І варіант
І рівень (по 0,5 б.)
1. У якому реченні неправильно використано чергування у-в?
А Впродовж віків жінка на нашій землі виховувала дітей.
Б Щовесни через увесь піст жінки пишуть писанки.
В Майже в усіх народів яйце вважається джерелом життя.
2. Укажіть рядок, у якому є слово з орфографічною помилкою
А багатий, блискавка, мороз
Б солома, вмерає, водити
В легенький, водичка, доріжка
3. Знайдіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення
А тиждень, компост, контраст
Б область, хвастати, зап'ястя
В радість, перехрестя, проїзд
4.Визначте, в словах якого рядка наявне явище уподібнення
А колядка, казка, шибка
Б легко, зсунув, пісня
В мотузка, випадок, ходьба
5. Знайдіть слово, в якому відбувається чергування звуків[ г-ж-з]
А книга Б муха В водити Г козак
6. Виділіть рядок, в якому чергуються голосні звуки [е-і]
А ломити – ламати Б нести - носити В село - сільський
ІІ рівень (по 1,5 б.)
7. Установіть відповідність між звуком та групою слів
1. [е ] А с..колиний, з..лотився, х..лодний
2. [ и] Б ст..жинка, д..рева, ст..лилась
3. [о ] В л..мон, л..вада, п..ріг
Г л..сточок, ш..рокий, скр..піти
8.Установіть відповідність між словом та кількістю букв та звуків
1. академія А 10 букв, 9 звуків
2. дзвякотіти Б 8 букв, 9 звуків
3. щемлять В 7 букв, 7 звуків
Г 10 букв, 10 звуків
ІІІ рівень (по 1 б.)
9. Запишіть п'ять слів із префіксами роз-, без-.
10. Поставте іменники в орудному відмінку однини.
Повість, сіль, ніч, ясність, папороть, зелень, совість, роль, деталь.
11. Вставте, де потрібно, м'який знак та апостроф.
Р…ясно, під…єднати, Св…ятослав, духм…яний, брин…чати, скрин…ка, Хар…ків, погод…ся, дощ…
ІV рівень (3 б.)
12. Напишіть міні-твір (5-7 речень) на тему «Чому потрібно говорити культурно?» з використанням вивчених орфограм. Орфограми підкресліть.
ІІ варіант
І рівень (по 0,5 б.)
1. У якому реченні неправильно використано чергування у-в?
А Все в нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
Б Державною мовою в Україні є українська мова.
В Ліс красивий будь-якої пори року: у травні, у жовтні.
2. Визначте, в словах якого рядка наявне явище уподібнення
А боротьба, нігті, вокзал
Б близько, слово, танець
В товаришці, безперечно, козак
3. Знайдіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення
А честь, доблесть, швидкість
Б свист, цілість, пестити
В користь, щастя, хвастати
4. Відшукайте слово без м'якого знака
А обертаєт..ся Б ховаєш..ся В співают..
5. Знайдіть слово, в якому відбувається чергування звуків[ д-дж]
А книга Б муха В водити Г козак
6. Виділіть рядок, в якому чергуються голосні звуки [е-о-і]
А ломити – ламати Б нести – носити - ніс В село – сільський
ІІ рівень (по 1,5 б.)
7. Установіть відповідність між звуком та групою слів
1. [е ] А в..сна, к..шеня, м..нулий;
2. [ и] Б з..зуля, в..ркує, кр..пива;
3. [о ] В з..мля, л..генький, щ..бетати;
Г хв..лина, ч..тати, ож..вати;
8.Установіть відповідність між словом та кількістю букв та звуків
1. люстерко А 7 букв, 9 звуків
2. ялинка Б 8 букв, 8 звуків
3. визнання В 6 букв, 7 звуків
Г 8 букв, 7 звуків
ІІІ рівень (по 1 б.)
9. Запишіть п'ять слів із префіксами з-, с-.
10. Поставте іменники в орудному відмінку однини.
Даль, мить, свіжість, печаль, вічність, паморозь, деталь, піч, мідь.
11. Вставте, де потрібно, м'який знак та апостроф.
Чотир…ма, куз…ня, т…мяний, закін…чувати, бур…ян, цв…ях, медв…яний, бур…яковий, пр…янощі.
ІV рівень (3 б.)
12. Напишіть міні-твір (5-7 речень) на тему «Чому людина повинна бути чемною?» з використанням вивчених орфограм. Орфограми підкресліть.