LEGO-технологія як ігрова технологія
На сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми у початковій школі. LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування. За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками! Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.
LEGO-технологія:
Організовуючи заняття з використанням LEGO передусім доречно пам’ятати, що вони мають приносити дитині радість, проходити в спокійній емоційно сприятливій атмосфері без страху оцінювання. Учні повинні мати можливість самостійно виконувати завдання. Не варто відповідати за дитину на питання, слід усіляко підштовхувати її до знаходження відповіді. Для цього потрібно використовувати приклади, навідні запитання, уточнення, звертатися до життєвого досвіду дитини. Велике значення в іграх-вправах з LEGO має текст. Він повинен бути веселим, доступним для розуміння дітей, відповідним їхньому віку.
Спочатку необхідно дати дітям можливість ознайомитися з деталями конструктора шляхом виконання простих, недовготривалих завдань. Акцентують увагу на кількості штирів, називають цеглинку за їхньою кількістю (цеглинка 2 × 2, цеглинка 2 × 4). Такий підготовчий етап навчить дітей швидко знаходити необхідну деталь за вказівкою дорослого.
Коли діти навчаться вправлятися з цеглинками, можна переходити до складніших індивідуальних та групових завдань. Завдання урізноманітнюють, ускладнюють, створюють простір для творчого пошуку.
Педагог під час організації занять з LEGO – партнер дитини, який підтримує, надихає, за потреби допомагає їй віднайти відповідь на питання. Він мотивує дитину бути самостійною, спонукає до дій у різні засоби, зокрема власним прикладом, адже дитина вчиться наслідувати дорослого. Упродовж усього заняття педагог знаходиться поруч з дитиною, ставить їй запитання, цікавиться успіхами, звертає увагу на розв’язання певних задач. Так відбувається взаємодія дорослого з дитиною, створюється довірлива атмосфера, яка сприяє розв’язанню проблемних завдань, формуванню вміння слухати і чути дорослих та однолітків, розвитку мовлення, уміння висловлювати свої думки та з повагою ставитися до думок оточуючих.
Як підтримати дитину?
Навчальні ігрові прийоми з використанням цеглинок LEGO
Формат гри дозволяє зробити навчання справді захопливим процесом! А використання іграшок під час уроку допоможе дитині швидко опанувати нову для себе інформацію у невимушеному форматі навчання.
Пропоную своїм учням ігри з LEGO, вони сприяють розвитку творчого мислення, пам’яті, логіки і зв’язного мовлення. За допомогою іграшкових цеглинок можна пояснювати основи моделювання, принцип лічби, складання слів і виразів, утворення речень тощо.
Lego – інструмент для навчання
Як навчити школярів перевіряти будь-яку інформацію, не вірити на слово першому ліпшому? Навички критичного мислення необхідно розвивати змалку. А навчити учнів оцінювати ситуацію з різних точок зору, аналізувати переваги і недоліки будь-чого допоможе гра для розвитку критичного мислення «Шість капелюхів». Правила – нескладні, а формат буде зрозумілим і цікавим навіть найменшим школярам.
Схема-підказка для гри «Шість капелюхів»
На етапі узагальнення чи перевірки знань можуть стати у пригоді п’ять ігрових прийомів. Проведіть змагання на швидкість розв’язання математичних задач чи прикладів, зацікавте школярів непересічними відомостями, запропонуйте відгадати певне слово, побудувавши логічний ланцюжок.
Для того, щоб швидше вивчити букви, опанувати принципи складання слів із окремих букв і складів, а також з метою попередження розладів письмового мовлення використовують на уроках спеціальні вправи та ігри для попередження або подолання дисграфії.
Фрагмент навчального буквенного лабіринту
Пропонуємо учням відчути себе справжніми Шерлоками Холмсами! Для цього вчимо їх складати і відгадувати спеціальні шифри, запропонуйте знайти скарб, спираючись на підказки – світлини, стрілочки чи кодові слова. Або розгадати кілька етапну головоломку. Цей надзвичайно захопливий навчально-ігровий прийом називається квест.
Приклад «ключа для квесту»
Ігри для активізації уваги на уроці
Адаптація учнів молодшого шкільного віку до навчального року триває не один тиждень. Вони швидко втомлюються та часто відволікаються, тому, щоб втримати їхню увагу, потрібно змінювати діяльність кожні 5-10 хвилин. Щоб процес навчання був більш ефективним, фахівці радять чергувати розумове навантаження з пальчиковими іграми, кінезіологічними вправами або руханками. Адже вони активізують увагу, знімають втому та поліпшують настрій!
Пальчикові ігри розвивають увагу, зорову пам’ять та уяву
А якщо увага класу втрачається, наприклад, через непосидючість окремих учнів чи складнощі із дотриманням дисципліни, запропонуйте школярам під час уроку пограти у спеціальні ігри для класу. Наприклад, в ігровому форматі разом потренуйте вольову регуляцію школярів, для цього в пригоді стануть ігри «Мовчати – шепотіти – кричати», «Час тиші» і «Час можна» та багато інших.