Добірка віршиків та казок з прикладами пальчикових ігор для розвитку мілкої молодики в учнів молодшої школи.

Навчити, зацікавити, захопити і розважити. І все це треба зробити в межах уроку. Бути педагогом складно, а вчителем молодших класів – тим паче. Адже, щоб втримати увагу школярів молодших класів, треба змінювати діяльність кожні 5-10 хвилин. В іншому випадку діти втомлюються, перестають сприймати інформацію й їм просто стає нудно.

Щоб урок був динамічним, спеціалісти рекомендують протягом занять чергувати навчальну діяльність з фізхвилинками. У межах класу якнайкраще підійдуть пальчикові ігри.

Пальчикова гра – це інсценування будь-яких римованих історій чи казок за допомогою пальців. Це не новий метод, такі ігрові форми навчання з'явилися дуже давно, але не втрачають своїй актуальності. Адже нервові закінчення рук впливають на мозок дитини, і розумова діяльність активізується.

Такі ігри сприяють розвитку зорової уваги, пам'яті, уяви, фантазії, комунікабельності. І, зрештою, це просто цікаво дітям!

Пропонуємо добірку пальчикових вправ з книги «Пальчикова гімнастика» вчителя молодших класів Руцької Ксенії Олександрівни, їх можна використати на розважальних п'ятихвилинках.

Вправа 1: Покласти олівець між вказівним, середнім і без­іменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.

Олівець в руці катаю,

Поміж пальчиків кручу,

Неодмінно кожен пальчик

Буть слухняним я навчу.


Вправа 2: Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.

Жук у жолудя питав:

─ Де ти шапочку  придбав?

От якби мені таку –

Був би красень я в ліску.


Вправа 3: Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.

Оса осі в осінні дні

Сумні виспівує пісні.

Тумани сиві на росі —

Сховатись ніде вже осі.

Вправа 4: Долоні розгорнуті на себе, великі пальці пе­реплетені — голівка птаха. Інші зімкнені паль­ці — крила. Швидко помахати ними.

Горобцю казала кішка:

─ Понявчи зі

мною трішки.

Та він знай собі ─

Цвірінь!

А нявчати йому лінь.

Вправа 5: Учитель декламує віршик і показує: долоню, а потім по черзі з'єднує з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного.

Пальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.


Віршована пальчикова гімнастика для першачків

 Ускладнюючи, можна запропонувати дітям більш динамічний тип таких ігор, в яких жест відповідає кожному віршованому рядку:

Цікава добірка віршованих історій представлена у книзі Т.Н. Щербакової «Кулачки-долоньки. Розкажи вірші руками. Для дітей від 5 років». Хоча книга російською, але за бажанням її зміст можна легко адаптувати українською чи мовами національних меншин України.

Для учнів 2-4 класу буде цікавіше відтворювати жестами більш довгі навіть невіршовані казки:


Фізкультхвилинка від вчителя початкових класів Наголегко О.В

Також можна запропонувати в якості фізкультхвилинки не тільки розім'яти м'язи рук, але одночасно з цим всі разом заспівати пісеньку:


Музична пальчикова гра «В морі живе дельфін»

Пальчикова гімнастика допомагає урізноманітнити навчально-виховний процес,  сприяє всебічному розвитку дитини і покращує мілку моторику. А це в свою чергу закладає основу у формуванні каліграфічного правильного письма.

А яка у ваших учнів найулюбленіша гра?

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Запрошуємо взяти участь у Всеукраїнському конкурсі для вчителів.
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.