Козацький квест «Пропала булава»

Про матеріал
Квест має проводитися на території навчального закладу. Завдання для кожної станції міститься у Додатку
Перегляд файлу

Козацький квест «Пропала булава»

ТРИВАЛІСТЬ КВЕСТУ: 1 година.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: приміщення школи (кабінети, бібліотека,

учительська, спортивний зал, актова зала.

ОБЛАДНАННЯ:

- козацький костюм (може бути одягнений на манекені),

- інвентар для естафети,

- пазли картини І. Репіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану»,

- карта України без назв областей та окремо надруковані і розрізані назви

областей;

- назви козацьких речей та їх зображення;

- 10 маршрутних листів для координаторів станцій;

- маршрутні листи для команд;

- булава;

- ватмани, фарби, кольорові олівці, фломастери.

ПІДГОТОВКА ДО КВЕСТУ:

-розробити завдання;

-дібрати реквізити;

-облаштувати навчальні кабінети, у яких проводитиметься кожен з етапів

квесту;

-роз’яснити учням правила квесту;

- дати попередні завдання учасникам квесту.

ОРГАНІЗАЦІЯ КВЕСТУ:

- про проведення змагання потрібно повідомити учнів, батьків і вчителів,

окреслити його тему та особливості проведення;

- кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб

уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу;

- на кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за

виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та віддає

команді конверт з наступною загадкою;

- слід визначити кількість і склад команд (роїв), що братимуть участь у

квесті;

- рівень складності завдань, які розв’язуватимуть під час квесту учасники

команд, має відповідати їхньому віку;

- дати учасникам квесту завдання: придумати для команд (роїв) назви, гасло

і обрати капітанів (ройових);

- придумати однострій та відзначку;

- вивчити козацьку пісню;

- вивчити елементи стройової підготовки.

Правила квесту.

1. Всі учасники квесту діляться на команди (рої), обирається капітан (ройовий).

2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист (зразок маршрутного листа у

Додатку 1) і проходить станції згідно свого маршруту.

3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку

у маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних

балів).

4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими

пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та

дістатися фінішу.

6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її

члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість

«купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати

улюблений вірш (кожним учасником).

8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у

залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме

командний залік у маршрутному листі рою та в маршрутному листі

координатора (зразок маршрутного листа координатора у Додатку 2).

9. Після проходження 10 станції команда повинна здати маршрутний лист

координаторам гри. Перша команда, яка виконала всі завдання, отримає

підказку про місце находження булави.

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (СТАНЦІЇ):

1. «Вірю-не вірю» ( місце проведення – кабінет географії).

2. «Стройова підготовка» ( інформатика).

3. «Чумацький шлях» ( місце проведення – кабінет української мови).

4. «Мистецька ( пазл)» ( місце проведення – учительська).

5. «Спортивна» ( місце проведення – спортивний зал

Підказка про місце знаходження булави).

1. «Мистецька майстерня» ( місце проведення – кабінет математики).

2. «Театральна ( одягнути костюм)» ( місце проведення – хол).

3. «Козацькі прізвища» ( місце проведення – бібліотека).

4. «Влуч у ціль» ( місце проведення – Зарубіжна).

5. «Гонка за лідером» (кабінет трудового навчання(Підказка місце знаходження булави )).

 

Завдання для кожної станції у Додатку

Сценарій проведення козацького квесту

«Пропала булава»

Звучить козацький марш.

На майданчик виходять стройовим кроком рої - учасники квесту.

1 ведучий: Дорогі діти й шановні дорослі! Сьогодні, напередодні Дня

українського козацтва та Дня захисника України, ми проводимо Козацький

квест «Пропала булава»

2 ведучий: Ми зібралися, щоб переконатися, що

ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров

сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

Указом Президента України 14 жовтня оголошено Днем

українського козацтва. Це свято дуже важливе для нашого народу, адже

козацтво відігравало вирішальну роль у становленні нашої держави.

Народ будь-якої країни береже спогади про власне минуле,

пишається своєю історією, перекази про звитяжні вчинки предків

передаються із покоління в покоління.

Для святкування Дня українського козацтва не випадково

обрано День святої Покрови, бо вона здавна була покровителькою козаків.

Отже, розпочинаємо наш квест. Вам доведеться пройти через

десять випробувань по 5 випробувань для кожної команди. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі. В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги.

1 ведучий: Отож, шановні учасники, правила квесту!

1. Всі учасники квесту діляться на команди (рої), обирається капітан

(ройовий).

2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист і проходить станції

згідно свого маршруту.

3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять

відмітку у маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість

набраних балів).

4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно

першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога

швидше та дістатися фінішу.

6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її

члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є

можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад,

розказати улюблений вірш (кожним учасником).

8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у

залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме

командний залік.

9. Після проходження 5 станції команда повинна здати маршрутний лист

координаторам гри. Перша команда, яка виконала всі завдання, отримає

підказку про місце находження булави.

Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої

боротьби у змаганнях.

 Ройові, отримайте маршрутні листи.

Ройові отримують маршрутні листи і рої приступають до виконання

завдань квесту.

Кінець

1 ведучий: Ось і закінчився наш конкурс. Козаки, на сцену!

Звучить марш. Журі підводить підсумки. Переможці отримують

нагороди: грамоти, Булаву.

2 ведучий: Наша пам'ять про славне минуле українського війська повинна

завжди підкріплюватися добрими та корисними справами. Ми, як і козаки,

маємо залишити в житті по собі добрий слід.

Разом: Хай козацькому роду не буде переводу!

2 ведучий: Слава Україні! (Відповідь – Героям Слава!)

1 ведучий: Українському козацтву слава!

(Всі учасники – Слава! Слава! Слава!)

Додаток 1

Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати

завдання квесту. Будьте уважними! Удачі Вам!

Команда №1

1.

Ваша перша зупинка – кабінет, назва якого зашифрована у вірші:

Тут містяться всілякі карти –

Півкуль, країн, материків.

Тут компаси кладуть на парти,

Готують тут мандрівників.

(Георафічний)

2.

Комп’ютери тут,  ноутбуки.

Тут усього потроху вчать.

Із файлом працювать без муки

Та інформацію шукать.

(Інформатика)

3.

Тут мови рідної навчають,

Писати назви рік та  гір.

Частини мови визначають,

Складають речення і твір.

(Укр.мова)

4.

Як вам відомо з уроків української мови, слово складається із морфем. Це

– корінь, префікс, суфікс та закінчення. Складіть із даних морфем слово,

назву шкільного приміщення, в яке вам потрібно якнайшвидше дістатися

для виконання наступного завдання квесту.

-И-, -СЬК-, УЧ-, -ТЕЛЬ-, -А

(Учительська).

5.

Ту завжди рух – стрибки, пробіжки.

Тут м’яч летить у сітку, ціль.

Драбини, трос тут є, доріжки

Тут кріпне м’яз і никне  біль.

(Спортивна зала)

 

 

 

 

 

Команда №2

 

1.

Співають цифрі тут сонети

І морщать думанням  чоло.

Тут рахувати вчать  предмети,

Шукать, що буде чи було..

(математика)

2.

У цьому шкільному приміщенні відбувається багато загадкових подій:

звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні хіти

переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями нашої

школи, тут проходять безкінечні репетиції, проводяться лінійки

Знайдіть це місце в нашій школі.

(хол).

3.

Цей вірш, козаки та берегині, вам підкаже дорогу до потрібної вам станції.

Читайте та будьте УВАЖНИМИ!

Браття, єдина вам подруга – воля,

І честь козаку – то є рідна сестра.

Буде, козаче, буде щасливою доля,

Ланцюг розірвати настала пора.

І сонце засяє промінням яскравим.

Одна лише кличе в дорогу мета:

То - воля, якій ми співаємо славу,

Енергію нам подарує віра свята!

Козаче, у тебе країна єдина,

А зветься вона свята Україна!!!

(Бібліотека)

4.

Читають вірші тут, поеми – 

Гіркі й солодкі, наче джем.

Всі твори тут, на різні  теми,

Написані  за рубежем.

(Зарубіжна)

5.

Живуть тут голки, нитки та тканини, станки.

Ще ножиці, папір усякий, клей.

Тут вироби святкують уродини.

Їх мама – руки, тато – банк ідей.

(Трудове навчання)

                                    

Завдання команди №1 для станцій

1. Станція «Вірю – не вірю»

На цій станції зачитується коротка інформація, а учасники повинні

відповісти лише одним словом «вірю» або «не вірю» ( 10 балів, кожна вгадана відповідь 1 б ).

1) Козаки не мали права одружуватись (не вірю, запорозьке військо ділилося

на січових і тих, хто жив у зимівниках. Січовики були люди безшлюбні, а

зимівники мали сім’ю, займалися господарством, а усі разом вони

складали одне військо).

2) До українських козацьких загонів міг приєднатися чоловік будь-якої

національності і роду-племені, прийнявши козацькі звичаї та перейшовши

в православну віру (вірю).

3) Число козаків у курені складало 200 чоловік (не вірю, у різні часи було

різним – від кількох десятків до сотні).

4) На козацьких чайках, крім веслярів могли розміститися 50-70 озброєних

козаків та 2-4 невеликі гармати, порох, свинець, ядра, харчові продукти

(вірю).

5) Дмитро Байда-Вишневецький був завзятим воїном і великим полководцем.

Одну з перемог над ворогом він здобув навіть жодного разу не змахнувши

шаблею! (вірю).

6) Вантажні вітрильні судна прибережного плавання козаки називали

дубами(дуб) (вірю).

7) Військо Запорозьке зазвичай поділялося на 38 куренів (частин війська)

(вірю).

8) Іван Підкова отримав таке прізвище тому, що вмів кувати підкови для

коней (не вірю, мав рідкісну фізичну силу: запросто міг розгинати

підкови).

9) Військова старшина – кошовий отаман, суддя, писар, осавул – мали

окреме від простих козаків житло (не вірю, вони обідали й спали у своїх

куренях разом з простими козаками).

10) Козацький табір з возів був не тільки неприступною фортецею в обороні,

але й засобом пересування війська й атаки (вірю).

Бонусні питання:

1. Коли у козака народжувався син, то батько сипав у купіль пороху, - щоб

син був хоробрий і твердий (вірю).

2. Найважливіші козацькі клейноди це – корогва, бунчук, пірнач, литаври,

печатка (вірю).

2. Станція «Стройова підготовка»

Доповніть прислів’я (8 балів)

1.Береженого Бог береже, а козака – …(шабля).

2.Козацькому роду нема…(переводу).

3.Січ - мати, а Великий Луг - …(батько).

4.Степ та воля – козацька…(доля).

5.Терпи козаче, отаманом … (будеш).

6.Хліб та вода – то козацька… (їда).

7.Щирий козак ззаду не… (нападає).

8.Козак не боїться ні тучі, ні… (грому).

 

 

3.Станція «Чумацький шлях».

1. Потрібно встановити відповідність між назвами речей козаків та їх

зображенням (5б + час).

Печатка

Козацька чайка

Люлька

Гармата

Булава

4. Станція «Мистецька (пазл)».

На прикріплених аркушах паперу кожен рій повинен намалювати козака на

повний зріст. Один учасник біжить – малює голову, повертається, тоді

наступний – тулуб і т.д. Виграє рій, який швидко, згуртовано, акуратно і

точно намалює козака (10 балів).

5. Спортивна

Учасникам пропонуються різноманітні спортивні естафети.

(Кидання м’яча у кільце). Кожному учаснику дається 1 спроба

Завдання команди 2 для станцій

1. Станція «Мистецька майстерня»

На прикріплених аркушах паперу кожен рій повинен намалювати козака на

повний зріст. Один учасник біжить – малює голову, повертається, тоді

наступний – тулуб і т.д. Виграє рій, який швидко, згуртовано, акуратно і

точно намалює козака (10 балів).

2. Станція «Театральна».

На даній станції рій повинен одягнути козака ( на козакові повинні бути

обов’язково:, сорочка-вишиванка, , шаровари,). Одяг козака перемішаний із іншими частинами

одягу як чоловічого, так і жіночого. Учасники повинні правильно і швидко

вибрати необхідні частини одягу козака і одягнути на одного із членів рою.

Завдання виконується на час та правильність (8 балів + час).

3. Станція «Козацькі прізвища».

Від природи справжні українці вирізнялися хистом майстерно розповідати,

вміли підмічати смішні сторони в інших і зображувати їх у жартівливому,

але ні для кого не образливому тоні. Як зазначалося в одній з книг «Звичаї

у запорожців дивні, вчинки хитрі, а мова й вигадки гострі й більше на

насміх схожі». Цією рисою вдачі запорозьких козаків почасти

пояснюються й ті дивацькі прізвиська, якими вони наділяли своїх новачків.

Часто їх козакам давала громада. Наприклад: той, хто спалив курінь –

Палій, хто розкладав вогонь над водою – Паливода, той, хто варив кашу –

Кашовар тощо. Так само виникли прізвища Горбач, Малюта, Череп,

Слизький.

Завдання: Скласти списки новоприбулих козаків, згадавши якнайбільше

козацьких прізвищ. Для цього у вас є 1 хвилина (1 прізвище – 1 бал).

Приклади прізвищ: Півторакожуха, Тягнирядно, Рябошапка, Рябокінь,

Жовтобрюх, Непийпиво, Нетудихата, Лупиніс, Загубиколесо, Задерихвіст,

Губишапка, Махиня(маленький на зріст), Малюта(здоровань),

Святоша(шибеник), Доброволя(лінивий), Черепаха(вайлуватий),

Палій(той, хто спалив курінь), Корж(схожий з перепічкою), Головатий,

Чуб, Зуб, Носань, Сторчак, Слинько,Скупий, Солодкий, Нещадний, Орлик,

Сивокінь, Смалений, Чобіт, Халява, Сірко, Жовтяниця.

4. Станція «Влуч у ціль».

З відстані 5 кроків кожен учасник команди має кинути кришечку  у відро(кожен має 1 кидки). Підраховується загальна кількість балів всіх учасників.

5. Станція «Гонка за лідером».

За 1 хвилину дати якнайбільше правильних відповідей на запитання (одна

правильна відповідь – 1 бал).

1. Як називалися судна, на яких плавали запорозькі козаки? (Чайки)

2. Острів, на якому була розташована Запорозька Січ. (Хортиця)

3. Яку назву мала зачіска козаків? (Оселедець)

4. Козацький бойовий танець. (Гопак)

5. Палиця з кулястим потовщенням, знак гетьманської влади. (Булава)

6.Особа, яка завідувала усіма письмовими справами запорозького війська.

(Писар)

7.Висока споруда, за допомогою якої козаки мали змогу спостерігати за

ворогом і передавали сигнали. (Вежа)

8. Кого називали козаком? (Вільну людину).

9. Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман).

10. Як називали хати, в яких жили козаки? (Курінь).

11. Де розташовувались козацькі табори? (Запорізька Січ).

12. Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море».

(Шаровари).

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку