Контрольна робота №6 Лексикологія

Про матеріал
Контрольна робота №6 "Лексикологія", складена відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів за 12 – бальною шкалою. Початковий рівень містить 6 завдань текстового характеру з однією правильною відповіддю. Середній рівень передбачає визначення мовознавчих термінів або завдання, пов’язані з їх застосуванням (3 бали). Завдання достатнього рівня спрямовані на перевірку практичних умінь і навичок з української мови (3 бали). Для високого рівня пропоную завдання творчого характеру (3 бали).
Перегляд файлу

Контрольна робота №6

Лексикологія

 

Варіант 1

Початковий рівень

1. Синонімічним є ряд слів:

                  А) лаяти, сварити, підносити, картати

                  Б) ввічливий, чемний, гречний, шанобливий

                  В) хитрий, мудрувати, лукавити, розумнішати

                  Г) бренькати, дзенькати, тринькати, гепнути

 

2. Антоніми вжито в реченні:

                  А) Як голова сивіє, то чоловік мудріє.

                  Б) Де старий спотикнеться, там молодий добре напнеться.

                  В) Око бачить далеко, а розум ще далі.

                  Г) Не перо пише, а розум.

 

3. Виділене слово вжито в прямому значенні в рядку:

                  А) глибока річка

                  Б) глибока таємниця

                  В) глибоке почуття

                  Г) глибокий сон

 

4. У якому рядку словосполучення є омонімами?

                  А) крило літака – крило лелеки

                  Б) палаючий степ – палаюче сонце

                  В) моторний хлопець – моторний цех

                  Г) радісний погляд – сумний настрій

 

5. Якими лексичними одиницями є виділені слова в реченні «Лице в Орисі було оригінальне: зверху широке, внизу вузьке»?

                  А) омонімами

                  Б) синонімами

                  В) антонімами

                  Г) спільнокореневими

 

6. Етимологія – наука, яка вивчає:

                  А) будову слова

                  Б) походження слова

                  В) значення слова

                  Г) роль слів у реченні

 

Середній рівень

     Пояснити мовознавчі терміни:

Лексикологія – це…

Синоніми – це…

Антоніми – це…

Достатній рівень

1. Запишіть слова, згрупувати їх у синонімічні ряди. Підкресліть опорне (ключове) слово.

    Скаржитися, уминати, горланити, репетувати, нарікати, їсти, кричати, жалітися, уплітати, верещати, жувати.

 

2. Доберіть антоніми до слів:

    Сміятись –

    Розмова –

    Сум –

 

Високий рівень

    Напишіть невеликий роздум на тему: «Чому я люблю читати?» (малювати, співати).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №6

Лексикологія

 

Варіант 2

Початковий рівень

1. Не є синонімами слова в рядку:

                  А) бурхливий, шумний, буремний, кипучий

                  Б) майбутній, прийдешній, наступний, грядущий

                  В) жартувати, кепкувати, збиткуватися, витворяти

                  Г) вірний, відданий, незрадливий, щирий

 

2. Антоніми вжито в реченні:

                  А) Як дбаєш, так і маєш.

                  Б) Будеш трудитися – будеш і їсти.

                  В) Холоду не любить, а в жару не спить.

                  Г) Губами говори, а руками роби.

 

3. Виділене слово вжито в переносному значенні в рядку:

                  А) глибока річка

                  Б) гострий ніж

                  В) гостре слово

                  Г) висока гора

 

4. Визначте, у якому словосполученні виділене слово має переносне значення.

                  А) тихий плач

                  Б) зелена трава

                  В) дерев’яний голос

                  Г) щедра людина

 

5. Наука, яка вивчає походження слів, називається:

                  А) синтаксисом

                  Б) фразеологією

                  В) фонетикою

                  Г) етимологією

 

6. Словник, з якого можна дізнатися лексичне значення слова,

    називається:

                  А) орфографічний

                  Б) орфоепічний

                  В) тлумачний

                  Г) фразеологічний

 

Середній рівень

     Поясніть мовознавчі терміни:

Омоніми – це…

Лексичне значення слова – це…

Пряме значення – це…

Достатній рівень

1. Запишіть слова, згрупувати їх у синонімічні ряди. Підкресліть опорне (ключове) слово.

     Гарячий, червоний, пурпуровий, палаючий, ясний, пахучий, багряний, сонячний, розпечений, світлий, розжарений.

 

2. Доберіть антоніми до слів:

    мокрий –

    дешевий –

    важкий –

 

Високий рівень

    Напишіть невеликий роздум на тему: «Чому я люблю читати?» (співати, малювати)

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку