LEGO-технологія як ігрова технологія

Про матеріал
Ігрова діяльність – один із найбільш перспективних методів навчання. Вона використовується для розвитку творчого, критичного мислення учнів, формування практичних умінь та навичок, дає змогу стимулювати увагу і підвищувати інтерес до завдань, активізувати сприймання навчального матеріалу.
Перегляд файлу

 LEGO-технологія як ігрова технологія

 

LEGO-технологія чарівні цеглинки успіху

На сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми у початковій школі. LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування. За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками!               Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.

LEGO-технологія:

  • формує вміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про подальшу роботу, розробляти план дій;
  • розвиває творче мислення;
  • розвиває мовлення – діти вчаться детально пояснювати свої дії, пояснювати міркування, надавати чіткі та зрозумілі інструкції, розповідати історії, висловлювати власні думки;
  • формує вміння співпрацювати, зокрема, уміння працювати в парах чи групах, ділитися матеріалами, уміння вчитися у своїх однолітків, дослухатися до їхніх ідей та пропонувати власні, уміння аналізувати ідеї та обирати раціональніші, уміння розподіляти ролі та обов’язки;
  • розвиває сенсорне сприйняття, допомагає формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення у просторі;
  • розвиває дрібну моторику;
  • формує цілісну систему уявлень дитини про навколишній світ, збагачує життєвий досвід дитини.

З чого розпочати роботу за LEGO-технологією?

Організовуючи заняття з використанням LEGO передусім доречно пам’ятати, що вони мають приносити дитині радість, проходити в спокійній емоційно сприятливій атмосфері без страху оцінювання. Учні повинні мати можливість самостійно виконувати завдання. Не варто відповідати за дитину на питання, слід усіляко підштовхувати її до знаходження відповіді. Для цього потрібно використовувати приклади, навідні запитання, уточнення, звертатися до життєвого досвіду дитини. Велике значення в іграх-вправах з LEGO має текст. Він повинен бути веселим, доступним для розуміння дітей, відповідним їхньому віку.

Спочатку необхідно дати дітям можливість ознайомитися з деталями конструктора шляхом виконання простих, недовготривалих завдань. Акцентують увагу на кількості штирів, називають цеглинку за їхньою кількістю (цеглинка 2 × 2, цеглинка 2 × 4). Такий підготовчий етап навчить дітей швидко знаходити необхідну деталь за вказівкою дорослого.

Коли діти навчаться вправлятися з цеглинками, можна переходити до складніших індивідуальних та групових завдань. Завдання урізноманітнюють, ускладнюють, створюють простір для творчого пошуку.

Роль педагога.

Педагог під час організації занять з LEGO – партнер дитини, який підтримує, надихає, за потреби допомагає їй віднайти відповідь на питання. Він мотивує дитину бути самостійною, спонукає до дій у різні засоби, зокрема власним прикладом, адже дитина вчиться наслідувати дорослого. Упродовж усього заняття педагог знаходиться поруч з дитиною, ставить їй запитання, цікавиться успіхами, звертає увагу на розв’язання певних задач. Так відбувається взаємодія дорослого з дитиною, створюється довірлива атмосфера, яка сприяє розв’язанню проблемних завдань, формуванню вміння слухати і чути дорослих та однолітків, розвитку мовлення, уміння висловлювати свої думки та з повагою ставитися до думок оточуючих.

Як підтримати дитину?

  • Мотивувати самостійно виконувати завдання.
  • Допомогти, якщо дитина не вірить у свої сили або звертається по допомогу. (Але пам’ятаємо, що не варто виконувати завдання за дитину!)
  • Заохочувати, надаючи корисні поради та ідеї підбадьорливим тоном.
  • Спостерігати за діями дитини, цікавитися процесом, ставити відкриті питання, щоб спонукати мовленнєву діяльність (Відкриті питання – такі, на які не можна дати односкладної відповіді «Так» чи «Ні». Наприклад: «Що ти зараз робиш? Навіщо?», «На що схожа ця цеглинка? Як її можна використовувати?»);
  • Давати можливість вибору, аби дитина брала активну участь у розв’язанні завдання.

Навчальні ігрові прийоми з використанням цеглинок LEGO

Формат гри дозволяє зробити навчання справді захопливим процесом! А використання іграшок під час уроку допоможе дитині швидко опанувати нову для себе інформацію у невимушеному форматі навчання.

Пропоную  своїм учням ігри з LEGO, вони сприяють розвитку творчого мислення, пам’яті, логіки і зв’язного мовлення. За допомогою іграшкових цеглинок можна пояснювати основи моделювання, принцип лічби, складання слів і виразів, утворення речень тощо.

 https://naurok.com.ua/uploads/blog/tizhden%20%284%29.jpg

Lego – інструмент для навчання

Як навчити школярів перевіряти будь-яку інформацію, не вірити на слово першому ліпшому? Навички критичного мислення необхідно розвивати змалку. А навчити учнів оцінювати ситуацію з різних точок зору, аналізувати переваги і недоліки будь-чого допоможе гра для розвитку критичного мислення «Шість капелюхів». Правила – нескладні, а формат буде зрозумілим і цікавим навіть найменшим школярам.  

 https://naurok.com.ua/uploads/blog/tizhden%20%282%29.jpg

Схема-підказка для гри «Шість капелюхів»

На етапі узагальнення чи перевірки знань можуть  стати у пригоді п’ять ігрових прийомів. Проведіть змагання на швидкість розв’язання математичних задач чи прикладів, зацікавте школярів непересічними відомостями, запропонуйте відгадати певне слово, побудувавши логічний ланцюжок.

Для того, щоб швидше вивчити букви, опанувати принципи складання слів із окремих букв і складів, а також з метою попередження розладів письмового мовлення використовують на уроках спеціальні вправи та ігри для попередження або подолання дисграфії.

 https://naurok.com.ua/uploads/blog/tizhden%20%283%29%20%281%29.jpg

Фрагмент навчального буквенного лабіринту

Пропонуємо  учням відчути себе справжніми Шерлоками Холмсами! Для цього вчимо їх складати і відгадувати спеціальні шифри, запропонуйте знайти скарб, спираючись на підказки – світлини, стрілочки чи кодові слова. Або розгадати кілька етапну головоломку. Цей надзвичайно захопливий навчально-ігровий прийом називається квест.

 https://naurok.com.ua/uploads/blog/tizhden11.jpg

Приклад «ключа для квесту»

Ігри для активізації уваги на уроці

Адаптація учнів молодшого шкільного віку до навчального року триває не один тиждень. Вони швидко втомлюються та часто відволікаються, тому, щоб втримати їхню увагу, потрібно змінювати діяльність кожні 5-10 хвилин. Щоб процес навчання був більш ефективним, фахівці радять чергувати розумове навантаження з пальчиковими іграми, кінезіологічними вправами або руханками. Адже вони активізують увагу, знімають втому та поліпшують настрій!

 https://naurok.com.ua/uploads/blog/tizhden22.jpg

Пальчикові ігри розвивають увагу, зорову пам’ять та уяву

А якщо  увага класу втрачається, наприклад, через непосидючість окремих учнів чи складнощі із дотриманням дисципліни, запропонуйте школярам під час уроку пограти у спеціальні ігри для класу. Наприклад, в ігровому форматі разом потренуйте вольову регуляцію школярів, для цього в пригоді стануть ігри «Мовчати – шепотіти – кричати», «Час тиші» і «Час можна» та багато інших.

 


docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
1066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку