Мета:
формувати ключові компетентності: соціальна - організувати спільний пошук розв'язування завдання, викликати бажання діяти, уміння вчитися; самоорганізовуватися у навчальній діяльності;
загальнокультурна- формувати духовно-моральні основи життя учнів, бажання творити добро, вміти дружити;
інформаційна - уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ, для власного розвитку;
предметні:
вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання; формувати практичні уміння працювати над текстом; збагачувати словниковий запас; вчити аргументовано висловлювати свої думки;
розвивати: незалежне творче мислення, певну самостійність думки;
виховувати: почуття дружби та взаємодопомоги, викликати бажання обрати краще з поведінки літературних героїв для самовиховання.
Обладнання: картки для роботи в парах, картки для роботи в групах, індивідуальні картки з gr кодом для перевірки домашньої роботи, портрет автора, виставка книг, відео фільм про письменника, музична фізкультхвилинка.
Дружба — то найбільший скарб.
Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг»
(скорочено)
Підготувала: Зайченко С.В.,
класний керівник 3-А класу
Тема. Дружба -то найбільший скарб.
Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг»
Мета:
формувати ключові компетентності: соціальна - організувати спільний пошук розв’язування завдання, викликати бажання діяти, уміння вчитися; самоорганізовуватися у навчальній діяльності;
загальнокультурна- формувати духовно-моральні основи життя учнів, бажання творити добро, вміти дружити;
інформаційна - уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ, для власного розвитку;
предметні:
вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання; формувати практичні уміння працювати над текстом; збагачувати словниковий запас; вчити аргументовано висловлювати свої думки;
розвивати: незалежне творче мислення, певну самостійність думки;
виховувати: почуття дружби та взаємодопомоги, викликати бажання обрати краще з поведінки літературних героїв для самовиховання.
Обладнання: картки для роботи в парах, картки для роботи в групах, індивідуальні картки з gr кодом для перевірки домашньої роботи, портрет автора, виставка книг, відео фільм про письменника, музична фізкультхвилинка.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Нумо, діти, підведіться,
Одне одному всміхніться.
Чули, вже дзвенів дзвінок —
Починаємо урок.
II. Мовленнєва розминка
1. • «Звуконаслідування»
Озвучте, як:
2. Робота над чистомовкою
Ас-ас-ас - в нас чудовий клас
Зі-зі-зі - усі ми друзі
Ем-ем-ем – нікого не підведем!
Ім-ім-ім - нам весело усім!
3. Робота над скоромовкою
— Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділіть голосом дієслова.
На лужок ішов сніжок,
Вбрав лужок у кожушок.
По лужку стрибав Дружок,
І пошкодив кожушок.
III. Перевірка домашнього завдання
Вправа LearningApps.org
https://learningapps.org/display?v=p4oxf3ej518
1 учень читає уривок, який найбільше сподобався.
ІІ Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів
― А почнемо ми наш урок читання з девізу: (запис на дошці).
Не тільки дивитися, а й бачити.
Не тільки слухати, а й чути.
Запам’ятовувати, міркувати, розповідати.
V. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
1.Робота в парах. Вправа «Прилипайко»
Знайдіть слова та складіть прислів’я.
нмвшдрузямисмту |
лщувдеревобнгв |
мкцзживетрвс |
тлдчлюдинасвгш |
птвккоріннямлдвс |
лаб |
Дерево живе корінням, а людина друзями.
― Про що будемо говорити на уроці? (про дружбу)
Технологія «Мікрофон»
А що для вас означає слово «дружба»?
— Сьогодні ми ознайомимося із творчістю дитячого письменника Всеволода Нестайка, який поділиться з нами своїм рецептом дружби.
VІ. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
1. Біографічна довідка
— Всеволод Зіновійович Нестайко
народився 30 січня 1930 р. в м. Бердичеві на
Житомирщині в сім’ї службовця.
Коли Всеволоду було три роки, разом з іншими
січовими стрільцями, загинув його батько.
Йшов страшний 1933 р. і сім’я, рятуючись від голоду, переїхала до родичів у Київ. Тож все своє свідоме життя Всеволод Нестайко прожив у Києві. Коли Всеволод Нестайко був маленьким хлопчиком, він страшенно хотів швидше вирости і стати великим та дорослим. «Може тому, що я був справді малий на зріст, чи не найменший у класі. “Малий, худий та ще й рудий”. Як вогонь червоний. Мене дражнили “Море горить!”, “Пожежна команда”. А ще в класі мене називали Рудий африканський їжачок»,— згадує письменник. І щоб швидше вирости, Всеволод годинами стояв під дощем і спати лягав о сьомій. Отак у сні і нетерплячці В. Нестайко і не зогледівся, як несподівано виріс майже під два метри і перестав бути рудим. «І раптом збагнув, що даремно поспішав вирости, що дитинство — найпрекрасніша, найщасливіша пора людського життя. І так мені захотілося повернутися назад!
Назад — у дитинство. Та нема у часу дороги назад»,— зізнається він.
І все ж таки Всеволод Зіновійович Нестайко знайшов цю дорогу.
А пролягла вона через уяву і фантазію. Він почав подумки повертатися у дитинство — почав писати для дітей веселі і мудрі книги.
Перегляд відео
(перегляньте виставку)
2. Запишіть в Щоденник читача
Всеволод Зіновійович Нестайко
народився 30 січня 1930 р.
в м. Бердичеві на Житомирщині.
Помер 16 серпня 2014 році в м. Києві.
Підніміть руку у кого з вас є друг чи подруга?
Хто на вашу думку такий друг?
Свою відповідь починайте словами «Друг– це …»(працює мікрофон).
кирпатий враження поруч щоранку звичайних |
збагнув пильно шкода спочатку мешкають |
― Прочитайте слова .
― До слова «поруч» підберіть синонім (близько, недалеко)
4. Виразне читання оповідання вчителем. Учні слідкують.
— Хто є його головними персонажами?
— У чому поклялись одне одному Олесь і Костик? (прочитати)
— Яку професію вони собі обрали? (прочитати)
― Як довго вони дружать? Що автор говорить про їх дружбу? (Зачитати).
— Чому вирішили бути штурманами, а не капітанами? (прочитати)
— Де провели літо хлопчики? (прочитати)
— Який подарунок приготували їм батьки? (прочитати)
— Чому хвилювалися хлоп’ята? (прочитати)
— Яка неприємність трапилась у Костика? (прочитати)
— Як ви розумієте виділений вислів? Водою не розіллєш
(Неможливо розлучити)
Фізкультхвилинка
5. Передбачення
Як ви гадаєте, чи одягне Олесь форму 1 вересня?
Виразне читання оповідання вчителем
― Чи виправдалися ваші передбачення?
І |
Аналіз змісту оповідання |
ІІ |
Скласти сенкан на слово друг |
ІІІ |
Скласти прислів’я про дружбу
Людина без друга – що їжа без солі!
|
ІУ |
Скласти план до оповідання І частини 1. Два схожі хлопчики – друзі не розлий вода. 2. Вони будуть штурманами або матросами. 3. Подарунок для хлопчиків на Перше вересня. 4. Хвилювання та мрії хлопців. 5. До першого лишалося два дні. |
У |
Скласти план до оповідання ІІ частини 1. Ранок першого вересня. 2. А де ж форма Олеся? 3. Вигадка хлопця. 4. Просто Олесь друг. |
Кожна група презентує свою роботу.
VIІ. Рефлексія
Технологія «Займи позицію»
Ставлю перед учнями дискусійне питання.
― Чи можна Олеся назвати справжнім другом?
Пропоную три позиції:
так |
не знаю |
ні |
Діти голосують, вчитель рахує кількість і результати записує на шкалу.
Вибираю кількох учасників і прошу обґрунтувати свою позицію.
Питання до учнів які обґрунтовують свою позицію:
― Діти, справжній друг – це безцінний скарб. Я бажаю вам всім вірних і щирих друзів.
VІІІ. Підсумок уроку https://learningapps.org/display?v=p6tkvm6u318
1. У чому поклялись одне Одному Олесь і Костик?
а) ніколи не сваритись;
б) ніколи в житті не розлучатися;
с) ніколи не ображати один одного
2. В чому був одягнений Олег?
а) у спортивному костюмі;
б) у шкільній формі;
с) у сірих штанях і синій курточці.
3. Де мешкали хлопчики?
а) на сусідніх вулицях;
б) на одній вулиці;
с) у різних районах міста.
4. Де зустрічалися хлопці щоранку?
а) біля магазину;
б) біля школи;
с) біля аптеки.
5. Яке почуття виникло у Костика при зустрічі з Олесем?
а) радості;
б) здивування;
с) заздрості.
6. Де провели літо хлопчики?
а) на березі Чорного моря;
б) на березі Азовського моря;
с) у бабусі на сусідній вулиці
ІХ. Домашнє завдання
Диференційоване домашнє завдання:
1 група ― виразне читання.
2 група ―читати, підготувати запитання за змістом оповідання.
1