Леонід Глібов "Чужому лихові не смійся"

Про матеріал
Мета: продовжити ознайомлення учнів з особливостями байки; навчати виразно читати, розвивати способи й види читання байки; вчити пере¬давати шляхом інтонації характери дійових персонажів, оцінювати їхні вчинки; виховувати від¬чуття порядності, милосердя, співчуття;повагу до професії диктора.
Перегляд файлу

 

УРОК  ЧИТАННЯ

ЧУЖОМУ  ЛИХОВІ  НЕ  СМІЙСЯ

Матеріал уроку: Л. Глібов «Чиж та голуб»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з особливостями байки; навчати виразно читати, розвивати способи й види читання байки; вчити пере­давати шляхом інтонації характери дійових персонажів, оцінювати їхні вчинки; виховувати від­чуття порядності, милосердя, співчуття;повагу до професії диктора.

Обладнання: малюнки із зображенням голуба, чижа; «телевізор»,назви студій «Артикуляційна розминка»,«Домашнє завдання»,«Акторської майстерності»,«Тихо! Іде зйомка»,груп             «Надобраніч, діти», «Вечірній мультик», «Срібний апельсин», «Ігроманія», картки зі словами,складові таблиці, сигнальні картки,  «емблеми-оцінки»

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

 

ІІ. Привітання

 

Вчитель:   Любі діти,у наш клас

                     Завітали люди щирі

                     Привітайте в добрий час

                     Гостей посмішкою й миром.

Учні:            Ми вам раді ,добрі люди,

                      І вітаєм щиро вас

                      Та запрошуєм ласкаво

                      На урок у третій клас.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

- Ви знаходитесь у телестудії ЗОШ №9. Сьогодні у нашій передачі беруть участь діти, які в майбутньому хочуть стати дикторами, ведучими відомих українських  телепередач «Надобраніч, діти», «Вечірній мультик», «Срібний апельсин» , «Ігроманія»,

Ви будете працювати з  байками відомого українського   байкаря

Л. Глібова і врешті ми визначимо переможця: найкращого диктора улюбленої дитячої передачі. За кожну правильну відповідь учасники  на протязі уроку отримують таку  емблему.

 

ІV.Студія «Артикуляційна розминка»

 

1. З папки «Таблиці»:

 -«хоровий спів»

 -«голочкою

 -питальною інтонацією

 -окличною інтонацією

2. Скоромовки

3. «Блискавка»:товариство, безладдя, запряглись, непереливки, стрибунець розкошував.

4. Гра «Слово розсипалось»:раху-хура; вейраму- муравей; каморо-морока;льгук-гульк;сходочу-досхочу;рачебоне-небораче

 

V.Студія «Домашнє завдання»

 

1гр.-Гра «Так чи ні» (сигнальні картки):

-Байка- невеликий ,найчастіше віршований твір повчального змісту.

-У байках в образах тварин,рослин предметів зображено людей.

-Л.Глібов- видатний російський байкар.

-Перший вірш»сон» написав у 9 років.

- Глібов залишив великий доробок: байки, віршовані загадки, казки, акровірші, жарти.

1гр.- «Лебідь,щука і рак» -«закінчи рядок»

2гр.- «Лебідь,щука і рак»-читання в парі.

3гр.-«Коник-стрибунець»-читання в особах.

4гр.-«Коник-стрибунець»-інсценізація байки.

 

 

VІ. Повідомлення теми й мети уроку.

 

 А сьогодні ми продовжимо знайомство з байками
Л. І. Глібова. Почувши одного разу байку російського байкаря, наш поет переклав її українською мовою й назвав «Чиж та Голуб».

 

 

VІІ. Робота над текстом байки.

Студія « Акторської майстерності»

 

1. Слухання байки (виразно читає учитель,).

 Чи сподобалась вам байка? Чи є ще дійові особи, крім Чижа і Го­луба?(показ малюнків цих птахів).

2. Словникова робота.
                                     Сильці                          гульк
                                     піддурили                     лихові
                                     проворненький             молоденький

  •       Доберіть слова, близькі за значенням до слів піддурили (обману­ли, перехитрили), гульк (раптово, несподівано), лихо (біда).

3. Повторне читання байки «луною»

4. Розкриття ідейної спрямованості тексту.

  •       Яким був Чижик?
  •       Що з ним трапилось?
  •       Як він на це зреагував?
  •       А чому Чижик потрапив у сильце? (Бо був дуже неуважний.)
  •       Які почуття переживав він в цей час?(Це для нього було несподіванкою, тому він дуже злякався і розгубився.)
  •       Хто бачив ці муки Чижика? (Голуб, напевне, давно спостерігав за муками бідного Чижика, а потім наблизився до нього, згорда погля­дав і сміявся.)
  •       Прочитайте, в яких словах виявляється самовпевненість, безсер­дечність Голуба. («А що попавсь? От тобі й на! Вже певно голова дур­на...»)
  •       Прочитайте слова Голуба, де він вихваляється, виставляє себе, свій розум. Передайте інтонацією його зарозумілість, чванливість. («Не бійсь, мене б не піддурили...»)
  •       Які почуття викликає у вас поведінка Голуба? Як ви гадаєте, що трапилося із Чижиком? (Голуб так захопився вихвалянням самого себе й висміюванням Чижика, що навіть не бачив, що діється навколо.)
  •       Кого з птахів автор жаліє? Доведіть рядками твору.
  •       В яких рядках передається основна думка твору? Який рядок зву­чить, як прислів'я? («Чужому лихові не смійся»)
  •       Як ви думаєте, ці слова стосуються птахів, чи автор мав на увазі когось іншого?

 

 

 

  •       Які риси людського характеру засуджує поет? (Байдужість, зарозумілість, пихатість, безсердечність, самовпевненість, хвальку­ватість.)

5. Фізкультхвилинка

 

 Наш гусак встає раненько,

З гірки він стриба швиденько

 І зарядку,і зарядку,

 Завжди робить по порядку

Для початку- біг на місці,

Крила вгору,потім – вище.

Зараз вправи для хвоста

 Потім він стрибав з моста.

 Він пливе на середину

Миє лапку,чеше спину.

Крикнув селезень «  Кря- кря!

Фізкультурник наш гусак!»

6. Вправи для вдосконалення техніки читання.

 

  1. Читання  «Небо-земля»
  2. Гра «Доберіть рими».
  3. Читання «Дощик»

    4)Виразне читання байки за особами.

5)Студія «Тихо! Іде зйомка»(визначення переможців; по одному учню від групи читають в «телевізорі»)

 

VІІІ. Підсумок уроку

  •                   Складіть народне прислів'я, яке схоже за змістом  з байками

Л. Глібова .

Тяжко тому жить,...           а незгода руйнує.

Згода дім будує,...             щоб тобі не було того.

Не смійся з другого,...    хто не хоче робить.

 

ІХ . Оцінювання.

 

( Оцінки ставляться по кількості набраних емблем за урок)

   На згадку подарунки для гостей.

 

Х. Домашнє завдання.

 Вивчити напам’ять байку «Чиж та Голуб».

 

 

 

урок читання

 

 

 

 

 

 

 

 

Л. Глібов

«Чиж та голуб»

 

 

 

         вчитель 3-Б класу ЗОШ №9

                                                                Удочкіна Т.А.

 

 

 

 

 

м. Котовськ 2010р.

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку