Математична гра « Відмінник математики»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за курс 5 класу. Розвивати вміння швидко та правильно мислити. Виховувати доброзичливість і почуття відповідальності, інтерес до математики.
Обладнання: назви категорій, гра « Шифрувальник»
Хід гри:
Ведучий І: Наш урок – урок змагання, тож почнемо з привітання !
Доброго дня, люба дітвора!
Давай разом скажемо добрі слова!
І розпочнеться наша гра!
Ведучий ІІ: Якщо хочеш досягнути
В житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп'ютер, -
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх заткнути
Може мудра голова.
Ведучий І : Сьогодні ми з вами зібралися, щоб дізнатися, що ви знаєте про математику, які математичні дії та вправи ви вмієте виконувати, а головне любите виконувати.
Правила гри дуже прості, то ж уважно слухай ти:
Оцінювати та слідкувати за ходом гри будуть почесне журі. У складі:________________________________.
Для того щоб налаштуватися на гру. Перевіримо з вами таке завдання:
Неймовірно, але якщо помножити ТВІЙ ВІК на 7 , а потім - на 1443, то результат тебе неодмінно здивує – ти отримуєш свій вік написаний три рази підряд.
Ведучий ІІ . Отже всі налаштувались і приготувались. Переходимо до першого раунду. Його завдання без помилково розв'язати приклади, які ви будете бачити на екрані. На виконання цього завдання дається лише 5 хв.
(Приклади задаються середньої складності. Для того щоб у другий тур вийшли учні середнього та високого рівня знань. Завдання підібрані відповідно до можливостей певного класу)
Завдання І
2019 + 389087 + 457 =
1078900 – 78078 – 947 =
8, 95 · 0, 5 =
0, 707 : 3,5 =
Ведучий ІІ . А поки перевіряють ваші відповіді. Пропонуємо вашій увазі математичну мініатюру «Півтори»
Ведучий І . До другого туру переходять такі учні___________________________________________________________________________________________________
Умови другого туру:
На екрані ви бачити категорії із тем математики. Вам потрібно вибрати будь яку із тем і дати відповідь на 10 запитань за 1 хвилину. Відповідати на запитання потрібно одним чи двома словами. В якому порядку ви будете вибирати категорію, визначить гра « Шифрувальник»
Ведучий ІІ . Тож, сьогодні у грі « Шифрувальник» . Видатний давньогрецький математик, як правило вважається одним з найвидатнішим математиком античності та одним з найвидатніших всіх часів. Коли він приймав ванну, йому в голову прийшла блискуча ідея і він вигукнув « Еврика», що означало буквально « Знайшов». Так науковець відкрив основний закон гідростатики, що названо в його честь.
(Архімед)
|
|
|
|
|
|
|
Молодці! І так в другому туру учасники будуть змагатися в такій послідовності.
На дошці ви бачите такі категорії:
Рівняння |
Кути |
Фігури |
Дроби |
Відсотки |
Числа |
Логічні задачки |
Різне |
Запитання «Кути»
Запитання « Рівняння»
Запитання «Фігури»
Запитання « Логічні задачі»
Запитання « Дроби»
Запитання « Різне»
1.Скільки місяців у році містять 31 день? (7)
2. Яку частину року становлять літні канікули?(1/4)
3. Чому дорівнює сума цифр року, що триває зараз?(2+0+1+9=12)
4. Скільки разів треба розпиляти семиметрову колоду на частини, завдовжки 1м?(6)
5. Маса мішка цукру на 50 кг більша, ніж половина міска з цукром. Яка маса мішка з цукром? (100кг)
6. Сашко витрачає на дорогу до школи 10хв. Скільки часу він витратить, якщо піде разом з другом? ( 10 хв)
7. Який рік тягнеться один день(Новий рік)
8. Який годинник не має стрілок(Сонячний, електронний)
9. Що буде «завтра», а було «вчора»? (сьогодні)
10. Скільки секунд триває перерва ( 10 хв; 600с)
Запитання « Натуральні числа»
Запитання «Відсотки»
Ведучий І. Поки підраховуються бали давайте разом пригадаємо пісні і її виконавців, де використовують цифри чи математичні поняття.( За кожну правильну відповідь учень отримує цукерку).
Ведучий ІІ
І так до третього туру перейшли такі учні:
З чим ми їх і вітаємо. У третьому турі вам потрібно було самостійно обрати тему, що стосується математики та як умога краще розкрити її.
( Учні розкривають свої теми, за допомогою рефератів, презентацій чи математичних завдань, логічних міркувань. Журі оцінює балами. На виступ кожної дитини дається не більше 7 хв.)
Підведення підсумків. Нагородження переможців
Ведучий ІІ Хочеться закінчити нашу зустріч таким віршем.
Математика
То неправда, що математика –
Розрахунки лише і числення.
Математика – то теорія,
Практика і граматика мислення.
В математиці - справжні ключі
Від речей найкоштовніших.
Нумо ж, подруги й друзі, учімо її
Краще й ґрунтовніше.
Шана й дяка тобі, математико!
Ти потужна, цікава і різна;
Для романтика і прагматика,
І красива , й корисна.
Ти сприяєш людиною стати,
Хоч відомо: людина не птах,
А ти їй дозволяєш витати
В різних просторах і світах.