ЩО Я ВІДЧУВАЮ, КОЛИ ЧУЮ СЛОВО БАТЬКІВЩИНА

Про матеріал

квест розрахований для учнів третього класу, спрямований на поглиблення знань учнів про культурну спадщину Держави, виховувати гордість за Україну, любов до рідної землі, повагу до її символів. У квесті використовується завдання пов'язані з творчістю В.О. Сухомлинського.

Перегляд файлу

 КВЕСТ

ЩО Я ВІДЧУВАЮ, КОЛИ ЧУЮ СЛОВО БАТЬКІВЩИНА
       Мета: Поглибити знання учнів про культурну спадщину Держави; виховувати гордість за Україну, любов до рідної землі, повагу до її символів, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини; сприяти розвитку логічного мислення, пізнавальних здібностей та інтересів;

Обладнання: маршрутні листи, ілюстрації, конверти із завданнями, комп’ютер.

Учасники: учні 3 класу

ХІД КВЕСТУ

I. Вступне слово вчителя

Учні зустрічаються на шкільному дворі біля великого дерева верби – сідають у ранкове коло на м’які подушки і висловлюють свої очікування від квесту.

Командна гра – розгадування кросворду, з метою дізнатися тему квесту.

 

 

 

 К

 О

         Б

 З

 А

 Р

 

 

 

 

 

 

 К

 А

 Л

 И

 Н

 А

 

 К

 А

 Р

 П

 А

 Т

 И

 

 

 

 

 

 

 М

 А

 Л

 Ь

 В

 А

 

 

 

 

 В

 І

 Н

 О

 К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Г

 І

 М

 Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 В

 Е

 Р

 Б

 А

 

 

 

 

 

 

 Щ

 Е

 К

 

 

 

 

 

 

 

 К

 И

 Ї

 В

 

 

 

 

 

 

 

 Д

 Н

 І

 П

 Р

 О

 

 Л

 Е

 Л

 Е

 К

 А

 

 

 

 

 

 

1. Яку назву має збірка віршів Шевченка? (Кобзар)

2. Кущ – символ України? (Калина)

3. Найвідоміші українські гори? (Карпати)

4. Квітка – символ України – берегиня оселі? (Мальва)

5. Чим прикрашають голову українських дівчат? (Вінок)

6. Державний символ України – урочиста пісня, яку виконують стоячи? (Гімн)

7. Без якого дерева нема України? (Верба)

8. Один з братів засновників міста Київ? (Щек)   

9. Столиця України? (Київ)

10. Як називається найбільша річка України? (Дніпро)

11. Який птах є символом України? (Лелека)

— «Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини — ніщо». Ці слова сказав видатний педагог, публіцист, письменник, поет і гарна людина – Василь Олександрович Сухомлинський.

Сьогодні ви перевірите, на скільки добре ви  знаєте Батьківщину. А деякі завдання квесту будуть тісно пов’язані з творчість Василя Олександровича і його ідеями. 

II. Організаційна частина

Об’єднання у групи

Учні об’єднуються у 3 групи за обраним символом: мак, барвінок, соняшник. Кожна група отримує маршрутний лист-інструкцію.

На завдання дітям дається певна кількість часу, якщо учні справляються з завданням завчасно, вони виконують резервні завдання, та отримують за них бонусний бал, за який на останній станції можуть придбати інвентар. На кожній станції також отримують пазл, з частинок якого складуть ілюстрацію до казки В.О. Сухомлинського.

III. Проходження маршруту

Станція 1 «Плутанина»

Встановити відповідність між героями казок В.О. Сухомлинського та їх назвами.

Барвисте коромисло

 

Грім-Буревій, річка, хмара, коромисло.

Які вони бідні

Батько, Сергійко, жайворонок.

Дід Осінник

Дід

Снігуроньчина пісня

Дід Мороз, Снігуронька, дівчинка.

Верба – мов дівчина золотокоса

Пташка, дерево.

Станція 2 «Мелодійна»

Гра «Впізнай пісню». Учні за 10 секунд повинні впізнати мелодію української народної пісні,і заспівати її. (обов’язкові 5, решта резервні) 

 «Як діждемо літо», «А ми просо сіяли», «Вербовая дощечка», «Вийди, вийди Іванку», «Грицю, Грицю до роботи», «Вийди, вийди сонечко».

Станція 3 «Символічна»

Учні отримують зображення символів України, і повинні співставити  з їх значенням. 5 обов’язкових, останні резервні. 

Вишиванка — символ здоров'я, краси, щасливої долі, родової пам'яті, порядності, чесності, любові, святковості; оберіг.

Тополясимвол дівочої краси

Вишня символ рідної землі та України, матері й дівчини-нареченої.

Вінок символ життя, долі, життєвої сили.

Сніп символ багатства, забезпеченого життя і родинного благополуччя.

Коровай ритуальний священний хліб, котрий завжди має художньо виконану і естетично оздоблену круглу, тобто сонячну форму.

Барвінок  символ вічності буття і життєвої сили, провісник весни.

Волошки символ ніжної і тонкої душевної краси, праведності і святості, душевної чистоти, скромності і привітності.

Максимвол безкінечності й незчисленності зоряного світу, Всесвіту, і, водночас сну і забуття.

Соловейко  Свята і вільна Божа пташка, співець добра і кохання, символ весни і волі, високого натхнення і неперевершеного таланту.

Станція 4 «Мудрунчики»

Гра «Так чи ні»

Ведучий говорить твердження, якщо воно вірне учасники говорять «так», якщо хибне «ні». Якщо хибне твердження учні перетворюють в істинне, то отримують бонусний бал.

Сухомлинський В.О. – був депутатом (ні – він був педагогом)

Столиця України - місто Київ  (Так)

День незалежності ми святкуємо - 22 вересня (ні - 24 серпня).

Найвідоміша річки України - Дністер (ні -  Дніпро)

Василь Олександрович Сухомлинський написав казку «Пелюстка і квітка» - (так)

Прапор України жовто-блакитний (ні, він синьо-жовтий)

Станція 5 «Влучне слово»

З поданих слів учням необхідно скласти прислів’я чи приказку. Кожне прислів’я знаходиться в окремому конверті. (Обов’язкові 3, решта резервні).

Добрий початок — половина діла.

Маленька праця краща за велике безділля.

Хочеш їсти калачі — не сиди на печі

Де господар добре робить, там і поле буйно родить.

Всюди на світі добре, а вдома найкраще.

Людина без Вітчизни як соловей без пісні.

Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.

Станція 6 «Смаколик»

З давніх-давен Україна славиться багатим столом, сьогодні ми перевіримо, наскільки добре вам відомі українські народні страви.

Назвіть сім українських страв.

Станція 7 «Театральна»

На кожній станції учні отримували пазл з ілюстрації до казки Сухомлинського. Діти складають ілюстрацію, відгадують назву казки, і готуються до її театралізації.

За бонусні бали вони можуть придбати декорації та атрибути (завчасно приготовлені вчителем) для створення  вистави.

Казки: «Які вони бідні», «Дід Осінник», «Снігуроньчина пісня»

IV. Підсумок квесту 

  • Чи справдилися ваші очікування?

Що вам найбільше запам’яталося?

  • На якій станції ви відчували себе більш комфортно?
  • Про що ви розкажете своїм батькам? 

Сьогодні ми згадували, те що належить тільки нашій країні нашій Батьківщині. Усі символи, приказки, прислів’я, пісні, не з’явилися вчора, чи сьогодні, вони народжувались століття за століттям, і жодні з них не померли. Наші предки передавали це незчисленне багатство із покоління в покоління. Настав ваш час взяти ці скарби, і стати на варту для їх захисту, і передачі далі.

Василь Олександрович казав, що є святині, які ні з чим не можна порівнювати, зіставляти. Це Батьківщина, Вітчизна, синівська вірність, відданість тій землі, де кожний народився і осмислив себе як невід’ємну частинку свого народу. З дитинства в людини будується духовне життя в світі моральних цінностей – святинь Батьківщини, рідного народу та його історії.

Любіть Батьківщину!

 

 

docx
Додано
4 травня 2018
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку