'я.
Перегляд файлу

                                                        5 клас

Тема: Складні речення з безсполучниковим  і сполучниковим  зв’язками. Кома  між частинами  складного речення.

 Мета: поглибити  поняття про складне речення; формувати  в учнів  уміння визначати граматичні  основи в складних реченнях, правильно інтонувати складні речення, вживати розділові знаки між простими  реченнями у складному, обґрунтувати  вживання розділових знаків; виховувати любов до рідного слова; формувати вміння аналізувати  сприйняте; розвивати  мислення, мовлення, пам’ять

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

                                                  Хід уроку

I. Налаштування

Звучить антична музика - «Сертаки».

          Слово вчителя.

         Дуже, дуже давно, ще  в  часи древньої Греції і Риму античні письменники використовували  у мовленні і на письмі  складні речення. Їх  знаходимо у творах: міфах, легендах, сказаннях. Автори таким чином  тримали читача чи глядача в постійній напрузі: щоб головної думки не згубити і додаткову  потрібну інформацію нести. Використовували  складні речення й оратори, щоб прикрасити  свій виступ, зацікавити слухачів, схилити їх на свій бік.

       Простолюдини  в часи античності говорили короткими реченнями.

II.   Актуалізація опорних знань.

    (Мапи світу, знаходимо  Балканський півострів та Грецію, Апеннінський півострів, місто Рим)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Словниковий диктант з коментуванням

 Середземне море, Рим, Еллада, Греція, острів Крит, Балканський півострів, гора Олімп, Середземномор’я, , Апеннінський півострів, Егейське море, місто Феодосія, статуя Зевса.

   Слово вчителя .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               -      Минали віки, століття і прості речення не втрачали своєї значимості. Їх стали обєднувати у складні  речення. У наш час складні речення знаходимо в художній літературі, в науковій літературі, в публіцистичних  стилях їх менше.  У сучасній поезії їх майже немає. Учні повинні вміти писати  твори, викладати свою думку у формі складних речень.                              Слайд№1

  - Ось тема уроку, запишіть її.                                                                                                                   Колективне  опрацювання матеріалу.

- Прочитайте. Знайдіть прості речення, визначте чому коми є у складних.

 

                                                                                                                                                                          III. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

                                                                           Завдання №1

      З двох речень створіть одне.

Слайд№4

 

  • Працюємо з іншими вправами. Розставляємо та коментуємо розділові знаки.                                                                                                                           Слайд№5

 

  • Ось іще завдання: запамятайте та запишіть сполучники.                                                                                                                                                            Слайд №6

Завдання на інших  слайдах – усно.                                                                                                                                                                                                     Слайд№7

Слайд№8

 

IV. Підсумки.

  1. Опитування у формі діалогу.
  2. Оцінювання та виставлення оцінок

V. Домашня робота.

     Виписати з будь-якого тексту 2 речення простих та 2 складних ( бажано з підручника історії ).

 

docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку