Контрольна робота з української мови для учнів 9-х класів "Безсполучникове складне речення. Розділові знаки в БСР"

Про матеріал

Контрольна робота з української мови для учнів 9-х класів

Тема. «Безсполучникове складне речення. Розділові знаки в БСР»

Мета: перевірити якість і рівень засвоєння учнями знань із відповідної теми; виробляти навички самоконтролю; виховувати любов до слова, пунктуаційну пильність.

Тип уроку: урок контролю й корекції знань, навичок й умінь.

Перегляд файлу

Українська мова . 9 клас.

Контрольна робота з теми

«Безсполучникове складне речення. Розділові знаки в БСР»

Мета: перевірити якість і рівень засвоєння учнями знань із відповідної теми; виробляти навички самоконтролю; виховувати любов до слова, пунктуаційну пильність.

Тип уроку: урок контролю й корекції знань, навичок й умінь.

             Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

           Народна творчість

Хід уроку

I. Організаційний момент

Перевірка готовності девятикласників до контрольної роботи.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Створення максимально сприятливих умов для виконання контрольних тестових завдань.

 III. Етап контролю знань, навичок й умінь

1. Безсполучникове складне речення є в рядку ( з 1 – 18 завдання  по 0, 5 б.)

А Отець Яков подивився, потім повів очима вгору по стіні, зітхнув, скрутнув головою і нічого не сказав.

Б Покуть, де за традицією мали рясніти образи, був зовсім порожній.

В Роман йшов улицею: йому треба було до тестя.

Г Василь Кравчина, поранений в руку, одступав по дорозі з групою добре озброєних бійців, і тяжкий сором і гнів розтинали його душу.

2. Безсполучникового складного речення немає в рядку

А Отець Лісовський лякав гріхами й грозив карами всім без винятку, він чіпляв гріхи до всього сущого …

Б Виснажилися студені джерела, задихнулася від спраги річка й померла.

В Марно воркують лагідні горлиці, тривожно голосять одинокі зозулі.

Г Пропливали широкі сірі неорані українські лани, розбиті возами, зруйновані міста і чорні вікна спалених домів.

3. Із чотирьох частин складається БСР ( розділові знаки пропущено)

А Гуде ліс сухо подзвонюють мідним листом дуби співають сосни у високості під ногами тугі мов литі жолуді.

Б Поволі чвалали курними степовими шляхами сірі воли рипіли вози погейкували погоничі.

В Замовкла пісня поклав Музикант флейту на лаву й пішов до хати.

Г Частина саду являє собою крутий рельєф вона найменш упорядкована й справляє враження екзотичного лісу.

4. Між частинами БСР необхідно поставити кому (розділові знаки пропущено)

А Отаман мене не скривдить чоловік він шанований.

Б На зеленій траві білі чайки сидять білі свічі горять на тарелях латать.

В Тільки піде дощ одразу все оживає навкруги.

Г Трубив у свій ріг буяла весна.

5. Між частинами БСР замість крапки з комою треба поставити кому

А Вона й сіла коло вербового кореня дуплинастого, схилила голову на білую ручку; взяли її думки та гадки.

Б Серце стисло; до горла підкотився клубок.

В На порозі стоїть бабуся; навкруги тиша; скрізь ясно; з гаїв холодок дише.

Г Росла, росла дівчинонька та й на порі стала; ждала, ждала козаченька та й плакати стала.

6. Пунктуаційну помилку допущено в рядку

А Могутні крила розпростуються для лету; їх не спинить ніяка сила у світі.

Б Верби сплакували листям, їхні золоті сльози гнало за водою.

В Чайка сідає у воду – чекай доброї погоди.

Г Від серця відлягло: хмара покотила за обрій важкі громи, викрешуючи довгі блискавки.

7. Правильно розставлено розділові знаки в рядку

А Пройшовши по небу, тепла, тиха червнева ніч стала оволодівати й землею: безмежний степ став ущухати, корився, ніжніша.

Б До самого виру під’їжджати небезпечно; підмиває лід.

В Дощик перестав: усе навколо запахло, посвіжішало, заблищало.

Г Я підбіг до чайки, узяв її за крило: пташка була ще тепла, між білим пірячком на грудях чорніла ранка.

8. Між частинами БСР треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено)

А Художній живопис Григора Тютюнника виникав на ґрунті народного життя звідси письменник черпав прикметні риси своїх героїв, сюжети й багатство мови.

Б Рослинний і тваринний світ ховав у собі багато такого цікавого, невичерпного кожен день вражав усе новими несподіванками.

В Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю.

Г Прийшла й сіла кінець стола своїми білими руками меду батькові наливала й розмовляла.

9. Між частинами БСР треба поставити замість коми двокрапку в рядку

А Від барвистої небесної дуги залежить якість і кількість живлющого дощу, саме вона, веселка, набирає для нього воду з річок.

Б Ніщо тут не обмежує тебе, ніхто нікуди не підганяє.

В Тим часом вітер потужно роздимав полум’я, багряне гаддя де-не-де проповзало поміж людей, рвалося вперед…

Г В один край від табору тяглися поля, у другий – залягав рівний, як море, одвіку неораний степ.

10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Роман йшов і розважав щось; думки снувалися по його голові, як човни поміж основою.

Б Глибше орати – більше снігу мати.

В Послався зелений барвінок, голубо зацвів; червоніє зірка; повився горобиний горошок…

Г Світ підлягає суворій необхідності, зима відповідає літу, весна – осені.

11. Укажіть БСР, у якому між усіма частинами треба поставити двокрапку (розділові знаки пропущено)

А Сивіла дощем далечінь вода вже блищала на шляху.

Б Вилискують брили оброслі зеленим оксамитом водяних мохів розпускається білим шумовинням потік виграючи на сонці.

В Я знаю моя мати і завтра піде в монастир їй незносні наші тривоги…

Г Явір зелененький на воду схилився козак молоденький сильно зажурився.

12. На межі частин БСР треба поставити крапку з комою в рядку (розділові знаки пропущено)

А Напюся з живої кринички візьму доброти від землі.

Б Запорозька Січ підтримувала в народі дух свободи патріотичної лицарської доблесті звідси козацтво розлилось по всій Україні.

В Бачу хвиля іскриста грає вільно на синьому морі.

Г Землі кланяйся низько до хліба буде близько.

13. Пунктуаційну помилку допущено в рядку

А Та я знаю одне: я готовий страждати за правду.

Б Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою, пливе човен по Дунаю один за водою.

В Велика повінь наближалася; долішнє населення все вийшло на рятувальні роботи.

Г З неба, як розтоплене золото, ллється на землю блискучий світ сонця; на ланах грає сонячна хвиля; під хвилею співає хліборобська доля.

14. Укажіть БСР, у якому між частинами треба поставити двокрапку, крапку з комою (розділові знаки пропущено)

А Душа річ тонка до неї ключів особливих не треба.

Б Він вважав себе багатим є молодість є сила є нестерпне бажання працювати.

В А тим часом із діброви козак виїжджає під ним коник вороненький насилу ступає.

Г Бучне весілля справили од її двору аж до церкви червоною китайкою вислали срібними кубками гостей частували.

15. Між частинами БСР треба поставити тире в рядку (розділові знаки пропущено)

А Кинулись до води тільки вінок маковий плаває кружиться.

Б Я глянув і здивувався ще дужче тато намалювали коня.

В Памятайте при старших годиться мовчати премудрих слухати старшим підкорятися.

Г Зима білі сніги метуть хурделиці від морозу лунко тріскається лід на річці.

16. Між частинами БСР замість двокрапки треба поставити тире

А Старі переживають свої помилки особливо важко: їм належить бути мудрими.

Б І здається: Дніпро – наче крила орла.

В От бачить він: красується, шумить зелений сквер.

Г До мови доторкнешся: м’якіше од м’яких вона тобі здається.

17. Між частинами БСР треба поставити двокрапку й тире (розділові знаки пропущено)

А Трамонтан дмухав з берега був місяць січень чи лютий море замерзло на сотню метрів.

Б Нас мама змалку вчила впав шматочок хліба підніми і поклади на стіл.

В Одесу видко по другий бік морської затоки це місто обдував трамонтан воно висіло на березі мов кістяк старої шхуни.

Г Минув і рік минув і другий козака немає.

18. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Він вийшов на поле – уся праця пропала.

Б Здобудеш освіту – побачиш більше світу.

В Дарував їй з рук перстень: вона його не взяла.

Г Холодніє сіре небо – більше радості не знать.

19. Установіть відповідність між БСР і розділовими знаками в них (розділові знаки пропущено) ( 1 б.)

1 кома   А Хочеш дружби будь сам другом.

2 крапка з комою  Б Я знаю світ росте із доброти.

3 двокрапка  В Серед густо посаджених вільх вам тривожно й незатишно.

4 тире   Г Біліє місяць люди сплять.

    Д Пливуть човни блищать весельця.

20. Запишіть речення, розставте розділові знаки між частинами БСР. Виконайте синтаксичний розбір одного речення (на вибір)  ( 2 б.)

1.  Не жди сподіваної волі вона заснула. 2. Сімя міцна горе плаче. 3. Ти співав я мовчазна сиділа пісня в серці у мене бриніла. 4. Червоніє за горою плугатар співає.

IV. Організований збір зошитів для контрольних робіт

V. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання завдань контрольної роботи

VI. Домашнє завдання

Створити алгоритм теоретичного матеріалу з теми «Безсполучникове складне речення».

 

 

( 1 В,  2 Г,  3 А,  4 Б,  5 Б,  6 А,  7 Г,   8 В,   9 А,  10 Г,  11 В,  12 Б,  13 Б,  14 Г,  15 А,  16 Г,  17 Б, 18 В;  19.  1 – Д, 2 – Г, 3 – Б, 4 – А;  20. 1. Не жди сподіваної волі: вона заснула.

2. Сімя міцна – горе плаче. 3. Ти співав, я мовчазна сиділа,  пісня в серці у мене бриніла. 4. Червоніє за горою; плугатар співає.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.7
Оригінальність викладу
3.3
Відповідність темі
3.7
Загальна:
3.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Чумаченко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Михайлик Наталія Миколаївна
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
39843
Оцінка розробки
3.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку