математична розминка для початкової школи

Про матеріал

математичні розминки для поч школиМатематичні розминки в початкових класах

Систематичне проведення на уроках математичних розминок дозволяє учителю у різних формах ( парній, груповій, фронтальній) перевірити загальні знання та вміння та стимулювати учнів до роботи на уроці. Математична розминка може складатися окремо із запитань, завдань, ребусів, головоломок, чи поєднувати різні варіанти. Педагог повинен уміти ставити запитання, які виробляються на основі таких особливостей:

- Необхідно ретельно планувати запитання. Не можна ставити учням запитання, коли немає впевненості , що вони знають відповідь. Якщо одна дитина знає відповідь, а інші ні – це їх принижує.

- Необхідно передбачити: кого треба викликати для відповіді саме на це запитання.

- Обов'язково витримати паузу, щоб учень устиг подумати над відповіддю .

- Учитель має обов'язково похвалити учнів за відповідь.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНІ РОЗМИНКИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ.

 

Математичні розминки в початкових класах

            Систематичне проведення на уроках математичних розминок дозволяє учителю у різних формах ( парній, груповій, фронтальній) перевірити загальні знання та вміння та стимулювати учнів до роботи на уроці. Математична розминка може складатися окремо із запитань, завдань, ребусів, головоломок, чи  поєднувати різні варіанти.  Педагог повинен уміти ставити запитання, які виробляються на основі таких особливостей:

-          Необхідно ретельно планувати запитання. Не можна ставити учням запитання, коли немає впевненості , що вони знають відповідь. Якщо одна дитина знає відповідь, а інші ні – це їх принижує.

-     Необхідно передбачити: кого треба викликати для відповіді саме на це запитання.

-          Обов'язково витримати паузу, щоб учень устиг подумати над відповіддю .

-          Учитель має  обов'язково похвалити учнів за відповідь.

Математичні розминки в кожному класі початкової школи мають свої особливості , а саме:

·         в 1 класі вони дозволяють закріпити матеріал попередніх уроків, допомагають дітям одержати нові знання. В кожній математичній розминці є 1-2 запитання підвищеної складності ;

·         в 2 класі  розминки тісно пов’язані з навчальним матеріалом. Чітко простежується наступність між 1 та 2 класом. Збільшується кількість запитань підвищеної складності;

·         в 3 класі  математичні розминки дозволяють закріпити навчальний матеріал через запитання, що несуть логічне навантаження і тісно пов’язані з життям;

·         в 4 класі запитання за змістом найскладніші і дозволяють перевірити знання з математики, природознавства, всебічний розвиток дитини, уміння аналізувати предмет, явище у взаємозв’язку з іншими з 1 по 4 клас.

Тематика математичних розминок підібрана відповідно до програмового матеріалу в кожному класі і дозволяє вибрати і провести її на закріплення теми окремого уроку, циклу уроків, окремої теми.

 До проведення  математичних розминок необхідно творчо підходити. Періодичність проведення повинен визначати вчитель. Не варто захоплюватись таким видом роботи кожного уроку, щоб у школярів не знижувався інтерес. У 4 класі можна пропонувати учням самостійно готувати запитання для розминки  як для своєї, так і іншої групи, всього класу. По-різному можна організувати перевірку правильності відповідей (  взаємодію між учнями та вчителем, між учнями).

Запропоновані математичні розминки підібрані з урахуванням особливостей кожного року навчання для учнів 1 – 4 класів. Вони спрямовані на реалізацію мети і завдань вивчення математики, визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти, а саме :

-                              уточнення, поглиблення і розвиток сенсорних умінь  молодших школярів, за допомогою яких вони орієнтуватимуться у навколишньому середовищі;

-                              розвиток математичного мислення;

-                              збагачення та розвиток пізнавального досвіду дітей;

-                              розвиток інтересу учнів до вивчення математики.

Математичні розминки

 

1 клас

    1.

 

1.      Назвати найменше непарне число першого десятка.

2.      Назвати фігуру, у якої три сторони, три кути, три вершини.

3.      Яке число більше від 3 , але менше від 5 ?

4.      Скільки у нашому класі дівчаток ?

5.      Яка пора року настає після осені ?

6.      Який перший день тижня ?

7.      Назвати “сусідів “ числа 8.

8.      Що у класі знаходиться зліва ?

9.      Що одержуємо, коли до числа додаємо 1?

10.  Як називається фігура, у якої всі сторони рівні ?

 

2.

 

1.      Скільки пальців на руках ?

2.      Скільки кінців у 2 палок ?

3.      Яке число передує числу 4 ?

4.      Яку фігуру можна викласти із трьох паличок ?

5.      Як називаються числа при додаванні ?

6.      Назвати найменше парне число першого десятка .

7.      Скільки сторін має п'ятикутник ?

8.      Скільки черевичків потрібно купити , щоб взути трьох курочок ?

9.      Яке найменше двоцифрове число ?

10.   Назвіть четвертий день тижня.

 

3.

 

1.      Продовжити ряд чисел : 1,3,5, ... .

2.      На скільки попереднє число менше від наступного ?

3.      Скільки паличок потрібно, щоб викласти два квадрати ?

4.      На скільки 10 більше від 1 ?

5.      Скільки є пір року ?

6.      Закінчіть речення: тиждень триває ...  ?

7.      Назвати число, у якого попереднє число 7, а наступне 9 ?

8.      Я називається лінія, у якої є початок і кінець ?

9.      Яке число дістанемо, коли 8 збільшити на 1 ?

10.  Яка обернена дія до дії додавання ?

 

4.

 

1.      Які цифри використовуються для запису числа 10 ?

2.      Продовжити речення: пряма лінія – це лінія, яка ... .

3.      Із чого складається задача ?

4.      Коли додаємо, результат ... ?

5.      Більше чи менше стає предметів при відніманні ?

6.      Перший доданок 4, другий 2. Чому дорівнює сума ?

7.      На скільки збільшиться сума, якщо перший доданок збільшити на 3 ?

8.      Яка обернена дія до дії віднімання ?

9.      Ти та я, та ми з тобою. Скільки нас ?

10.  Що більше: сума 3 і 2 чи різниця 5 і 2 ?

 

5.

 

1.      Скільки треба додати до 8, щоб одержати 10 ?

2.      Назвати третій день тижня ?

3.      Скільки місяців триває зима ?

4.      Який результат одержимо, коли додамо найбільше і найменше одноцифрове число ?

5.      Який результат одержимо, коли від найменшого двоцифрового числа віднімемо найменше одноцифрове ?

6.      Продовжити речення: лінії бувають ... .

7.       Що означає “збільшити на 5 “ ?

8.      Продовжити ряд чисел :2, 4, 6, ... .

9.      Скільки сторін у трьох трикутників ?

10.   Із чого складається задача ?

 

6.

 

1.      Що означає “ на 4 менше “ ?

2.      Як називаються числа при відніманні ?

3.      Який день настає після суботи ?

4.      Скільки місяців триває рік ?

5.      Скільки потрібно додати до 6, щоб одержати 9 ?

6.      Як знайти невідомий доданок ?

7.      Яка називається фігура, у якої всі кути прямі ?

8.      На скільки 8 більше від 4 ?

9.      Яке найменше парне число ?

10.   Що одержимо, коли додамо три трійки ?

 

7.

 

1.      Скільки хлопців у нашому класі ?

2.      Скільки разом сторін у двох п'ятикутників ?

3.      На скільки більше найбільше парне одноцифрове число від найменшого непарного ?

4.      Що важче :1 кг заліза чи 1 кг борошна ?

5.      Що означає ”збільшити на 7“ ?

6.      Назвати парні числа другого десятка ?

7.      Скільки одержимо, якщо 9 двічі зменшити на 4 ?

8.      Взяли три доданки по три. Чому дорівнює сума ?

9.      На скільки попереднє число менше від наступного ?

10.  Як називається одиниця довжини у 10 см ?

 

8.

 

  1.                            Що одержуємо, коли до числа додаємо 0 ?
  2.                             Яке найменше двоцифрове число ?
  3.                            Чому дорівнює сума найменшого двоцифрового і найбільшого одноцифрового чисел ?
  4.                            Назвіть 4 місяць року .
  5.                            Скільки кольорів у веселки ?
  6.                            У мене один брат і сестра. Скільки дітей у сім'ї ?яке число одержимо, коли від парного числа віднімемо непарне ? ?
  7.                            Скільки сторін у п'ятикутника і квадрата ?
  8.                            Назвати “сусідів” числа 19.
  9.                            На скільки 20 більше від 10 ?
  10.                       Яка дія означає збільшення предметів ?

 

9.

 

  1.                            Скільки сантиметрів в 1 дм ?
  2.                            Назвати всі непарні числа в межах 20 ?
  3.                            Скільки паличок потрібно, щоб викласти 4 трикутники ?
  4.                            До якого числа треба додати 5, щоб одержати 15 ?
  5.                            Скільки десятків у числі 20 ?
  6.                            У сім'ї сім братиків і у кожного по одній сестрі. Скільки дітей у сім'ї ?
  7.                            Яке число дістанемо, коли додамо три парні числа ?
  8.                            Скільки ніжок у чотирьох кішок ?
  9.                            Бублик розрізали на три частини. Скільки зробили розрізів ?
  10.                       Яке число другого десятка записується двома однаковими цифрами ?

 

10.

 

1. Яке число одержимо, коли від парного числа віднімемо непарне  ?

2. Батько робить до колодязя 7 кроків, а син – 9 кроків. У кого ширший крок?

3. Скільки вершин у трикутника ?

4. Сестра старша від брата на 7 років. На скільки вона буде старша від брата через 3 роки ?

5. Коли сума двох чисел дорівнює першому числу ?

6. Що означає “ зменшити на 6” ?

7. Яка пора року найкоротша ?

8. Яке число на 5 більше від 15 ?

9. Що більше 1см чи 1 дм ?

  1.                       На скільки більше найбільше непарне двоцифрове число від найменшого одноцифрового непарного ?

 

2 клас

 

    1.

  1.                            Назвати п'ять днів тижня, не користуючись назвами днів тижня та числами.
  2.                            Скільки днів у тижні?
  3.                            Скільки робочих днів у тижні ?
  4.                            Скільки вихідних днів у тижні ?
  5.                            Чи правильне таке твердження: якщо завтра вівторок, то сьогодні середа ?
  6.                            Скільки місяців у році ?
  7.                            Який місяць року найменший ?
  8.                            В якому місяці року 28 днів ?
  9.                            Назвати перший місяць року.
  10.                       Назвати другий місяць осені .

 

2.

 

  1.                            Назвати другий місяць року .
  2.                            Назвати останній місяць року.
  3.                            Чи правильне таке твердження : якщо завтра п'ятниця, то сьогодні понеділок ?
  4.                            Назвати “ сусідів” другого місяця осені.
  5.                            Назвати зимові місяці.
  6.                            Що буде “ завтра “, а було “ вчора “ ?
  7.                            Братові 7 років, а сестрі 5. Скільки років виповниться сестрі, коли брату стане 10 років?
  8.                            Маринка гостювала в бабусі два тижні і три дні. Скільки гостювала Маринка в бабусі ?
  9.                            Назвати третій день тижня.
  10.                       Дідуся звати Андрій Степанович, його онуку звати Олена Сергіївна. Як звати дідусевого сина ?

 

3.

 

  1.                            Як називається прямокутник з рівними сторонами ?
  2.                            Назвати найбільше число першого десятка.
  3.                            Яку арифметичну дію треба виконати, щоб зменшити число ?
  4.                            Сергійко  задумав двоцифрове число, відняв від нього 1 і дістав одноцифрове число. Яке число задумав Сергійко ?
  5.                            Яке число стоїть між числами 45 і 47 ?
  6.                            Які “ сусіди “ у числа 27 ?
  7.                            Яке число треба збільшити на 30, щоб одержати найменше трицифрове число ?
  8.                            Назвати найменше кругле число ?
  9.                            Назвати осінні місяці.
  10.                       У двох носорогів два роги. Скільки рогів у двадцяти носорогів ?

 

4.

 

  1.                            Назвати геометричну фігуру , у якої три кути ?
  2.                            Назвати найбільше число другого десятка.
  3.                            Яку дію треба виконати, коли необхідно збільшити число ?
  4.                            Оксана задумала двоцифрове число, додала до нього 1 і дістала найменше трицифрове число. Яке число задумала Оксана ?
  5.                            Назвати шостий місяць року .
  6.                            Яке число при лічбі стоїть за числом 14?
  7.                            Що важче: кілограм пуху чи кілограм заліза ?
  8.                            Що більше – сума двох трійок чи сума трьох двійок ?
  9.                            Яке найбільше двоцифрове число ?
  10.                       На груші росло 60 груш, а на вербі на 5 менше. Скільки груш росло на вербі ?

 

 

5.

 

  1.                            Назвати найбільше число третього десятка.
  2.                            Дві доярки йшли на ферму і зустріли по дорозі ще 5 доярок. Скільки всього доярок прийшло на ферму ?
  3.                            Які два однакові числа треба додати до 10, щоб отримати 20 ?
  4.                            Назвати весняні місяці.
  5.                            Микола вищий за Петра, а Петро вищий за Тараса. Хто нижче, Микола чи Тарас ?
  6.                            Яке найменше трицифрове число ?
  7.                            Назвати третій місяць року.
  8.                            Назвати число, в якому 10 десятків.
  9.                            Яке число стоїть за числом 33 ?
  10.                        Якщо олівець двічі перерізати, скільки одержимо олівців ?

 

6.

 

      1.Яке число треба відняти від 20, щоб одержати 12 ?

      2. Назвати найбільше число четвертого десятка .

      3. Назвати “ сусідів “ числа 60.

      4. Скільки годин тривають разом день і ніч ?

      5. Назвати літні місяці.

      6. Чи правильне твердження: різниця двох однакових чисел дорівнює 0 ?

      7. Апельсин важчий за банан, а банан  важчий за сливу. Що легше: апельсин

чи слива ?

      8. Назвати четвертий місяць року .

      9. Назвати число, у якому п'ять десятків.

  1.                       Горіло 7 свічок, дві погасли. Скільки свічок лишилось ?

 

7.

 

1.Троє коней пробігли 30 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь ?

2. Назвати п'ятий місяць року .

3. У водія є брат Микола, а у Миколи брата немає. Хто Миколі водій ?

4. У паперовому трикутнику відрізали один кут. Скільки кутів буде у фігури,     

яка утвориться після цього ?

     5. Назвати найбільше число п'ятого десятка.

     6. Від найбільшого двоцифрового числа відняти найменше двоцифрове

         число. Яке в результаті буде число ?

     7. У трьох сестер по одному брату. Скільки всього дітей у сім'ї ?

     8. Які “ сусіди” у числа 77 ?

     9. Яке  найбільше одноцифрове число ?

10.Яке число передує числу 25 ?

 

8.

 

    1.Троє людей очікували поїзд 3 години. Скільки часу чекав кожний ?

    2. Назвати найбільше число шостого десятка.

    3. Яке найменше двоцифрове число ?

    4. Ніка задумала найбільше двоцифрове число, від нього відняла 49. Яке

        число задумала Ніка ?

    5. Назвати сьомий день тижня.

    6. У дитсадку обідало 10 дітей. Няня принесла один десяток яблук. Чи

        вистачить кожній дитині по одному яблуку ?

    7. Назвати восьмий місяць року.

    8. Назвати число, в якому 5 десятків і 5 одиниць.

    9. Над під'їздом будинку висить табличка з номерами квартир від 37 до 72.

        Чи є в цьому будинку квартира 25 ?

    10.Назвати двоцифрові числа, в яких сума цифр дорівнює 5 ?

 

9.

 

  1.                            На столі стояло три склянки з малиною. Сергійко одну склянку з малинкою з'їв. Скільки склянок залишилось ?
  2.                            Що буде із братом, коли йому буде 30 років?
  3.                            Назвати найбільше число сьомого десятка.
  4.                            Яке число при лічбі стоїть за числом 39 ?
  5.                            Назвати двоцифрові числа, в яких сума цифр дорівнює .
  6.                            Заєць легший, ніж вовк.. Ведмідь важчий , ніж вовк. Хто важчий за всіх?
  7.                            У будинку було 4 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало у будинку ?
  8.                            Яке число можна дістати, якщо поміняти  місцями цифри у числі 75 ?
  9.                            Від найбільшого двоцифрового числа відняти найбільше число третього десятка. Яке число одержали ?
  10.                       Назвати восьмий місяць року ?

 

10.

 

  1.                            Крістіна від найменшого числа третього десятка відняла найменше двоцифрове число. Яке число одержала дівчинка ?
  2.                            Назвати найбільше число восьмого десятка .
  3.                            Назвати найменше число дев'ятого десятка.
  4.                            На яблуні росло 25 яблук, а на сливі на 10 яблук більше. Скільки яблук росло на сливі ?
  5.                            Що ми одержимо, коли від зменшуваного віднімемо від'ємник?
  6.                            Назвати число, у якому 6 десятків і 9 одиниць ?
  7.                            Мама купила 4 десятки яєць. Скільки штук яєць купила мама ?
  8.                            Якщо стрічку перерізати один раз, то скільки одержимо стрічок ?
  9.                            Яке число передує числу 78 ?
  10.                       Назвати наступне число числа 49.

 

3 клас

 

1.

 

  1.                            Скільки разів за тиждень стрілка годинника проходить через цифру 6 ?
  2.                            Що дорожче: кілограм однокопієчних монет чи пів кілограма двокопієчних монет?
  3.                            Якщо об 11 годині йде дощ, чи можлива через 48 годин сонячна погода ?
  4.                            Вгадай фігуру: 3 сторони, 3 вершини, 3 кути, 1 з яких прямий.
  5.                            Скільки десятків у тисячі ?
  6.                            Через 5 років Женя буде старший удвічі, ніж зараз. Скільки йому років зараз ?
  7.                            Назвати всі двоцифрові числа, кожне з яких ділилось би одночасно на 2 і на 5.
  8.                            Лимон дорожче яблука в 3 рази. Що дорожче: 15 яблук чи 5 лимонів?
  9.                            Добуток яких одноцифрових чисел дорівнює 7?
  10.                       Які з даних назв: точка, трикутник, метр, квадрат, довжина відрізка, круг – не є назвами геометричних фігур?

 

2.

 

  1.                            Якою спільною назвою можна об'єднати слова: дециметр, сантиметр, кілометр, міліметр?
  2.                            При якій умові з двох трикутників можна скласти чотирикутник?
  3.                            З паперу вирізали круг. Як знайти центр цього круга ?
  4.                            Назвати розряди першого класу.
  5.                            Назвати перший день січня.
  6.                            Хто стає вищим, коли сідає?
  7.                            У якому випадку добуток двох чисел дорівнює одному з множників ?
  8.                            Не виконуючи записів і не обчислюючи, збільшити 66 на 33.
  9.                            Назвати “сусідів” числа 499.
  10.                       Впізнати фігуру: 4 прямі кути, 4 сторони, всі сторони рівні.

 

3.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
2526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку