Контрольна робота дає можливість перевірити рівень засвоєння теоретичного матеріалу та виявити вміння застосовувати знання на практиці. Робота складається із завдань різних рівнів: тести, практичні вправи та завдання творчого характеру.
Українська мова
5 клас
Контрольна робота № 3
Відомості з синтаксису й пунктуації. Другорядні члени речення.
Тести
І варіант
Початковий і середній рівень
а) непрямих відмінків;
б) який? чий?
в) де? куди? як?
3. Другорядні члени речення:
а) підмет і присудок;
б) додаток, присудок;
в) додаток, означення, обставина.
4. Обставина відповідає на питання:
а) де? коли? куди?
б) який? чий?
в) непрямих відмінків.
5. Найчастіше додаток виражається:
а) прикметником; б) іменником; в) прислівником.
6. Указати речення в якому є означення:
а) Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою.
б) Небо заступили хмари.
в) Дороги веселі пливуть повз оселі.
7. Означення найчастіше виражається:
а) прикметником; б) іменником; в) прислівником.
8. У реченні: Степові птахи посивіли від пилюки слово степові є:
а) означенням; б) обставиною; в) додатком.
9. Відшукати речення, де є обставина:
а) Весь степ був переснований сивою пряжею.
б) Голубина ніч надворі засвітила зорі.
в) Дівчата підібрали викопані буряки.
10. Обставина найчастіше виражається:
а) прислівником; б) іменником; в) прикметником.
11. Записати речення, в якому був би додаток.
12. Записати речення з обставиною.
Достатній рівень
Птахи відлетіли. Поповзли хмари. Почастішали дощі. Сонце виглядає. Шурхотить листя.
Гортає ніч великі срібні книги. Стрункі тополі стиха кивають верховіттям. Твоя краса цвіте в моїх очах. Чудова літня ніч в степах України.
Високий рівень
Написати творчу роботу «Наша мова – барвінкова».
Українська мова
5 клас
Контрольна робота № 3
Відомості з синтаксису й пунктуації. Другорядні члени речення.
Тести
ІІ варіант
Початковий і середній рівень
а) додаток, присудок;
б) підмет і присудок;
в) додаток, означення, обставина.
а) який? чий?
б) непрямих відмінків;
в) як? де? куди?
а) прикметником; б) іменником; в) прислівником.
5. Додаток відповідає на питання:
а) де? куди? звідки?
б) який? чий?
в) непрямих відмінків.
6. Обставина найчастіше виражається:
а) прислівником; б) іменником; в) прикметником.
7. Вказати речення, в якому є додаток:
а) Хлопці весело розмовляли.
б) Чорним великим колом заходило сонце.
в) Я одразу перестав у садку копати.
8. У реченні: Всяка пташка своє гніздо знає слово всяка є:
а) додатком; б) підметом; в) означенням.
9. Вказати речення, в якому є означення:
а) Птахи весело щебетали.
б) Веселі хлоп'ята розважалися на галявині.
в) Оленка зірвала ромашку і простягнула подрузі.
10. Додаток найчастіше виражається:
а) прикметником; б) прислівником; в) іменником.
11. Записати речення з означенням.
12. Записати речення з обставиною.
Достатній рівень
Розгулялася буря. Вода прибувала. Дзвонили дзвони. Потемніло небо. Люди ховалися.
На небо виходять чисті вересневі зорі. Дівчинка непомітно спустилася з високого дерева. Сонце сідало десь за лісовими хащами. Яскравий сніп полум'я несподівано засліплює нам очі.
Високий рівень
Написати творчу роботу «Чаруючі звуки рідної мови».