Контрольна робота для 7 класу за темою "Історичне минуле в літературі".
Контрольна робота містить тестові завдання та відкриті питання за темами:
В. Скотт "Айвенго", В. Биков "Альпійська балада";
поезії: К. Галчинський "Лист із полону", "Пісня про солдатів з Вестерплятте", А. Маргул-Шпербер "Про назву концтабору Бухенвальд", Б. Окуджава "До побачення, хлопчики";
ТЛ: історичний роман.
7 клас Зарубіжна література
Історичне минуле в літературі (Тестові завдання, відкриті питання)
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (6 б.)
Вальтер Скотт «Айвенго»
А) від непомірних податків;
Б) від жорстокого правління королів;
В) від міжусобних війн;
Г) від голоду.
2. У чому звинуватили Ребеку?
А) у чаклунстві;
Б) у шахрайстві;
В) у змові;
Г) у зрадництві.
3. Хто ховався під маскою Чорного Лицаря?
А) Робін Гуд;
Б) Айвенго;
В) Бріан де Буагільбер;
Г) Річард І.
Василь Биков «Альпійська балада»
4. Головні герої втекли з полону внаслідок:
А) бунту полонених;
Б) вбивства охорони;
В) вибуху на заводі;
Г) добре продуманого плану.
5. Іван Терешко не зміг врятуватися від переслідувачів, тому що:
А) його було тяжко поранено й він не міг рухатися;
Б) він вирішив повернутися на завод, щоб помститися ворогам;
В) він захищав Джулію й не міг стрибнути в прірву;
Г) він не хотів повертатися до себе додому.
6. Яка думка містилася у фіналі твору?
А) розповісти читачам про життя Джулії;
Б) розповісти читачам про майбутнє життя без війни;
В) довести, що Іван – справжній герой;
Г) довести, що кохання та життя завжди перемагають.
Встановлення відповідності (2 б.)
7. Встановити відповідність між поезіями та їх темами:
1. К. Галчинський
«Лист із полону»
2. К. Галчинський
«Пісня про солдатів з Вестерплятте»
3. А. Маргул-Шпербер
«Про назву концтабору Бухенвальд»
4. Б. Окуджава
«До побачення, хлопчики»
А. тема війни перегукується зі спогадами про щасливе дитинство;
Б. засудження війни за загублену молодість тих, хто пішов на фронт;
В. розповідь про почуття до коханої людини;
Г. гімн патріотизму та самозреченню в ім’я Батьківщини.
8. Встановити відповідність між елементами композиції та частинами твору:
1. кульмінація
2. епілог
3. розв’язка
4. зав’язка
5. розвиток дії
А. кохання Івана та Джулії;
Б. сутичка героя із Зандлером, втеча із табору;
В. лист Джулії до рідних Івана;
Г. порятунок Джулії та загибель Івана;
Д. нелегкий шлях Івана та Джулії у горах.
Відкриті питання та завдання
9. Охарактеризувати 1 чоловічий і 1 жіночий образи роману В. Скотта «Айвенго». (2 б.)
10. Виписати художні засоби з уривків поезій. (1 б.)
Давно було це: килим з ніжних трав,
Ліс буковий, так пам’ятний мені…
Хлопчиськом на поляні я лежав,
Пливли біляві хмари в вишині.
А. Маргул-Шпербер
«Про назву концтабору Бухенвальд»
І ті, чий слух сяга зірок,
Зір плине в даль бездонну,
Почули в небі рівний крок
Морського батальйону.
К. Галчинський
«Пісня про солдатів з Вестерплятте»
11. Що таке історичний роман? (1 б.)