14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Конспект заняття для вихованців туристсько-спортивного гуртка "Практичне заняття. Страхування під час переправи по мотузці через яр, річку"

Про матеріал
Мета: ознайомити з технікою страховки під час переправи по мотузці через яр та річку; розвивати логічне мислення, практичні навички зі спортивного туризму; виховувати толерантність під час комунікації між вихованцями.
Перегляд файлу

План-конспект заняття туристсько-краєзнавчого гуртка

Тема: Практичне заняття. Страхування під час переправи по мотузці через яр, річку

Мета: ознайомити з технікою страховки під час переправи по мотузці через яр та річку; розвивати логічне мислення, практичні навички зі спортивного туризму; виховувати толерантність під час комунікації між вихованцями.

Обладнання: фрагменти туристичних карт, канцелярське приладдя.

Хід заняття:

  1. Організаційний етап
  2. Вивчення нового матеріалу

 

Вихованці опрацьовують основні правила організації страхування (з Технічного регламенту змагань з пішохідного туризму).

 

Загальні вимоги до організації страховки

9.2.1. Учасник повинен бути забезпечений безперервною страховкою або самостраховкою  протягом перебування в небезпечній зоні.

9.2.2. Страховка здійснюється основною мотузкою.

9.2.3. Суддівська та командна страховки кріпляться (кожна окремо) до учасника, якого страхують, одним із таких способів:

  • вузлом провідник вісімка;
  • карабіном із гвинтовою муфтою або муфтою, що фіксується (щоб відкрити клапан потрібно здійснити щонайменше три різні дії);
  • двома будь-якими карабінами з муфтою, які закріплені назустріч.

9.2.4. Самостраховка учасників забезпечується:

  • на горизонтальних перилах та петлях самостраховки за допомогою карабіну;
  • на вертикальних та похилих перилах (крім похилих переправ) за допомогою схоплюючого вузла або технічних пристроїв (відповідно до рекомендацій виробника та допущених ГСК).

9.2.5. Додаткові вуса, які не є продовженням блокування ІСС, повинні кріпитися до ІСС (у блокування або в місце на ІСС, визначене виробником для кріплення страховки) та не дозволяти перекидання учасника.

9.2.6. Схоплюючий вузол в’яжеться петлею, що виготовлена з допоміжної мотузки, діаметр якої менший за діаметр перильної мотузки не менш ніж на 4 мм.

Дозволяється використовувати замість схоплюючого вузла сертифіковані затискачі закритого типу та затискачі відкритого типу, які повинні бути підстраховані карабіном (можна без муфти) через два отвори у верхній частині затискача. Перильна мотузка повинна проходити всередині цього карабіна.

В’язати схоплюючий вузол зі стропи заборонено.

9.2.7. Схоплюючий вузол кріпиться до верхньої передньої частини блокування ІСС учасника.

9.2.8. Довжина самостраховки (з урахуванням карабіна та технічного пристрою) при русі по перилах не повинна перевищувати довжину витягнутої вгору руки (короткий вус). При закріпленні до пунктів страховки та до суддівської перильної страховки довжина самостраховки не повинна перевищувати 2 м (довгий вус).

9.2.9. Забороняється вихід ногами вище місця прикріплення до опори самостраховки.

9.2.10. Учасник, який страхує, повинен знаходитися в такому місці, щоб його не міг збити у випадку зриву учасник, якого страхують, та в стійкому положенні в бік можливого ривка при такому зриві.

Стійким положенням при цьому буде вважатися таке, коли учасник, який страхує, стоїть грудьми до ПС, із якого він здійснює страховку (при страховці через воду – до учасника, якого страхує), або сидить, упершись ногами в напрямку цього ПС.

9.2.11. Учасник, який здійснює страховку, не може одночасно брати участь у будь-яких інших діях.

9.2.12. Учасник, який страхує, повинен здійснювати страховку двома руками.

Допускається страховка однією рукою лише в таких випадках:

  • якщо учасник, що страхує, перехоплює вірьовку руками при прийомі учасника, якого страхує;
  • при використанні технічних пристроїв згідно з рекомендаціями виробника.

Забороняється будь-яке перехоплення страхувальної мотузки при видачі без попередньої фіксації учасника, якого страхують.

 

2. Техніка страховки

2.1. Незначне порушення страховки – 1 бал

Не закручена муфта карабіну.

2.1.1. Не закручена або не зафіксована муфта карабіна.

Під час транспортування та закріплення вантажу й спорядження.

Потрібно виправити на поліспасті, страховці, самостраховці.

Відкритий клапан штрафується за п.2.6.2.

Порушення під час страховки.

2.1.2. Страховка однією рукою одним із двох, що страхують, під час переправи вбрід або по колоді через річку.

 

 

2.1.3. Неправильне кріплення командної або суддівської страховки до системи учасника, що рухається зі страховкою.

 

Потрібно виправити.

2.1.4. Неправильна довжина самостраховки.

 

 

2.3. Неправильна страховка, супроводження – 3 бали

Неправильна страховка.

2.3.1. Страховка з вантажем на водних перешкодах.

 

 

2.3.2. Під час руху вбрід або по колоді через річку знаходження страхуючих учасників на самостраховці.

 

 

2.3.3. Під час руху вбрід через річку (а також в інших випадках заходу у воду зі страховкою) на основній мотузці один учасник, що страхує.

 

 

2.3.4. Під час руху вбрід через річку основна та/або допоміжна мотузки неправильно закріплені до учасника, якого страхують.

 

 

2.3.5. Під час руху вбрід або по колоді через річку закріплений кінець основної та/або допоміжної мотузки.

 

 

2.3.6. Під час руху вбрід або по колоді через річку (а також в інших випадках заходу у воду зі страховкою) бухта (бухти) знаходиться за спиною тих, хто страхує.

 

Виставляється, якщо після попередження учасники не виправили.

2.3.7. Під час страховки на вусах при переправі вбрід через річку основна мотузка розміщена нижче по течії від допоміжної.

 

Потрібно виправити.

2.3.8. При переправі по колоді через річку страхувальна мотузка розміщується нижче колоди по течії при переході першого.

 

Потрібно виправити.

2.3.9. Страховка двома мотузками при переправі по колоді через річку.

 

Потрібно виправити.

2.3.10. Учасник, що страхує, працює без рукавиць (рукавиці), рукавиці не закривають кисті рук.

 

Якщо рукавиця не закриває кисть руки, виставляється, якщо після попередження учасник не виправив.

2.3.11. Страховка однією рукою.

Той, хто страхує, перехоплює страхувальну мотузку (при прийомі учасника) або учасник, якого страхують, зафіксований.

Потрібно виправити. Штрафується за п.2.6.1, якщо єдина рука, якою утримується страхувальна мотузка, знаходиться після гальмівного пристрою (вузла).

2.3.12. Неправильне положення того, хто страхує: не враховується ривок у випадку зриву того, кого страхують.

 

Виставляється, якщо після попередження учасник не виправив.

2.3.13. На гірських етапах не закріплений кінець страхувальної мотузки. Не закріплений кінець супроводжувальної мотузки.

 

 

Провисання страховки, перил.

2.3.14. Страхувальна мотузка провисає нижче ніг (при верхній страховці) або набирається в кільце.

Страховка торкається рельєфу між страхуючим та учасником, що рухається.

Виставляється, якщо після попередження учасник не виправив.

2.3.15. Провисання перильної мотузки нижче ніг учасника, який іде на самостраховці без командної страховки.

 

Виставляється, якщо після попередження учасник не виправив.

Неправильна самостраховка.

2.3.16. Самостраховка схоплюючим вузлом на горизонтальних перилах.

 

 

2.3.17. Кріплення самостраховки того, хто страхує, не в точкову опору.

 

 

2.3.18. Відсутність контролю супроводжувальної мотузки (не тримається руками (рукою)) або руки знаходяться за бухтою супроводжувальної мотузки.

 

Потрібно виправити.

Неправильне використання опори.

2.3.19. Використання опори не за призначенням. Подвійне використання ПКП, що виготовлений зі спорядження.

 

Потрібно виправити.

Порушення страховки.

2.3.20. Інші дії щодо страховки, супроводження, які не відповідають вимогам Правил, Технічного регламенту, Умов.

 

Виставляється, якщо після попередження учасник не виправив.

2.6. Тимчасова відсутність командної страховки, супроводження – 6 балів

Тимчасова відсутність страховки.

2.6.1. Якщо учасник (учасники), що страхує (страхують), випустив (випустили) мотузку з рук; утримування страхувальної мотузки лише між учасником, якого страхують, та гальмівним пристроєм.

Під час жорсткої фіксації.

Потрібно виправити, інакше рух заборонено.

2.6.2. Зняття із самостраховки до організації страховки; відстібання страховки (самостраховки) від себе; відсутність страховки учасника, який знаходиться на ділянці перешкоди; відкритий клапан карабіна, яким кріпиться страховка чи самостраховка; на гірських етапах відсутність самостраховки учасника, що страхує.

 

Потрібно виправити, інакше рух заборонено.

2.6.3. Учасники, які працюють із транспортною та поліспастною мотузками при спуску чи підйомі потерпілого, не знаходяться на самостраховці.

Робота з мотузкою при спуску чи підйомі потерпілого в БЗ, що знаходиться нижче від НЗ.

Потрібно виправити.

2.6.4. Пропуск ППС при русі з командною страховкою. Фіксується після виходу ногами вище проміжного пункту страховки (підйом) або далі відстані витягнутої руки (траверс).

 

Потрібно виправити на траверсі перед початком руху останнього, інакше рух заборонено.

2.6.5. Рух похилими перилами траверсу чи спуску із самостраховкою ковзаючим карабіном.

За наявності верхньої командної страховки.

Потрібно виправити, інакше рух заборонено.

2.6.6. Страховка без гальмівної системи або неправильне її використання (система знаходиться не на тому пункті страховки, де учасник, що страхує).

 

Потрібно виправити, інакше рух заборонено.

Небезпечний маятник.

2.6.7. Вихід на небезпечний маятник (при зриві не забезпечується вільне, без розхитування, зависання на мотузці).

 

Виставляється, якщо після попередження учасник не виправив.

Відсутність супроводження.

2.6.8. Рух учасника по переправі без супроводжувальної мотузки.

 

Потрібно виправити, інакше рух заборонено.

2.0. Утрата суддівської або командної страховки – зняття

Втрата страховки.

2.0.1. Самостраховка або страховка учасника відсутня, і її неможливо відновити, стоячи на місці.

 

 

 

  1. Практична частина заняття

 

Гуртківці формують групи для роботи по 6 чоловік. Кожна команда відпрацьовує організацію командної страховки. Вихованці працюють в парах-зв’язках по відпрацюванні техніки страховки на етапах переправи.

 

  1. Підведення підсумків заняття
  2. Рефлексія
docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку