Конспект уроку з української мови в 7 класі на тему "Контрольна робота №6 за темою «Прислівник» (тестові завдання)."

Про матеріал
Тестові завдання по темі "Прислівник", два варіанти по 12 завдань з однією правильною відповіддю.
Перегляд файлу

Урок №12.

Тема: контрольна робота №6 за темою «Прислівник» (тестові завдання).

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Прислівник»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання прислівників у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, групувати; з'ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.

Тип контролю: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

     Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань.

Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру.

ІV. Виконання тестових завдань за варіантами

І варіант

1.  Прислівник — це:

а)  незмінна самостійна частина мови;

б)  незмінювана форма дієслова;

в)  службова частина мови;

г)  особлива частина мови.

2.  Знайдіть рядок, у якому всі слова — прислівники,

а)  Вічно, темно, жовто, біжучи;

б)  голосно, ліворуч, день у день, безумовно;

в)  один, вільно, зранку, дивно;

г) по-іншому, коротко, викрикуючи, сумно.

3.  Визначте спосіб творення прислівників по-українсько­му, засвітла, зверху.

а)  Префіксальний;

б)  суфіксальний;

в)  префіксально-суфіксальний;

г)  безафіксний.

4.  У якому рядку  записані  прислівники,  від яких неможна утворити ступені порівняння?

а)  Гарно, багато, далеко, рішуче;

б)  наспіх, тут, зопалу, навмисне, спросоння;

в)  дороге», голосно, вузько, дбайливо;

г)  глибоко, рано, швидко, лукаво.

5.   Виділіть  рядок,  у складі якого  -   словосполучення з прислівниками зі значеннями часу дії.

а) Панує довго-довго, записувала щоліта, весело співати;

б) прийшов увечері, побачив уперше, співати втрьох;

в)   складали з давніх-давен,  зібрати взимку,  завжди сміється;

г)  падати донизу, колись прийде, говорив спросоння.

6.  Знайдіть рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс.

а)  Без/угаву, по/двоє, в/міру, по/братському;

б)  хоч/не/хоч, на/гора, як/от, по/моєму;

в)  за/довго, поза/вчора, без/вісти, в/друге;

в) ні/куди, з/дня/на/день, до/побачення, ось/ось.

7.У якому рядку всі прислівники пишуться з -нн-1

а) Бажан__о, впевнен__о, шален _ о, віддалей__о;

б)  відмін__о, священ__о, старая__о, щоден__о;

в)  гуман__о, активи__о, безупин__о, сон__о;

г)  незбагнен__о, ден__о, зелен__о, туман    о.

8.  У якому рядку всі прислівники пишуться окремо?

а)  Де/таки, так/от, зроду/віку, десь/то, казна/як;

б)  по/доброму, врешті/решт, з/давніх/давен;

в)  з/року/в/рік, на/щастя, рік/у/рік, без/кінця;

г)  як/раз, по/нашому, в/цілому, по/перше.

9.  У якому рядку записані прислівники, що в реченні ви­ступають присудками?

а)  Навстіж, холодно, прекрасно, там, сюди;

б)  соромно, сухо, темно, легко, спросоння;

в)  можна, варто, слід, треба, потрібно;

г)  зразу, важче, праворуч, подекуди, ніяк.

10.  Виділіть рядок, у якому всі прислівники утворені по­єднанням частки з прислівником.

а) Аніде, абикуди, казна-як, хтозна-куди, десь;

б)  допізна, змолоду, вдруге, внічию, по-третє;

в)  голіруч, мимохіть, насамперед, навшпиньки;

г)  по-батьківськи, щонайдорожче, ніскільки, дарма що.

11.  Знайдіть рядок, у якому не з прислівниками пишеться окремо.

а)  (Не)винно, (не)дорого, (не)швидко, (не)високо;

б)  (не)далеко, а близько, (не)дорого, а дешево,, (невесе­ло, а сумно, (не)тихо, а голосно;

в)  (не)вдало, (не)дуже вдало, (не)ймовірно, (несподіва­но;

г)  (не)востаннє, (не)вороже, (не)якісно, (не)по-новому.

12.  У якому рядку всі прислівники  з кінцевою і ?

а)  Восен __, по-польськ__, иавпомацк__, навкруг__;

б)  надвор___, у віч......_, доодинц    , відтод    ;

в)  по-сусідськ__., до вподоб__, вночі    , зсередин____;

г)  навік__, трИч    , почаЬт    , по-французьк__,

 

ІІ варіант

1.  Незмінна самостійна частина мови, що передає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки, називається:

а)  прикметником;                  в) дієприслівником;

б)  дієприкметником;             г) прислівником.

2.  У якомурядку - запитання, на які відповідають при­слівники?

а)  Який? Чий? Котрий?

б)  Що робити? Що зробити?

в)  Як? Де? Коли? Куди? Звідки?

г)  Ще роблячи? Що зробивши?

3.Визначте, у якому рядку всі слова — прислівники.

а)  Потрібно, довго, зроблено, намололи;

б)  віч-на-віч, коротко, радісно, передчасно;

в)  краще, сонячно, сонечко, перерва;

г)  врешті-решт, передати, сидячи, прекрасно.

4. Виділіть рядок, у якому всі слова - прислівники, вжиті в простій формі вищого ступеня порівняння.

а)  Краще, вище, радісніше, добріше;

б)  гарно, високо, радісно, добре;

в)  ніжно, щоякнайкраще, абияк, переможно;

г)  по-королівськи, сильно, веселісінько, поважно.

5. Виділіть рядок, у якому всі слова — прислівники, вжиті в складеній формі вищого ступеня порівняння.

а)  Тепліше, яскравіше, вимогливіше, наполегливіше;

б)  значно тепліше, куди яскравіше, ще вимогливіше, трохи наполегливіше;

в)   якнайтепліше,   найяскравіше,   щоякнайвимогливі-ше, щонайкраще;

г)  тепло, яскраво, вимогливо, наполегливо. 

6.  У якому рядку всі прислівники вжиті в простій формі найвищого ступеня порівняння прислівників?

а)  Радісно, весело, легко, коротко;

б)  радісніше, веселіше, легше, коротше;

в)  ще радісніше, куди веселіше, значно легше, набага­то коротше;

г)  найрадісніше, якнайвеселіше, щоякнайлегше, най-коротше.

7.  Виділіть словосполучення з прислівником.

а)  Запитайте у двох сестер;

б)  вийти удвох зі школи;

в)  гостювали у двох тіток;

г)  побували у двох країнах.

8.  У якому рядку всі слова — прислівники мети дії?

а)  Навмисно, наперекір, на зло, напоказ;

б)  восени, вниз, праворуч, здавна;

в)  зопалу, зосліпу, спересердя, згарячу;

г)  урочисто, добре, надзвичайно, вщерть.

9.  У якому рядку всі слова — непохідні прислівники?

а)  Прямо, рясно, цікаво, чемно;

б)  вручну, напевне, напоготові, довіку;

в)  тут, куди, тепер, завжди, там;

г)  потім, всупереч, втрете, абикуди.

10. Уякому з поданих речень вжито прислівник причини дії?

а)  Море - надзвичайно чорного кольору, далеко краще тут, ніж у Криму (М, Коцюбинський).

б) Поневолі з самотині, не виходячи, сиджу (П. Грабов-ський).

в) Книжку не можна читати похапцем, абияк (II. Пере­бийте),

г)  Високо вгорі пролітає ескадрилья літаків (Ю. Янов-ський).

11.  Яким членом речення виступає прислівник у реченні: У хаті надовго запала мовчанка (М. Стельмах)?

а)  Підметом;

б)  присудком;

в)  обставиною;

г) додатком.

12.   Якою морфемою в прислівниках  є  частина  слова-ому?

а)  Суфіксом;

б)  закінченням;

в)  префіксом;

г)  постфіксом.

 

V. Організаційний збір зошитів для тематичних контрольних робіт

VІ. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань

VІІ. Пояснення домашнього завдання

  1. 1-й рівень. Скласти завдання до теми «Прислівник».

2-й і 3-й рівень. Скласти діалог, використовуючи прислівники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 листопада 2020
Переглядів
3892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку