контрольна робота з української мови для 9 класу

Про матеріал
Тестова контрольна робота з української мови для 9 класу ( І та ІІ варіант)
Перегляд файлу

 

Контрольна робота з української мови для 9 класу

із теми  «Складносурядне речення»

 

Варіант І

 

І рівень

Виконати тестові завдання

1.Указати правильне твердження (0,5 б) :

А Складне речення має три  і  більше граматичних основ.

Б У складнопідрядному реченні частини, що мають свої граматичні основи, відносно рівноправні.

В Частини складносурядного речення пов’язані сурядним зв’язком за допомогою сполучників.

Г Частини складносурядного речення пов'язані сурядним зв'язком за допомогою сполучних слів.

2. Указати складне речення (0,5 б) :

А На клумбі цвіли жоржини, чорнобривці, пахло прив’ялим духом полину.

Б Дівчата пряли починки, вишивали, готували сорочки на придане.

В Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь.

Г Над картатою людською збірнотою відлунює розтіч голосів, ревище худоби, дзвін кіс, гучання гончарних виробів, сумні переливи сопілки, дрімотне квиління ліри й ще десятки згуків.

3. Указати складносурядне речення (0,5 б):

А Сиджу і слухаю, як народжується вітер.

Б І так мені хочеться піти в лісову далечінь, побачити з якогось незнайомого берега отих, наче зі срібла вилитих, лебедів, подивитись на їхні співучі крила.

В І на цих високих пам’ятниках спочивають не тільки запізнілі перелітні птахи, а й, здається, у надвечірніх сутінках дрімають обважнілі хмари.

Г Неозорі лани жита і пшениці золотилися навкіл.

4. Указати складносурядне речення з єднальним сполучником          (0,5 б) :

А Мине час, і піде вода аж за Перекоп.

Б На грядках червоно виблискують скиби, а в борознах біліє опалий цвіт.

В Город копати було ще рано, але Миколка наточив рашпилем лопату, набив на граблі нового держака та й пішов згрібати під яблунями торішнє листя.

Г То він пригадував вираз подиву і страху на її обличчі, то спливало перед очима її розгублене личко.

5. Указати складносурядне речення з розділовим сполучником          (0,5 б) :

А Птахи по надбережжю гуртуються відлітати у вирій, а деякі вже й рушили.

Б Там тільки павуки та обламані щогли, та пухлинами повисувалась від вибухів сталева палуба.

В Де-не-де біля вирв синіє безводний полин чи кущиться пахучий чебрець.

Г А за вікном то хмарилось, то зрідка зблискував промінь неяскравого сонця.

6. Указати складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (деякі розділові знаки пропущено) (0,5 б):

А Срібно-холодні роси слалися і дикі кози, стрункі й полохливі, виходили пастись на поляну.

Б Над річкою прошелестіла гайвороняча зграя і знову стало чути густе комарине гудіння.

В Яблука, налляті холодним соком, світяться і їх видно здалеку.

Г Прозорий струмок перетинав стежку і через нього було перекинуто кладку з сухої деревини.

7. Указати речення, у якому правильно розставлено розділові знаки (0,5 б):

А Вдосвіта знов загули на морозі сосни, і закричали півні на горищах.

Б Палить сонце, і весь простір завуальовано інеєм.

В Жартує Василинка і Ліні навіть у тутешньому жарті чується атмосфера життя своєрідного, їй не доступного.

Г Небо над степом чисте і літак, як рибина, пішов угору, крізь прозору океанну блакить.

8. Указати правильне твердження (0,5 б):

А А зійдеш на пагорб – і перед тобою вдалині, за маревом сонця, блакитніє оте високе, вершечок мрії дитячої. (Це просте речення з однорідними присудками)

Б Гойднулась і побігла з-під верболозів хвиля, підкотилась під місяць, колихнула його, і він зробився спочатку довгий і плескатий, а згодом знов покруглішав. ( Це складносурядне речення з єднальними відношеннями).

В Вітер промчав, улігся – і надріччя взялося сивиною. (Частини цього речення поєднані безсполучниковим зв’язком).

Г Відчувши неувагу вершника, кінь з рисі перейшов на помірну ходу, та Добриня не помітив цього. ( Це складносурядне речення з розділовим сполучником).

9. Виберіть складносурядне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
A) Море велике, та вода не годиться (Народна творчість).
Б) Минулася буря – і сонце засіяло (М. Рильський).
B) Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї (В. Сосюра).
Г) Хутенько казка мовиться, та не так-то хутко діло робиться (Марко Вовчок).

10. Виберіть речення, що відповідає схемі [ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено).
A) Дунув вітер понад ставом і сліду не стало (Т. Шевченко).
Б) У кожного чоло життя і жаль порили і в оці кожного горить любові жар (І. Франко).
B) Місяць зійшов над морем і скелі ближчими стали (М. Коцюбинський).
Г) В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба (Ю. Мушкетик).

11. Позначте розділовий знак, який потрібно поставили в реченні на місці пропуску.
Річка широка та глибока, а вода синя та чиста і котиться вона, виблискуючи та шумуючи (Марко Вовчок).
A) Кома;  Б) тире;   B) двокрапка; Г) крапка з комою.

12. Виберіть складносурядне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
A) Море велике, та вода не годиться (Народна творчість).
Б) Минулася буря – і сонце засіяло (М. Рильський).
B) Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї (В. Сосюра).
Г) Хутенько казка мовиться, та не так-то хутко діло робиться 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІІ

 

І рівень

Виконати тестові завдання

1. Указати правильне твердження (0,5 б):

А Перед сполучником і ніколи не ставиться кома.

Б У складносурядному реченні між простими реченнями в окремих випадках ставиться тире.

В У складносурядних реченнях можуть уживатися сполучники що, щоб, бо, як.

Г Перед сполучником і завжди ставиться тире.

2. Указати складне речення (0, 5 б):

А Шибки, мов у пропасниці, тремтять від ревиська моторів, і стіни так само вібрують.

Б Солома в грубці погасла, жар укрився тремтливим попільцем.

В Листя лежало і на дровітні, і на колодах осикових дров, і на купі гарбузів.

Г Климко повернувся до куреня, узяв плащ-палатку і, зціпивши зуби, одірвав од неї чималий клапоть.

3. Указати складносурядне речення (0,5 б):

А По небу прокотився невидимий грім і впав десь поблизу, за лісом.

Б Можливо, не тільки лісник, а й школярі-юннати навідувалися сюди та ще в інші знайомі їм місцинки.

В Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.

Г Думається батькові, чи то часом не син прийшов.

4. Указати складносурядне речення з розділовим сполучником          (0,5 б):

А Один-однісінький серед морської рівнини бовваніє крейсер вдалині, і, крім нього, ніде ні паруса, ні катерка.

Б Туго набито паруси, і дужий, рівний вітер легко жене яхту по воді.

В Вітер улігся, і в ранковій тиші в голубе небо раптом ударив на сполох дзвін.

Г Або сина його виженуть із гімназії, не давши йому докінчити курсу, або нехай він, батько, висіче сина різками таки тут, у Полтаві в гімназії.

5. Указати  складносурядне речення з протиставним сполучником (0,5 б):

А У полі, за попелястим маревом, проступила розмита далина, і навіть обрій почав угадуватись.

Б Зморені коні ледве тюпали, кволо переставляючи ноги, та й самі вершники ледве трималися в сідлах.

В Традиційної охайності української садиби ми ще не втратили, та ця хатина прямо-таки випромінювала дбайливість господаря.

Г Чи се лютий біль у мене тихий стогін вириває, чи то стогне бранець-лицар, знемагаючи на рани?

6. Указати складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома ( розділові знаки пропущено) (0,5 б):

А Одна тварина кинулась уперед і на той рух умить зреагували двоє.

Б Вода в неглибокому колодязі виявилася справді смачною і нікуди вже далі від цієї хатинки й колодязя йти мені не хотілося.

В І тоді аж до світанку жеврів та блимав жар та іскри никали побіля куреня цілими роями і гасли нишком одна по одній.

Г Біля школи грюкнули двері і діти посунули по домівках

7. Указати речення, у якому правильно розставлено розділові знаки (0,5 б):

А Надвечір хмари опускалися нижче, а тополі над селом повищали, і набрали войовничого вигляду.

Б Він подає їй руку і вони разом сходять униз.

В Безлисті чорні дуби в лісі рельєфно чіткі, і в прогалинах між стовбурами погляд летить далеко.

Г Шугають у небі реактивні літаки з швидкістю блискавок, і ефір переповнений різномовними голосами та піснями людськими.

8. Указати правильне твердження (0,5 б):

А Піднімалися з густого верхів’я дикі птахи-орли, могутнім помахом крил різали повітря і тривожно-ніжним курликанням посилали один одному привіт. ( Це складносурядне речення).

Б Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожен виярок. (Це складнопідрядне речення).

В Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами сипкий пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь. ( Це просте речення).

Г Хоча їх ніхто не міг підслухати, розмова велася впівголоса. (Це складне безсполучникове речення).

9. Виберіть складносурядне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
A) Море велике, та вода не годиться (Народна творчість).
Б) Минулася буря – і сонце засіяло (М. Рильський).
B) Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї (В. Сосюра).
Г) Хутенько казка мовиться, та не так-то хутко діло робиться (Марко Вовчок).

10. Виберіть речення, що відповідає схемі [ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено).
A) Дунув вітер понад ставом і сліду не стало (Т. Шевченко).
Б) У кожного чоло життя і жаль порили і в оці кожного горить любові жар (І. Франко).
B) Місяць зійшов над морем і скелі ближчими стали (М. Коцюбинський).
Г) В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба (Ю. Мушкетик).

11. Позначте розділовий знак, який потрібно поставили в реченні на місці пропуску.
Річка широка та глибока, а вода синя та чиста і котиться вона, виблискуючи та шумуючи (Марко Вовчок).
A) Кома;  Б) тире;   B) двокрапка; Г) крапка з комою.

12. Виберіть складносурядне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
A) Море велике, та вода не годиться (Народна творчість).
Б) Минулася буря – і сонце засіяло (М. Рильський).
B) Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї (В. Сосюра).
Г) Хутенько казка мовиться, та не так-то хутко діло робиться 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
2.5
Оригінальність викладу
2.5
Відповідність темі
2.5
Загальна:
2.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Антипин Дмитрий
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Prosto Sm1le
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
6263
Оцінка розробки
2.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку