математичні розминки для поч школиМатематичні розминки в початкових класах
Систематичне проведення на уроках математичних розминок дозволяє учителю у різних формах ( парній, груповій, фронтальній) перевірити загальні знання та вміння та стимулювати учнів до роботи на уроці. Математична розминка може складатися окремо із запитань, завдань, ребусів, головоломок, чи поєднувати різні варіанти. Педагог повинен уміти ставити запитання, які виробляються на основі таких особливостей:
- Необхідно ретельно планувати запитання. Не можна ставити учням запитання, коли немає впевненості , що вони знають відповідь. Якщо одна дитина знає відповідь, а інші ні – це їх принижує.
- Необхідно передбачити: кого треба викликати для відповіді саме на це запитання.
- Обов'язково витримати паузу, щоб учень устиг подумати над відповіддю .
- Учитель має обов'язково похвалити учнів за відповідь.
Математичні розминки в початкових класах
Систематичне проведення на уроках математичних розминок дозволяє учителю у різних формах ( парній, груповій, фронтальній) перевірити загальні знання та вміння та стимулювати учнів до роботи на уроці. Математична розминка може складатися окремо із запитань, завдань, ребусів, головоломок, чи поєднувати різні варіанти. Педагог повинен уміти ставити запитання, які виробляються на основі таких особливостей:
- Необхідно ретельно планувати запитання. Не можна ставити учням запитання, коли немає впевненості , що вони знають відповідь. Якщо одна дитина знає відповідь, а інші ні – це їх принижує.
- Необхідно передбачити: кого треба викликати для відповіді саме на це запитання.
- Обов'язково витримати паузу, щоб учень устиг подумати над відповіддю .
- Учитель має обов'язково похвалити учнів за відповідь.
Математичні розминки в кожному класі початкової школи мають свої особливості , а саме:
· в 1 класі вони дозволяють закріпити матеріал попередніх уроків, допомагають дітям одержати нові знання. В кожній математичній розминці є 1-2 запитання підвищеної складності ;
· в 2 класі розминки тісно пов’язані з навчальним матеріалом. Чітко простежується наступність між 1 та 2 класом. Збільшується кількість запитань підвищеної складності;
· в 3 класі математичні розминки дозволяють закріпити навчальний матеріал через запитання, що несуть логічне навантаження і тісно пов’язані з життям;
· в 4 класі запитання за змістом найскладніші і дозволяють перевірити знання з математики, природознавства, всебічний розвиток дитини, уміння аналізувати предмет, явище у взаємозв’язку з іншими з 1 по 4 клас.
Тематика математичних розминок підібрана відповідно до програмового матеріалу в кожному класі і дозволяє вибрати і провести її на закріплення теми окремого уроку, циклу уроків, окремої теми.
До проведення математичних розминок необхідно творчо підходити. Періодичність проведення повинен визначати вчитель. Не варто захоплюватись таким видом роботи кожного уроку, щоб у школярів не знижувався інтерес. У 4 класі можна пропонувати учням самостійно готувати запитання для розминки як для своєї, так і іншої групи, всього класу. По-різному можна організувати перевірку правильності відповідей ( взаємодію між учнями та вчителем, між учнями).
Запропоновані математичні розминки підібрані з урахуванням особливостей кожного року навчання для учнів 1 – 4 класів. Вони спрямовані на реалізацію мети і завдань вивчення математики, визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти, а саме :
- уточнення, поглиблення і розвиток сенсорних умінь молодших школярів, за допомогою яких вони орієнтуватимуться у навколишньому середовищі;
- розвиток математичного мислення;
- збагачення та розвиток пізнавального досвіду дітей;
- розвиток інтересу учнів до вивчення математики.
Математичні розминки
1 клас
1.
1. Назвати найменше непарне число першого десятка.
2. Назвати фігуру, у якої три сторони, три кути, три вершини.
3. Яке число більше від 3 , але менше від 5 ?
4. Скільки у нашому класі дівчаток ?
5. Яка пора року настає після осені ?
6. Який перший день тижня ?
7. Назвати “сусідів “ числа 8.
8. Що у класі знаходиться зліва ?
9. Що одержуємо, коли до числа додаємо 1?
10. Як називається фігура, у якої всі сторони рівні ?
2.
1. Скільки пальців на руках ?
2. Скільки кінців у 2 палок ?
3. Яке число передує числу 4 ?
4. Яку фігуру можна викласти із трьох паличок ?
5. Як називаються числа при додаванні ?
6. Назвати найменше парне число першого десятка .
7. Скільки сторін має п'ятикутник ?
8. Скільки черевичків потрібно купити , щоб взути трьох курочок ?
9. Яке найменше двоцифрове число ?
10. Назвіть четвертий день тижня.
3.
1. Продовжити ряд чисел : 1,3,5, ... .
2. На скільки попереднє число менше від наступного ?
3. Скільки паличок потрібно, щоб викласти два квадрати ?
4. На скільки 10 більше від 1 ?
5. Скільки є пір року ?
6. Закінчіть речення: тиждень триває ... ?
7. Назвати число, у якого попереднє число 7, а наступне 9 ?
8. Я називається лінія, у якої є початок і кінець ?
9. Яке число дістанемо, коли 8 збільшити на 1 ?
10. Яка обернена дія до дії додавання ?
4.
1. Які цифри використовуються для запису числа 10 ?
2. Продовжити речення: пряма лінія – це лінія, яка ... .
3. Із чого складається задача ?
4. Коли додаємо, результат ... ?
5. Більше чи менше стає предметів при відніманні ?
6. Перший доданок 4, другий 2. Чому дорівнює сума ?
7. На скільки збільшиться сума, якщо перший доданок збільшити на 3 ?
8. Яка обернена дія до дії віднімання ?
9. Ти та я, та ми з тобою. Скільки нас ?
10. Що більше: сума 3 і 2 чи різниця 5 і 2 ?
5.
1. Скільки треба додати до 8, щоб одержати 10 ?
2. Назвати третій день тижня ?
3. Скільки місяців триває зима ?
4. Який результат одержимо, коли додамо найбільше і найменше одноцифрове число ?
5. Який результат одержимо, коли від найменшого двоцифрового числа віднімемо найменше одноцифрове ?
6. Продовжити речення: лінії бувають ... .
7. Що означає “збільшити на 5 “ ?
8. Продовжити ряд чисел :2, 4, 6, ... .
9. Скільки сторін у трьох трикутників ?
10. Із чого складається задача ?
6.
1. Що означає “ на 4 менше “ ?
2. Як називаються числа при відніманні ?
3. Який день настає після суботи ?
4. Скільки місяців триває рік ?
5. Скільки потрібно додати до 6, щоб одержати 9 ?
6. Як знайти невідомий доданок ?
7. Яка називається фігура, у якої всі кути прямі ?
8. На скільки 8 більше від 4 ?
9. Яке найменше парне число ?
10. Що одержимо, коли додамо три трійки ?
7.
1. Скільки хлопців у нашому класі ?
2. Скільки разом сторін у двох п'ятикутників ?
3. На скільки більше найбільше парне одноцифрове число від найменшого непарного ?
4. Що важче :1 кг заліза чи 1 кг борошна ?
5. Що означає ”збільшити на 7“ ?
6. Назвати парні числа другого десятка ?
7. Скільки одержимо, якщо 9 двічі зменшити на 4 ?
8. Взяли три доданки по три. Чому дорівнює сума ?
9. На скільки попереднє число менше від наступного ?
10. Як називається одиниця довжини у 10 см ?
8.
9.
10.
1. Яке число одержимо, коли від парного числа віднімемо непарне ?
2. Батько робить до колодязя 7 кроків, а син – 9 кроків. У кого ширший крок?
3. Скільки вершин у трикутника ?
4. Сестра старша від брата на 7 років. На скільки вона буде старша від брата через 3 роки ?
5. Коли сума двох чисел дорівнює першому числу ?
6. Що означає “ зменшити на 6” ?
7. Яка пора року найкоротша ?
8. Яке число на 5 більше від 15 ?
9. Що більше 1см чи 1 дм ?
2 клас
1.
2.
3.
4.
5.
6.
1.Яке число треба відняти від 20, щоб одержати 12 ?
2. Назвати найбільше число четвертого десятка .
3. Назвати “ сусідів “ числа 60.
4. Скільки годин тривають разом день і ніч ?
5. Назвати літні місяці.
6. Чи правильне твердження: різниця двох однакових чисел дорівнює 0 ?
7. Апельсин важчий за банан, а банан важчий за сливу. Що легше: апельсин
чи слива ?
8. Назвати четвертий місяць року .
9. Назвати число, у якому п'ять десятків.
7.
1.Троє коней пробігли 30 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь ?
2. Назвати п'ятий місяць року .
3. У водія є брат Микола, а у Миколи брата немає. Хто Миколі водій ?
4. У паперовому трикутнику відрізали один кут. Скільки кутів буде у фігури,
яка утвориться після цього ?
5. Назвати найбільше число п'ятого десятка.
6. Від найбільшого двоцифрового числа відняти найменше двоцифрове
число. Яке в результаті буде число ?
7. У трьох сестер по одному брату. Скільки всього дітей у сім'ї ?
8. Які “ сусіди” у числа 77 ?
9. Яке найбільше одноцифрове число ?
10.Яке число передує числу 25 ?
8.
1.Троє людей очікували поїзд 3 години. Скільки часу чекав кожний ?
2. Назвати найбільше число шостого десятка.
3. Яке найменше двоцифрове число ?
4. Ніка задумала найбільше двоцифрове число, від нього відняла 49. Яке
число задумала Ніка ?
5. Назвати сьомий день тижня.
6. У дитсадку обідало 10 дітей. Няня принесла один десяток яблук. Чи
вистачить кожній дитині по одному яблуку ?
7. Назвати восьмий місяць року.
8. Назвати число, в якому 5 десятків і 5 одиниць.
9. Над під'їздом будинку висить табличка з номерами квартир від 37 до 72.
Чи є в цьому будинку квартира 25 ?
10.Назвати двоцифрові числа, в яких сума цифр дорівнює 5 ?
9.
10.
3 клас
1.
2.
3.