Мета: систематизувати знання учнів за вивченим розділом, удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити школярів узагальнювати, порівнювати прочитані твори; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, творчу уяву учнів; виховувати любов до рідного слова, до творчості великого Кобзаря.
Мета: систематизувати знання учнів за вивченим розділом, удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити школярів узагальнювати, порівнювати прочитані твори; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву учнів; виховувати любов до рідного слова, до творчості великого Кобзаря.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти послухайте вірш та скажіть мені про кого він…
Максим Рильський
ШЕВЧЕНКО
Кобзарем його ми звемо,
Так від роду і до роду:
Кожний вірш свій і поему
Він присвячував народу.
Він любив усе прекрасне
Все ненавидів потворне, —
І його ім’я — незгасне,
Світлий образ — неповторний.
Чисту матір і дитину
Він прославив серцем чистим,
Всю осяяв Україну
Поглядом він променистим.
Ось чому в сім’ї великій,
У цвіту садів прекрасних
Буде жити він вовіки,
Як безсмертний наш сучасник.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні у нас підсумковий урок по творчості Кобзаря. А девіз його: «Учітеся, брати мої, думайте, читайте».
ІІІ. Систематизація і узагальнення здобутих знань.
Дві команди: «Художники» «Поети» (Чому саме такі назви команд?)
Завдання в конвертах:
«Розминка»
«Що з трьох правильно?»
1. Хто просив батька взяти Тараса чумакувати?
а) дідусь б) мачуха в) сестра
2. Яке місто минули мандрівники?
а) Херсон б) Одесу в) Гуляйполе
3. Про кого розмовляв батько з сином?
а) про мачуху б) про запорожців козаків в) про сіль
4. Чого дяк не шкодував для школярів?
а) ляпасів та березової каші б) фарби і олівців в) зошитів і книг
5. Який Тарас повернувся у своє село і пішов у найми?
а) радісний б) сумний в)старий
6. У вірші «І досі сниться…» Т.Шевченко описує?
а) своє дитинство б) свої мрії в)вигадані події
7. У вірші « Село. І серце одпочине» Т.Шевченко описує ?
а) красу рідного міста б) красу рідного села в) красу Дніпра
8. У вірші « Тече вода із-за гаю» Т.Шевченко розповідає про?
а) тяжку працю людей б) життя укр. народу в) красу природи
9. В 11 років Шевченко став …
а ) художником, б ) поетом, в ) сиротою
Молодці!!!
А зараз гра « Пригадай назву твору», потрібно назвати твір та його автора . Відповідає та команда яка першою підніметь табличку.
« Пригадай назву твору»
1. Тарас почув таку милу новину і мовби його на сто коней посадили.
( Антін Лотоцький, Малий Тарас чумакує)
2. Дуже Тарас вчитись хотів. Дяк погодився. Ще б пак – дармовий наймит! ( Оксана Іваненко, Тарас у наймах)
3. І знов села, поля, хутори. При дорозі буйна трава. Батько спиняє воли, випрягає, пускає їх на пашу. ( Антін Лотоцький, Малий Тарас чумакує)
4. Та коли прийшов до панського управителя за дозволом, той залишив хлопця у пана «козачком» - прислужником. ( Оксана Іваненко, Тарас у наймах)
Молодці!!!
А зараз конкурс читців віршів Т. Шевченка. З кожної команди по одному представнику.
А зараз знову командна гра « Обери рису характеру». У вас на столах є картки з певними рисами характеру, вам потрібні обрати ті риси характеру що є у малого Тараса у творі « Малий тарас чумакує» і «Тарас у наймах»
Наполегливість, хвалькуватість, допитливість, заздрість, працьовитість, уважність, лінь спостережливість, доброта, зацікавленість, скупість, дружелюбність, фантазер, терплячість.
V. Підсумок уроку
Отож ви всі молодці. Щоб завершити наш урок пропоную колективне складання віршу «Сенкан»
А зараз розмістіть ваші вишеньки на наше дерево. Бачите скільки плодів виросло на ньому? Ці плоди символізують ваші знання про Т.Шевченка.
Тема:
«Підсумковий
урок за розділом Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості»
Девіз: «Учітеся, брати мої, думайте, читайте».
Гра «Розминка»
|
Гра «Що з трьох правильно? |
НАПОЛЕГЛИВІСТЬ |
ХВАЛЬКУВАТІСТЬ |
ДОПИТЛИВІСТЬ |
ЗАЗДРІСТЬ |
ПРАЦЬОВИТІСТЬ |
УВАЖНІСТЬ |
ЛІНЬ |
СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ |
ДОБРОТА |
ЗАЦІКАВЛЕНІСТЬ |
СКУПІСТЬ |
ДРУЖЕЛЮБНІСТЬ |
ФАНТАЗЕРСТВО |
ТЕРПЛЯЧІСТЬ |