Конспект заняття театрального гуртка «Ознайомлення з предметом»

Про матеріал

Конспект заняття «Ознайомлення з предметом»

Мета: познайомитись із вихованцями; формувати почуття взаємоповаги, партнерські стосунки; вчити працювати в невеликих мікрогрупах; формувати уявлення про театр, інтерес до театральної діяльності ознайомити вихованців із видами театру, із завданнями роботи гуртка. Сприяти формуванню етичних взаємин у колективі.

Методи: інформативно-репродуктивні (словесні, бесіда), наочні, практичні (навчальні, ігрові вправи)

Тип заняття: вивчення нового матеріалу

Форма заняття: групове

Рівень навчання: початковий рівень (5-6 років)

Перегляд файлу

Конспект заняття  «Ознайомлення з предметом»

Мета: познайомитись із вихованцями; формувати почуття взаємоповаги, партнерські стосунки; вчити працювати в невеликих мікрогрупах;  формувати уявлення про театр,  інтерес до театральної діяльності ознайомити вихованців із видами театру, із завданнями роботи гуртка. Сприяти формуванню етичних взаємин у колективі.

Методи: інформативно-репродуктивні (словесні, бесіда), наочні, практичні (навчальні, ігрові вправи)

Тип заняття: вивчення нового матеріалу

Форма заняття:  групове

Рівень навчання: початковий рівень (5-6 років)

Обладнання: мультимедійна установка, музичний супровід, елементи костюмів.

Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1.1. Організаційний момент.

1.2. Знайомство із гуртківцями

- Сьогодні ми зібралися всі разом на перше заняття театрального гуртка «Подих Мельпомени». Діти, мене звати Марина Володимирівна, я керівник театрального гуртка, а ви з сьогоднішнього дня – вихованці цього гуртка.

Ще не всі вихованці гарно знають одне одного. Тому я пропоную вам познайомитись. Спочатку я пропоную кожному назвати своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали.  А тепер потисніть одне одному руки, говорячи якісь приємні слова.

- А зараз розкажіть, будь-ласка, який у вас настрій.
- Я бачу, що не у всіх сьогодні веселий настрій. Діти, давайте спробуємо показати свій настрій … Як це можна зробити? (За допомогою жестів, міміки, лагідних слів, вірша чи пісні).

- Зараз ми з вами спробуємо дізнатися один про одного побільше.

Гра «Сніжний ком».  Група  встає в коло і перший називає своє ім'я. Другий називає ім'я першого і своє. Третій ім'я першого, другого і своє і так далі до останньої дитини»

Гра «Додай речення»

Показати жестами, рухами, мімікою:

Мені весело коли … Я люблю … Я хочу … Мені сумно, коли 

Вправа «10 секунд» (М. Кіпніс). Діти спонтанно рухаються по кімнаті.

 - Коли я подам сигналом вам потрібно буде розподілитися по групах по довжині волосся. В одній групі повинні опинитися ті, у кого коротке волосся, в іншій - волосся до плечей, в третій - до пояса. Зробити  це потрібно швидко, поки я рахую до десяти». Керівник гуртка починає рахунок, діти розподіляються за групами.

Розподілитися на тих, хто народився взимку, хто - восени, хто - влітку, хто - навесні».
- Всі ми дуже різні, і довжина волосся або колір очей не робить нас краще або гірше інших. Світ нас такий цікавий і різноманітний, що ми різні.

1.3. Повідомлення теми та мети заняття.

- Сьогодні у нас буде незвичайне заняття, ми не будемо сьогодні відкривати підручники, не будемо виходити до дошки. Мета нашого сьогоднішнього заняття відкрити для себе чарівний світ театру! Ми дізнаємось які театри бувають, хто працює в театрі, а також спробуємо увійти у роль актора.

 Театр – це гра, в якій приймають участь  актори.  На заняттях нашого гуртка ми будемо вчитися стати акторами, акторської майстерності, правильної вимови. Ми з вами будемо працювати над постановкою казок, сценок, над віршами, щоб потім показати все це глядачам, насамперед, вашим батькам!

ІІ. Основна частина.

2.1. Ознайомлення з предметом.

- Наш гурток називається «Подих Мельпомени». А хто ж така Мельпомена, і чому саме вона нас надихає? Послухайте легенду.

(Керівник гуртка розповідає легенду, використовуючи презентацію)

Дуже давно у верховного Бога Зевса та богині Мнемосіни народилось дев’ять прекрасних дочок з чистими серцями та дивними голосами. Їх назвали Музами, богинями наук та мистецтв. Богині жили між собою дружно, водили хороводи, співали під звуки давнього музичного інструменту – золотої кіфари. Люди, яких Музи напували джерельною водою, ставали поетами та співаками, танцюристами та акторами, музикантами та вченими.

Як серед сестер впізнати Музу театру Мельпомену?

ЇЇ одяг був з виноградного листя, на голові був вінок із плюща. Взуття (котурни) Мельпомена носила на дуже високій підошві, що збільшувало її зріст і додавало величності та урочистості, в одній руці вона тримала театральну маску (в давнину така маска закривала обличчя, перевтілюючи актора в його персонаж), а в другій – меч (цією зброєю вона начебто долала людські вади.

- І сьогодні до нас на заняття завітала гостя, яка буде нас надихати чарівним, творчим подихом, яка нас познайомить із світом театру,  а звуть її Мельпомена. 

Вихованка театрального гуртка  зі старшої групи виконує роль Мельпомени

Мельпомена:

Театру Муза Мельпомена

Прийшла до вас у гості я.

Артисти знають всі про мене,

Театр – дім мій, моя сім’я.

Даю натхнення я на гру,

Костюми кожному герою

Такі, як треба, підберу.

- Театр – це диво, яке живе поряд з нами. До нього не можна доторкнутись руками та почути. Театр здатен заставити нас сміятися та плакати; це місце, в якому багато таємничих та надзвичайних перевтілень.  (Під час розповіді демонструється презентація) Театр – це поєднання музики, малювання, фотографії і навіть кіно.  Основні працівники театру: актори –                                    люди які грають ролі у виставах, режисер – він ставить ці вистави, гримери –                           люди, які перетворюють актора в образ, художники – вони малюють декорації для вистав, працівники сцени.

Нас найбільше цікавлять актори, адже ми з вами будемо вчитися ними бути. Актори грають різноманітні ролі. Вони на сцені можуть перетворюватися будь у кого:  можуть грати глупого короля або капризну принцесу.

Можуть перетворитися в маленьку собачку чи зайчика.

Театр існував у древніх греків. Їм першим прийшла ідея представляти свої сказання про своїх богів і героях в живих обличчях. Вони зрозуміли, як прекрасно, повчально та цікаво може бути театральна вистава, де замість розповідача виступали ті самі люди, про яких розповідається в легендах, казках. Адже людина краще вірить в те. Що відбувається в неї на очах. В давнину актори грали на відкритому повітрі. Майже все населення міста було присутнє на виставі.  Від грецького театру ми запозичили назву для нашого, сучасного театру.

 - Які ж бувають театри? Різновиди театру: театр ляльок, дитячий театр, вуличний театр, драматичний театр, балет, театр тіней, театр світу, музичний театр.

- Дякую Мельпомена, залишайся з нами, я знаю, ти ще для нас приготувала цікаві завдання.

- Давайте зараз заглянемо у світ театру та переглянемо фрагмент вистави (перегляд фрагменту вистави)

- Актори грали виставу на сцені, а глядачі спостерігали за дією вистави в залі. Але перед тим, як показати глядачеві виставу, актори дуже багато працювали. Режисер театру розподілив спочатку акторам  ролі, актори спочатку працювали над виразним читанням, потім вчили слова напам’ять,  після цього проходили багато репетицій, де режисер керував акторами: де і як стати їм, як правильно сказати тощо. А художники – декоратори намалювали та виготовили декорації.

В нашому театральному гуртку «Подих Мельпомени» - ви актори, а я режисер. Я буду вам допомагати правильно увійти в образ, та як найкраще донести глядачеві ідею вистави.  На заняттях гуртка ми будемо розвивати акторську майстерність, навички сценічного руху, розвивати сценічне мовлення, і звичайно займатися театральною діяльністю (готуватися до виступів)

- А хто ж такий актор?

- Спробуємо відповісти на питання, використовуючи метод незакінченого пропозиції.

Актор - це людина, що вміє ....
Актор - це людина, що володіє ...
Встаньте ті, хто володіє досконало своїм голосовим апаратом.
Встаньте ті, у кого вироблено правильне мовне дихання.
Встаньте ті, хто вміє знімати м'язові затиски.
Встаньте ті, хто володіють виразністю міміки і жестів.
Встаньте ті, хто володіє мистецтвом перевтілення
Встаньте ті, хто легко входить в будь-який образ.
- Якщо ви прийшли на заняття нашого гуртка, значить, хочете всьому цьому навчитися.

 2.2. Практична частина.

- Зараз ми з вами спробуємо виконати творчі та цікаві завдання від музи Мельпомени.

Завдання дуже прості - вам необхідно зіграти ролі:

Гра «Добрати інтонацію».

Добрати інтонацію, яка повно передає стан героя (злий, веселий, сумний та ін.) «Якщо б ти була Лисицею, то як би ти привітався, тобто як би сказав слова «добрий день» Ведмедю, якого боїшся; Зайцю, якого хочеш з’їсти; Лисиці-подружці?» тощо.

- Зараз ми з вами спробуємо показати імпровізовану виставу. А яку ж виставу ми будемо з вами показувати дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Що втекло від баби з дідом,-

 Не сиділось на вікні,

А зустрілося із лисом

Й ну співають йому пісні.   (Колобок)

- Правильно, по жеребку вибираємо собі роль. Для кожної ролі приготовлена ​​  елеиент костюму.

(Інсценування казки)

- Коли прем’єра відбулась – глядачі дарять свої оплески акторам. (Оплески).

ІІІ. Заключна частина.

- Ось і підійшло до кінця наше перше заняття. Ми з вами сьогодні познайомились, ознайомились із роботою гуртка, дізнались про історію театру, його види, познайомились із нашою музою Мельпоменою.

- А що найбільше вам запам’яталось?

- Чим ми будемо займатися на заняттях театрального гуртка?

- Що таке театр? Які види театру ви запам’ятали? Хто працює в театрі?

 -  Сьогодні розмову про театр ми тільки почали. Ви ще багато чого цікавого дізнаєтесь. Сьогодні, висловлюючись театральною мовою, ми заглянули лише за куліси театру.

Мені дуже приємно було з вами познайомитись, працювати на занятті. Сподіваюсь, що і вам дуже сподобалось у нас.  Дякую вам і чекаю наступного заняття.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попова Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
8135
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку