Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1
Смілянської міської ради Черкаської області
Сценарій козацької гри
«День козака»
до дня українського козацтва
(5-7 класи)
Підготувала
педагог-організатор
Яхненко Л.І.
2021 рік
Мета :
Аудиторія: учні 5-7 класів
Тривалість свята: 1 година або 3 перерви.
Місце проведення: приміщення школи (кабінети, бібліотека, актова зала, спортивна зала)
Обладнання: національний костюм,
м’яч набивний, конверти з завданнями, пазли картини І.Репіна «Запорожці», листи результатів
Про що треба не забути під час підготовки до гри:
Умови свята-гри:
На початку гри всі учасники збираються в одному місці для представлення ,знайомства з умовами конкурсу та членами журі,отримують лист результатів, нагадування умов та правил гри.
Кожен учасник повинен виконати всі завдання і отримати бали
Переможцем вважається учасник , яка правильно виконав всі завдання на всіх станціях і отримав найкращий результат.
Лунає козацький марш
Ведучий :
Увага! Увага!
Сьогодні у залі зібралися справжні козаки ,які готові позмагатися і довести нам , що недаремно говорять в народі :
«Козацькому роду нема переводу»
Давайте знайомитись з нашими учасниками, які сьогодні готові позмагатися ,продемонструвати силу ,розум, міць!
Учасники виходять на сцену, демонструючи рухи фігурного марширування
Завдання № 1
Представлення козачат (до 3 хвилин)
(домашнє завдання)
Учасники розповідають про себе у вигляді розповіді, вірша або пісні.
Оцінюється креативність,артистизм, вміння себе представити
Завдання № 2
Мистецька станція
Завдання :
Зібрати пазли, на яких зображені картини Ю. Брандта «Запорожці», «Тарас Бульба на чолі війська»
Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у лист результатів
Завдання № 3: (знаходиться у конверті)
Історична станція
Пояснити значення слів: булава, бунчук,гетьман, джура, чайка.
Булава ( кулясте потовщення на кінці палиці, символ влади кошового отамана)
Бунчук ( довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два – три кінських хвости)
Гетьман ( старший, головний, кошовий отаман)
Джура ( помічник козака, молодший воїн)
Чайка 9 козацький човен завдовжки близько 20 метрів. В один човен сідало від 50 до 70 козаків)
Оцінюється швидкість виконання завдання і правильність
За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал, контрольний час 5 хвилин. Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у листі.
Завдання № 4: (знаходиться у конверті)
Актова зала
Танцювальна станція
Показати рухи українського танцю гопак,
Учасники попередньо підготовлені
(бігунець, тинок, присядка, повзунець)
Учасники по черзі демонструють рухи гопака під музичний супровід
Пояснення для організаторів гри: Оцінюється правильність виконання кожного руху
Завдання № 5
«Українські звичаї»
Назвати деталі українського національного костюму.
Ми підготували для учасників квесту чильце, шаровари, сорочку (вишиванку), кушак, жупан. Кожна правильна відповідь оцінюється 2-ма балами. Контрольний час 5 хвилин. Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у листі результатів
Спортивна станція
Завдання № 6
1.Віджимання
2.Кидання набивного м’яча
Оцінюється техніка виконання та швидкість
Ведучий оцінює результати та час виконання завдання, робить помітку у листі результатів.
Всі учасники збираються у залі, де проходить підведення підсумків і вручення нагород