Як зробити урок не просто змістовним, а насправді цікавим для дітей? Це одне з ключових запитань, яке ставить собі кожен вчитель. Відповідь – перетворити урок на захопливу гру!
Для запровадження ігрового навчання вже з 1 вересня всі першачки України отримають індивідуальні набори LEGO «Шість цеглинок». Хтось із вчителів обов'язково скептично зазначить, що 6 цеглинок – надзвичайно мало, але насправді все залежить від креативності педагога!
Днями у Харкові на (не)конференцію EdCamp для обміну досвідом зібралися найбільш прогресивні та творчі вчителі з усієї України. Редакція нашого проекту також відвідала цей захід. Однією з ключових в обговоренні була тема НУШ. Звісно, мова йшла і про освітній тренд «Шість цеглинок», набори яких були запропоновані учасникам (не)конференції як роздатковий матеріал. Ділимося прикладами використання цих інструментів на уроках. Усі приклади взяті з офіційного методичного посібника від LEGO Foundation «Гра по-новому, навчання по-іншому», розміщеного на сайті МОН та «SixBricks».
1. «Візерунки»
Діти вчаться:
- помічати і складати візерунки;
- експериментувати;
- генерувати власні ідеї;
- працювати самостійно та в команді.
Основні завдання:
Діти копіюють візерунок, створений вчителем, і намагаються його продовжити (дорослий починає створювати візерунок, а діти завершують його). Це завдання виконується 3-4 рази з різними варіантами візерунків.
Необхідно з кожним разом додавати у візерунок пропуски, звертаючи на це увагу дітей.
Запитання до дітей:
- Що таке візерунок?
- Де зустрічаються візерунки у повсякденні?
- Як можна описати цей візерунок?
2. «Запам'ятайки»
Діти вчаться:
- утримувати інформацію у пам'яті;
- знаходити асоціації;
- описувати власні дії.
Основні завдання:
Дорослий бере 2 будь-які цеглинки, з'єднує їх, накриваючи штири. Підіймає цеглинки, щоб усі діти могли побачити, тримає протягом 5 секунд і ховає. Діти копіюють послідовність кольорів та спосіб з'єднання цеглинок.
Запитання до дітей:
- Порівняйте свою фігурку з моєю. Вони однакові?
- Чим вони відрізняються?
- Якщо фігурки відрізняються, що потрібно зробити, щоб вони стали однаковими?
Вправу можна ускладнити, змінивши кількість цеглинок та способи їх з'єднання.
3. «Зміюка-закарлюка»
Діти вчаться:
- творчо підходити до вирішення завдання;
- працювати в команді;
- вигадувати та розповідати історії.
Основні завдання:
У парах діти змішують свої цеглинки та будують змію.
Запитання до дітей:
- Яким чином можна передати рух, манеру поведінки, способи маскування змії?
- Що можете розповісти про вашу змію?
- Презентуйте свою Зміюку-Закарлюку.
- Які запитання можна поставити товаришам, щоб більше дізнатись про їхніх змій.
4. «Спина до спини»
Діти вчаться:
- описувати свої та чужі дії, пояснювати їх наслідки;
- ставити себе на місце інших.
Основні завдання:
Діти сидять або стоять спина до спини, тримають у руках 3 однакові цеглинки. Одна дитина будує певну фігуру, а потім пояснює своєму сусіду, який сидить за спиною, як йому збудувати таку ж.
Після пояснень, дитина будує свою фігурку, не ставлячи питань і не дивлячись на фігуру товариша з пари, який щойно пояснював, як саме треба її скласти.
Діти в парі порівнюють свої фігурки й обговорюють, як йшло будівництво, а потім міняються ролями та виконують ті ж самі завдання.
Запитання до дітей:
- Як ви пояснювали товаришеві, що й як необхідно будувати?
- Які вказівки були зрозумілими та корисними?
- Які виникали складнощі?
5. «Кубик-звисайлик»
Діти вчаться:
- упевнено братися за нові завдання;
- бути уважними, зосереджуватись на завданні, яке виконується в конкретний момент;
- експериментувати та робити висновки.
Основні завдання:
Кожна дитина кладе по цеглинці близько до краю столу, а інші приєднує так, щоб вони звисали з поверхні. Основна мета цієї вправи – перевірити, скільки цеглинок може звисати з краю столу.
Запитання до дітей:
- Скільки цеглинок ви можете приєднати до тієї, що лежить на столі? Пам'ятайте, що вам потрібно урівноважувати ті цеглинки, які висять у повітрі.
- Яке рішення, на вашу думку, спрацює найкраще?
6. «Підступна рівновага»
Діти вчаться:
- маніпулювати дрібними речами;
- наполегливо працювати, долати труднощі;
- розвивати власну тактику виконання завдання.
Основні завдання:
Діти відділяють цеглинки одна від одної у довільному порядку і кладуть їх перед собою. ю. Потім, складаючи вузьким боком до вузького, будують вежу. Після того, як вежу побудовано, можна запропонувати зробити це ще раз, змінивши при цьому «будівельника».
Запитання до дітей:
- Як вам вдалося побудувати вежу? Дайте дітям можливість по черзі розповісти, як вони будували вежу.
- Якби вам знову запропонували збудувати вежу, якими б були ваші дії?
Ідеї уроків з використанням LEGO з Бібліотеки «На Урок»
Тема: Ігри з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу
Автор: Гончаренко Людмила Петрівна
Про матеріал: У матеріалі наведено 25 універсальних ігор з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу НУШ, кожна з яких містить чіткі покрокові завдання, запитання для дітей, ілюстрації. При цьому зазначено час виконання завдань кожного типу.
Тема:
- Вікторина «Склад числа 10» з використанням методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок» LEGO
- Вікторина «Склади речення» з LEGO
- Математична вікторина «Склад числа 3, 4, 5» LEGO «Шість цеглинок»
Автор: Биканова Наталія Леонідівна
Про матеріал: Презентації до вікторин з математики та письма з використанням інструменту «Шість цеглинок» LEGO.
Тема: «Тестові завдання для учнів 1-го класу «Допоможи Русалоньці розв'язати приклади»
Автор: Лютко Ольга Михайлівна
Про матеріал: Презентація на тему «Тестові завдання для учнів 1-го класу «Допоможи Русалоньці розв'язати приклади» з використанням інструменту «Шість цеглинок». Правильну відповідь учні показують відповідним кольором цеглинки з набору Six Bricks.
А які ідеї завдань та ігор є у вас? Діліться з колегами, долучайтесь до створення якісного всеукраїнського освітянського простору!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.