Математична гра « Відмінник математики»

Про матеріал
Даний захід проведено у 5 класі. Для підведення підсумків поточного року. Урок проведено у формі гри.
Перегляд файлу

Математична гра « Відмінник математики»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за курс 5 класу. Розвивати вміння швидко та правильно мислити. Виховувати доброзичливість і почуття відповідальності, інтерес до математики.

Обладнання: назви категорій, гра « Шифрувальник»

 

Хід гри:

Ведучий І: Наш урок – урок змагання, тож почнемо з привітання !

 Доброго дня, люба дітвора!

Давай разом скажемо добрі слова!

І розпочнеться наша гра!

Ведучий ІІ: Якщо хочеш досягнути

В житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп'ютер, -

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх заткнути

Може  мудра голова.

Ведучий І : Сьогодні ми з вами зібралися, щоб дізнатися, що ви знаєте про математику, які математичні дії та вправи ви вмієте виконувати, а головне любите виконувати.

Правила гри дуже прості, то ж уважно слухай ти:

  • Гра складається з трьох раундів.
  • У грі беруть всі учні класу.
  • Лише 8 з них виходять у другий раунд. За допомогою гри « Шифрувальник» визначаємо в якому порядку ви будете виступати в другому турі.
  • У фінал виходять лише 3 учнів.

Оцінювати та слідкувати за ходом гри будуть почесне журі. У складі:________________________________.

Для того щоб налаштуватися на гру. Перевіримо з вами таке завдання:

Неймовірно, але якщо помножити ТВІЙ ВІК на 7 , а потім  - на 1443, то результат тебе неодмінно здивує – ти отримуєш свій вік написаний три рази підряд.

 

Ведучий ІІ . Отже всі налаштувались і приготувались. Переходимо  до першого раунду. Його завдання без помилково розв'язати приклади, які ви будете бачити на екрані. На виконання цього завдання дається лише 5 хв.

(Приклади задаються середньої складності. Для того щоб у другий тур вийшли учні середнього та високого рівня знань. Завдання підібрані відповідно до можливостей певного класу)

Завдання І

2019 + 389087 + 457  =

1078900 – 78078 – 947 =

8, 95 · 0, 5 =

0, 707 : 3,5 =

 Ведучий ІІ . А поки перевіряють ваші відповіді. Пропонуємо вашій увазі  математичну мініатюру «Півтори»

Ведучий І . До другого туру переходять такі учні___________________________________________________________________________________________________

Умови другого туру:

На екрані ви бачити категорії із тем математики. Вам потрібно вибрати будь яку із тем і дати відповідь на 10 запитань за 1 хвилину. Відповідати на запитання потрібно  одним чи двома словами. В якому порядку ви будете вибирати категорію, визначить гра « Шифрувальник»

Ведучий ІІ . Тож, сьогодні у грі « Шифрувальник» . Видатний давньогрецький математик, як правило вважається одним з найвидатнішим математиком античності та одним з найвидатніших всіх часів. Коли він приймав ванну, йому в голову прийшла блискуча ідея і він вигукнув « Еврика», що означало буквально « Знайшов». Так науковець відкрив основний закон гідростатики, що названо в його честь.

(Архімед)

 

 

 

 

 

 

 

 

Молодці! І так в другому туру учасники будуть змагатися в такій послідовності.

  1. ____________
  2. ____________
  3. ____________
  4. ____________
  5. ____________
  6. ____________
  7. ____________
  8. ____________

На дошці ви бачите такі категорії:


Рівняння

 

Кути

 

Фігури

 

Дроби

 

Відсотки

 

Числа

 

Логічні задачки

 

Різне


 

Запитання «Кути»

  1.     Якщо  два кути суміщаються при накладанні, то вони називаються…(рівними)
  2.     Як називають промінь, що ділить кут на два рівні кути?(бісектриса)
  3.     Який кут називають розгорнутим? (180°)
  4.     У яких одиницях вимірюють кути? ( градусах)
  5.     Як називається прилад, що використовують для вимірювання кутів?(транспортир)
  6.     Які градусні міри мають рівні кути?(рівні)
  7.     Який кут називають тупим? (більше 90)
  8.     На які кути ділить розгорнутий кут його бісектриса?( прямі)
  9.     Який кут називають гострим? ( меншим 90°)
  10.  Назва «градус» походить від латинського слова…(« крок» або « сходинка»

 

Запитання « Рівняння»

  1.     Число, яке при підстановці його замість букви перетворює рівняння на правильну числову рівність – це ..( корінь)
  2.     Щоб знайти невідомий доданок треба від суми віднями….(відомий доданок).
  3.     Перевірте, чи буде число 3 коренем рівняння х+ 15 = 18 ( буде)
  4.     Розв'яжіть рівняння 7 + х = 13 (6)
  5.     Щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного …( відняти різницю)
  6.     Розв'яжіть рівняння 19х = 95
  7.     Який компонент невідомий у рівнянні 225 : х = 15( дільник)
  8.     Якщо до різниці додати від’ємник, то отримуємо …( зменшуване)
  9.     Рівність, що містить невідоме число, записано буквою 5 х + ( 4 + 8х) = 17
  10.  Розв'язати рівняння – це означає знайти його корені, або…( донести що їх немає)

 

Запитання «Фігури»

  1.     Найпростіші фігури - …(точка і пряма)
  2.     Геометрична фігура, що має початок, але не має кінця? (Промінь)
  3.     Суму довжин усіх сторін многокутника називають його …(периметром)
  4.     Якщо три сторони трикутника рівні, то його називають…(рівностороннім)
  5.     Якщо в чотирикутника всі кути прямі, то його називають…( прямокутником)
  6.     Прямокутний паралелепіпед є видом…( многогранника)
  7.     Якщо дві сторони трикутника рівні, то він називається…( рівнобедреним)
  8.     Прямокутник, у якого всі сторони рівні, називають… (квадратом)
  9.     За якою формулою обчислюють площу прямокутника?( Р = аb)
  10. Геометрична фігура, яка має початок і кінець, довжину якої можна виміряти? (відрізок)

 

Запитання « Логічні задачі»

  1.     Їхав одного разу мотоцикліст у місто. По дорозі йому зустрілися 5 легкових автомобілів і вантажівка. Скільки машин їхало в місто?(як мінімум одна)
  2.     Було в одній сім'ї два батька і два сина. Скільки це людей?( 3)
  3.     Хлопчик купив книгу з обгорткою за 11 гривень. За саму книгу він віддав на 10 гривень більше вартості обкладинки. Назвіть окремо ціну книги і обкладинки(книга 10 грн 50к, обкладинка 50к.)
  4.     Жили собі 5 синів і в кожного з них була сестра. Порахуйте, скільки ж дітей у сім'ї?(6)
  5.     Одна яйце вариться 4 хвилини, скільки часу потрібно варити 6 яєць? (4)
  6.     Годинник відбиває 1 удар за 1 секунду, за скільки секунд він відб'є 12 год? (11 секунд)
  7.     Що важче кілограм вати чи кілограм золота?(однаково)
  8.     Скільки місяців у році містить 30 днів?
  9.     Батькові 46 років, а синові – 10 років. Через скільки років батько буде втричі старший за сина? (через 8 років)
  10. Назви яких дерев походять від назв місяців.( Липа – липень, береза – березень)

 

Запитання « Дроби»

  1.     Число записане над рискою, називають…(чисельником)
  2.     Дріб, у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює йому, називають…( неправильним)
  3.     Якому числу дорівнює дріб, у якого чисельник дорівнює знаменнику?( 1)
  4.     Правильний дріб завжди… від одиниці( менші)
  5.     Яку арифметичну дію позначає риска дробу?( ділення)
  6.     Яким числом може бути результат ділення двох натуральних чисел? ( натуральним або дробовим)
  7.     У вигляді якого числа можна подати суму натурального числа та правильного дробу? ( мішаного)
  8.     Який знак у записі десяткового дробу відокремлює цілу частину від дробової?(кома)
  9.     Який дріб ми отримуємо, якщо до даного десяткового дробу припишемо справа кілька нулів?( дріб рівний даному)
  10.  Як помножити десятковий дріб на 10 ? 100? ( Перенести коми)

               Запитання « Різне»

1.Скільки місяців у році містять 31 день? (7)

2. Яку частину року становлять літні канікули?(1/4)

3. Чому дорівнює сума цифр року, що триває зараз?(2+0+1+9=12)

4. Скільки разів треба розпиляти семиметрову колоду на частини, завдовжки 1м?(6)

5. Маса мішка цукру на 50 кг більша, ніж половина міска з цукром. Яка маса мішка з цукром? (100кг)

6. Сашко витрачає на дорогу до школи 10хв. Скільки часу він витратить, якщо піде разом з другом? ( 10 хв)

7. Який рік тягнеться один день(Новий рік)

8. Який годинник не має стрілок(Сонячний, електронний)

9. Що буде «завтра», а було «вчора»? (сьогодні)

10. Скільки секунд триває перерва ( 10 хв; 600с)

Запитання « Натуральні числа»

  1.     Як називаються числа, які використовуються під час лічби?(натуральні)
  2.     Скільки знаків використовують для запису натурального числа у десятковій системі?( 10)
  3.     Скільки розрядів має кожний клас?(3)
  4.     Запис натуральних чисел, якими ми користуємося, називають…(десятковим)
  5.     Чи є серед натуральних чисел найбільше число? У разі ствердної відповіді назвіть це число. (Ні)
  6.     Усі числа, крім одноцифрових, називають…( багатоцифровими)
  7.     Яка цифра не може стояти першою у записі натурального числа? (0)
  8.     Назвіть перший клас у запису натуральних чисел. ( клас одиниць)
  9.     Назвіть розряд, у якому стоїть цифра у записі числа 473?( сотні)
  10. Прочитайте число , яке утворилося, якщо записати число 48 поспіль 2 рази?( чотири тисячі вісімсот сорок вісім)

 

Запитання «Відсотки»

  1.     Як називають соту частину величини або числа? (відсоток)
  2.     Скільки відсотків становить вся величина (100)
  3.     Дріб 0,02 у відсотках. (2)
  4.     1% гривні – це (1 копійка)
  5.     Скільки відсотків становить половина будь - якої величини?(50)
  6.     Знайдіть 1% від числа 800. (8)
  7.     Знайдіть число 1% від якого становить 0,95.(95)
  8.     Виразіть у метрах 5% від кілограма…(50м)
  9.     Що треба зробити, щоб записати відсотки у вигляді десяткового дробу( поділити на 100)
  10. Знайдіть 20% від числа 15(3)

 

Ведучий І.  Поки підраховуються бали давайте разом пригадаємо пісні і її виконавців, де використовують цифри чи математичні поняття.( За кожну правильну відповідь учень отримує цукерку).

Ведучий ІІ

 І так до третього туру перейшли такі учні:

  1. __________
  2. __________
  3. __________

З чим ми їх і вітаємо. У третьому турі вам потрібно було самостійно обрати тему, що стосується математики та як умога краще розкрити її.

( Учні розкривають свої теми, за допомогою рефератів, презентацій чи математичних завдань, логічних міркувань. Журі оцінює балами. На виступ кожної дитини дається не більше 7 хв.)

Підведення підсумків. Нагородження переможців

Ведучий ІІ Хочеться закінчити нашу зустріч таким віршем.

Математика

То неправда, що математика –

Розрахунки лише і числення.

Математика – то теорія,

Практика і граматика мислення.

В математиці  - справжні ключі

Від речей найкоштовніших.

Нумо ж, подруги й друзі, учімо її

Краще й ґрунтовніше.

Шана й дяка тобі, математико!

Ти потужна, цікава і різна;

Для романтика і прагматика,

І красива , й корисна.

Ти сприяєш людиною стати,

Хоч відомо: людина не птах,

А ти їй дозволяєш витати

В різних просторах і світах.

  • До зустрічі!
docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку